|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Dat heeft Darwin namelijk nooit beweerd. En dan nog, de aarde hol. Waar laten we de zwaartekracht die we dan missen? Waar laten we de druk van de aardlagen die dan op lucht zou moeten rusten? Hoezo donder ik dan niet door de aarde heen als ik een kuil graaf?
|
|
||
|
Citaat:
Maar, de zwaartekracht en zo is gebaseerd op dingen die in deze theorie toch al niet zouden kloppne (toch), dus die theorie over de zwaartekracht zou dan bijgesteld moeten worden. |
||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ik deel je mening volkomen dat het onzin is de deze theorie te relativeren. Maar, het abstracte principe dat Alicia Silverstone introduceerde is gewoon zinnig; veel mensen geloven veel theorieën zonder dat ze voor zichzelf nagaan of het wel klopt, of hoe we dat weten.
|
|
||
|
Citaat:
Ik ben het met je eens dat mensen kritisch moeten te zijn, maar ik denk dat je vaak ook iets maar moet aannemen. Je kunt nu eenmaal niet alles controleren. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik had het enkel over de mogelijkheid tot testen. Je kunt alles op je eigen manier testen, maar niet alles op wetenschappelijke manier. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Verklaar jezelf nader. F = (G * m1 * m2) / r waarbij r de afstand is tussen alle zwaartepunten. Zwaartekracht is een duale kracht - de kracht op t ene object is gelijk op de kracht op t andere object. Het zwaartepunt van een holle bol ligt nog steeds in het midden van de bol. Dus de zwaartekracht van een holle aarde is gericht op het middelpunt van deze holle bol, dus de zon. m1 en m2 zijn de massa's van beide objecten en G is de gravitatieconstante. Maar als dit een gesimplificeerd model is, verklaar dan vooral waarom. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lees jij de inleiding bij het geluidsbestand op die website maar eens. Verder zie ik nog steeds niet in waarom zelf denken en op een verkeerde, onwetenschappelijke manier conclusies trekken per definitie beter is dan conclusies van wetenschappers aannemen. Nogmaals, het feit dat we opgegroeid zijn met andere ideeën dan die man uit het geluidsfragment wil niet zeggen dat we eraan moeten denken dat we het normaal zouden hebben gevonden als we met die ideeën zouden zijn opgegroeid, want die man is zélf met onze ideeën opgegroeid. Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 17:24. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat heeft echter niets met die man te maken, die informatie is dus misplaatst en ook nog wel érg algemeen bekend. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik denk dat je gelijk hebt dat je niet alles altijd kan betwijfelen, maar er zit wel een verschil tussen aannemen dat de aarde in een baan om de zon gaat en de meest geavanceerde moderne natuurkunde. Je hoort mensen wel eens ontzettend foute dingen zeggen en denkt daarbij dan: hoe komen ze daar nou bij? Omdat ze gewoon onzinnige dingen hebben aangenomen, dat is dan jammer, voor die mensen en evt. voor mensen in hun omgeving.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 16:35. |
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat maakt de Bijbel waar of niet waar? DAH | 174 | 04-08-2011 11:26 | |
JC heeft de messiaanse profetieen NIET vervuld Eliyahu | 48 | 01-12-2008 15:41 | |
| Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De sage van Leukoplastiloslaat Verwijderd | 4 | 29-10-2006 13:55 | |
| Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 16:10 | |
| Psychologie |
nachtmerries: ANGST Fantôme | 27 | 07-10-2003 18:35 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 22:59 | |