![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en ik denk dat de mensen die onderzoek voeren dat ook weten |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is dan ook niet helemaal juist om te zeggen dat iemands bepaalde gedrag volledig wordt veroorzaakt door zijn genen. De genen leggen alleen de basis, bepalen zogezegd in welke mate iemand ontvankelijk is voor een prikkel van buitenaf in dat spectrum. Bij homoseksualiteit heeft dat dus tot gevolg dat je het heel diep kunt wegstoppen, je kunt de invloed van de omgeving wel degelijk heel groot maken en dus proberen je lichamelijke toestand te ontkennen, maar uiteindelijk kun je het nooit helemaal wegkrijgen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar zoals ik je post opvat, bedoel je dat degene die niet homoseksueel is, dit niet is geworden, omdat hij zich meer van die prikkels afsloot, maar het diep van binnen toch is? Lijkt me nogal sterk. Dingen als bepaalde stoffen die je als foetus binnenkrijgt kun je bijvoorbeeld niet sturen. (Na het gebruik van een bepaald medicijn kregen vrouwen in de VS vaker homoseksuele kinderen). Ook bij ratten bleek een bepaald hormoon homoseksualiteit te ontwikkelen (al moet je ratten niet zomaar met mensen vergelijken) Je praat dan over prenatale ontwikkelingen, waar je geen invloed over uit kunt oefenen. Daarbij valt waarschijnlijk niet te controleren, en dus ook niet uit te sluiten, of gebeurtenissen in je jongste jaren (voor de leeftijd van bijvoorbeeld 4 jaar) invloed op de seksuele geaardheid hebben. Hoewel dat laatste me zelf minder waarschijnlijk lijkt. Als je bedoelt dat homoseksualiteit zich al heel vroeg (voor/vlak na de geboorte) ontwikkelt en dat je het dan niet meer weg kunt krijgen, ben ik het er wel mee eens. Maar ik begrijp het begin niet helemaal. Het lijkt me dat homoseksualiteit, zoals zo vaak, van meerdere factoren afhankelijk is, waaronder genen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je een studie doet over overerfbaarheid van bepaalde zaken, dan kan je kijken of het enkel door de moeder doorgegeven wordt, of ook door de vader, door een genetische stamboom op te stellen. wanneer een eigenschap bij een kind komt door gestoorde hormoonproductie bij een zwangere vrouw, dan kan die eigenschap niet via de man overgebracht worden, en dat zie je in de stamboom. de man kan wel de eigenschap van afwijkende hormoonproductie overbrengen op zijn dochter (een eigenschap die bij de man niet tot uiting komt, maar die hij toch kan doorgeven), waardoor dat effect kan hebben op haar kinderen, maar uiteindelijk zal je in de stamboom zien dat er een generatie overgeslagen wordt: de man zal geen homoseksuele kinderen hebben, zijn dochters dan weer wel. ik zeg niet dat het zo IS, ik zeg alleen dat ze op die manier kunnen controleren in de studies of het ligt aan genen/erfelijkheid of niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder ga je er blijkbaar toch van uit dat je geaardheid volledig gedetermineerd wordt door wat er genetisch vastligt, aangezien je het bij omgevingsinvloeden hebt over ontkennen, nooit wegkrijgen, enz. wat een beetje tegenstrijdig is met wat je zegt over het meer ontvankelijk zijn voor prikkels van buitenaf. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Ik las op internet een artikel over homoseksualiteit. Het geeft uitleg over de overerving, het 'homo'gen, hormonen, de oorzaak en waarom 'het' (nog) niet uitgestorven is.
Er wordt gezegd dat het te maken heeft met een gen, maar zoals ook al eens hier gezegd werd, het te maken heeft met hormonen. Ik ga niet het hele artikel overnemen, maar voor iedereen die het ook wil lezen. Het adres van de vlaamse site is: Hoe homo's de evolutie overleven Het geeft volgens mij verklaringen voor veel vragen hier. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ook die tweede stelling 'is niet maar zo'. Aangezien het deels erfelijk is, is de kans dat je het bent als je vader het is logischerwijs sowieso groter. Dat hoeft niets met een voorbeeld te maken te hebben. Als je praat over uit de kast komen en acceptatie waarschijnlijk wel, maar dat heeft dan ook veel meer met opvoeding en cultuur te maken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en de bijbel (vrij) letterlijk nemen Verwijderd | 129 | 11-04-2007 14:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Mark Almighty | 500 | 21-11-2006 19:32 | |
Pedo's de politiek in EvilConduct | 500 | 18-07-2006 00:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christendom wat tegen homoseksuele?? 0o-meijsje-o0 | 193 | 31-07-2004 23:56 | |
Pedofielsite van web gehaald Isa | 184 | 14-08-2003 11:23 | |
Seksualiteit |
[poll] bisexualiteit, wat vinden de "normale" mensen hier van punk mae | 52 | 18-05-2002 23:27 |