Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Bekijk resultaten poll: Dream Theater of Pain of Salvation?
Ik ga voor Pain of Salvation 10 19.23%
Ik ga voor Dream Theater 29 55.77%
Ik vind ze allebei geweldig/ruk 13 25.00%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Master of Puppets schreef op 29-06-2005 @ 00:41 :
Oh gaan we zo beginnen.

Doe mij maar Carcass dan.
Ik zal volgende keer nog 28 extra smileys toevoegen zodat mensen doorhebben dat het niet serieus was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2006, 15:42
Verwijderd
Pain of Salvation. Ben fan van allebei, maar PoS trekt me meer
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 15:47
Escapism
Escapism is offline
anders ga je even allemaal PoS topics uppen.
Oud 28-06-2006, 17:15
one.
one. is offline
Nét geen up van een jaar.
Oud 28-06-2006, 17:17
Verwijderd
Ik ga voor DT, Scenes From A Memory kan ik echt blijven luisteren, daarbij komt dat ik Pain of Salvation nog niet gechecked heb.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 17:18
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Anathema schreef op 23-06-2005 @ 21:09 :
Kortom: ik vind Pain of Salvation meer buitengewoon dan Dream Theater en simpelweg beter. Voor mij mag Dream Theater dan ook van zijn "troon van progressive metal" gegooid worden en vervangen worden door Pain of Salvation.
Van mij mag ie vervangen worden door Ark.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 18:31
Verwijderd
Hmm, Jorn lande is toch de zanger van Ark? Vind hem erg fijn klinken met Masterplan, misschien eens porberen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:34
Rhinus
Rhinus is offline
Volgens AllMusic wel. Wat voor iets is Masterplan? Misschien moet ik dat eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:38
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 23-06-2005 @ 16:28 :
DT lijkt een beetje over de top te zijn gegaan, wees eerlijk, dat nieuwe album is net niks...
Ik vind Octavarium juist top! Ik vond hiervoor DT nooit zoveel aan, ik miste dat wat Fates Warning en PoS wel hebben, maar juist bij Octavarium ben ik mijn mening over DT gaan herzien.

Ik vind BE overigens weer een wat minder album, te veel experimenteel, te weinig luisterbare nummers. Remedy Lane daarentegen is een van m'n favo cd's.

Ik ken van beide bands de discography niet compleet (understatement ) maar ik denk dat DT voor mij PoS heeft ingehaald.
Oud 29-06-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 28-06-2006 @ 22:34 :
Volgens AllMusic wel. Wat voor iets is Masterplan? Misschien moet ik dat eens proberen.
Band met Jorn Lande als zang en 2 ex-Helloween op drums en gitaar, plus nog een bassist en keyboardist. Het is geen helloweenachtige power metal, meer gewoon lekkere melodische heavy metal.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 11:37
suvórov
suvórov is offline
http://www.youtube.com/watch?v=SKMYeXkYcgs
Oud 29-06-2006, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 28-06-2006 @ 18:18 :
Van mij mag ie vervangen worden door Ark.
De laatste keer dat ik die troon heb gecheckt zat Symphony X er nog op.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 12:01
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-06-2006 @ 12:38 :
De laatste keer dat ik die troon heb gecheckt zat Symphony X er nog op.
Symphony X en progressive :')
Erg goede band hoor maar absoluut niet progressive
Oud 29-06-2006, 12:06
Verwijderd
Ze zeggen het zelf... en verder zie ik ook niet wat er nu zo niet-progressive aan is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 16:59
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Morridin schreef op 29-06-2006 @ 11:34 :
Band met Jorn Lande als zang en 2 ex-Helloween op drums en gitaar, plus nog een bassist en keyboardist. Het is geen helloweenachtige power metal, meer gewoon lekkere melodische heavy metal.
Ah, dan ga ik dat eens even downloaden.

Is "Masterplan - Aeronautics Ltd" iets? Want die download ik nu.

Maare, ik vind Ark erg goed. De enige HardRock band ook zo'n beetje waarbij ik geil op de bass (oke, ook op de drums, zang, gitaren en keyboards).

"The virtuoso showcase known as Ark was formed in the early '90s, when drummer John Macaluso and guitarist Tore Ostby became friends while sharing a rehearsal space. When their bands broke up, they stole singer Jorn Lande from the Snakes and started writing. Their debut was eventually released in 1999 to a good reception from the metal community, so they enlisted Steve Vai bassist Randy Coven and Yngwie Malmsteen keyboardist Mats Olausson to help them with their sophomore effort, 2002's Burn the Sun. "
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 17:11
Henkje
Henkje is offline
goh... volgens mij heb ik een half jaar geleden bij dit topic nog op DT gestemd..
Oud 29-06-2006, 21:59
Rhinus
Rhinus is offline
Echt heel blij van Masterplan wordt ik niet. Is het niet wat standaard?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 22:45
Verwijderd
Mwah, heb zelf in m'n collectie van bands geen gelijksoortige dus voor mij is het een erg lekkere plaat
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 23:26
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-06-2006 @ 13:06 :
Ze zeggen het zelf... en verder zie ik ook niet wat er nu zo niet-progressive aan is.
Alles in hun muziek is (neoklassieke) powermetal. Progressive betekent grens verleggend en meer dan alleen noten proppen onder een standaard ritmetje. Er zit structureel amper inhoud in.
Oud 30-06-2006, 00:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zao is weer lekker bezig.

In ieder geval sta ik nog steeds achter wat ik toen gezegd heb. Ik ben na Octavarium wel totaal afgeknapt op Dream Theater (wat een non-album), het blijft een steengoede band en Pain of Salvation is dat niet.
Oud 30-06-2006, 00:34
Gimme more beer
Citaat:
Milan Dado schreef op 28-06-2006 @ 22:38 :
Ik vind Octavarium juist top! Ik vond hiervoor DT nooit zoveel aan, ik miste dat wat Fates Warning en PoS wel hebben, maar juist bij Octavarium ben ik mijn mening over DT gaan herzien.
Octavarium is simplistischer, totaal niet progressief en het zijn allemaal gejatte nummers. Ik kan me heel goed voorstellen dat bepaalde mensen het beter trekken dan het oude werk, maar nummers als "The Dance of Eternity", "Erotomania", "Learning to Live", "Stream of Consciousness" en "Change of Seasons", dát zijn nummers die Dream Theater typeren. Die verzameling van nummers heeft eigenlijk alles in zich wat Dream Theater met zich meebrengt (ballads daargelaten).

Train of Thought was natuurlijk even een klap voor de DT-fan, het was te grof, te lomp, te ongenuanceerd, maar na een paar maanden hoorde hij toch in het rijtje thuis. De nummers hebben even tijd nodig om te bezinken, dat gold ook voor mij. Het was meer een metalalbum en dat beviel mij eigenlijk wel. Minder toetsen, meer gitaarwerk. Maar nog steeds Dream Theater.

Toen kwam dat gedrocht Octavarium. Wat ze ermee hebben geprobeerd te bereiken weet ik echt niet, maar het is in ieder geval niet overgekomen op mij. Agreed, het nummer Octavarium zelf is, ondanks de totaal niet boeiende intro, wel aardig, maar de rest van het album is gewoon mainstream en saai. Iets wat ik absoluut niet van Dream Theater gewend ben. Hier en daar een leuk solootje maakt dat echt niet goed. Een DT-plaat moet mij op het puntje van m'n stoel krijgen en daarin hebben ze hier gefaald.

De enige vooruitgang die ik in het afgelopen jaar wél heb gezien zijn ze zangkunsten van Labrie. Live is het over het algemeen niet zo vals meer en dat is wat mij betreft toch wel een revelatie.
Oud 30-06-2006, 00:35
Gimme more beer
http://www.youtube.com/watch?v=ieRFnlcsZ0g

Dit is dus waar ik het over heb. Dit is Dream Theater ten voeten uit. Houd je er niet van, geen probleem, dat kan ik me voorstellen, maar Octavarium is hier niets bij.
Oud 30-06-2006, 06:59
Milan Dado
Milan Dado is offline
Octavarium is wel degelijk progressive te noemen. Het probleem is dat veel DT-fans van progressive lijken te verwachten dat je van solo in solo moet vallen. Kijk eens naar Fates Warning (nb de "uitvinders" van prog) en zie hoe weinig daar noten wordt gepropt. Ik denk dat het grote verschil is, dat ze nu voor een breder publiek hebben gekozen. Misschien een teleurstelling voor de oude garde DT-fans, maar voor de kant van de prog-scene die DT nooit al te serieus heeft genomen, is Octavarium een stap in de goede richting

Verder ben ik het helemaal eens dat Labrie eindelijk heeft leren zingen. Hij zat te vaak te vals en, wat me vooral tegenviel, zijn oude nummers werden te veel op de zelfde manier gezongen. Er zit eindelijk dynamiek en afwisselend stemgebruik in zijn zang. Grote vooruitgang dus
Oud 30-06-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 30-06-2006 @ 00:26 :
Alles in hun muziek is (neoklassieke) powermetal. Progressive betekent grens verleggend en meer dan alleen noten proppen onder een standaard ritmetje. Er zit structureel amper inhoud in.
Ja, V - The New Mythology Suite is echt heel standaard.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 13:42
Gimme more beer
Citaat:
Milan Dado schreef op 30-06-2006 @ 07:59 :
Octavarium is wel degelijk progressive te noemen. Het probleem is dat veel DT-fans van progressive lijken te verwachten dat je van solo in solo moet vallen. Kijk eens naar Fates Warning (nb de "uitvinders" van prog) en zie hoe weinig daar noten wordt gepropt.
Progressief betekent vernieuwend en vooruitstrevend. Dat is dit album niet. Een beetje kopiëren van andere bands kan iedereen.
Oud 30-06-2006, 13:55
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-06-2006 @ 12:57 :
Ja, V - The New Mythology Suite is echt heel standaard.
Er zit ritmisch gezien weinig boeiends in ja.
Reageren

Regels voor berichten