Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 01:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
TechXP schreef op 30-06-2005 @ 01:44 :
net zo slecht. De calcium in de melk is gebonden aan de vette. daardoor worden deze niet goed opgenomen. Wat er in gaat gaat er ook weer uit. En zelfs meer. Want doordat je melk drinkt verzuurt je lichaam. En daarom is er calcium nodig die uit je bloed/botten word gehaald om de zuren te neutraliseren.

Daarnaast veroorzaakt melk ook eczeem, acne, kanker, slecht immuunsysteem, allergien e.d.
Hoezo aan de vette? Wate bedoel je daarmee? Vetten? Die zitten toch niet in magere melk. Ow is dat zo... oke maar kwark kan geen kwaad toch, en yoghurt?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 01:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
TechXP, als ik dan stop met melk drinken kan ik er toch intolerant voor worden? Waarschijnlijk omdat dit ook in mijn genen zit (heeft zich nog niet geuit), aangezien ik half aziatisch ben. Want ik heb eigenlijk geen zin om intolerant of allergisch of wat dan ook voor iets te worden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 01:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-06-2005 @ 02:06 :
Hoezo aan de vette? Wate bedoel je daarmee? Vetten? Die zitten toch niet in magere melk. Ow is dat zo... oke maar kwark kan geen kwaad toch, en yoghurt?
dierlijke vetten en eiwitten zijn niet goed voor je lichaam. In magere melk zit trouwens minder vet.. niet 'geen' vet.
Ze zijn vaak 'zuur', waardoor deze in je bloed en cellen zorgt voor verzuring. Hierdoor is juist calcium nodig om dat weer te neutraliseren. Doordat die nog gebonden zijn aan de eiwitten enzo worden die uit melk niet goed opgenomen. Er moet dus sowieso vanuit de botten calcium worden afgegeven. Dit gebeurd vaak natuurlijk... maar als het te vaak gebeurd is dat dus slecht voor je botten.
Overigens bleek uit onderzoek dat men juist door magere melk dikker werd ofzo. Maar dat kwam misschien omdat de mensen juist meer daarvan drinken omdat het 'magere' was.

Kwark is gewoon ook zuivel. Ik weet niet precies wat ze daar allemaal meegedaan hebben qua bewerking, maar qua vetten en eiwitten zal daar nog wel redelijk wat inzitten.
Yoghurt bevat 1 nuttige bacterie.. melkzuurbacterie. Echter ik weet niet precies hoe deze reageert door de dierlijke bestandsdelen.. ik denk dat het ook wel negatief beinvloed. Beter kan je van bijvoorbeeld alpro de (yoghurt) yofu (www.alprosoja.nl) nemen. Daar zit die bacterie ook in. En nee...melkzuurbacterie haal je niet perse uit melk...
Oud 30-06-2005, 01:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-06-2005 @ 02:10 :
TechXP, als ik dan stop met melk drinken kan ik er toch intolerant voor worden? Waarschijnlijk omdat dit ook in mijn genen zit (heeft zich nog niet geuit), aangezien ik half aziatisch ben. Want ik heb eigenlijk geen zin om intolerant of allergisch of wat dan ook voor iets te worden.
Lijkt me niet. Je hebt er altijd aanleg voor misschen. Immers is eigenlijk iedereen intollerant tegen over melk. Echter uit dat de ene keer wel en andere keer niet. Bij mensen die daar last van hebben kan het ook gebeuren van de een op de andere dag. Dan heeft het lichaam er gewoon genoeg van. Dat kan zelfs na tijden melk drinken gebeuren.
Mijn lichaam kon ook niet tegen de melk. Toen ik vegetarier was geworden moest ik melk drinken en dat vond ik wel lekker... dus heb het heel veel gedronken in die periode... maar ik kreeg ook in die periode eczeem. Mijn lichaam kon het niet verdragen en daardoor heb ik er last van.

Het word echt niet zo dat als je het een tijd weg laat dat je dan intollerant word. Als dat zo zou zijn, dan lag het gewoon al op de loer. Aziaten drinken juist veel sojamelk. Ook erg lekker.
Oud 30-06-2005, 06:25
Verwijderd
ja melk is nu ook al slecht, meteen verbieden maar, net als rood vlees, want dat schijnt weer behulpzaam te zijn bij het krijgen van darmkanker.

Ik ga lekker genieten van mijn bak musli met melk
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 07:47
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
TechXP schreef op 30-06-2005 @ 02:03 :
Doe dan gewoon 8 glazen melk, 1 kaas, en 5kg vlees eten per dag... succes verzekert. Oja...verder niks anders natuurlijk.. misschien af en toe een bak eieren... voor nog meer cholesterol.
Echt waar.. je bent snel dood!
Wat een totaal nutteloze reactie. Ik wou met mijn woorden aangeven dat ik niet mijn gehele dieet ga aanpassen omdat van praktisch alles beweert wordt dat je er een ziekte van krijgt.

Beetje gevoelige reactie als je gelijk gaat lopen strooien met 8 glazen melk, 1 kaas en 5 kilo vlees
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 09:14
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 30-06-2005 @ 08:47 :
Wat een totaal nutteloze reactie. Ik wou met mijn woorden aangeven dat ik niet mijn gehele dieet ga aanpassen omdat van praktisch alles beweert wordt dat je er een ziekte van krijgt.

Beetje gevoelige reactie als je gelijk gaat lopen strooien met 8 glazen melk, 1 kaas en 5 kilo vlees
Van melk is gewoon een feit dat het slecht is. Denk je nou echt dat alles positief is van melk? Er is afgelopen tientallen jaren alleen maar positief nieuws geweest over melk. Vind je dat niet een beetje vreemd?

Mijn reactie was dat je gezondheid toch belangrijk voor je is... en anders kan je net zo goed nog meer verkeerd gaan eten.
Maar ik denk dat je gezondheid wel belangrijk is. Probeer eens gewoon een kritische blik te werpen op het product melk.
Oud 30-06-2005, 10:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
TechXP schreef op 30-06-2005 @ 01:44 :
Daarnaast veroorzaakt melk ook eczeem, acne, kanker, slecht immuunsysteem, allergien e.d.
Kom nou zeg, van alles kan je tegenwoordig kanker krijgen.
Als we het over kanker gaan hebben kan je veeeeeeeeel beter wat doen aan de echt bewezen risicofactoren, die ook veel erger zijn. Ipv van een hetze tegen melk te houden. Kom zeg.
Daarbij komt kanker hier ook niet echt meer voor dan in andere landen. Zo'n verbank je echt niet zo leggen, zo van het komt door melk.
Dat er wetenschappers zijn die zeggen dat melk slecht is zal wel, maar aan de andere kant zijn er ook die zeggen dat het goed is. Beetje kort door de bocht om te zeggen van een paar wetenschappers zeggen dat het slecht is, dus is het slecht.
Wat betreft allergiën: Dat is ook weer een ander verhaal en echt niet op de melk af te schuiven. Lekker kort door de bocht.

Dat jij er misschien acne door kreeg wil nog niet zeggen dat het echt zo is voor andere mensen. Of dat je niet een enkel geval bent.

Citaat:
TechXP schreef op 30-06-2005 @ 02:36 :
Lijkt me niet. Je hebt er altijd aanleg voor misschen. Immers is eigenlijk iedereen intollerant tegen over melk.
Dat is dus onzin. Het is het hebben van een bepaald enzym om er tegen te kunnen. Heb je dat niet dan ben je intolerant.
Daar is juist ondezoek naar gedaan, er zijn groepen die melk helemaal niet kunnen hebben omdat ze het enzym missen. Bij bepaalde bevolkingsgroepen komt dat veel voor, maar ja, die drinken ook niet echt melk meer op latere leeftijd, nooit gedaan ook.
Maar wij hebben dat wel eeuwen gedaan en bij de meeste menden werkt dat enzym gewoon nog en kunnen ze melk hebben. Wil niet zeggen dat je alleen als europeaan er tegen kan. Er zijn hier net zo goed mensen die het niet kunnen hebben.

Zeggen dat iedereen intolerant is is gewoon onzin.
Oud 30-06-2005, 10:20
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
TechXP schreef op 30-06-2005 @ 10:14 :
Van melk is gewoon een feit dat het slecht is. Denk je nou echt dat alles positief is van melk? Er is afgelopen tientallen jaren alleen maar positief nieuws geweest over melk. Vind je dat niet een beetje vreemd?
Dat jij het een feit vind hoeft nog niet te betekenen dat het zo is.
Het zal echt niet allemaal positief zijn, dat is niks meer tegenwoordig. Maar dat het het meteen zo slecht maakt dat je het helemaal niet meer zou moeten gebruiken is onzin, tenzij je echt intolerant bent.

Citaat:
Mijn reactie was dat je gezondheid toch belangrijk voor je is... en anders kan je net zo goed nog meer verkeerd gaan eten.
Maar ik denk dat je gezondheid wel belangrijk is. Probeer eens gewoon een kritische blik te werpen op het product melk.
Maar wat jij zegt slaat gewoon nergens op in die opmerking. Nogmaals, dat jij het ongezond vind en dat melk bij jou aczeem veroorzaakt betekent niet dat het echt zo is.
En volgens jou moet dat dan zijn dat het slecht is?
Oud 30-06-2005, 10:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ieke schreef op 30-06-2005 @ 11:14 :
Kom nou zeg, van alles kan je tegenwoordig kanker krijgen.
Als we het over kanker gaan hebben kan je veeeeeeeeel beter wat doen aan de echt bewezen risicofactoren, die ook veel erger zijn. Ipv van een hetze tegen melk te houden. Kom zeg.
Daarbij komt kanker hier ook niet echt meer voor dan in andere landen. Zo'n verbank je echt niet zo leggen, zo van het komt door melk.

Nee, maar het kan wel 1 van de dingen zijn die invloed hebben erop. Teveel dierlijke producten veroorzaakt kanker. Dat lijkt me toch redelijk geaccepteerd.
Wat zijn volgens jouw bewezen risicofactoren dan?

Citaat:
Dat er wetenschappers zijn die zeggen dat melk slecht is zal wel, maar aan de andere kant zijn er ook die zeggen dat het goed is. Beetje kort door de bocht om te zeggen van een paar wetenschappers zeggen dat het slecht is, dus is het slecht.
Wat betreft allergiën: Dat is ook weer een ander verhaal en echt niet op de melk af te schuiven. Lekker kort door de bocht.
Wie zegt dat het goed is? Kan jij naar onderzoeken refereren die niet betaald zijn door zuivel industrie? En wie zegt ook al weer dat melk goed voor je is? De zuivelindustrie al 80 jaar lang. En als je de geschiedenis en economie bestudeerd weet je waarom ze dat zeggen. Daarnaast zegt voedingscentrum het en de gezondheidsraad... Alles behalve objectief die groepen.

Citaat:
Dat jij er misschien acne door kreeg wil nog niet zeggen dat het echt zo is voor andere mensen. Of dat je niet een enkel geval bent.
Ik kreeg eczeem. Van acne is toch wel geaccepteerd en duidelijk dat melk daar een grote invloed op heeft.

Citaat:
Dat is dus onzin. Het is het hebben van een bepaald enzym om er tegen te kunnen. Heb je dat niet dan ben je intolerant.
Daar is juist ondezoek naar gedaan, er zijn groepen die melk helemaal niet kunnen hebben omdat ze het enzym missen. Bij bepaalde bevolkingsgroepen komt dat veel voor, maar ja, die drinken ook niet echt melk meer op latere leeftijd, nooit gedaan ook.
Nee, want dat gaat over lactose. In melk zit dat niet alleen natuurlijk. De stoffen in melk is waar we niet tegen kunnen.

Citaat:
Maar wij hebben dat wel eeuwen gedaan en bij de meeste mensen werkt dat enzym gewoon nog en kunnen ze melk hebben. Wil niet zeggen dat je alleen als europeaan er tegen kan. Er zijn hier net zo goed mensen die het niet kunnen hebben.
Nee, het uit zich niet perse bij mensen. Daarom lijkt het alsof we er tegen kunnen. Maar het kan ook later pas ontstaan.
Daarnaast... vroeger dronken we amper melk. Niet zoveel als nu in ieder geval. In de jaren 20 of 30 toen begon de zuivellobby. Het was net na de oorlog en mensen hadden voeding nodig. Door de hormonen in zuivel werden mensen langer en dikker. Dit werd gebruikt om zuivel te promoten. Omdat lang en dik in die tijd juist teken was dat het gezond was.

Citaat:
Zeggen dat iedereen intolerant is is gewoon onzin.
Net zo onzin als dat melk goed voor je is?
Oud 30-06-2005, 10:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ieke schreef op 30-06-2005 @ 11:20 :
Dat jij het een feit vind hoeft nog niet te betekenen dat het zo is.
Het zal echt niet allemaal positief zijn, dat is niks meer tegenwoordig. Maar dat het het meteen zo slecht maakt dat je het helemaal niet meer zou moeten gebruiken is onzin, tenzij je echt intolerant bent.

Nee, het is gewoon dat er negatieve dingen zijn en positieve dingen? Vertel me maar wat er positief is... oja het is lekker...
En vooral... wie zegt dat het positief is? Oja...de zuivellobby natuurlijk.
Dan moet je dat vooral aannemen.

