![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik vind dat julle te voorbarig reageren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat is geen democratie.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
is het niet erg genoeg dan dat ie ondemocratisch verkozen is? ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() jij lijkt het anders te vinden dat meneer niet door het zwaard is verkozen dan met het zwaard. Terwijl het er om ging dat meneer niet democratisch gekozen was.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat onze grote vriend in Iran namelijk gezegd heeft is een wereldwijde ´revolutie´, niet puur voor Iran.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is ongeinteresseerd en niet erg humaan en alles, maar hey, je mag het vinden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens is dit dan wel weer jammer. Weet niet wat ik ervan moet denken. 'Ahmadinejad was prominent gijzelnemer in 1979' Uitgegeven: 30 juni 2005 11:09 Laatst gewijzigd: 30 juni 2005 11:13 WASHINGTON - De nieuw gekozen Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad was in 1979 een van de sleutelfiguren bij de inname van de Amerikaanse ambassade in Teheran en bij de gijzeling van de Amerikanen in dat complex. Dit hebben drie ex-gijzelaars verteld, zo berichtte donderdag het dagblad The Washington Times. Ahmadinejad was 23 jaar en een leider van de radciale studengroepering die de bestorming van de ambassade aanvoerde. Dat gebeurde in november 1979. De gijzeling duurde 444 dagen. "Zodra ik zijn foto zag, wist ik dat hij het was", aldus de 73-jarige Charles Scott, een voormalig legerkolonel. Volgens hem was Ahmadinejad een van de twee of drie topmensen die achter de gijzeling zaten en ondervroeg hij ook gijzelaars. Varkens Scott zegt zich een incident te herinneren waarbij Ahmadinejad een Iraanse bewaker op zijn kop gaf nadat die twee gegijzelde Amerikanen toestemming had gegeven om de ruimte te verlaten waar ze zaten opgesloten. "Je moet die varkens niet laten gaan", zou Ahmadinejad de bewaker hebben toegesnauwd. Scott verstond dat omdat hij redelijk Farsi beheerst. Hard en wreed De 64-jarige Donald Sharer, een marinekapitein die in dezelfde ruimte als Scott zat opgesloten, herinnert zich de jonge Ahmadinejad als een "hard en wreed persoon". Hij zegt dat hij meerdere malen door hem aan een verhoor is onderworpen, maar kon zich niet meer precies herinneren waarover dat ging. Een andere voormalige gijzelaar, Kevin Hermening, met twintig jaar destijds de jongste Amerikaan die vastzat, zegt ook door Ahmadinejad te zijn verhoord. http://www.nu.nl/news/549088/23/%27A...n_1979%27.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En onee, dat kun jij niet weten. Jij volgt slechts Westerse media. Waarom denk je anders dat ik een groot voorstander ben van deze beste man? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Amerika en Europa kunnen niet zonder elkaar. Kijk maar naar Iran: Europa maakt vooral gebruik van zachte macht (economische + politieke druk) en Amerika van harde macht (militaire dreiging) om Iran ervan te overtuigen haar kernprogramma te staken. Nu nog zien voor wat Iran gevoeliger is....
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Ja, stiekem is Iran een zeer progressief land waar het er erg democratisch aan toegaat, waar een strikte scheiding tussen kerk en staat bestaat en waar iedereen gelijkwaardig behandeld wordt, ongeacht geslacht of seksuele voorkeur.
