![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze zijn vaak 'zuur', waardoor deze in je bloed en cellen zorgt voor verzuring. Hierdoor is juist calcium nodig om dat weer te neutraliseren. Doordat die nog gebonden zijn aan de eiwitten enzo worden die uit melk niet goed opgenomen. Er moet dus sowieso vanuit de botten calcium worden afgegeven. Dit gebeurd vaak natuurlijk... maar als het te vaak gebeurd is dat dus slecht voor je botten. Overigens bleek uit onderzoek dat men juist door magere melk dikker werd ofzo. Maar dat kwam misschien omdat de mensen juist meer daarvan drinken omdat het 'magere' was. Kwark is gewoon ook zuivel. Ik weet niet precies wat ze daar allemaal meegedaan hebben qua bewerking, maar qua vetten en eiwitten zal daar nog wel redelijk wat inzitten. Yoghurt bevat 1 nuttige bacterie.. melkzuurbacterie. Echter ik weet niet precies hoe deze reageert door de dierlijke bestandsdelen.. ik denk dat het ook wel negatief beinvloed. Beter kan je van bijvoorbeeld alpro de (yoghurt) yofu (www.alprosoja.nl) nemen. Daar zit die bacterie ook in. En nee...melkzuurbacterie haal je niet perse uit melk...
||
![]() |
Citaat:
Mijn lichaam kon ook niet tegen de melk. Toen ik vegetarier was geworden moest ik melk drinken en dat vond ik wel lekker... dus heb het heel veel gedronken in die periode... maar ik kreeg ook in die periode eczeem. Mijn lichaam kon het niet verdragen en daardoor heb ik er last van. Het word echt niet zo dat als je het een tijd weg laat dat je dan intollerant word. Als dat zo zou zijn, dan lag het gewoon al op de loer. Aziaten drinken juist veel sojamelk. Ook erg lekker.
||
Citaat:
Beetje gevoelige reactie als je gelijk gaat lopen strooien met 8 glazen melk, 1 kaas en 5 kilo vlees ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn reactie was dat je gezondheid toch belangrijk voor je is... en anders kan je net zo goed nog meer verkeerd gaan eten. Maar ik denk dat je gezondheid wel belangrijk is. Probeer eens gewoon een kritische blik te werpen op het product melk.
|||
Citaat:
Als we het over kanker gaan hebben kan je veeeeeeeeel beter wat doen aan de echt bewezen risicofactoren, die ook veel erger zijn. Ipv van een hetze tegen melk te houden. Kom zeg. Daarbij komt kanker hier ook niet echt meer voor dan in andere landen. Zo'n verbank je echt niet zo leggen, zo van het komt door melk. Dat er wetenschappers zijn die zeggen dat melk slecht is zal wel, maar aan de andere kant zijn er ook die zeggen dat het goed is. Beetje kort door de bocht om te zeggen van een paar wetenschappers zeggen dat het slecht is, dus is het slecht. Wat betreft allergiën: Dat is ook weer een ander verhaal en echt niet op de melk af te schuiven. Lekker kort door de bocht. Dat jij er misschien acne door kreeg wil nog niet zeggen dat het echt zo is voor andere mensen. Of dat je niet een enkel geval bent. Citaat:
Daar is juist ondezoek naar gedaan, er zijn groepen die melk helemaal niet kunnen hebben omdat ze het enzym missen. Bij bepaalde bevolkingsgroepen komt dat veel voor, maar ja, die drinken ook niet echt melk meer op latere leeftijd, nooit gedaan ook. Maar wij hebben dat wel eeuwen gedaan en bij de meeste menden werkt dat enzym gewoon nog en kunnen ze melk hebben. Wil niet zeggen dat je alleen als europeaan er tegen kan. Er zijn hier net zo goed mensen die het niet kunnen hebben. Zeggen dat iedereen intolerant is is gewoon onzin.
|||
Citaat:
Het zal echt niet allemaal positief zijn, dat is niks meer tegenwoordig. Maar dat het het meteen zo slecht maakt dat je het helemaal niet meer zou moeten gebruiken is onzin, tenzij je echt intolerant bent. Citaat:
En volgens jou moet dat dan zijn dat het slecht is?