Citaat:
En volgens jou moet dat dan zijn dat het slecht is?
Ik heb heel wat gelezen over melk/zuivel. En niet alleen die dingen van voedingscentrum. Daarnaast heb ik ook eens gekeken naar wie melk promoot en wie er achter zit. Zoals wie er achter voedingscentrum zit en achter de gezondheidsraad. Of die geen banden hebben met die industrie?..
Je kent de verhalen wel over de pharmaceutische industrie toch? Of beter gezegd de pharmaffia Misschien moet je ook eens de mogelijkheid beschouwen dat de zuivelindustrie even machtig is.
Oud 30-06-2005, 13:02
Verwijderd
Met een glaasje melk per dag drinken is waarschijnlijk niets mis, het wordt pas ongezond als je veel meer drinkt, dus bijv. meer dan twee glazen melk per dag.

Het probleem rondom de discussie over het al dan niet gezond zijn van melk is dat er sprake is van belangenverstrengeling. Enerzijds is er de melkindustrie die allerlei onderzoeken financiert, anderzijds zijn er heel veel onderzoeken die uitgevoerd of financieel gesteund worden door milieuactivisten. Het laat zich raden wat de respectievelijke onderzoeksresultaten zijn...

Wie zich echt zorgen maakt kan natuurlijk gewoon sojamelk met calcium en een paar B-vitamines drinken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
dierlijke vetten en eiwitten zijn niet goed voor je lichaam. In magere melk zit trouwens minder vet.. niet 'geen' vet.
En in 0% vet melk dan? En ik weet niet hoor, ik heb ook niet zoveel positieve reacties gehoord over sojamelk... Volgens mij is dat nog erger dan normale melk (zit toch een gifstof in ofzow? heb me er nooit in verdiept ofzo...).

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:16
Verwijderd
Een gifstof in sojamelk.

Ik denk eigenlijk dat het werkelijke probleem is dat sommige mensen gewoon ontzettend dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
jah weet ik veel maar sojamelk is toxicating ofzo anders lees ik het nog wel een keertje even vragen wat er zo slecht aan is... volgens mij zitten er ook trans vetten in of niet? in soja-olie iig wel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:30
Verwijderd
Ik drink het al veertien jaar vanwege m'n lactose-intolerantie en ik ben nog niet dood.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:54
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-06-2005 @ 14:08 :
En in 0% vet melk dan?

Campina heeft dat geloof ik... maar daar zitten ook nog gewoon eiwitten in.

Citaat:
En ik weet niet hoor, ik heb ook niet zoveel positieve reacties gehoord over sojamelk... Volgens mij is dat nog erger dan normale melk (zit toch een gifstof in ofzow? heb me er nooit in verdiept ofzo...).
Sojamelk heeft een stof die erg veel op een hormoon lijkt. Er was laatst een onderzoek die concludeerde dat sojamelk slecht was als je zwanger wilde raken. Echter de landen waar veel sojamelk gedronken word lijkt niet echt sprake te zijn van te weinig vruchtbaarheid.
Over sojamelk zijn wel wat onderzoeken geweest en je hebt daar ook positieve en negatieve verhalen over. Maar vooral positief.
Het verschil is dat over melk we 80 jaar alleen positieve dingen hebben gehoord. Zie je het verschil? We zijn dus gewoon lange tijd alleen positief nieuws voorgehouden. Nu komen er eindelijk wat negatieve dingen door. Als je zoekt in de natuurgeneeswijzen, bodybuilding enzo dan is er juist al veel meer daar doorgekomen over de melk. Echter voor het grote publiek is nu eindelijk eens wat negatieve info erover gekomen.

Sojamelk is echter zeer gezond. En ik zeg ook niet dat je per dag liters moet gaan drinken, want dat is natuurlijk weer niet goed. Veel kalorien enzo. Maar als je gewoon per dag een aantal glazen neemt is het gezond.
Oud 30-06-2005, 13:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-06-2005 @ 14:30 :
Ik drink het al veertien jaar vanwege m'n lactose-intolerantie en ik ben nog niet dood.
zeker weten? Heb je je hart wel gecheckt? Straks ben je al jaren dood... maar heb je het gewoon nog niet opgemerkt?
Oud 30-06-2005, 13:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-06-2005 @ 14:30 :
Zo giftig is het ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Thanks TechXP.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 30-06-2005 @ 14:55 :
zeker weten? Heb je je hart wel gecheckt? Straks ben je al jaren dood... maar heb je het gewoon nog niet opgemerkt?
Hmm, nu je het zegt, het zou toch wel kunnen dat ik al jaren dood ben. M'n lichaam is immers gestopt met schreeuwen om zuivel.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 19:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
perseus dit zei zo iemand over soyamelk:
Citaat:
I'm afraid you have been mislead by the soy industry propaganda. Use your search engine "soy danger' and do a little reading. Phytates, haemagluttins, protease inhibitors and isoflavones not to mention the added aluminum and other heavy metals or maybe the "residual" solvents. This stuff has been show to affect your thyroid in as little as one month with just a single cup per day.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:01
TechXP
TechXP is offline
http://www.drnorthrup.com/soy_responses.php
Oud 30-06-2005, 20:53
Verwijderd
Ja, soja drinken is natuurlijk fucking metal.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 30-06-2005 @ 15:14 :
Hmm, nu je het zegt, het zou toch wel kunnen dat ik al jaren dood ben. M'n lichaam is immers gestopt met schreeuwen om zuivel.
rofl
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 01:56
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
bugge schreef op 27-06-2005 @ 13:07 :
Volgens mij is lezen niet je sterkste kant.

"melk de witte motor" is misschien wel de misleidendste slogan in de media/commercials die ik ooit heb gehoord. Offuh 'je lijf schreeuwt om zuivel'. (de enigen die om koemelk schreeuwen zijn kalfjes, volwassen koeien drinken toch ook geen melk, waarom volwassen mensen dan wel)
of jij bent anti-melk?

Ik geloof wel dat melk gezond is, en ik ben ervan overtuigd dat Melk ook zo zijn ongezonde kanten heeft. Maarjah, wat niet?

Ik blijf iig net zo veel melk drinken als in de tijd dat er gedacht werd dat melk het gezondste drankje op aarde is.

offtopic: wel leuk om te zien dat je nog forum actief bent
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 01:57
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-06-2005 @ 21:53 :
Ja, soja drinken is natuurlijk fucking metal.
Dat is echt niet te drinken
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 18:02
Delicate
Delicate is offline
Sorry, maar ik vind het echt grappig dat mensen zich zo druk kunnen maken om een glaasje melk zeg. Je kan over 5 minuten ook onder een auto zijn gekomen, jezus, boeiend??
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 18:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 01-07-2005 @ 19:02 :
Sorry, maar ik vind het echt grappig dat mensen zich zo druk kunnen maken om een glaasje melk zeg. Je kan over 5 minuten ook onder een auto zijn gekomen, jezus, boeiend??
De kans is groter dat je iets oploopt door de melk dan dat je onder een auto komt.
Daarnaast doe je melk bewust drinken en onder auto komen doe je vaak niet bewust. Melk=zelfmoord
Oud 01-07-2005, 20:00
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-07-2005 @ 19:57 :
De kans is groter dat je iets oploopt door de melk dan dat je onder een auto komt.
Daarnaast doe je melk bewust drinken en onder auto komen doe je vaak niet bewust. Melk=zelfmoord
pfff

doe niet zo dramatische

Ik drink en eet wat ik wil, ik heb geen zin om me druk te maken over ziektes etc die ik kan oplopen. Dan heb je toch geen leven meer? Ik let een beetje op mn vitamientjes, maar meer ook niet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 01-07-2005 @ 21:00 :
Ik drink en eet wat ik wil, ik heb geen zin om me druk te maken over ziektes etc die ik kan oplopen. Dan heb je toch geen leven meer? Ik let een beetje op mn vitamientjes, maar meer ook niet.
Ja jij, maar wat doe je dan in dit subforum? Dit is Lichaam & Gezondheid... als je er toch niet op let kan je net zo goed hier wegblijven.
Er zijn echter mensen die er wel op willen letten. Daarnaast... hoezo geen leven? Juist een gezond leven Zoveel moeite is het niet hoor. Voeding en lichaam zijn met elkaar verbonden en door voeding kan je lichamelijke probleempjes verminderen of oplossen. En het is erg interessant om dat allemaal te leren/weten. Ik eet ook niet altijd gezonde dingen hoor.. maar ik laat wel de ongezondste dingen weg. Dat zijn producten die in feite een en al gif zijn.
Oud 01-07-2005, 21:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
kijk hier legt iemand uit waarom soyabeans zo ongezond zijn...
http://www.healthboards.com/boards/s...d.php?t=299502
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-07-2005 @ 21:41 :
Ja jij, maar wat doe je dan in dit subforum? Dit is Lichaam & Gezondheid... als je er toch niet op let kan je net zo goed hier wegblijven.
Er zijn echter mensen die er wel op willen letten. Daarnaast... hoezo geen leven? Juist een gezond leven Zoveel moeite is het niet hoor. Voeding en lichaam zijn met elkaar verbonden en door voeding kan je lichamelijke probleempjes verminderen of oplossen. En het is erg interessant om dat allemaal te leren/weten. Ik eet ook niet altijd gezonde dingen hoor.. maar ik laat wel de ongezondste dingen weg. Dat zijn producten die in feite een en al gif zijn.
Idd, ik vind het ook leuk om op mijn gezondheid te letten. Het is eigenlijk idd niet zoveel moeite, en het is de moeite zeker waard want je voelt je veel beter wanneer je gezond bent. En tsja... het vertraagt veroudering ook en zo, ik ben nu wel jong en alles maar ja dat blijf ik toch niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:52
Delicate
Delicate is offline
hahahah
melk=zelfmoord?

Komop zeg.
GA een leven zoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wat een onzin, gewoon drinken. Zolang het geen pak per dag is kan het vast geen kwaad.

Je mag tegenwoordig niets meer eten en drinken. Overal ga je dood aan.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 20:10
Vijftigcent
Vijftigcent is offline
Als je wil weten wat nou echt de risicos zijn van sojamelk en koemelk kun je beter kijken op neutrale sites dan op partijdige sites die helemaal anti-soja of anti-koemelk zijn. Zowel sojamelk als koemelk hebben hun voordelen en nadelen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Milk
http://archives.cnn.com/2000/HEALTH/...oy.danger.wmd/
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 04:15
Vice
Vice is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 02-07-2005 @ 13:12 :
Wat een onzin, gewoon drinken. Zolang het geen pak per dag is kan het vast geen kwaad.
Dat is wel zo, maar ik heb het idee dat sommige mensen er niet tegen kunnen dat blijkt dat melk helemaal niet zo gezond is. Er zijn genoeg andere ongezonde producten, dus waarom zou je dan melk verdedigen.
Oud 03-07-2005, 22:23
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-07-2005 @ 21:41 :
Mss is het mijn visie dat het niet gezond is om je te druk te maken om wat je wel en niet mag eten... Mss heb jij er wel helemaal niets mee te maken waar ik wel en niet post?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 17:31
LB06
LB06 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 30-06-2005 @ 02:36 :
Lijkt me niet. Je hebt er altijd aanleg voor misschen. Immers is eigenlijk iedereen intollerant tegen over melk. Echter uit dat de ene keer wel en andere keer niet. Bij mensen die daar last van hebben kan het ook gebeuren van de een op de andere dag. Dan heeft het lichaam er gewoon genoeg van. Dat kan zelfs na tijden melk drinken gebeuren.
Mijn lichaam kon ook niet tegen de melk. Toen ik vegetarier was geworden moest ik melk drinken en dat vond ik wel lekker... dus heb het heel veel gedronken in die periode... maar ik kreeg ook in die periode eczeem. Mijn lichaam kon het niet verdragen en daardoor heb ik er last van.

Het word echt niet zo dat als je het een tijd weg laat dat je dan intollerant word. Als dat zo zou zijn, dan lag het gewoon al op de loer. Aziaten drinken juist veel sojamelk. Ook erg lekker.
Je kunt weldegelijk intolerant worden voor melk. Bij je geboorte heb je bepaalde enzymen in je verteringsstelsel die voor de afbraak van melk zorgt. Deze enzymen kunnen alleen in stand worden gehouden door het drinken van melk.

Tevens is het een fabeltje dat Aziaten per definitie niet tegen melk zouden kunnen. Het is gewoon zo dat er in Azie weinig tot geen dierlijke melk wordt gedronken en dát is de oorzaak dat Aziaten over het algemeen niet (meer) tegen melk kunnen. Niet het gegeven dat ze een Aziatisch genotype hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 13:40
Prof. Dr. Uil
Prof. Dr. Uil is offline
Citaat:
TechXP schreef op 30-06-2005 @ 11:36 :

Ik heb heel wat gelezen over melk/zuivel. En niet alleen die dingen van voedingscentrum. Daarnaast heb ik ook eens gekeken naar wie melk promoot en wie er achter zit. Zoals wie er achter voedingscentrum zit en achter de gezondheidsraad. Of die geen banden hebben met die industrie?..
Je kent de verhalen wel over de pharmaceutische industrie toch? Of beter gezegd de pharmaffia Misschien moet je ook eens de mogelijkheid beschouwen dat de zuivelindustrie even machtig is.
Ik heb dit topic even doorgespit en heb me werkelijkwaar helemaal dood gelachen om iedere reactie van jou. Echt hilarisch!

In één simpel zinnetje: Je praat poep

Volgens mij heb jij:

1) Het idee dat alles om jou onwijze research draait (maar ik heb je nog niet met 1 verwijzing naar een goed onderzoek gezien).
2) Iets te vaak de film "Conspirary Theory" gezien.
3) Geen verstand van de dingen waar je nu over praat.
Oud 11-07-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 03-07-2005 @ 05:15 :
Dat is wel zo, maar ik heb het idee dat sommige mensen er niet tegen kunnen dat blijkt dat melk helemaal niet zo gezond is. Er zijn genoeg andere ongezonde producten, dus waarom zou je dan melk verdedigen.
idd, als mensen horen dat melk slecht zou zijn is het meteen: wat een onzin, alles is toch slecht tegenwoordig? Je gaat toch wel dood blabla.

Alsof de mogelijkheid dat melk slecht zou zijn gewoon ondenkbaar is voor ze. Ik weet niet precies hóé slecht het is maar ik geloof best dat het niet al te gezond is. Heel af en toe drink ik weleens wat chocomel en eet een bakje vla, maar liever drink ik soyamelk en eet yofu. Dan weet je gewoon dat je iets 100% plantaardigs binnen krijgt, en dat is voor mij nog altijd gezonder als iets dierlijks.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 22:05
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Danique schreef op 11-07-2005 @ 21:24 :
idd, als mensen horen dat melk slecht zou zijn is het meteen: wat een onzin, alles is toch slecht tegenwoordig? Je gaat toch wel dood blabla.

Alsof de mogelijkheid dat melk slecht zou zijn gewoon ondenkbaar is voor ze. Ik weet niet precies hóé slecht het is maar ik geloof best dat het niet al te gezond is. Heel af en toe drink ik weleens wat chocomel en eet een bakje vla, maar liever drink ik soyamelk en eet yofu. Dan weet je gewoon dat je iets 100% plantaardigs binnen krijgt, en dat is voor mij nog altijd gezonder als iets dierlijks.
Dat denk je nu... Straks blijkt door onderzoeken dat plantaardig kankerverwekkend is...

Melk zal best ongezond kunnen zijn, ik snap dan ook best dat mensen er daardoor meer rekening meehouden. Maar ik merk in dit topic een ziekelijke angst op voor Melk ineens, en dat slaat dus nergens op.
Oud 11-07-2005, 22:05
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Prof. Dr. Uil schreef op 11-07-2005 @ 14:40 :
Ik heb dit topic even doorgespit en heb me werkelijkwaar helemaal dood gelachen om iedere reactie van jou. Echt hilarisch!

Volgens mij heb jij:

1) Het idee dat alles om jou onwijze research draait (maar ik heb je nog niet met 1 verwijzing naar een goed onderzoek gezien).
Oud 11-07-2005, 23:50
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Om nog terug te komen op dat sommige menselijke rassen er niet goed tegen kunnen, ik ben Chinees, en als ik melk drink of gesmolten kaas eet in een uur nadat ik wakker ben geworden, dan krijg ik wel eens last van mn darmen ja, maar verder heb ik er nooit last van gehad..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 11-07-2005 @ 23:05 :
Dat denk je nu... Straks blijkt door onderzoeken dat plantaardig kankerverwekkend is...

dr zijn anders nog nooit berichten geweest over een man die elke dag een stuk broccoli at en daarna te hoge cholesterol kreeg.
Of de gekke groente ziekten. De sla pest.
Ook gemalen koeien-en varkensbotten in eten verwerken lijkt me nou niet echt het toppunt van gezond eten. In melk zit ook pus en bloed. smakelijk!
Verder laat ik het preken wel aan techxp over. Ik vind er het mijne van, wat de rest doet mogen ze zelf weten maar kom aub niet met opmerkingen dat plantaardig voedsel kankerverwekkend zou zijn, alle doktoren raden juist aan veel groente en fruit te eten om kanker te voorkomen, heb ze nog nooit horen zeggen dat 1x daags een lekkere steak goed zou zijn voor het hart.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 14:14
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Danique schreef op 12-07-2005 @ 13:42 :
dr zijn anders nog nooit berichten geweest over een man die elke dag een stuk broccoli at en daarna te hoge cholesterol kreeg.
Of de gekke groente ziekten. De sla pest.
Ook gemalen koeien-en varkensbotten in eten verwerken lijkt me nou niet echt het toppunt van gezond eten. In melk zit ook pus en bloed. smakelijk!
Verder laat ik het preken wel aan techxp over. Ik vind er het mijne van, wat de rest doet mogen ze zelf weten maar kom aub niet met opmerkingen dat plantaardig voedsel kankerverwekkend zou zijn, alle doktoren raden juist aan veel groente en fruit te eten om kanker te voorkomen, heb ze nog nooit horen zeggen dat 1x daags een lekkere steak goed zou zijn voor het hart.
Als je de rest ook had gelezen (wat je dus uit de quote haalt ? ), had je dus kunnen weten dat ik het niet zo serieus bedoeld als jij nu doet voorkomen. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, maar dat kan je dan wel over alles zeggen en dat schiet niet op.