Stomme media, ons een beetje een verkeerd beeld voorschotelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar steeds komen er documantaires op tv over Iran, met de Khomenei die dan boos kijkt en verder geen inhoudelijke info, of wordt er 1 zin geciteerd uit deze nieuwe leider zijn speech, die op zich vrij beangstiggend is voor de lezer, maar als je hem in juiste context zet niet. Ik bedoel, wat voor nut heeft het om als verslaggever die ene zin met daarin dat er over de hele wereld een Islamitische revolutie zal plaatsvinden, te citeren? De objectieve nieuwslezers kunnen er helemaal niets mee, terwijl de snelle lezer heel erg bang wordt. hier zegt vrijwel iedereen meteen van we (of amerika) moeten dat land aanvallen. Het is heel makkelijk om een land zwart te maken, en dat gebeurt nu ook met Iran, om een komende oorlog alvast bij de burger te rechtvaardigen. |
![]() |
|
1 iranier:
"rechten zijn niet belangrijk. Ik wil loonsverhoging. En meneer heeft een betere economie beloofd." ja, als je zo achterlijk bent als een deur dan stem je inderdaad op hem om die reden ![]() (zeker gezien het feit dat onder mensenrechten ook bepaalde economische rechten vallen)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar dit is wel weer een voorbeeld van hoe bepaalde media Iran zo dom, lelijk, achetrlijk, radicaal, enz. willen uitbeelden. Zelfs uitspraken van een Iraanse burger die aan dat beeld bijdraagt wordt hier nieuws. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Accepteer het nou maar: in Iran had men de 'keuze' uit conservatief, conservatief en oer-conservatief, en raad eens...? De laatste heeft gewonnen. Ik snap niet hoe de moslims hier (en nou geen opmerkingen over dat ik jullie niet als groepje moet zien of meer van die onzin) kunnen volhouden dat het de goede kant op gaat met Iran. Sterker nog, Love&Peace wil ons doen geloven dat het de schuld van de Westerse media is dat Iran zo slecht uit de verf komt. S. is zelfs fan van een malloot die wereldwijde Islamitische revolutie predikt. Ze insinueert dat dit komt omdat ze niet alleen naar Westerse media kijkt. Tja, op Al-Jazeera zal de man natuurlijk bejubeld worden. Maar denk je dat dat dan een objectief beeld is?
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Mark: Citaat:
Citaat:
Had er, ondaks de wil van de bevolking, een progressieve leider moeten komen, omdat het Westen dat wilt? Met andere woorden, is Iran een kolonie van het Westen?! Citaat:
Citaat:
En daarnaast, al had ik al-jazeera, ik ben geen achterlijke mogool die alles voor waar aanneemt, hetgeen jij wel doet over je meningvorming ten aanzien van al-jazeera. |
![]() |
|
Love&Peace: nogmaals, en T_ID heeft het ook al tig keer gezegd: het volk hád niets te kiezen. Honderden kandidaten werden uitgesloten van de verkiezingen. Allemaal progessieve mensen. Het regime in Iran wil duidelijk niet dat er ooit iets gaat veranderen. Doe nou niet alsof het er democratisch aan toe ging. Je komt altijd erg verstandig over op dit forum, maar als je deze verkiezingen en deze uitslag gaat verdedigen, raak je wel je geloofwaardigheid kwijt. Niet álles wat fout gaat in het Midden-Oosten is een misperceptie van het Westen, hoor. En wat is er mis met Iran? Het is een conservatieve, vastgeroeste theocratie, geregeerd door een stel dictatoriale geestelijken die de feitelijke macht hebben. Ondertussen gaat de vrouwenonderdrukking door, predikt men wereldwijde Islamitsche revolutie, sluit men alle deuren naar diplomatiek overleg met het Westen en werkt men verder aan het ontwikkelen van kernwapens.
![]() |
![]() |
|||||||||
Citaat:
En nog iets, misschien is de regeling dat de mensen die zich verkiesbaar willen stellen moeten worden gescreend, ook een besluit geweest na een referendum/ democratisch gekozen leider, who knows? Citaat:
Citaat:
En ten tweede was ik zelf vroeger ook zo dom om zomaar aan te nemen Iran het as van het kwaad was, zonder mij af te vragen wat er dan precies fout is daar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Niet doen alsof de bevolking het eens is met de dictatuur van de geestelijken, De Raad van Hoeders, etc. Men wordt stevig onder de duim gehouden. Als men niet naar hen luistert, krijgt men van het regime een enkeltje martelkelders of publieke opknoping. Ja, onder dwang zou ik ook staan te juichen voor de geestelijken. Al was het alleen maar om m'n eigen hachje te redden. Toevallig laatst nog ldie Iraniër gezien in Barend & Van Dorp die een film mee had gesmokkeld uit Iran? Een ophanging, en plein publique, van een politiek tegenstander, die alleen kritiek had geuit op het regime. Dát gebeurt daar in die woestijndictatuur en je peutert mij niet aan het verstand dat dat iets is wat de bevolking zelf zo graag wil. Dat komt voort uit angst, angst voor het regime. En terecht, zo blijkt dus uit zulke beelden.
|
![]() |
||
Citaat:
+ ik peuter je niest aan, ik zeg alleen wat ik weet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|