Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik heb ook ff zitten googelen, een poedel is helemaal geen gek idee
![]() wel trouw en lief en zo, en ikzelf vind ze er heel gaaf uitzien, nu me vriend nog overhalen haha aardig eigenwijs alleen geloof ik he? maar wel slim en leergierig, das wel erg leuk ![]() allemaal so far hartelijk dank voor het meedenken, en meer reacties zijn welkom. vanaf maandag passen we overigens ook nog op de twee shih stzu's van mijn schoonmama, gelijk een test voor ons zelf ![]() |
![]() |
|
Een stabij... Met zo'n beest ben ik opgegroeid.
![]() ![]() De beagle is een vriendelijke, enthousiaste hond. Die in veel boeken over beagles als "vrolijk" omschreven honden zijn over het algemeen vriendelijk en niet agressief of verlegen. Ze houden van menselijk gezelschap en hoewel ze vreemdelingen soms in eerste instantie terughoudend of met geblaf tegemoet treden, zijn ze snel gewonnen. Dit maakt beagles enerzijds geen goede waakhonden, maar vanwege hun typische beaglegeblaf kunnen ze kwaadwillenden wel afschrikken. Beagles kunnen zeer goed met kinderen overweg en dat is wellicht de belangrijkste reden dat ze de laatste decennia in steeds meer huishoudens gehouden worden. Beagles hechten zich zeer aan hun baasjes en kunnen separatieangst krijgen als ze te lang alleen gelaten worden. Veel succes, en vooral plezier, met de oppas-hondjes! Beagles zijn intelligente honden, maar zeer doelbewust en eigenwijs. Dit maakt het opvoeden vaak lastig, maar het eigenwijze karakter bezorgt de opvoeders doorgaans veel plezier. Beagles luisteren over het algemeen goed, maar er hoeft weinig te gebeuren om hun aandacht af te leiden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar over het karakter kan je wel wat zeggen. Net als dat kan bij terriers, of het nu een jack russel is of een border terrier, ze hebben wel dezelfde karaktertrekken.
|
Mijn vriend heeft thuis een zwarte labrador met kleine ouders, de hond zelf is van de grond tot bovenkant kop zo'n 90 cm hoog schat ik. Ze is heel rustig en lief, je moet wel af en toe flinke wandelingen maken idd, en thuis komt ze constant aandacht vragen. Maar kan ook gemakkelijk een paar uur alleen zijn, soms is ze een hele middag alleen en dat gaat goed. Maar als je dan thuiskomt moet je wel ff de tijd nemen voor dr
![]()
|
Wij hebben thuis een Duitse Herdershond en die is echt heel gehoorzaam, met onze vorige won mijn vader zelfs behoorlijke prijzen in die discipline. Overdag zit hij vaak buiten, waar hij naar hartelust kan rondrennen, zodat hij 's avonds heel rustig is binnen.
Een border collie vind ik zelf ontzettend leuk, maar dat zijn super energieke beestjes, dus ik beschouw ze eerder als 'boerderijhonden' ![]() Tot twee jaar geleden hadden we ook een Vlaamse koehond(bouvier), en dat was een echte gezinshond! Helaas mogen hun oren en staart nu niet meer geknipt worden, zodat ze er best bizar uitzien. Vroeger had ik ook een maltezertje, een echt knuffelbeest! Andere rassen die ik wel leuk vind: King Charles Cavalier Spaniel, die zijn zo schattig, maar je moet zo ook wel goed opvoeden Beagles, idem |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kan toch niet puur omdat je het zelf mooier vindt of omdat het zo "hoort" in een levend wezen gaan knippen???? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een niet gecoupeerde Dobermann verliest ook een beetje z'n geloofwaardigheid als waakhond, is eerder schattig met die flaporen ![]() Ter illustratie: ![]() vs. ![]() Maar ondanks dat ben ik het wel met je eens, ik heb puppy's gezien die net gecoupeerd waren en dat was nou niet bepaald prettig om te zien. Zou het zelf ook nooit laten doen bij een hond... Of naja, misschien wel als ik die puppy's nooit gezien had. Ik had toen serieus geen idee dat zo'n beest daar zóveel last van zou hebben ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als niemand ooit op het idee was gekomen om die oren en/of staart eraf te hakken, had je niet beter geweten. ![]() Daarbij zit het volgens mij wel goed met die geloofwaardigheid op het moment dat er een Dobermann met ontblote tanden, grommend, kwijlend voor je staat. Zowiezo hebben Dobermanns het stempel van 'valse waakhond' al lang, bij menig inbreker zullen die flappers niet zoveel veranderen aan dat beeld. Los daarvan snap ik gewoonweg niet waar iemand het recht vandaan denkt te halen om een ander levend wezen te verminken naar eigen inzicht en smaak. Ook vergeten veel mensen dat de oren en de staart voor een hond een grote rol spelen in de communicatie richting andere honden (en mensen). Een gecoupeerde hond kan minder makkelijk kalmerende signalen afgeven: staart laag of tussen de benen, oren in de nek, vrolijk kwispelen, etc. Dat alleen al zorgt veel sneller voor conflicten met andere honden.....wat dus inderdaad in het begin ook weer in 90% van de gevallen de reden van de baas is geweest om de hond te couperen. Later is dat door de mens door kuddegedrag en gewoonte als 'normaal' beschouwd. Jij hebt zelf toch een Rottweiler als ik me niet vergis? Met staart toch? Hak in je gedachten die staart er eens even af en beeld je in dat je thuiskomt, die staart ga je toch missen denk ik? (en dan niet van die flauwe geintjes als "jah, maar dan blijven de kopjes tenminste op tafel staan" ![]() Of...vooruit nog ééntje en dan stop ik ![]() Stel je loopt naar de keuken en als je terug komt heeft je hond iets te vreten van tafel gepikt. Je stuurt hem naar z'n mand en spreekt 'm even streng toe. En zoals hij je dan met die zielige, type 'geslagen hond', ogen aankijkt en snel weer wegkijkt en z'n oren plat naar achteren in z'n nek liggen....maar wat nou als hij geen oren meer heeft om in z'n nek te kunnen leggen? |
![]() |
||
Citaat:
Ik raad je aan een kijkje te nemen in het asiel in de buurt. De medewerkers kunnen je situatie aanhoren en een inschatting maken welke hond het best bij jullie past. Je kunt een beetje rondkijken, zien wat je aanspreekt. Ik zou me verder niet teveel vastpinnen op een ras. Elke hond is anders.