Om toch even op jou reactie in te gaan...
Te veel broccoli is ook niet goed, in alles zit denk ik wel iets dat ongezond is. Dat zal in de meeste gevallen te verwaarlozen zijn, maar misschien zit er wel iets in wat slecht is maar waarvan we nu nog niets weten. Dit is heel makkelijk om te zeggen, want dat geld voor alles, maar het is wel waar.
Ik vind het trouwens ook heel gemakkelijk om te praten over pus en bloed, dat is erg makkelijk scoren omdat dat nou eenmaal heel vies klinkt. Ik denk dat je dat met heel veel voedsel zo kan bekijken. Als je dat zo met alles zo gaat bekijken kan je je afvragen waarom we nog leven...
Nogmaals, ik vind dat je heel makkelijk probeerd te scoren met uitspraken, en dat doe je ook nog eens door iets wat ik heb gezegt uit zn context te halen.
Oud 12-07-2005, 14:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-07-2005 @ 22:52 :
kijk hier legt iemand uit waarom soyabeans zo ongezond zijn...
http://www.healthboards.com/boards/s...d.php?t=299502
onjuist.
Oud 12-07-2005, 14:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vijftigcent schreef op 02-07-2005 @ 21:10 :
Als je wil weten wat nou echt de risicos zijn van sojamelk en koemelk kun je beter kijken op neutrale sites dan op partijdige sites die helemaal anti-soja of anti-koemelk zijn. Zowel sojamelk als koemelk hebben hun voordelen en nadelen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Milk
http://archives.cnn.com/2000/HEALTH/...oy.danger.wmd/
wikipedia kan je zelf wijzigenen..

CNN is een bedrijf van grote industrielen..

en hoe wil je dat mengen met neutraal?

Oja... neutraal bestaat eigenlijk niet he
Oud 12-07-2005, 14:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
LB06 schreef op 05-07-2005 @ 18:31 :
Je kunt weldegelijk intolerant worden voor melk. Bij je geboorte heb je bepaalde enzymen in je verteringsstelsel die voor de afbraak van melk zorgt. Deze enzymen kunnen alleen in stand worden gehouden door het drinken van melk.

Nee, want je hebt ze of niet Dat is vanwege het genetische aldus de wetenschappers. Ik geloof wel idd dat men van nature intolerant is. Maar dat hoeft niet altijd tot uiting te komen of pas effect hebben later.
Ook kan je lichaam er aan gewend zijn.

Citaat:
Tevens is het een fabeltje dat Aziaten per definitie niet tegen melk zouden kunnen. Het is gewoon zo dat er in Azie weinig tot geen dierlijke melk wordt gedronken en dát is de oorzaak dat Aziaten over het algemeen niet (meer) tegen melk kunnen. Niet het gegeven dat ze een Aziatisch genotype hebben.
Nee het is niet een fabeltje. Nou ja.. bijna 90% kan er niet tegen.
Oud 12-07-2005, 14:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Prof. Dr. Uil schreef op 11-07-2005 @ 14:40 :

Dank je... echter moet je eens leren gewoon te reageren op de inhoud... want zoals je reactie nu is... praat jij eerder poep dan ik.

Citaat:
Volgens mij heb jij:

Heb ik de site nog niet gegeven: www.zuiveloffline.nl
Staan alle verwijzingen op. Kijk ook vooral eens naar de Harvard Nurses Study en de China Study.

Citaat:
Ook vaak gezien ja Dat kan ik niet ontkennen

Citaat:
Ik heb daar wel kennis van. Ik ben geen geleerde ofzo, maar ik heb we wel degelijk in de materie verdiept. Meer dan de gemiddelde hier denk ik toch zo.

Regels voor berichten