![]() |
||
Citaat:
Het is en blijft een vorm van discriminatie. Maar goed, blijkbaar is dat geoorloofd in het christendom... (ongeacht of het overeenkomt met de levensbeschouwing blijft het een vorm van discriminatie) dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.)) 1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling 2 onderscheiding Ongeoorloofd onderscheid inderdaad. Christendom staat NIET boven de wet. (kom niet aan met dat god boven de wet staat want het gaat hier niet over god maar zijn volgelingen die geen van allen boven de wet staan) Dus zeg nou zelf, zullen we onder het mom van "Ach, het is religie" dan discriminatie maar wel toestaan? Zullen we gelijk eerwraak toe gaan staan onder datzelfde motto? En allerlei andere dingen die tegen onze wetten ingaan? @Kshatryia: Sorry, verkeerde woordkeuze ![]() (maar dat neemt niet weg dat een hoop godsdiensten maar schoorvoetend toegaven dat de aarde toch niet plat is) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Homohuwelijk hoort gewoon niet bij de kerk. Punt. Evenmin als huwelijk tussen neef en nicht en dergelijke. Het is net als in een joodse kerk zeggen dat het verboden is om hoofddeksels op te hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het discriminatie om te zeggen: "Luister, wij christenen zijn tegen homosexualiteit, en willen niet dat homo's trouwen in onze kerk."? Trouwens. Echte christenen zijn niet tegen homo's maar tegen homosexualiteit. Dat wilde ik er nog even bijzeggen. Veel mensen hebben dat een beetje uit het oog verloren. |
![]() |
||
Citaat:
en dat terwijl het huwelijk nieteens uit hun religie ontstaan is |
![]() |
||
Citaat:
als er een geloof is waar hoofddeksels gedragen worden dan is het het jodendom wel.. dat is dus het nadeel als je religie/geloof niet open staat voor andere religies.. dan krijg je dus alleen onzin te horen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het uitsluiten/achterstellen van bepaalde mensen op basis van bepaalde kenmerken (in dit geval hun homosexualiteit) is weldegelijk discriminatie. Dus vind ik het niet kunnen dat ze om die reden uit bepaalde gebieden van nederland geweerd worden. Alsof de kerken ineens onder een andere wetgeving vallen vanwege eventuele andere denkbeelden. Leuk dat het christendom discriminatie promoot. Weer een reden erbij om er niet aan mee te doen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ongeveer hetzelfde als iemand die zou beweren niks tegen negers te hebben, maar alleen maar het hebben van een zwarte huidskleur te haten. Onhoudbaar, dom, schijnheilig, en geen geldig onderscheid. Samenvattend: ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zou meer kloppen als je zei: "Beweren niks tegen zwarte mensen te hebben, maar wel tegen positieve discriminatie." Trouwens, het woord "neger" is rasistisch. Maar dat wist je vast wel. |
![]() |
||
Citaat:
Neem nu het ontstaan van de aarde, naar aanleiding van de Big Bang, dit is misschien wel het ontstaan van de aarde, maar in mijn ogen is het niet zo dat daarvoor niets was. En zo zal als de aarde over miljoenen jaren ontploft en vergaat dit ook niet het complete einde zijn van 'alles'. Ik denk dus niet dat het ontstaan van de Big Bang of het onstaan van dit (menselijk) leven een eerste oorzaak is en dat hiervoor slechts 'niets' was. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik bedoel met 'leegte' dat alle verschijnselen afhankelijk ontstaan en daardoor betrekkelijk zijn, omdat ze afhankelijk zijn van oorzaken en omstandigheden en van hun eigen samenstellende factoren. Wat bedoel jij precies? Bedoel jij dat mensen aan alle manifestaties en verschijningen een vorm geven (zelfs aan onzichtbare en niet vast te stellen 'verschijnselen' zoals aan niets en God)? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder zou ik wel eens willen weten wat er niet klopt aan de vergelijking, ze lijken me beiden even onlogisch en onhoudbaar, het illustreerd perfect hoe het anti-homo standpunt van sommige gelovigen eigenlijk discrimineert, maar dit ook eigenlijk niet hardop gezegd mag worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit terwijl de islam en het jodendom ook niet voor homosexualiteit zijn. Maar een persoon haten omdat hij een homo is, is een heel ander verhaal. |
![]() |
||
Citaat:
Iets dat ik dan ook graag doe. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Omdat God in de bijbel alleen spreekt over een relatie tussen man én vrouw, ook alleen eenwording tussen man én vrouw. Waarom God's zegen vragen over iets wat hij afkeurd? Ik heb een keer een verhaal gelezen van een homofiele christen, die had erge worstelingen met God (om het zo maar uit te drukken). Hij wist dat een (seksuele/geestelijke-)relatie aangaan niet goed zou zijn, maar de behoefte ernaar was groot.
||
Citaat:
miss ben je in de war met het engelse nigger wat nikker betekend en WEL racistisch bedoeld is. behoorlijk stompzinnig als je bedenkt dat Homo Sapiens van origine uit afrika kwam en dus idd een neger was. we zijn dus allemaal negers, hier en daar een beetje bijgeschaafd naar de plaatselijke omstandigheden ![]() Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 21:29. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Wat vinden jullie van vloeken? Verwijderd | 295 | 01-08-2006 18:13 | |
Waar Stammen wij van af? :deel2: Energie | 179 | 14-07-2004 23:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Abortus; ja of nee? Verwijderd | 196 | 30-01-2004 18:42 |