|||||||
![]() |
Citaat:
Nee, maar het kan wel 1 van de dingen zijn die invloed hebben erop. Teveel dierlijke producten veroorzaakt kanker. Dat lijkt me toch redelijk geaccepteerd. Wat zijn volgens jouw bewezen risicofactoren dan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast... vroeger dronken we amper melk. Niet zoveel als nu in ieder geval. In de jaren 20 of 30 toen begon de zuivellobby. Het was net na de oorlog en mensen hadden voeding nodig. Door de hormonen in zuivel werden mensen langer en dikker. Dit werd gebruikt om zuivel te promoten. Omdat lang en dik in die tijd juist teken was dat het gezond was. Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Nee, het is gewoon dat er negatieve dingen zijn en positieve dingen? Vertel me maar wat er positief is... oja het is lekker... En vooral... wie zegt dat het positief is? Oja...de zuivellobby natuurlijk. Dan moet je dat vooral aannemen. Citaat:
Je kent de verhalen wel over de pharmaceutische industrie toch? Of beter gezegd de pharmaffia ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Campina heeft dat geloof ik... maar daar zitten ook nog gewoon eiwitten in. Citaat:
Over sojamelk zijn wel wat onderzoeken geweest en je hebt daar ook positieve en negatieve verhalen over. Maar vooral positief. Het verschil is dat over melk we 80 jaar alleen positieve dingen hebben gehoord. Zie je het verschil? We zijn dus gewoon lange tijd alleen positief nieuws voorgehouden. Nu komen er eindelijk wat negatieve dingen door. Als je zoekt in de natuurgeneeswijzen, bodybuilding enzo dan is er juist al veel meer daar doorgekomen over de melk. Echter voor het grote publiek is nu eindelijk eens wat negatieve info erover gekomen. Sojamelk is echter zeer gezond. En ik zeg ook niet dat je per dag liters moet gaan drinken, want dat is natuurlijk weer niet goed. Veel kalorien enzo. Maar als je gewoon per dag een aantal glazen neemt is het gezond.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
perseus dit zei zo iemand over soyamelk:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof wel dat melk gezond is, en ik ben ervan overtuigd dat Melk ook zo zijn ongezonde kanten heeft. Maarjah, wat niet? Ik blijf iig net zo veel melk drinken als in de tijd dat er gedacht werd dat melk het gezondste drankje op aarde is. offtopic: wel leuk om te zien dat je nog forum actief bent ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast doe je melk bewust drinken en onder auto komen doe je vaak niet bewust. Melk=zelfmoord ![]()
||
Citaat:
doe niet zo dramatische Ik drink en eet wat ik wil, ik heb geen zin om me druk te maken over ziektes etc die ik kan oplopen. Dan heb je toch geen leven meer? Ik let een beetje op mn vitamientjes, maar meer ook niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn echter mensen die er wel op willen letten. Daarnaast... hoezo geen leven? Juist een gezond leven ![]()
|
![]() |
kijk hier legt iemand uit waarom soyabeans zo ongezond zijn...
http://www.healthboards.com/boards/s...d.php?t=299502 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als je wil weten wat nou echt de risicos zijn van sojamelk en koemelk kun je beter kijken op neutrale sites dan op partijdige sites die helemaal anti-soja of anti-koemelk zijn. Zowel sojamelk als koemelk hebben hun voordelen en nadelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Milk http://archives.cnn.com/2000/HEALTH/...oy.danger.wmd/ |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tevens is het een fabeltje dat Aziaten per definitie niet tegen melk zouden kunnen. Het is gewoon zo dat er in Azie weinig tot geen dierlijke melk wordt gedronken en dát is de oorzaak dat Aziaten over het algemeen niet (meer) tegen melk kunnen. Niet het gegeven dat ze een Aziatisch genotype hebben. |
![]() |
||
Citaat:
In één simpel zinnetje: Je praat poep ![]() Volgens mij heb jij: 1) Het idee dat alles om jou onwijze research draait (maar ik heb je nog niet met 1 verwijzing naar een goed onderzoek gezien). 2) Iets te vaak de film "Conspirary Theory" gezien. 3) Geen verstand van de dingen waar je nu over praat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alsof de mogelijkheid dat melk slecht zou zijn gewoon ondenkbaar is voor ze. Ik weet niet precies hóé slecht het is maar ik geloof best dat het niet al te gezond is. Heel af en toe drink ik weleens wat chocomel en eet een bakje vla, maar liever drink ik soyamelk en eet yofu. Dan weet je gewoon dat je iets 100% plantaardigs binnen krijgt, en dat is voor mij nog altijd gezonder als iets dierlijks. |
![]() |
||
Citaat:
Melk zal best ongezond kunnen zijn, ik snap dan ook best dat mensen er daardoor meer rekening meehouden. Maar ik merk in dit topic een ziekelijke angst op voor Melk ineens, en dat slaat dus nergens op.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of de gekke groente ziekten. De sla pest. Ook gemalen koeien-en varkensbotten in eten verwerken lijkt me nou niet echt het toppunt van gezond eten. In melk zit ook pus en bloed. smakelijk! Verder laat ik het preken wel aan techxp over. Ik vind er het mijne van, wat de rest doet mogen ze zelf weten maar kom aub niet met opmerkingen dat plantaardig voedsel kankerverwekkend zou zijn, alle doktoren raden juist aan veel groente en fruit te eten om kanker te voorkomen, heb ze nog nooit horen zeggen dat 1x daags een lekkere steak goed zou zijn voor het hart. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Om toch even op jou reactie in te gaan... Te veel broccoli is ook niet goed, in alles zit denk ik wel iets dat ongezond is. Dat zal in de meeste gevallen te verwaarlozen zijn, maar misschien zit er wel iets in wat slecht is maar waarvan we nu nog niets weten. Dit is heel makkelijk om te zeggen, want dat geld voor alles, maar het is wel waar. Ik vind het trouwens ook heel gemakkelijk om te praten over pus en bloed, dat is erg makkelijk scoren omdat dat nou eenmaal heel vies klinkt. Ik denk dat je dat met heel veel voedsel zo kan bekijken. Als je dat zo met alles zo gaat bekijken kan je je afvragen waarom we nog leven... Nogmaals, ik vind dat je heel makkelijk probeerd te scoren met uitspraken, en dat doe je ook nog eens door iets wat ik heb gezegt uit zn context te halen.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() CNN is een bedrijf van grote industrielen.. en hoe wil je dat mengen met neutraal? Oja... neutraal bestaat eigenlijk niet he ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Nee, want je hebt ze of niet ![]() Ook kan je lichaam er aan gewend zijn. Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Dank je... echter moet je eens leren gewoon te reageren op de inhoud... want zoals je reactie nu is... praat jij eerder poep dan ik. Citaat:
Staan alle verwijzingen op. Kijk ook vooral eens naar de Harvard Nurses Study en de China Study. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk (uit een fles) Verwijderd | 7 | 30-05-2012 22:39 | |
Eten & Drinken |
De mythe van melk sunil | 196 | 27-08-2006 16:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk mimima | 57 | 15-09-2004 21:12 | |