Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2005, 19:32
Guenevery
Guenevery is offline
Niet. En dat is nu juist mijn probleem
Oud 13-07-2005, 09:49
elledc
elledc is offline
Een probleem verdringen kan ik niet. Het spookt voortdurend in mijn hoofd, dan ben ik nog het liefst alleen en ga ik niet graag confrontaties aan. Het is vreemd maar als ik met iets zit, dan kan verdrietig zijn achteraf soms een opluchting zijn.
Wat ik dus niet doe is mensen opzoeken en erover praten maar het alleen proberen te verwerken.

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 10:08
Tieneke
Tieneke is offline
Ik lijk misschien altijd een zeur zak hier op het forum omdat het altijd slecht met me gaat maar 9 van de 10 keer kom ik op het forum als ik me rot voel dat is ook een manier voor mij om het verdriet,problemen een beetje te verwerken...

Bedankt mensjuhsss voor het lezen van mijn vele post en het elke keer maar weer aanhoren hoe rot ik me wel niet voel

groetjess tieneke
Oud 13-07-2005, 23:02
CL Lim
CL Lim is offline
Wat ik vaak doe, is met vrienden proberen te praten die het begrijpen.. Dus niet met domme kneuzen ofzo, maar iemand die met je mee kan praten en je begrjipt en suggesties kan geven.. Zelf vind ik dat er maar weinig van dit soort mensen rondlopen...

En tijdens het communicatie leer je altijd dingen en bouw je een basis op.. (waarschijnlijk is dit bijna hetzelfde met wat jullie ervaring noemen) en dan in de basis geloven die hebt opgebouwd en soms natuurlijk beetje bijsturen ( en dit is ook weer hetlzeflde als in jezelf geloven )..

Eey je kan volgens mij geen problemen verwerken zonder vertrouwen in jezelf te hebben.. Want het zal uiteindelik altijd weer terug komen..
Oud 15-07-2005, 17:02
Sasbeest
Sasbeest is offline
Meestal ga ik eerst in m'n eentje een tijd zitten tobben, en het opkroppen. Soms wil ik dingen opschrijven, maar voor mij werkt dat niet echt. Gelukkig heb ik hele goede vrienden, en met name 1 waaraan ik alles kan vertellen en die me niet veroordeelt of me zijn mening opdringt. Ben erg blij dat ik hem heb, vertrouw hem voor de volle 100% en het is fijn om te weten dat hij er is.
Oud 15-07-2005, 17:59
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
doordat de problemen altijd weer opduiken als er even 1 klein dingetje verkeerd gaat (wat k er dan echt niet bij kan hebben) en ik dan altijd me terug wil trekken, verwerk ik de problemen vaak alleen...Hoewel, verwerken? Bij verwerken denk an het minder worden van problemen, maar ik maak ze voor mezelf vaak alleen maar erger...
Op momenten dat ik wil huilen en ik ben tussen mensen, bijt ik de tranen weg...Zodra ik thuis ben, 's avonds, dan wil ik de tranen het liefst 'inhalen'...maarja, vaak wil dat niet, dan kan k echt heel boos worden op mezelf, waardoor k er alleen maar problemen bijmaak...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 16:46
iebke*
iebke* is offline
alles opkroppen, totdat het teveel word, dan begin ik te wenen en word ik hysterish en kan ik niet meer stoppen ... ik ben heel slecht in problemen verwerken, ik weet gewoon niet hoe ik dat moet doen, heb al veel geprobeerd... maar nix lukt
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 22:55
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
iebke* schreef op 17-07-2005 @ 17:46 :
alles opkroppen, totdat het teveel word, dan begin ik te wenen en word ik hysterish en kan ik niet meer stoppen ... ik ben heel slecht in problemen verwerken, ik weet gewoon niet hoe ik dat moet doen, heb al veel geprobeerd... maar nix lukt
NLP.
Oud 18-07-2005, 15:47
*ikniet*
*ikniet* is offline
op tweemanieren,

1. gedichten schrijven, in gedichten schrijf ik zeg maar al mijn woede af, of verdriet

2. ook zoiets
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:06
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
*ikniet* schreef op 18-07-2005 @ 16:47 :
op tweemanieren,

1. gedichten schrijven, in gedichten schrijf ik zeg maar al mijn woede af, of verdriet
Dat is het tegenovergestelde van problemen verwerken, zo kom je er juist dieper in te zitten.
Oud 18-07-2005, 18:12
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 18-07-2005 @ 19:06 :
Dat is het tegenovergestelde van problemen verwerken, zo kom je er juist dieper in te zitten.
Voor jou misschien dieper in de put komen
maar voor haar misschien beter kunnen verwerken
Oud 18-07-2005, 18:17
Verwijderd
Ik krop het op, en dan ga ik schreeuwen of huilen. En dan is mijn probleem helemaal verwerkt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:17
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 18-07-2005 @ 19:12 :
Voor jou misschien dieper in de put komen
maar voor haar misschien beter kunnen verwerken
Nee, iedereen geraakt daar door dieper in de put.
Omdat je je op die manier juist bezig houdt met je problemen.
Oud 18-07-2005, 18:19
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 18-07-2005 @ 19:17 :
eigenlijk vind ik ook dat dit topic had moeten heten: hoe ga jij om met je problemen. Ik denk dat het door de meeste forummers ook zo opgevatten wordt, maar das niet aan mij om dat te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:25
Severus
Severus is offline
Ik houd alles voor mezelf, en zit simpel achter mijn computer muziek te luisteren en alle andere dingen te doen die ik normaal doe. Eigenlijk doe ik er niet echt iets mee, ik stop het weg en het slijt verder. Zoiets.
Oud 19-07-2005, 12:15
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-07-2005 @ 10:49 :
Een probleem verdringen kan ik niet. Het spookt voortdurend in mijn hoofd, dan ben ik nog het liefst alleen en ga ik niet graag confrontaties aan. Het is vreemd maar als ik met iets zit, dan kan verdrietig zijn achteraf soms een opluchting zijn.
Wat ik dus niet doe is mensen opzoeken en erover praten maar het alleen proberen te verwerken.
troost je, de meeste mensen kunnen het niet.
de één houdt het alleen langer vol dan de ander maar uiteindelijk moet je toch de confrontatie weer aangaan...
Oud 19-07-2005, 12:23
Verwijderd
uh niet..ik blijf er maar mee zitten, simpelweg omdat ik niet weet hoe ik het zou moeten werken. En nee het slijt ook niet lijkt juist hoe langer ik ergens mee zit hoe erger het wordt.
ik wacht maar op betere tijden ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 12:23
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Oma schreef op 19-07-2005 @ 13:23 :
uh niet..ik blijf er maar mee zitten, simpelweg omdat ik niet weet hoe ik het zou moeten werken. En nee het slijt ook niet lijkt juist hoe langer ik ergens mee zit hoe erger het wordt.
ik wacht maar op betere tijden ofzo...
bedoel je dat je het verwerken moet 'leren'?
Oud 19-07-2005, 13:07
Verwijderd
uh waar maak je dat uit op?
met "ik wacht maar op betere tijden" bedoel ik dat het hopelijk vanzelf overgaat.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:41
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Severus schreef op 18-07-2005 @ 19:25 :
Ik houd alles voor mezelf, en zit simpel achter mijn computer muziek te luisteren en alle andere dingen te doen die ik normaal doe. Eigenlijk doe ik er niet echt iets mee, ik stop het weg en het slijt verder. Zoiets.
Bij mij exact hetzelfde
Oud 26-07-2005, 18:43
Luciana
Luciana is offline
opschrijven doe ik nu sinds kort want de bom is gebarsten in me en kben nu echt neerslachtig al enkele dagen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:19
Verwijderd
Wat ik eraan doe is een paar dagen voel ik me KLOTE. en denk ik er steeds aan en dan probeer ik het te vergeten en vind ik het irri wanneer mensen er weer over beginnen. Maar afleiding zoeken is zker wel een goed ding. en veel muziek luisteren
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:29
Choc.
Choc. is offline
Ik ruim ook alltijd mn hele kamer op.
Kledingkast, laadjes, bureau alles.
Muziekje erbij en erover nadenken
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 00:10
Skilly
Skilly is offline
1ste fase: Ik prop ze ergen in me hart weg. Dump ze erin zand erover. Maar door de 'erosie' gaat het zand weg en komt het weer naar boven. Dan kijk ik naar het raam naar buiten of ik kijk naar de maan. Uren nadenken.

2de fase :Meestal helpt het niet dan ga ik tekenen. Een liedje 100 keer opnieuw luisteren dat stukje dat ik leuk vind.

Dan ligt er tijdelijk (voor een half jaar ongeveer) een stel noten op me probleem dat me probleem weer heeft weggeprop in me hart.

3de fase : Daarna komt het weer naar boven dan ga ik janken. En hard nadenken

[I]BOMI]

4de fase : Niet lang nadat ik heb gehuilt omgeveer 1 week vertel ik het aan 1`vriendin. Me allerbeste vriendin.

5 de fase : Omdat me hart is uitgelucht denk ik nu helder en vindt ik een oplossing

Zo kan ik dus ongeveer een jaar met een probleem rondlopen zonder dat iemand het merkt slecht slecht slecht.

Maar wat het snelst help is even voor een paar weken naar Curaçao gaan en dan is alles verdwenen Wat ik laatst heb gedaan.
Oud 30-07-2005, 19:25
dark princess
dark princess is offline
- Ik denk er dan heel de tijd aan en ga of helemaal niks meer eten of juist heel even heel veel, waar ik dan weer buikpijn van krijg...dus dat helpt ook niet eigenlijk .

- Dan denk ik er nog steeds heel de tijd aan en zet ik heel hard muziek op, zodat ik hoop dat ik niet meer kan denken...maar ook dat helpt niet...

- Als ik nog zieligere nummers kan luisteren, dan doe ik dat als ik alleen ben en dan kan ik lekker uit janken om uitbarsting een andere keer te voorkomen OF ik stop het weg en probeer aan andere dingen te denken...maar ik zie dan alleen de negatieve dingen van alles, dus heb ik nog meer onoposbare problemen

- Dan zie ik alles negatief en en eet ik helemaal niet meer en ga ik uit verveling msn'en...zoals nu... soms zeg ik het dan op msn tegen iemand, maar meestal niet en het tegen iemand zeggen heeft ook weinig zin.

Het enige wat helpt in zo'n geval is mijn ex bellen...maar dat doe ik niet meer, waar ik heel trots op ben. Soms ebt het gevoel dan vanzelf weg om vervolgens weer terug te komen, wel wordt het dan steeds iets minder heftig. Is dat wel verwerken?
Oud 03-08-2005, 23:08
botervleug
botervleug is offline
Vroeger wilde ik bloed zien.
Tegenwoordig voel ik me gewoon af en toe zo kut dat ik een soort kortsluitingen produceer.

Ik ben wel voor verdringing. schijnt helemaal niet zo slecht te zijn, telkens maar over zaken praten en herhalen en herleven schijnt ook niet het allergezondste te zijn wat er is.

sporten helpt me minder kortsluitingen te maken. dan kan ik iets beter copen. na enkele maanden krijg ik dromen en nachtmerries over het onderwerp en daarna kan ik het meestal wegstoppen in het mapje: te oud om echt druk te maken/vregeten door iedereen behalve mezelf. en soms komen die slechte herinneringen toch wel boven.

vrees niet, meestentijds ben ik normaal en vrolijk.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:42
Limburgertje
Limburgertje is offline
Naar me vriend toe gaan en met hem praten.....
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:39
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Limburgertje schreef op 09-08-2005 @ 14:42 :
Naar me vriend toe gaan en met hem praten.....
Dan hoop ik dat je problemen zo marginaal zijn dat je vriendje het voor je kan oplossen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 15:21
Verwijderd
Ik zweer je praten is de beste oplossing.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:26
Limburgertje
Limburgertje is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 10-08-2005 @ 14:39 :
Dan hoop ik dat je problemen zo marginaal zijn dat je vriendje het voor je kan oplossen.
Ik moet zeggen het is niet niks seksueelmisbruik maar ik praat er met hem over het helpt me heel goed hij weet nu wat er is gebeurd en helpt me er bij om er over heen te komen.
Ik vindt het een goede oplossing
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:29
fractuur
fractuur is offline
Problemen los ik het liefst alleen op. Op mn kamer wat zitten nadenken, het een soort van analyseren.. Verder helpt schrijven ook wel. Maar ik ga alleen de confrontatie aan, niet met anderen. Tenzij het probleem meerdere mensen aangaat natuurlijk. Solistische problemen los ik gewoon zelf op.
Oud 11-08-2005, 13:05
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-07-2005 @ 01:38 :
Ik gebruik een boxbal. Na een uurtje of 2 flink rossen is het meest al een stuk beter.
2 uur flink rossen? dan vind ik je een flink mannetje.
Ik boks al een tijdje en ben blij als ik een halfuurtje voluit vol hou.

Ontopic: Boxen krachttraining en hardlopen, vroeger was het nog wel van me af te schrijven maar vaak ben ik te agressief om me ook maar even te kunnen concentreren op het schrijven.
Oud 15-08-2005, 22:30
jimmeken
jimmeken is offline
dan steek ik een sigaretje op

als het dan nog niet gaat...ik heb aan de voeten van men bed een plank ligge...en daar kras ik dan in...idee van papa zodat ik niet trg ergens anders moet krassen
Oud 16-08-2005, 00:07
MB
MB is offline
Ik probeer ze op te lossen en als dat niet gaat, dan probeer ik ermee te leven en dan ben ik af en toe chagerijnig, maar gelukkig zijn bijna al mijn noemenswaardige problemen opgelost. Owja, ik praat er wel altijd veel over met mensen, ook als het niet of moeilijk op te lossen is en die mensen me er eigenlijk niet mee kunnen helpen vind ik het fijn erover te praten
Oud 16-08-2005, 11:47
Meissiej
Meissiej is offline
Schrijven
Oud 16-08-2005, 19:28
Verwijderd
Ik merk dat ik dan vaker ga blowen. Niet goed dus. En als ik geen wiet in huis heb, dan ga ik heel hard janken. En meestal is het daarna weer over. Ik ga maar weinig naar andere mensen toe om te praten. Of ik ga juist met andere mensen feesten. Er is wel iemand met wie ik soms praat over dergelijke probkemen, namelijk met mn ex. Met hem kan ik nog steeds goed praten, ookal is het zowat 3 maanden uit
Maar of het nou echt problemen zijn waar ik mee zit weet ik niet, maar ik ervaar sommige dingen gewoon als vervelend / irritant. Ik heb wel behoorlijke problemen gehad. Misschien moet ik er nog aan wennen dat alles eindelijk 'normaal' loopt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 13:21
SuperAn
SuperAn is offline
Niet, blijkbaar
Oud 18-08-2005, 21:36
Lotte
Lotte is offline
Uithuilen bij m'n ouders, hulp vragen en erover praten met hun. Praten met andere mensen erover. Muziek luisteren. Nadenken.

Edit: minder prettige effecten van onverwerkte gevoelens zijn bij mij overmatig drinken en blowen. Ik ben ook erg goed in het verliezen van m'n eetlust, hetgeen altijd wordt aangekondigd door enkele kotspartijen

Laatst gewijzigd op 18-08-2005 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 17:05
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
Lotte schreef op 18-08-2005 @ 22:36 :
Uithuilen bij m'n ouders, hulp vragen en erover praten met hun. Praten met andere mensen erover. Muziek luisteren. Nadenken.

Edit: minder prettige effecten van onverwerkte gevoelens zijn bij mij overmatig drinken en blowen. Ik ben ook erg goed in het verliezen van m'n eetlust, hetgeen altijd wordt aangekondigd door enkele kotspartijen
Lotte,dan heb jij lieve ouders !
Bij mijn ouders daar kan ik niet uithuilen jammer genoeg kon k het maar en stonden ze er maar voor open.
Een knuffel doet zo goed en ff uithuilen bij iemand
Oud 20-08-2005, 09:54
Flip!
Flip! is offline
Ik vergeet ze, ik duw ze weg. Simpel.
Oud 02-09-2005, 19:10
bdx
bdx is offline
Als ik een probleem heb, dan blijft dat probleem continue in mijn gedachten zitten en ik kan dat probleem dan absoluut niet uit mijn hoofd zetten. Wat ik dan ook doe, het probleem blijft in mijn hoofd zitten en maakt mij somber sacherijnig, slecht in denken concentreren en dat soort dingen. Maar zodra ik de problemen die ik heb oplos en als het ook echt lukt om ze op te lossen dan is mijn hooft weer helemaal helder, denken, concentreren en dergelijke gaan dan weer helemaal goed, ik ben dan weer vrolijk enz. totdat er weer een probleem komt, dan begint het verhaaltje weer van voren bij mij.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 14:52
Summerlover
Summerlover is offline
Eerst negeren en gewoon vrolijk doorgaan met waar ik mee bezig was, er dan heel snel achterkomen dat dat niet werkt, heel moeilijk zitten doen met nadenken etc. en er vervolgens maar weer met iemand over praten, omdat dat meestal het enige is wat helpt, iemand die er misschien anders tegenaan kijkt dan jij zelf.
Oud 03-09-2005, 15:34
Xonzo
Xonzo is offline
hoe ik het vroeger deed:

* Ik stop ze diep en diep weg, zo diep soms dat ik het soms zelf vergeet wat er is gebeurd

* Zorgt er naturulijk voor dat ik me niet goed voel, en dan krijg ik een irri gevoel want ik weet niet precies door wat heb komt. Ik zie mijn problemen niet als problemen aan en soms zie ik ze ook gewoon helemaal niet

* Me slecht voelen gaat zich uiten in aggressief gedrag, destructief gedrag op mezelf... Ik ga uren wandelen in het donker en het niets. Ik ging in extreme gevallen niet meer naar school of naar sociale aangelegenheden.

* Het valt vriendinnen op, ik wil er plots ook over praten maar ben daar niet goed in.

* Verdere hulp nodig via psych, en die kan me dan uiteindelijk vertellen wat er is gebeurd.

Hoe ik het nu probeer te doen:

als er iets gebeurd, probeer ik er direct op in te spelen, dan laat ik mezelf toe dat ik uren huil, om het even (als het maar niets destructief is). Ik schrijf het bijna onmiddelijk op of ga me afreageren door te hardlopen. Ik vertel het ook bijna onmiddelijk aan een vriendin, en als ik weet dat dat niet zou lukken, mail ik naar vertrouwenspersoon en zo word ik toch geholpen.
Oud 03-09-2005, 17:09
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 11-07-2005 @ 20:32 :
Niet. En dat is nu juist mijn probleem
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 18:14
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Op het moment: Niet.
Heb ze voorlopig even in de koelkast gezet.

Natuurlijk komen ze daar vroeg of laat weer uitspringen, maar nu even niet
Oud 06-09-2005, 17:24
bdx
bdx is offline
Ik verwerk mijn problemen door ze zo veel mogelijk op te lossen, maar dat lukt niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 11:57
mepsteen
mepsteen is offline
ontspannen doet et em altijd
Oud 07-09-2005, 14:30
Optima
Optima is offline
in bed liggen....dat doe ik meestal als ik me erg kut voel...alleen laat het me nog kutter voelen omdat ik me dan schuldig voel dat ik niks gedaan heb die dag.

En verder: kettingroken
Oud 07-09-2005, 19:47
elledc
elledc is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 18-07-2005 @ 19:17 :
Onzin. Het kan juist wel een opluchting zijn er continu mee bezig te zijn en het op te schrijven op papier.
Soms als ik een dipje heb of er is iets gebeurd, dan schrijf ik het neer en schrijf en schrijf ik, totdat ik er na een tijdje genoeg van heb. Dan heb ik er lang over gepiekerd zodat ik een soort van 'voldoening' heb en er niet meer wil aan denken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 22:20
Astuanax
Astuanax is offline
Gedicht schrijven(DoP), verhaal schrijven (letteren) of schilderij maken!
Reageren

Regels voor berichten