|
asiel sluiten we ook niet uit hoor, zo is t ook niet, je kan er inderdaad een lief hondje heel goed mee helpen.
hoe ik het meer zie ( en mijn vriend ook, die er een stuk meer verstand van heeft als ik) is dat je met een hond uit het asiel een aardige gok waagt, die een stuk minder groot is, wanneer je een hond uit een goed kennel haalt, waarvan je de achtergrond goed kan uitzoeken. daar tegenover staat natuurlijk wel dat je met een hond uit het asiel wel heel veel geluk kàn hebben, en er dus weer een hondje mee hebt geholpen, t plan om binnenkort toch 's te gaan kijken staat dus ook wel. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
En volgens mij heb je het onderste stukje van m'n post niet gelezen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar...ik had je onderste stukje zeker wel gelezen hoor, zocht meer een excuus voor de rest van m'n argumenten ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarenboven is het niet zo dat die hond er last van heeft hoor, integendeel. Geen haan die kraait naar al die honden die gecastreerd worden, maar oren en staart knippen, dat kan niet door de beugel... 'k Vind het een beetje hypocriet, castratie gebeurt ook t.v.v. van de mens, niet van de hond. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De hond heeft er achteraf misschien geen last van, maar tijdens? Een hond heeft ook geen last van het wél hebben van zijn oren dan wel staart. Castratie is omdat een hond anders eventueel ongewenst gedrag kan vertonen en omdat men niet wil dat een mannetje overal bovenop duikt, wat ik wel kan begrijpen. Dan zijn er natuurlijk altijd mensen die zeggen 'dan moet je geen mannetje nemen', maar om die nu allemaal af te schrijven is ook te zot voor woorden. |
![]() |
||
Citaat:
En waarom is het te zot voor woorden dat moest men castratie verbieden er inderdaad minder mannetjes gekocht zouden worden? Wees maar gerust dat er veel hondenliefhebbers zijn die bepaalde rassen nu niet meer gaan kopen omwille van het verbod op couperen. Ik blijf er bij, een niet gecoupeerde bouvier ziet er niet uit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben ook voor een asiel. Als je een asiel in de buurt hebt, zou je daar eens gaan kunnen kijken. Wel vantevoren even checken of het zuivere koffie is (hebben asiels een keurmerk oid nodig?). Er zitten ontzettend veel honden in een asiel, en het is bijna zonde. Meestal kennen de medewerkers de honden die daar zitten best goed, en kunnen ze ook goed advies geven. Onze hond komt ook uit een asiel, en is echt een schat van een hond. Het enige waar hij moeite mee heeft, zijn kinderen in de leeftijd nul tot vijf. Dan grommelt hij wat, maar echt happen/bijten/kwaad grommen heeft hij nog niet gedaan, en ik zie hem er ook niet voor aan dattie dat ooit doet.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben het met je eens dat castreren stom is, trouwens (helemaal als het gaat om gedragsproblemen t.o.v. mensen, want daarbij helpt het zelden). Als je niet wilt dat je hond zich gedraagt als een hond, moet je een knuffelbeest nemen. |
![]() |
|
nog even ontopic
![]() hele lieve en mooie dieren, intelligent en normale lichaamsbeweging vereist ![]() ![]() allemaal nogmaals bedankt voor het meedenken, nog even offtopic, couperen zou ik ook nooit doen, de staart en oren zijn zoals al gezegd de middelen voor een hond om zich te uiten, communicatie met andere honden of zijn baas, worden dan ernstig bemoeilijkt |
![]() |
||
Citaat:
Dus castreren is niet altijd stom ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Bij castratie worden de eierstokken verwijderd (of bij een reu het verwijderen van de testikels).
Bij sterilisatie worden de eileiders afgebonden. Een reu kan ook gesteriliseerd worden (afbinden van de zaadleiders). In de praktijk worden de meeste teefjes gecastreerd en niet gesteriliseerd, ook al wordt het wel vaak sterilisatie genoemd. Het nadeel van sterilisatie bij de teef is dat ze nog wel loops wordt doordat de eierstokken nog wel hormonen produceren. Een gesteriliseerd teefje heeft dus alsnog een grotere kans op melkkliertumoren en alle andere aandoeningen die kunnen ontstaan door de hormonen die bij loopsheid vrijkomen.
||
Citaat:
ik heb er zelf ook 1 gehad, het was een hele lieve, trouwe en slimme hond die nooit een kind kwaad zou doen... hij was wel erg dominant tegenover andere honden (reuen) het is echt een hond die graag bij je is maar ook goed alleen kan zijn en je huis bewaakt. ik denk dat een herders hond een hele goede keus zou zijn maar ze kunnen wel groot worden en dat heb je liever niet als ik je bericht lees, maar een golden retriever of labrador kan ook nog wel vrij groot worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |