Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 13:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik maak me wel enigszins zorgen, maar bang ben ik zeker niet. Ik laat me ook absoluut niet beinvloeden.

De effecten van zo'n aanslag, though.....
Oud 24-07-2005, 13:53
Verwijderd
nee, tijdens de golfoorlog zouden er toch ook aanslagen hier in Nederland gepleegt worden? Toen moesten wj op school leren om dat soort aanslagen te overleven. Hehe
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:38
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Mijn gedrag ofzo wordt er niet door beinvloed maar het zet me wel stil. Er hoeft bij wijze van spreken maar één vliegtuig langs te vliegen en Nederland is van de kaart weggevaagd. Dat is best scary. Het zou heel erg zijn als dit gebeurt, maar ik denk wel dat dit Nederland stilzet en dat we een ommekeer maken in de maatschappij. Want zo komt er ook op een gegeven moment weinig van Nederland terecht.
Oud 26-07-2005, 21:42
Daboman
Daboman is offline
Ik heb al een keer te maken gehad met een bommelding op een centraal station. Was wel vals alarm en is nooit uitgebreid in het nieuws geweest, het is voor zover ik weet alleen kort genoemd op nu.nl. Ook ben ik al een keer slachtoffer geweest van zinloos geweld (al was het geen ernstig vergrijp). Die dingen hebben m'n instelling nooit veranderd. Ik blijf erbij dat ik me niet bang laat maken door die idioten want daarmee speel je ze precies in de kaart. Ze willen de boel ontregelen. Ik laat ze mezelf niet ontregelen.

Als ik er ooit echt slachtoffer van wordt; so be it...
Oud 26-07-2005, 21:47
annetjuh
annetjuh is offline
eigenlijk deden die aanslagen mij helemaal niets. totdat die in londen kwam en daarna in turkije.
Ik ben niet bang voor aanslagen in nederland. Ik ben bang voor wanneer die komen.

vooral nu ik binnenkort op vakantie naar turkije ga, zit er wel erg over in
Oud 26-07-2005, 21:51
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ha ik woon toch in een kutdorpje dus ik vrees niet zozeer. Maar het zal vast binnen niet al te veel jaren gebeuren, aangezien wij Nederlanders als naakte poedel met de VS en de Britten meelopen maar zelf geen vuile handen willen hebben.
Oud 26-07-2005, 21:54
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben er niet bang voor in die zin dat ik er dingen voor laat. Ik zie het wel gebeuren, ooit. Maar ik heb totaal niet de illusie dat ik mezelf er tegen kan beschermen oid, dus ik doe gewoon wat ik normaal gesproken doe en zie wel wat er komt.
Oud 26-07-2005, 22:03
Panthea
Panthea is offline
Ik ben niet echt bang voor de aanslagen, er is opzich weinig tegen te doen. Ben wel bang voor de gevolgen van de slaag. Als ik weer aan de dingen denk die gebeurde naar de moord op Theo van Gogh, word ik wel weer bang, voor wat er zal gebeuren naar een aanslag .
Oud 27-07-2005, 08:33
Verwijderd
Zoals al eerder gezegd, de kans dat je omkomt door een ongeluk in het verkeer is ongeveer 15000 keer groter, dus ik maak me geen zorgen. Bovendien is het enige hier in het dorp waarvan het logisch is dat er een aanslag op gepleegd zou kunnen worden de markt (waar ik nooit lang ben) en de disco (waar ik ook nooit naar toe ga).

Ik geef er dus geen ene zak om en denk er ook niet veel bij na.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:06
HybridTheory
HybridTheory is offline
Er zal hier echt wel een aanslag komen, misschien dit jaar, misschien over 3 jaar, maar het is eigenlijk onvermijdelijk .
Ik ben niet echt bang, maar het is wel een eng idee, ik woon ook vlakbij de kerncentrale in Borssele en dat is een mogelijk doelwit natuurlijk .
Nou ja ik hoop in ieder geval dat het voor die tijd beter gaat in de wereld ..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:13
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Redhair schreef op 23-07-2005 @ 15:14 :
Sorry voor mijn reactie gisteravond.
wat ben jij een but
kwas t compleet met je eens, neem je het trug
je gaf heel goed punt aan en ook over politiek en hoe lame ze zijn, vervolgens maak je de slechtste politieke blunder en neem je het terug
ik sta volledig achter dat standpunt wat kennelijk niet van jou is
mjah, heb ik toch nog een onderbouwd antwoord
Oud 27-07-2005, 16:50
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Bang is een groot woord.

Ik ben tot op zekere hoogte ''bang'' voor aanslagen. Het is gelukkig niet zo erg dat ik mijn leven erdoor laat bepalen. Ik werk op Schiphol en dit is ook een van de plekken waar een aanslag gepleegd kan worden... Ik voel me hier toch op een of andere manier veilig... Ik kan niet eens een nagelvijl door de personeelsdoorgang krijgen en ze zien het al. Maar er kan altijd wel een security tussen zitten die het spelletje mee speelt.

De kans op aanslagen is groot en het kan gewoon niet Dat een groepering zoveel macht kan hebben over de hele wereld. En wij kunnen er ook niks aan doen. Ze zijn overal, in elk lang... het kan zelfs je buurman zijn!!! Het is oneerlijk, maar we moeten het er (op het moment) mee doen, hoe erg het ook is.

We kunnen alleen maar hopen dat het niet zover komt, dat we zelf niet getroffen worden, dat er geen dierbaren van ons erbij betrokken zijn... Het is hopen, hopen en nogmaals hopen.
Oud 27-07-2005, 17:59
Spoonie
Spoonie is offline
ik woon toch in een kutdorpt(niet zo kut als bij 6pack, maar kut ) ik ben voor die theedoeken niet bang. Als ze het ook maar proberen stuur ik mij bal bijtende keffers op ze af
Oud 27-07-2005, 18:05
Verwijderd
Ja tuurlijk.... een bomaanslag voorkomen d.m.v. aanval met honden.

Denk je dat de moderne terrorist een "theedoek" draagt?
Ik zal je eens wat laten zien:

Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 20:48
Mirage2000
Mirage2000 is offline
De kans op aanslagen in Nederland is bijzonder klein. De enige aanslagen - met een aanslag bedoel ik een redelijke bom die tot ontploffing wordt gebracht, geen snelkookpan - die ik me enigszins kan voorstellen zijn a-typische moorden op extremistische politici zoals Wilders en Ayaan, en liquidaties op radicale columnisten. Dus wie zich niet inlaat en associeert met deze ongure lieden hoeft niet te vrezen dat hij bij een aanslag omkomt.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 20:49
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 27-07-2005 @ 19:05 :
Ja tuurlijk.... een bomaanslag voorkomen d.m.v. aanval met honden.

Denk je dat de moderne terrorist een "theedoek" draagt?
Ik zal je eens wat laten zien:

[afbeelding]

[afbeelding]

Staat daar nou Screw YOU ( wat heel toepasselijk zou zijn) of New York (?) ?
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 21:03
Verwijderd
K ben bang voor de gevolgen. Zelf woon ik in n redelijk klein dorp, ver van alle grote steden, dus k denk niet dat ze hier n bom gooien. Waar k wel bang voor ben zijn de "kleinere aanslagen" die dr na komen. Toen Theo van Gogh is vermoord, is hier 20 minuten vandaan een moskee uitgebrand. Dat vind ik wel eng.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 21:03
Verwijderd
nee NY staat er.... t was nogal grappig. Beetje ironisch... rondlopen met een shirt over NY wahhaha (ref. naar 11 september)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Secret Agent schreef op 27-07-2005 @ 22:03 :
K ben bang voor de gevolgen. Zelf woon ik in n redelijk klein dorp, ver van alle grote steden, dus k denk niet dat ze hier n bom gooien. Waar k wel bang voor ben zijn de "kleinere aanslagen" die dr na komen. Toen Theo van Gogh is vermoord, is hier 20 minuten vandaan een moskee uitgebrand. Dat vind ik wel eng.

woon je soms in een moskee?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 08:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2005 @ 12:25 :
Dat vind ik dus altijd een heel flauw woordspelletje met 'verantwoordelijk zijn voor' en 'invloed hebben op'. Natuurlijk zijn de uiteindelijke verantwoordelijken altijd de daders zelf en natuurlijk is Blair niet in strikte zin schuldig aan dode Britse burgers. Maar het is wel heel flauw dat hij als een soort contactgestoorde blijft ontkennen dat zijn Irak-beleid hier iets mee te maken heeft, terwijl in zo ongeveer elke verklaring op internet het Irak- en Afghanistan-beleid van het VK als oorzaak wordt genoemd.
Tuurlijk, daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar je mag hem niet de schuld geven van de aanslagen in Londen, tenzij hij zelf met een bom in zijn rugzak zich in de metro heeft begeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten