Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2005, 21:06
Verwijderd
+5.5 en +6.5
(eerst: +6.5 en +8.5)

rechteroog wil nog wel eens afzakken, dus ook een 'lui' oog
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:22
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Jeetje, toch best wel veel brildieren hier.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 22:34
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Linda1985 schreef op 01-07-2005 @ 16:36 :
ik heb hele rare ogen.
Toen ik 11 was, moest ik naar de oogarts en mat hij + 2,5 en +1,75. Toen heb ik een jaar, anderhalf jaar een bril gedragen. Daarna vond ik het wel best en deed ik dat ding nooit meer op. Toen ik 1 ofzo was zag ik ineens bijna niets meer...echt heel eng. Weer naar oogarts, kon ie mn ogen niet meten, omdat er steeds wat anders uitkwam. Naar neuroloog was er iets met mn oogzenuwen, ontstoken ofzo. Na een paar maanden zag ik weer prima. Tot ik 3 weken terug mn rijbewijs terug kreeg en weer voor het eerst in het donker reed, kwam ik er achter dat ik niet zo geweldig zie in het donker. Nou naar de opticien, weer meten, nu maten ze aan allebei de ogen -1 en een cilinder. Dus nu is er weer een bril in de maak voor tijdens het autorijden. Maar wat ik nou zo raar vind is dat je van een negatieve sterkte af kunt komen met de jaren, maar van een positieve naar een negatieve sterkte moet in principe toch niet kunnen??? Iemand een verklaring?!
hej klinkt bekend over dat autorijden... ga ook maar eens langs
Oud 01-07-2005, 22:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-07-2005 @ 16:48 :
Gelukkig heb ik geen oogafwijking. Dragen jullie allemaal lenzen, of een bril, en waarom?
Ik heb van mijn 8e tot mijn 16e een bril gehad, en daarna heb ik lenzen genomen, al heb ik nog wel een bril voor 'erbij' en voor op het zwembad (aangezien ik harde lenzen moet van de oogarts). Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om lenzen te gaan dragen, omdat ik dat mooier vond staan dan een bril. Ik dacht ook dat lenzen veel handiger zouden zijn dan een bril (i.v.m. beslaan enzo), maar dat valt toch vies tegen, aangezien er vaak iets in mijn oog zit, waardoor mijn lenzen ontzettend zeer gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 05:38
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 01-07-2005 @ 22:06 :
+5.5 en +6.5
(eerst: +6.5 en +8.5)

rechteroog wil nog wel eens afzakken, dus ook een 'lui' oog
Oh en ik zie vrij weinig diepte.

Ik draag overigens al sinds mijn negende lenzen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 19:04
barbiebitch
barbiebitch is offline
Ik heb één of andere rare afwijking wat papil oedeem ofzoiets heet. Snap zelf nog steeds niet wat het precies inhoud...

En ik heb -5.25 en 4.75 in me lenzen.
Oud 09-07-2005, 18:21
cyntha
cyntha is offline
Ik heb -7,25 links en -7,75 rechts (en nog een of andere cilinder).

Ik heb vanaf groep 3 tot de tweede klas een bril gedragen daarna ben ik overgegaan naar lenzen. Ik was mijn bril beu en wilde wel eens wat anders.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 20:04
Nyawa
Uit de test van vier jaar geleden kwam -1 aan mijn linkeroog en -1,5 aan mijn rechter, maar ik heb het idee dat het de laatste jaren wat slechter geworden is...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 09:50
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
cyntha schreef op 09-07-2005 @ 19:21 :
Ik heb -7,25 links en -7,75 rechts (en nog een of andere cilinder).

Ik heb vanaf groep 3 tot de tweede klas een bril gedragen daarna ben ik overgegaan naar lenzen. Ik was mijn bril beu en wilde wel eens wat anders.
Vandaag bij de oogarts geweest en weer een punt achteruit gegaan bij beide ogen. Niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 10:13
KMBA
KMBA is offline
I know.. ik heb dat zelf ook. Maar er is een manier om je ogen te verbeteren. Ik moet dit gewoon vertellen, want bijna niemand weet het [jammer genoeg].

Zo zijn er bijv. oogoefeningen in Yoga, maar er is ook de "Bates methode" deze oefeningen etc ontspannen je oog.. waardoor de genezing [wat je lichaam altijd automatisch probeert] beter zijn werk kan doen.

Hoe doe je dit dan? Je moet positief zijn, maar vooral ontspannen kijken, niet je ogen spannen om iets te zien, maar ontspan en laat het beeld toch je komen. En natuurlijk ontspanningsoefeningen.

Bijv. het palmeren, probeer het maar eens. Wrijf je handen en leg deze op je oog, leg de palm [het onderste van je hand] op het jukbeen [onder de oog] en de vingers op het voorhoofd en de duim op je slaap. [zorg ervoor dat je handen niet je oogballen aanraken]

Weldra zul je een ontspannen gevoel krijgen, als je nog allemaal ichtflitsen ziet, dan zijn je ogen nog erg gespannen [luister onderhand naar bijv. muziek]

Wat je in feite doet, is dat je je oog rust gunt, even geen tv, even geen dromen, even niks.. gewoon even rust. Daardoor kunnen je ogen ontspannen en als het ontspannen is, dan kan het beter genezen.

Bijv. je hebt toch ook nooit een gebroken been zien genezen als de beenspieren gestresst zijn en steeds inspant en uitspant.

Verder, probeer gewoon veel buiten te zijn, qua zonlicht [nooit in de zon kijken]. IN het uur nadat de zon op is en voordat de zon onder gaat, kun je je ogen sluiten en naar de zon kijken. [niet schadelijk!]

En geef het tijd, je zult eerst je ogen heel vermoeid aanvoelen. Dit komt omdat je het lange tijd, jaren of je hele leven lang je ogen heb gestresst en het moegevoel heb onderdrukt.

KMBA
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:17
Shyra
Shyra is offline
-2 aan beide ogen ongeveer.
En een cylinder van -2.5

Ik draag lenzen, maar het was wel een gedoe om die te krijgen.
De meeste fabrieken maken geen lenzen met die hoge cylinder.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 08:16
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Shyra schreef op 12-07-2005 @ 16:17 :
Ik draag lenzen, maar het was wel een gedoe om die te krijgen.
De meeste fabrieken maken geen lenzen met die hoge cylinder.
Inderdaad dat was bij mij ook een probleem. Uiteindelijk zijn ze speciaal gemaakt voor me door een of ander bedrijf via de oogarts. Nadeel is alleen dat ze zo duur zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 10:31
W1A
W1A is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-07-2005 @ 16:48 :
Gelukkig heb ik geen oogafwijking. Dragen jullie allemaal lenzen, of een bril, en waarom?
Bril, ik had hem eerst alleen nodig in de bios, in de klas en met autorijden.

Nu heb ik hem eigenlijk altijd op, maar ik wil geen lenzen, omdat ik het een eng idee vind om in mijn ogen te gaan pulken.

Ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat ik een "brillengezicht" heb en hij staat me inderdaad niet echt lelijk. Ik heb er geen last van dus, ach ja.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:40
@Moon
@Moon is offline
Links: -3.50
Rechts: -4.00
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten