![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap dat zo'n brugjaar een minimum is. Ik zeg alleen dat iemand die van het HBO komt tegen die mindere wetenschappelijke kennis wel andere kennis tegenover heeft staan. En om een WO master af te ronden zul je, lijkt mij, toch het zelfde moeten kunnen presteren als iemand die een WO bachelor heeft gedaan. Wat dat betreft veranderd er, lijkt mij, niets.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En ik blijf erbij dat je die kennis niet kunt vergelijken. Je kunt niet zomaar 'praktijk' en 'theorie' naast elkaar leggen en dat dan tegen elkaar wegstrepen.
Dat je op zichzelf voldoende niveau hebt als je kennelijk een WO-master kunt afronden is natuurlijk waar. Maar ik ben dan ook van mening dat de gemiddelde WO-master geen drol voorstelt. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij een concreet vak kun je vakkennis en praktijkervaring opdoen. Hoewel ik me eigenlijk sowieso afvraag waarop je op een HBO-opleiding praktijkkennis zou moeten opdoen, want zoals het woord al zegt gaat het om de praktijk. Ergens moet een scheidslijn liggen tussen dingen die je uit een boekje of eventueel op stage kunt leren, en dingen die je alleen maar kunt meester worden wanneer je het 'voor het echie' doet. En overigens, op het WO leer je ook niet alleen theoretische dingen, dat is pure onzin. Op de gemiddelde WO-studie wordt gewoon voldoende aandacht besteed aan de praktische relevantie van de kennis die je opdoet en bovendien, een WO-studie pretendeert ook niet mensen af te leveren die meteen aan de slag kunnen. Een WO-opleiding schoolt mensen in de wetenschappelijke grondslagen van een vakgebied. Als een WO-er dus de praktijk ingaat, zal hij nog veel dingen moeten leren, maar hij komt dan dus wel met meer bagage de werkvloer op dan de HBO-er. Want zoals ik al zei, érgens ligt een grens tussen scholing en praktijk. En ook een HBO-er moet ingewerkt worden, terwijl zoals ik al zei de meeste HBO-opleidingen helemaal niet intensieve praktijkbegeleiding bieden., Die schoppen je gewoon zonder enige nazorg het bedrijfsleven in en dan zoek je het verder maar uit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik heb geen ervaring met alle HBO-opleidingen (logisch
![]() ![]() Ik weet niet wie er zegt dat je op het WO alleen theoretische dingen leert...? HBO is een heel stuk praktischer en dat is logisch, maar het houdt wel in dat iemand met HBO over het algemeen (veel?) meer praktijkervaring heeft dan iemand die van het WO komt. Ik vind 'aandacht besteden aan de praktische relevantie van de kennis die je opdoet' eigenlijk iets heel anders dan praktijkervaring/-kennis. Citaat:
't zou soms prettig zijn, maar meer ook niet. Als je je diploma hebt vind ik de verdere begeleiding ed aan het bedrijf/de instelling waar je werkt. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Ik deel je mening dat een HBO'er niet zomaar in kan stromen bij een WO-master, ik vind dat dat ook niet moet kunnen. Na een schakeljaar zou het, denk ik, wel moeten kunnen. Natuurlijk mist iemand een deel van de wetenschappelijke kennis, maar daar staat dus praktijkkennis tegenover. Als iemand gewoon voldoendes haalt ed, ben ik van mening dat het wel kan (logisch). En zonder bewijs dat er het gebrek aan wetenschappelijke kennis idd zo'n gemis is en een HBO'er er daarom dus niet klaar voor is om een WO-master te volgen (na een schakeljaar dus), blijf ik dat vinden. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|