Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2008, 15:18
Kommunist
Kommunist is offline
mijn vriend en ik willen graag een hondje nemen

hij werkt in ploegendienst en ik studeer (weinig college) en heb daarnaast een weekend baantje, we zijn dus niet vaak beide lang van huis, lossen elkaar zeg maar veel af
tijd om een hond uit te laten is er dus, en we houden ook allebei van wandelingen maken, dus dat zit wel goed.

we willen graag een hondje dat niet te klein en niet te groot is, we hebben een border collie overwogen, het enige wat ons bij dit ras tegenhoudt is dat ze mentaal heel erg geprikkeld moeten worden. alleen wandelen is niet genoeg, het is een hond die een taak nodig heeft, we vrezen dat we hierin te kort zullen schieten, en dat dit niet goed voor het beestje kan zijn.
verder denken we nu aan een golden retriever of een labrodor oid, een lieve hond die goed kan luisteren, die je veel kan leren, zodat hij ook het alleen zijn aan kan, en eventueel ook lief is bij kinderen in de buurt, het moet dus een niet te dominant karakter zijn.

mijn vraag aan jullie is dus, of iemand nog goede suggesties heeft voor een leuk hondje

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2008, 11:42
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Willen jullie persé een pup of is een herplaatser ook goed?

Als jullie namelijk een pup willen, moet je er zowiezo rekening mee houden dat je genoeg vrij kan nemen om het alleen zijn op te bouwen. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je 3 weken verlof kan nemen en dat pup in die tijd maar moet leren alleen zijn, want daarna zijn de vrije dagen op. Er zijn genoeg pups die op een leeftijd van 12 weken al heel goed een uur of 2/3 alleen kunnen zijn. Ik ken echter ook genoeg honden die met hun 6 maanden nog steeds problemen hebben om langer dan een uur alleen te zijn.

Qua rassen kan het ook alle kanten op: