Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 10:33
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2005 @ 11:16 :
want?

juist wel --> macht
Omdat je met Hezbollah druk kunt uitoefenen op Israel. Als de Palestijnse staat wordt opgericht dan heeft Hezbollah niets meer te zoeken in Palestina. Dan kunnen ze worden opgeheft en zich aansluiten bij de Libanese veiligheidstroepen i.p.v een anti-Israel militie.

En ik zeg dat het niet verstandig was om dezelfde naam voor hun militaire/politieke tak te gebruiken omdat hun politieke tak dan niet als terroristische organisatie zou worden aangemerkt.

En verder zijn de sjiieten in Libanon heel lang onderdrukt geweest en ze zijn voor hun eigen veiligheid gaan zorgen door een militie op te richten. Totdat Israel geen dreiging meer vormt en de rechten van de sjiieten in Libanon worden verzekerd dan zal Hezbollah niet worden ontbonden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2005, 11:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 25-07-2005 @ 00:24 :
Zolang er geen Palestijnse staat is opgericht lijkt het mij niet verstandig om Hezbollah op te heffen.
PA is er al, weg met de Hezbllah dus.
Oud 25-07-2005, 11:48
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 12:47 :
PA is er al, weg met de Hezbllah dus.
PA is maar een organisatie. Niet dus.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 25-07-2005 @ 12:48 :
PA is maar een organisatie. Niet dus.
De Hezbollah ook, en die heeft niet eens inspiraties een overheid van wat voor soort dan ook te runnen.

Hun bestaan is zelfs contradproductief voor het belang van de Palestijnen.
Oud 25-07-2005, 12:02
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 12:53 :
De Hezbollah ook, en die heeft niet eens inspiraties een overheid van wat voor soort dan ook te runnen.

Hun bestaan is zelfs contradproductief voor het belang van de Palestijnen.
Jij en ik weten dat het contraproductief is. Maar Hezbollah is enorm populair in die gebieden net als Hamas. Zelfs populairder dan de PA. Het is wel duidelijk dat de PA totaal geen autoriteit heeft. Een Palestijnse staat kan hier verandering in brengen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 21:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Hezbollah is veel meer dan een gewapende groep. Dus 'helemaal' ontmantelen lijkt me onmogelijk.

Verder lijkt me dit weer een kwestie van: hezbollah moet weg. Maar werk dan ook eens 'aan de andere kant': en zet druk achter onderhandelingen tussen Israel en de Palestijnen (druk op dat proces).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten