Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2005, 15:54
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Wij hebben ook heel lang een duitse Herder gehad, (hij is 15 jaar oud geworden)

Deze had ook een normale bouw, dus geen schuin aflopende rug. Dat vind ik ook zo lelijk, net alsof de hond achter door z'n poten aan het zakken is ofzo

Was echt een prachtig beest, hij was bijna helemaal zwart, dat is ook het mooist bij Duitse Herders vind ik. Hij was tamelijk groot voor z'n soort, echt een stoer beest! Jammer genoeg is hij nu dood, hij heeft nooit last gehad van z'n heupen of iets dergelijks is vredig in z'n slaap doodgegaan. ik mis dat beest nog...

Nu hebben we een golden retriever, en tja dat is toch een heel verschil kwa karakter. Gelukkig is die golden retriever niet zo'n slome lobbus, tis echt zo'n enthousiaste, drukke, vrolijke hond.

Bij onze Duitse Herder moest je toch wel wat meer oppassen met wat je deed, hij liet natuurlijk niet alles zomaar toe. En vooral bij kleine kinderen en vreemden was hij vaak niet te vertrouwen, dat hebben we er nooit meer uitgekregen. ( we hadden hem min of meer geadopteert van een kennis)

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 15:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2005, 21:15
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 13-07-2005 @ 14:32 :
Uhm.. omdat ik het minder mooi vind dan wanneer het recht loopt? Ik zou niet kunnen vertellen waarom. Vind ik gewoon minder mooi.
oke
Oud 14-07-2005, 21:16
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 13-07-2005 @ 16:54 :
Wij hebben ook heel lang een duitse Herder gehad, (hij is 15 jaar oud geworden)

Deze had ook een normale bouw, dus geen schuin aflopende rug. Dat vind ik ook zo lelijk, net alsof de hond achter door z'n poten aan het zakken is ofzo

Was echt een prachtig beest, hij was bijna helemaal zwart, dat is ook het mooist bij Duitse Herders vind ik. Hij was tamelijk groot voor z'n soort, echt een stoer beest! Jammer genoeg is hij nu dood, hij heeft nooit last gehad van z'n heupen of iets dergelijks is vredig in z'n slaap doodgegaan. ik mis dat beest nog...

Nu hebben we een golden retriever, en tja dat is toch een heel verschil kwa karakter. Gelukkig is die golden retriever niet zo'n slome lobbus, tis echt zo'n enthousiaste, drukke, vrolijke hond.

Bij onze Duitse Herder moest je toch wel wat meer oppassen met wat je deed, hij liet natuurlijk niet alles zomaar toe. En vooral bij kleine kinderen en vreemden was hij vaak niet te vertrouwen, dat hebben we er nooit meer uitgekregen. ( we hadden hem min of meer geadopteert van een kennis)
onze hond is te vertrouwen maar bij vreemde, 1e keer zien is hij heel bang
bij kleine kinderen niet daar is hij rustig mee, scheelt wel of ze er mee opgroeien ja of nee..

een golden retriever is ook een mooi beestje, en die zijn erg enthousiast als je er maar veel mee bezig bent
Oud 22-07-2005, 12:42
santje17
santje17 is offline
Of ik een schuine rug mooi vind? Tja het hoort er gewoon bij, vind het niet lelijk het is gewoon zo. Het heet de croupe trouwens, dat aflopende stukje. Ideaal is een ligging van de croupe onder een hoek van ongeveer 30 graden t.o.v. de horizontale as. (heb ik even opgezocht) Op shows kijken ze hier altijd streng naar en meestal is er wel iets mis mee,

Het grote belang wat keurmeesters hechten aan de hoekingen van voor en achterhand alsmede de ligging en lengte van de croupe en het beeld van het gangwerk, ligt in het feit dat de Duitse Herder van oorsprong een draver is. De dravers bouw en draf techniek vormen zodoende een belangrijk exterieur criterium.

Nou nog even kijken of ik ook nog plaatjes kan posten..

Laatst gewijzigd op 22-07-2005 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 12:46
santje17
santje17 is offline

alweer 4.5 jaar
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 19:16
Judy2
Judy2 is offline
Duitse-herders waren echt een obsessie voor me, nu nog een beetje. Ze hebben zo een veelzeggend uiterlijk. Maar ik mag ze ook wel, omdat ze voor veel dingen ingezet kunnen worden.

De meeste herders zijn gewoon echte schatten en het hangt ook af van hoe de hond is opgevoed, maar ja, je hebt ze er tussen en die zijn inderdaad heel wat minder lief: schuld van eigenaar of eigenaar daar weer voor ( als het een slecht adres heeft, wil het nog wel eens later in zijn leven een volgende baas krijgen, vandaar)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 13:17
MB
MB is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-07-2005 @ 04:23 :
ik ben niet zo snel bang voor honden
Citaat:
santje17 schreef op 22-07-2005 @ 13:46 :
[afbeelding]

alweer 4.5 jaar
Die lijkt wel misvormd Die loopt wel heel schuin af
Oud 26-07-2005, 12:01
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
santje17 schreef op 22-07-2005 @ 13:46 :
[afbeelding]

alweer 4.5 jaar
die is heel mooi
Oud 26-07-2005, 19:21
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Staat ie echt zo in rusthouding??? Ik hoop het niet voor je, wat lelijk.
Oud 27-07-2005, 09:32
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 26-07-2005 @ 20:21 :
Staat ie echt zo in rusthouding??? Ik hoop het niet voor je, wat lelijk.
dat is niet lelijk, m,aar goed ieder eigen mening

zo staan echte duitse herders inderdaad als ze er zo voor gaan staan.. bij pups zie je het nog niet zo heel goed..
Oud 27-07-2005, 09:32
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Judy2 schreef op 22-07-2005 @ 20:16 :
Duitse-herders waren echt een obsessie voor me, nu nog een beetje. Ze hebben zo een veelzeggend uiterlijk. Maar ik mag ze ook wel, omdat ze voor veel dingen ingezet kunnen worden.

De meeste herders zijn gewoon echte schatten en het hangt ook af van hoe de hond is opgevoed, maar ja, je hebt ze er tussen en die zijn inderdaad heel wat minder lief: schuld van eigenaar of eigenaar daar weer voor ( als het een slecht adres heeft, wil het nog wel eens later in zijn leven een volgende baas krijgen, vandaar)
je moet consequent zijn met opvoeden
een echte hond heeft maar 1 echte baas..
Oud 27-07-2005, 16:49
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Ik heb in heel m'n leven toch wel veel herders gezien, zowel Mechelse, Nederlandse en Duitse en ik heb er weinig gezien die zó overdreven met hun kont naar beneden staan, afgrijselijk!
Het is bij sommigen wel iets, maar dit...
Oud 27-07-2005, 21:21
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 27-07-2005 @ 17:49 :
Ik heb in heel m'n leven toch wel veel herders gezien, zowel Mechelse, Nederlandse en Duitse en ik heb er weinig gezien die zó overdreven met hun kont naar beneden staan, afgrijselijk!
Het is bij sommigen wel iets, maar dit...
zo straan ze echt in de houding
maar dat is vaak op een show
Oud 08-08-2005, 18:51
Just_Mii_Wennii
Just_Mii_Wennii is offline
Ik heb zelf ook een duitse Herder van 4 jaar, reu. . Het zijn hele lieve, betrouwbare dieren [ Die van mij in iedergeval wel ]. Mijn ervaring met duitse Herders is heel goed, omdat mijn ouders al vanaf mijn geboorte duiste herders hadden.
Oud 09-08-2005, 17:53
santje17
santje17 is offline
Citaat:
MB schreef op 23-07-2005 @ 14:17 :
Die lijkt wel misvormd Die loopt wel heel schuin af
denk niet dat ie misvormd is hoor, op die leeftijd was ie jeugd wereldkampioen geworden op de wereld winner show
en nee zo staan ze niet in rust, zo staan ze in stand, ik geloof dat ieder ras z'n eigen stand heeft om te laten zien hoe ze hoeken lopen enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 17:58
santje17
santje17 is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 26-07-2005 @ 13:01 :
die is heel mooi
Oh zag je berichtje nu pas! dank je!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 11:21
Mara
Mara is offline
Ik 'vertrouw' 't nooit zo als 't heel schuin loopt ivm heupdysplasie. Geen idee of 't er mee te maken heeft (de Duitse Herder heeft wel een grote kans erop) maar ik vind 't er gewoon niet gezond uitzien.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:20
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 10-08-2005 @ 12:21 :
Ik 'vertrouw' 't nooit zo als 't heel schuin loopt ivm heupdysplasie. Geen idee of 't er mee te maken heeft (de Duitse Herder heeft wel een grote kans erop) maar ik vind 't er gewoon niet gezond uitzien.
iedereen zijn eigen mening
Oud 16-08-2005, 12:59
Lindaa
Lindaa is offline
We hebben zelf een duitse herder van 4 jaar, ze heeft niet zo'n heel schuinaflopende rug. (al zeker niet tov van die foto!) Een beetje schuin vind ik absoluut niet lelijk, is nou iets van een DH, maar bijv. die hond op ie foto vindt ik persoonlijk wel erg schuin. Ik heb zo geen staande foto van em bij de hand, maar hier is een waar hij ligt, waarbij je het een klein beetje een indruk krijgt:

Ze heeft vrij zwakke heupen, maar gelukkig heeft ze er zelf geen last van, en hopelijk blijft dat ook zo.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 07:07
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Lindaa schreef op 16-08-2005 @ 13:59 :
We hebben zelf een duitse herder van 4 jaar, ze heeft niet zo'n heel schuinaflopende rug. (al zeker niet tov van die foto!) Een beetje schuin vind ik absoluut niet lelijk, is nou iets van een DH, maar bijv. die hond op ie foto vindt ik persoonlijk wel erg schuin. Ik heb zo geen staande foto van em bij de hand, maar hier is een waar hij ligt, waarbij je het een klein beetje een indruk krijgt:
[afbeelding]

Ze heeft vrij zwakke heupen, maar gelukkig heeft ze er zelf geen last van, en hopelijk blijft dat ook zo.
idd hopen dat ze geen last krijgt

mooi beestje
Reageren

Regels voor berichten