Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 12:49
MB
MB is offline
Citaat:
S. schreef op 02-07-2005 @ 17:45 :
Ik heb Jan-Peter Balkenende ook op niets 'fouts' en/of 'verkeerds' betrapt. Ik vind dat hij het nog steeds goed doet als minister-president.
Juist

Balkenende wordt constant bekritiseerd over zijn uiterlijk (en daar kan hij niks aan doen en dat is ook helemaaal niet van belang voor zijn regeringskwaliteiten) en op de bezuinigingen. Noem eens een minister-president die geen kritiek kreeg toen hij moest bezuinigen...
Oud 03-07-2005, 13:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 03-07-2005 @ 11:35 :
Hoe kun je nu al weten dat een vliegtuig wat nog helemaal niet in gebruik is en met verouderde technologie werkt beter is dan een ander vliegtuig? Op het moment dat we dat geld uitgaven was zelfs nog niet eens duidelijk of dat ding wel kon vliegen. Als hij dus vloog als een baksteen zaten wij er aan vast.
Waar abseer je je eigenlijk op, want wat ik ervan hoor is de JSF behoorlijk te maneouvreren.

Verder vraag ik me af hoe de electronica in een nog niet in productie genomen vliegtuig veroudert kunnen zijn...
Oud 03-07-2005, 15:25
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2005 @ 14:49 :
Waar abseer je je eigenlijk op, want wat ik ervan hoor is de JSF behoorlijk te maneouvreren.
Dat kan wel zijn maar dat wisten ze dus op het moment dat ze besloten die dingen te kopen nog niet. Ze betaalden veel geld (ze wisten niet eens hoeveel) voor een vliegtuig wat nog helemaal niet bestond en nog nooit had gevlogen.

Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2005 @ 14:49 :
Verder vraag ik me af hoe de electronica in een nog niet in productie genomen vliegtuig veroudert kunnen zijn...
Dat vraag ik me ook af, daarom vind ik het ook zo raar dat de overheid hiervoor kiest
Maar het is toch echt zo, ik heb er het een en ander over gelezen dat er in de Eurofighter veel meer snufjes zitten dan in die JSF.
Oud 03-07-2005, 15:36
T_ID
T_ID is offline
En dat heb je waar precies gelezen?
Oud 03-07-2005, 18:41
McCaine
McCaine is offline
Leers is ongeveer de enige CDA-man nu die ik als premier doenlijk zou vinden.
Oud 04-07-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-07-2005 @ 16:10 :
So what, als we nu een nieuwe coalatie zouden vormen dan is die binnen drie jaar ook al zijn meerderheid kwijt, puur omdat problemen zich niet op laten lossen door simpelweg een regering naar huis te sturen.
Als een kabinet faalt met het oplossen van problemen is het niet meer dan logisch dat er nieuw kabinet moet komen dat beter functioneerd.

Als een medewerker van een bedrijf niet goed functioneerd wordt deze ook ontslagen en vervangen door een andere medewerker die beter kan functioneren.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 04-07-2005 @ 13:56 :
Als een kabinet faalt met het oplossen van problemen is het niet meer dan logisch dat er nieuw kabinet moet komen dat beter functioneerd.
Geloof je werkelijk dat hewt vervangen van leiders zorgt dat automatisch problemen op een magische manier verdwijnen?
Oud 04-07-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 04-07-2005 @ 13:56 :

Als een medewerker van een bedrijf niet goed functioneerd wordt deze ook ontslagen en vervangen door een andere medewerker die beter kan functioneren.
lol
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:07
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-07-2005 @ 13:59 :
Geloof je werkelijk dat hewt vervangen van leiders zorgt dat automatisch problemen op een magische manier verdwijnen?
En daarnaast... Dit zijn de consequenties van een democratie. Je kiest voor 4 jaar een regering. Misschien hadden de mensen zich toch een beetje beter moeten laten informeren, dan was er misschien een andere stemming uitgevallen.
Je kunt dit kabinet niet zomaar aan de kant schuiven.
Misschien maken ze nog wel heel veel goed in de komende 2 jaar...
Oud 04-07-2005, 17:16
Verwijderd
Laten we over elk kabinetsbesluit een referendum houden. Gewoon marktplein-style, terug naar de tijd van de directe democratie
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2005 @ 18:16 :
Laten we over elk kabinetsbesluit een referendum houden. Gewoon marktplein-style, terug naar de tijd van de directe democratie
Alles liever dan nog een land dat een het Zwitzerland-syndroom gaat lijden.
Oud 04-07-2005, 18:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-07-2005 @ 18:57 :
Alles liever dan nog een land dat een het Zwitzerland-syndroom gaat lijden.
Ik ben niet op de hoogste van de situatie in Zwitserland. Vertel.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-07-2005 @ 19:43 :
Ik ben niet op de hoogste van de situatie in Zwitserland. Vertel.
Referendum over elke scheet, en dat kost handenvol geld om te organiseren. Los daarvan krijg je er een raar soort populisme door waarbij de mensen eigenlijk meer te zeggen krijgen dan goed is. Het is voorgekomen dat beloftes aan het buitenland door Zwitserse politici niet konden worden ingelost doordat een referendum ertegen was.

Met historisch dieptepunt natuurlijk het vrouwenkiesrechtrefendum.

Anno 1992, en nog was 40% tegen. Het hooggerechtshof moest er daarna in een aantal kantons nog aan te pas komen om het ook echt ingevoerd te krijgen.
Oud 04-07-2005, 20:33
Verwijderd
Door die stomme 'hype' rond de laatste referendum, weet ik weer waarom ik tegen referenda ben.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 22:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-07-2005 @ 21:28 :
Referendum over elke scheet, en dat kost handenvol geld om te organiseren. Los daarvan krijg je er een raar soort populisme door waarbij de mensen eigenlijk meer te zeggen krijgen dan goed is. Het is voorgekomen dat beloftes aan het buitenland door Zwitserse politici niet konden worden ingelost doordat een referendum ertegen was.

Met historisch dieptepunt natuurlijk het vrouwenkiesrechtrefendum.

Anno 1992, en nog was 40% tegen. Het hooggerechtshof moest er daarna in een aantal kantons nog aan te pas komen om het ook echt ingevoerd te krijgen.
Wat wil je zeggen? Bestaat het vrouwenmiesrecht pas sinds 1992 in Zwitserland? Lees ik dat nou goed of maak ik 'n domme fout?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 22:55
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-07-2005 @ 23:24 :
Wat wil je zeggen? Bestaat het vrouwenmiesrecht pas sinds 1992 in Zwitserland? Lees ik dat nou goed of maak ik 'n domme fout?
volgens mij lees je het goed, maar typt hij het verkeerd
Oud 04-07-2005, 22:58
T_ID
T_ID is offline
Geen 1892 helaas.
Oud 05-07-2005, 00:01
naam onbekend
naam onbekend is offline
In de Volkskrant kreeg Leers vandaag de wind van voren van andere CDA'ers, die de kritiek van Leers op Balkenende 'onterecht', 'onhandig' en 'gemakkelijk' vinden. Partijvoorzitter Van Bijsterveldt verwijt Leers 'ijdeltuiterij'.

Zijn ze nou echt zo blind binnen het CDA? Zien ze dan echt niet dat Leers gewoon de spijker op zijn kop slaat?
Oud 05-07-2005, 00:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-07-2005 @ 01:01 :
In de Volkskrant kreeg Leers vandaag de wind van voren van andere CDA'ers, die de kritiek van Leers op Balkenende 'onterecht', 'onhandig' en 'gemakkelijk' vinden. Partijvoorzitter Van Bijsterveldt verwijt Leers 'ijdeltuiterij'.

Zijn ze nou echt zo blind binnen het CDA? Zien ze dan echt niet dat Leers gewoon de spijker op zijn kop slaat?
Zoals Alexander Pechtold -heel geschikte vent, trouwens- terecht opmerkte bij Barend & Van Dorp:

De politiek gaat in Nederland teveel over op mekaar reageren. De één zegt dit over de ander, de ander heeft daarop weer commentaar, dan komt er weer iemand die dáár weer iets over te zeggen heeft.

Hetzelfde zie je nu in deze kwestie. Pechtold zei dat we daar vanaf moeten. En hij heeft gelijk.

T_ID: dus in Zwitserland kennen ze pas vrouwenkiesrecht sinds 1992?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:19
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-07-2005 @ 01:01 :

Hoewel hij op punten zeker gelijk heeft, is het ook wel heel duidelijk dat Leers al tijden bezig is zichzelf in the picture te krijgen bij de Nederlanders en zichzelf graag nog belangrijker ziet.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 01:12 :
T_ID: dus in Zwitserland kennen ze pas vrouwenkiesrecht sinds 1992?
jep/

naar ik weet is het er in Nederland ook niet zo lang hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Balkenende loopt met alles wel heel erg achter en hij heeft ook niet echt de uitstraling van een leider.
Balkenende is 'anders'. Nou en? Ik ben het politiek niet met hem eens. Maar op mij komt hij oprecht over.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-07-2005 @ 01:21 :
jep/

naar ik weet is het er in Nederland ook niet zo lang hoor.
Nou, 1919 (NL) of 1992 scheelt nogal wat. Ik wist niet dat ze in Zwitserland zo lang nog zo achterlijk waren. Het lijkt wel een Islamitische dictatuur. Hoe kan het zijn dat vrouwen dat zolang hebben gepikt??? Voor een modern Westers land vind ik dat echt van de zotten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:40
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 01:27 :
Nou, 1919 (NL) of 1992 scheelt nogal wat. Ik wist niet dat ze in Zwitserland zo lang nog zo achterlijk waren. Het lijkt wel een Islamitische dictatuur. Hoe kan het zijn dat vrouwen dat zolang hebben gepikt??? Voor een modern Westers land vind ik dat echt van de zotten.
Het is idd eenn schande.

Weet je zeker dat in 1919 de vrouwen stemrecht hebben gekregen? Ik had iets van 1950 gehoord namelijk.

En wat Islamitische dictatuur betreft, ik begrijp wel dat je dat aanhaalt, maar ik wijs je er graag op dat er in de 1400 jaar oude Kuran staat dat vrouwen ook hun leider mogen uitkiezen (op een andere manier geformuleerd). Het enige Islamitische land waarin vrouwen geen stemrecht hebben, is SA. Maar voor de rest hebben zelfs de Iranese vrouwen stemrecht.

Dus slaat de opmerking, zoeits verwacht je in een Islamitsche dictatuur, nergens op. Beter is om te zeggen "zoiets verwacht je in het zogenaamd seculiere Westen".

Weet jij toevallig hoe het zit met het Christendom en vrouwen stemrecht? (misschien dat daar de reden zit voor de Zwitserlands situatie, ze hebben immers ook een kruis in hun vlag)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-07-2005 @ 01:40 :
Het is idd eenn schande.

Weet je zeker dat in 1919 de vrouwen stemrecht hebben gekregen? Ik had iets van 1950 gehoord namelijk.

En wat Islamitische dictatuur betreft, ik begrijp wel dat je dat aanhaalt, maar ik wijs je er graag op dat er in de 1400 jaar oude Kuran staat dat vrouwen ook hun leider mogen uitkiezen (op een andere manier geformuleerd). Het enige Islamitische land waarin vrouwen geen stemrecht hebben, is SA. Maar voor de rest hebben zelfs de Iranese vrouwen stemrecht.

Dus slaat de opmerking, zoeits verwacht je in een Islamitsche dictatuur, nergens op. Beter is om te zeggen "zoiets verwacht je in het zogenaamd seculiere Westen".

Weet jij toevallig hoe het zit met het Christendom en vrouwen stemrecht? (misschien dat daar de reden zit voor de Zwitserlands situatie, ze hebben immers ook een kruis in hun vlag)
1919, zeker. In Nederland.

En het is niet de bedoeling hier het zoveelste Midden-Oosten-Islam-moslim-topic van te maken. Iranese vrouwen die stemrecht krijgen is ook niet zo lang geleden. Het kan allemala best in de Koran staan, maar in de meeste landen is het vrouwenstemrecht óf nog niet verwezenlijkt, óf nog niet zo lang van kracht.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 01:08
naam onbekend
naam onbekend is offline
Vrouwenkiesrecht werd in Nederland ingevoerd in 1919. In België is dit ingevoerd in 1949, daar komt misschien dat 'rond 1950' vandaan dat L & P heeft opgevangen.

En wat Zwitserland betreft: in Zwitserland is het vrouwenkiesrecht ingevoerd in 1971, niet in 1992. Het is wel zo dat in bepaalde kantons vrouwen nog geen passief kiesrecht hadden (het recht om gekozen te worden), een gevolg van de Zwitserse inspraak- en referendumcultuur (conservatieve mannen konden zo volledig vrouwenkiesrecht nog een tijdje tegenhouden). Dat is uiteindelijk veranderd in 1992. In datzelfde jaar is er nog eens een referendum gehouden over het vrouwenkiesrecht: wat vonden de Zwitsers er eigenlijk van? En toen bleek dus nog steeds 40% tegen te zijn

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 01:11.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 01:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-07-2005 @ 02:08 :
En toen bleek dus nog steeds 40% tegen te zijn
Dus is maar 10% van de mannen voor vrouwenkiesrecht...stelletje machtsgeile apen.

Wat is het trouwens moelijk om een karikatuur van een Zwitser te bedenken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 01:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-07-2005 @ 02:18 :
Dus is maar 10% van de mannen voor vrouwenkiesrecht...stelletje machtsgeile apen.

Iets met chocolade, uurwerken, precisie, netheid en Zwitserse bankkluizen. Of anders 'Astérix en de Helvetiërs' maar eens herlezen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 08:41
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 01:12 :
Zoals Alexander Pechtold -heel geschikte vent, trouwens-
Oud 05-07-2005, 09:51
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-07-2005 @ 02:08 :
In datzelfde jaar is er nog eens een referendum gehouden over het vrouwenkiesrecht: wat vonden de Zwitsers er eigenlijk van? En toen bleek dus nog steeds 40% tegen te zijn
Als je hier een referendum zou houden met als onderwerp het homohuwelijk of de vrijheid hoofddoeken te dragen dan ziet het er ook niet zo rooskleurig uit. Dat een land later dan andere vrouwenkiesrecht heeft gekregen maakt het niet ineens een 'achterlijke islamitische dictatuur', dramaqueens
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 02:21 :
Iets met chocolade, uurwerken, precisie, netheid en Zwitserse bankkluizen. Of anders 'Astérix en de Helvetiërs' maar eens herlezen.
Leg bij die karikatuur precies 17,5 miljard in goudstaven op de achtergrond.

Heeeel politiek incorrect.
Oud 05-07-2005, 12:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-07-2005 @ 09:41 :
Hij zit helaas bij de verkeerde partij, maar hij komt op mij over als een erg open en eerlijk persoon. Dat zie je niet gauw in de politiek. Toen Barend en Van Dorp hem vroegen of hij het verstandig vond dat Peijs op de dag van het referendum nota bene zei datz e bang was voor 'verdere uitbreiding van de EU', zei hij meteen dat hij dat niet handig vond. Ieder ander had er op z'n JPB's omheen gedraaid, maar Pechtold zei gewoon wat hij ervan vond. En hij ging verder: "En morgen staat er met grote koppen in de krant: Pechtold vind uitspraken Peijs onhandig. Daar moeten we van af. We moeten ons bezighouden met de echt belangrijke zaken." Laatst heeft hij een chatsessie gehouden met de bewoners van... (ben even de plaats kwijt). Pechtold is één van de weinigen die ik echte betrokkenheid en inzet zie tonen.

En Nare Man: een land dat pas zo laat het vrouwenkiesrecht invoert, vind ik inderdaad achterlijk, dus bewaar die roloog maar voor iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2005 @ 10:51 :
Als je hier een referendum zou houden met als onderwerp het homohuwelijk of de vrijheid hoofddoeken te dragen dan ziet het er ook niet zo rooskleurig uit. Dat een land later dan andere vrouwenkiesrecht heeft gekregen maakt het niet ineens een 'achterlijke islamitische dictatuur', dramaqueens
^^
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:08
MB
MB is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-07-2005 @ 02:18 :

60% lijkt mij, aangezien de vrouwen geen stemrecht hadden en er dus ook niet op konden stemmen
Reageren

Regels voor berichten