Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2005, 17:58
Verwijderd
Wie is er bang voor aanslagen in Nederland door de moslimterroristen?

en wat vinden jullie er eigenlijk van dat dit allemaal maar zo kan gebeuren?

vertel ......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2005, 18:08
dwight88
dwight88 is offline
dat het binnenkort ook 's hier gebeurd, lijkt voor mij haast zeker. Het is in elk geval iets dat zeer goed mogelijk is.

Of ik er bang voor ben.. ik ben er wel bang voor dat het gebeurd, en dat ik er bekenden mee zal verliezen. Ik ben echter niet op "zo'n" manier bang, dat ik mijn leven er door laat leiden. Het kan eigenlijk op iedere plek gebeuren waar veel mensen zijn. Aangezien ik wel een beetje een kudde-mens ben, zou ik relatief snel in aanraking kunnen komen met een dergelijke aanslag. Wanneer ik mijn leven door de dreiging zou laten leiden, zou ik mijn hele leven moeten gaan aanpassen, en misschien nog wel erger: dan bereiken die gasten ook nog een deel van wat ze willen. En dat wil ik niet.

Wanneer er echte concrete feiten aanwezig zijn, dat de dreiging ergens heel erg groot is, zal ik die plek ook wel mijden, maar ik zie vooralsnog geen redenen om weg te blijven uit het O.V., de kroeg/discotheek en grote winkelcentra.

Of, zoals een engelse vriend van me zei: "You never know when it's gonna happen. But it will happen."
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 18:17
Verwijderd
Ja dat heb ik ook wel een beetje... je kan moeilijk alleen nog maar binnen blijven... maar wat kunnen we eraan doen? die terroristen verpesten het voor de goede moslim mensen, want geloof me er komen nu een hoop racisten bij en ik dnek dat als er echt een paar goede aanslagen komen dat er rellen uitbreken en niet veel moskeen nog zullen blijven staan.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 18:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
dat bang valt wel mee. Soms heel even. Maar dan is het een kwestie van relativeren.

en dat dit zomaar allemaal kan gebeuren? het ligt zo voor de hand. Het verbaast me ergens juist dat er nog zo weinig aanslagen plaatsvinden. Het is zo gemakkelijk. Kennelijk zijn er toch nog een hoop 'goede' mensen.
Oud 22-07-2005, 18:22
Flip!
Flip! is offline
Ik ben er niet bang voor. Ik zie het nog wel gebeuren, maar ik ben er niet bang voor. Hier zal niks gebeuren, in zo'n boerendorpje. Plekken waar veel mensen komen, bijv bij Tilburg kermis, of een concert oid, die mensen kunnen beter angst hebben. En terecht.. dat wel.

Maar goed, zoiets mag gewoon niet gebeuren. Maar het valt toch niet te stoppen. Laat het maar komen, dan hebben we het tenminste gehad.

Verdomde kut terroristen
Oud 22-07-2005, 18:41
metallica
metallica is offline
ik denk wel dat het gaat gebeuren, maar ik ben e niet bang voor. wat gebeurt dat gebeurt, het zal allemaal wel. misschien denk ik wel zo omdat als er een aanslag gepleegd wordt het toch niet bij mij in de buurt zal zijn en ik verder geen mensne ken in de omgeving van de grote steden, enja mocht het zo zijn dat ze de DSM als doelwit hebben, zal het zo snel gaan dat we er toch niets meer van merken. achja, als ik me daar ook nog bezig mee moest houden zou ik helemaal de tsraat niet meer op durven dus nja...
Oud 22-07-2005, 18:42
MTpower
MTpower is offline
Als het hier gebeurt zullen er weer rellen uitbreken...
Moslimscholen in de fik, dan weer kerken in de fik enz.

Bang ben ik er niet voor, het is onvermijdelijk dus kun je het maar beter gewoon aanvaarden
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 18:48
just-miej
just-miej is offline
het is gewoon een kwestie van tijd dat het gebeurt...

en ik laat me niet bang maken door van die k*t terroristen
Oud 22-07-2005, 18:51
Verwijderd
Ik zou het nooit zomaar kunnen aanvaarden, we kunnen zoiets gewoon niet laten gebeuren, ik vind we moeten terugvechten of ten minste iets proberen ertegen te doen...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 18:59
Redhair
Redhair is offline
Mocht het hier gebeuren, dan is het de schuld van de regering. We hebben tot 15 augustus de kans ons terug te trekken. Dus nee, ik ben er niet bang voor. En die doden maken me geen reet uit. Er vallen gemiddeld honderd doden per dag in Irak. Hypocriet om dat te rouwen om de doden hier of in Londen, maar dat die doden ons koud laten. Ergens hoop ik zelfs dat het gebeurt. Dan gaat Balkenende zeker janken en de Islam afzeiken. Ten eerste strijden die terroristen niet vanuit de Islam. Ze zeggen dat ze dat doen, maar zover gaat de Islam niet. Ten tweede is het dan niet de schuld van de terroristen, maar zoals ik al zei, van de regering. Balkenende moet zichzelf afzeiken. Kutzooi.
Oud 22-07-2005, 19:03
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Appert schreef op 22-07-2005 @ 19:51 :
Ik zou het nooit zomaar kunnen aanvaarden, we kunnen zoiets gewoon niet laten gebeuren, ik vind we moeten terugvechten of ten minste iets proberen ertegen te doen...
En al die 25.000 doden in Irak kunnen we wel aanvaarden? JE kan niets doen tegen de Islam, want daar ligt het niet aan. Je kan niets doen tegen die terroristen, want die strijden voor iets wat een illusie is en wat je niet weg kan nemen. Je kan niet strijden tegen Amerika.

En als je maar iets ertegen kon doen, zou je iets tegen Amerika moeten doen, lamzak. Sinds die klote-inval in Ikak zijn er meer onschuldige burgers overleden dan in de tijd van het regime van Sadam. een derde van de 25.000 doden komt door de buitenlandse troepen die daar zitten. DAT is pas erg, niet een onbenullige aanslag in Amsterdam, waar een paar tientallen doden kunnen vallen.
Oud 22-07-2005, 19:13
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Redhair schreef op 22-07-2005 @ 19:59 :
Mocht het hier gebeuren, dan is het de schuld van de regering. We hebben tot 15 augustus de kans ons terug te trekken.
Ik zeg je niet meer je huis uit te komen.
1) Je doet het toch en ik schiet ik dood, 5 kogels door je hoofd. Eigen schuld. Moet je maar niet je huis uit gaan.
2) Jij vindt dat je beter dan maar niet meer je huis uit kunt gaan.
vervolgens voer ik soortgelijke acties uit bij iedereen wiens kop me niet aanstaat. Want het werkt

Laatst gewijzigd op 22-07-2005 om 19:16.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 19:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hier is al een topic over:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1223289

Daar kun je m'n uitgebreidere mening lezen. Om het hier maar even kort te houden: abso-luut niet.

Ik ben banger voor de reacties van extreem-rechts Lonsdaletuig, dat natuurlijk zo'n aanslag ziet als weer een rechtvaardiging om moskeeën en scholen in de fik te zetten.

Waren we maar meer als de Britten: kalm blijven en keep a stiff upper lip.

Laatst gewijzigd op 22-07-2005 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 19:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mocht het hier gebeuren, dan is het de schuld van de regering. We hebben tot 15 augustus de kans ons terug te trekken. Dus nee, ik ben er niet bang voor. En die doden maken me geen reet uit. Er vallen gemiddeld honderd doden per dag in Irak. Hypocriet om dat te rouwen om de doden hier of in Londen, maar dat die doden ons koud laten. Ergens hoop ik zelfs dat het gebeurt. Dan gaat Balkenende zeker janken en de Islam afzeiken. Ten eerste strijden die terroristen niet vanuit de Islam. Ze zeggen dat ze dat doen, maar zover gaat de Islam niet. Ten tweede is het dan niet de schuld van de terroristen, maar zoals ik al zei, van de regering. Balkenende moet zichzelf afzeiken. Kutzooi.
Wat een onzin. Ook landen die niet in Irak zitten worden doelwit van aanslagen. Of ben je Bali al vergeten? Al lang voor die oorlog waren er terroristische aanslagen, zoals bijv. op de Amerikaanse ambassade in Kenia en wat te denken van 9/11? Het is zo ongeloflijk kort door de bocht en naïef om te denken dat er geen aanslagen zouden hebben plaatsgevonden als de getroffen landen niet in Irak zouden zitten. En het is natuurlik lekker makkelijk en populair om Balkenende de schuld te geven, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 20:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mocht het hier gebeuren, dan is het de schuld van de regering. We hebben tot 15 augustus de kans ons terug te trekken.
Je wilt werkelijk buigen voor belachelijke eisen?

Wat krijgen we daarna?

"Voer de sharia in of we blazen iets op" en jij dan toegeven?

"schaf de democratie af, of we blazen iets op." en jij daaraan toegeven?

Rot op zeg, toegeven aan terreur is het failliet van de beschaving.
Oud 22-07-2005, 20:26
Verwijderd
Niet bang voor de aanslagen. Bang voor de eventuele mensen die ik daarbij zou kunnen verliezen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 20:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mocht het hier gebeuren, dan is het de schuld van de regering. We hebben tot 15 augustus de kans ons terug te trekken. Dus nee, ik ben er niet bang voor.
allereerst: als iemand anders besluit iemand te vermoorden dan is het altijd zijn schuld. Of mensen het nou kunnen voorkomen of niet, het blijft de schuld van de dader.
Ten tweede: ik begrijp je gevolgtrekking niet: het is de schuld van de regering DUS ik ben er niet bang voor.
Ten derde: later zeg je dat Balkenende áls het gebeurt de Islam af gaat zeiken. Ik vraag me af hoe je daar bij komt, want volgens mij is dat juist iets wat hij níet gaat doen.

Ontopic: totaal niet bang voor. Het zal vast gebeuren, maar de kans dat ik of een kennis erbij betrokken is, is klein en daarnaast maakt bang zijn die kans niet kleiner of groter.
Oud 22-07-2005, 20:28
Verwijderd
Absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 20:31
Verwijderd
We gaan er allemaal aan! whaaaaaaaa pas op!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 20:40
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
One word, nee
Oud 22-07-2005, 21:00
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Bij ons is gisteren de waterleiding gesprongen. Een gat van 4 bij 4 en anderhalve meter diep, en tot 20 meter ver ligt nu overal prut op de stoep en het fietspad.

Dat was pas schrikken! Terrorisme? Puh, de gemeente helpt zich zelf wel naar de klote...
Oud 22-07-2005, 21:16
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Vergeet niet dat de meerderheid van de inwoners van Nederland deze regering democratisch gekozen heeft! Verder vind ik dat deze regering nog niet zo slecht is; ze probeert problemen aan te pakken ipv. te bang te zijn er iets aan te doen (zie Verdonk). Ze worden er op aangekeken, maar er gebeurd tenminste iets!

Ontopic: Ik sluit niet uit dat er iets gebeurd in Nederland wat met terrorisme te maken heeft. Bang ben ik echter helemaal niet. Ik ga er van uit dat áls er iets gebeurd dit in Amsterdam gebeurd. Aangezien ik een slordige 200 km. daar vandaan woon, is er geen enkele reden voor mijzelf om bang te zijn! Bovendien denk ik dat we elkaar niet te veel moeten opjutten, we zijn goed voorbereid en alles wordt nauwlettend in de gaten gehouden!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 21:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat onze regering betreft: ze zouden beter kunnen manen tot kalmte, in plaats van 'ons' zo op te fokken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 22-07-2005 @ 22:00 :
Bij ons is gisteren de waterleiding gesprongen. Een gat van 4 bij 4 en anderhalve meter diep, en tot 20 meter ver ligt nu overal prut op de stoep en het fietspad.

Dat was pas schrikken! Terrorisme? Puh, de gemeente helpt zich zelf wel naar de klote...
Precies, de kans dat dat gebeurt is groter dan dat je getroffen wordt door een aanslag.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 22:03
Sithan
Sithan is offline
De kans dat ik onder een auto kom is groter en ik durf nog steeds op de fiets te stappen, dus om zo'n terroristische aanslag maak ik me niet druk.
Oud 22-07-2005, 22:50
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-07-2005 @ 20:49 :
Om het hier maar even kort te houden: abso-luut niet.

Ik ben banger voor de reacties van extreem-rechts Lonsdaletuig, dat natuurlijk zo'n aanslag ziet als weer een rechtvaardiging om moskeeën en scholen in de fik te zetten.

Waren we maar meer als de Britten: kalm blijven en keep a stiff upper lip.
Helemaal mee eens
Oud 23-07-2005, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 22-07-2005 @ 23:03 :
De kans dat ik onder een auto kom is groter en ik durf nog steeds op de fiets te stappen, dus om zo'n terroristische aanslag maak ik me niet druk.
^ helemaal mee eens.

Maar toch maak ik me, hoe rationeel ik ook ben, me wel zorgen om een vriendin van me die op vakantie is in een land waar onlangs ook nog een aanslag was waarbij twee toeristen omkwamen. Terwijl de kans daar even klein is als hier.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 01:05
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Wel bang dat het hier in Nederland een keer kan/zal geberuren. Maar niet bang dat ik daar zelf bij betrokken ben, die kans in nu eenmaal heel klein.
Oud 23-07-2005, 07:48
Verwijderd
Nee. Echt niet. Daarnaast zit ook echt in een uithoek van Nederland

Maar bang ben ik er niet voor. Ook niet als ik in Amsterdam zou wonen ofzo.. Ik laat me niet gek maken. En je voorkomt het toch niet als ze echt willen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 08:32
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 22-07-2005 @ 21:40 :
One word, nee
Oud 23-07-2005, 09:37
Verwijderd
Zoals Blair zo mooi antwoordde op de vraag of hij zich verantwoordelijk voelde: "The people who did this are responsible." (Of iets in die geest.)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 09:55
moon
moon is offline
Citaat:
Weet je wel waar je het over hebt? Ik vind het echt heel raar dat jou die doden helemaal niks kunnen schelen. Je zou zo'n aanslag maar mee maken.....
Ik vind het net zo erg als er in irak of welk land dan ook veel mensen om komen. Het is altijd erg dat er mensen dood gaan door geweld van anderen vind ik. Ik vind het echt belachelijk dat jij zegt zelfs te hopen dat het hier zal gebeuren. Hoe kun je dat zeggen? je zou wel anders praten als je het zelf mee maakte. En ook al vind ik de regering hier echt een zooitje en zou ik nooit op 1 van die partijen stemmen....het is niet hun schuld als het hier mis gaat. Je gaat toch niet luisteren naar de dreiging van zulke terroristen? zo geef je terroristen wel erg veel macht!
Oud 23-07-2005, 10:01
Verwijderd
Het zou me niets verbazen, en dan hoeft het nieteens van de zogenaamde 'moslimterroristen' te komen. De figuurlijke bom staat sowieso toch wel op ontploffen. Ik ben er niet bang voor.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-07-2005 @ 10:37 :
Zoals Blair zo mooi antwoordde op de vraag of hij zich verantwoordelijk voelde: "The people who did this are responsible." (Of iets in die geest.)
Dat vind ik dus altijd een heel flauw woordspelletje met 'verantwoordelijk zijn voor' en 'invloed hebben op'. Natuurlijk zijn de uiteindelijke verantwoordelijken altijd de daders zelf en natuurlijk is Blair niet in strikte zin schuldig aan dode Britse burgers. Maar het is wel heel flauw dat hij als een soort contactgestoorde blijft ontkennen dat zijn Irak-beleid hier iets mee te maken heeft, terwijl in zo ongeveer elke verklaring op internet het Irak- en Afghanistan-beleid van het VK als oorzaak wordt genoemd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 11:47
Moustache
Moustache is offline
Als het al gebeurt dan is het inderdaad in Amsterdam of Rotterdam. En aangezien ik in Zwolle woon maak ik me er niet echt zorgen over. Ik ben er alleen niet heel erg bang voor, ik denk niet dat Nederland als een grote "target" word gezien.
Oud 23-07-2005, 11:49
Fantôme
Fantôme is offline
naja ik verwacht het wel ja.
Al was het nog niet gepland dan is er vast wel iemand of meerdere mensen hier in Nederland die het gaan lopen na-apen van Londen en Madrid....
Maar wanneer? en of we het volgende land zijn, zoals sommige beweren, geen idee...!!
Ik ga niet mijn leven er door laten rijden. Na de zomer moet ik weer dagelijks naar Amsterdam en binnen amsterdam met de tram en/of metro. Ik ga dat dus niet angstvallig ervoor ontlopen ofzo.
Toch zou ik niet zo koel kunnen blijven als de britten trouwens, mocht er wel zoiets gebeuren... veel mensen die ik ken wonen in Amsterdam of komen er straks weer, net als ik, dagelijks.

Laatst gewijzigd op 23-07-2005 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 14:14
Redhair
Redhair is offline
Sorry voor mijn reactie gisteravond. Ik was op dreef en niet helder, en dat die doden mij niets zouden kunnen schelen neem ik al helemaal terug.
Ik zag net een intervieuw met Coldplay, waar ze het over politici hadden. Dat politici met oogkleppen op lopen en zich alleen druk maken over hun eigen 'plaats/land.' Daar ben ik het nog wel volledig mee eens.
Het voorbeeld van 'als je je huis uitkomt schiet ik je neer' is een appel met een peer vergelijken. Daar zit ik in mij eigen huis, dus dat zou onredelijk zijn. Het gaat er nu om dat andere landen in Irak zitten, en ze die eruit willen hebben, net als wij de duitsers eruit wilden hebben. Volstrekt logisch. De duitsers waren de Joden en dergelijke dan aan het uitmoorden, dat is iets wat amerika dan weer niet doet, maar het gaat erom dat een 'ander' land in Irak zit en de terroristen de andere landen er op deze manier uit willen krijgen.
Dan die aanslagen op Bali, ja dat waren terroristen, maar kijk wat Amerika allemaal al eens geflikt heeft. Bowling for Colombine(?). En omdat Amerika daar nu zit loopt het allemaal zo uit de hand.

Maar nogmaals sorry voor mijn post gister, die klopt van geen kant.
Oud 23-07-2005, 14:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
nee, nazi's - nederland
met amerikanen - irak vergelijken is lekker wilde je zeggen
Oud 23-07-2005, 14:53
one.
one. is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-07-2005 @ 23:03 :
Mee eens.
Citaat:
Redhair schreef op 23-07-2005 @ 15:14 :

Die van vandaag ook niet.
Oud 23-07-2005, 22:00
saartjeh
saartjeh is offline
neuh dikke bull, komt allemaal door media. minder aandacht, minder intresse, tja dat denk ik, kweet het niet onderbouwd maar het is altijd wat in een land waar nooit wat gebeurt, hetzelfde als met pim fortuyn of die theo mongool.
Oud 24-07-2005, 00:29
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 23-07-2005 @ 15:36 :
nee, nazi's - nederland
met amerikanen - irak vergelijken is lekker wilde je zeggen
"De duitsers waren de Joden en dergelijke dan aan het uitmoorden, dat is iets wat amerika dan weer niet doet"
Daarmee geef ik al aan dat de duitsers anders zijn dan de Amerikanen
Oud 24-07-2005, 00:51
Verwijderd
godwin laughs his ass off
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 00:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-07-2005 @ 01:51 :
godwin laughs his ass off
Wie was dat ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 00:59
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 01:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Oh, die ja. Daar zat ik ook al aan te denken, maar 'k kon niet op die naam komen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 01:10
Verwijderd
Beetje flauw eigenlijk, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 10:08
moon
moon is offline
Citaat:
Redhair schreef op 23-07-2005 @ 15:14 :
Sorry voor mijn reactie gisteravond. Ik was op dreef en niet helder, en dat die doden mij niets zouden kunnen schelen neem ik al helemaal terug.
Ik zag net een intervieuw met Coldplay, waar ze het over politici hadden. Dat politici met oogkleppen op lopen en zich alleen druk maken over hun eigen 'plaats/land.' Daar ben ik het nog wel volledig mee eens.
Het voorbeeld van 'als je je huis uitkomt schiet ik je neer' is een appel met een peer vergelijken. Daar zit ik in mij eigen huis, dus dat zou onredelijk zijn. Het gaat er nu om dat andere landen in Irak zitten, en ze die eruit willen hebben, net als wij de duitsers eruit wilden hebben. Volstrekt logisch. De duitsers waren de Joden en dergelijke dan aan het uitmoorden, dat is iets wat amerika dan weer niet doet, maar het gaat erom dat een 'ander' land in Irak zit en de terroristen de andere landen er op deze manier uit willen krijgen.
Dan die aanslagen op Bali, ja dat waren terroristen, maar kijk wat Amerika allemaal al eens geflikt heeft. Bowling for Colombine(?). En omdat Amerika daar nu zit loopt het allemaal zo uit de hand.

Dan neem ik mijn reactie op jou berichtje ook weer terug. Ik schrok er een beetje van, maar kon me al bijna niet voorstellen dat je het allemaal meende.
Oud 24-07-2005, 11:08
Roos
Roos is offline
Ik ben er niet bang voor, gedraag me ook niet anders ofzo, maar ergens zie ik het wel gebeuren dat er hier dingen opgeblazen worden, althans het is mogelijk.
Als dat gebeurt zal ik me wel onveiliger voelen (ik woon in Rotterdam overigens), vooral niet zozeer om die bom, maar om de onrust die zal toenemen. Maar het zal mijn omgang met "buitenlanders" niet veranderen.
Oud 24-07-2005, 12:16
Verwijderd
Ik ben er niet bang voor, niet dat ik niet denk dat het niet kan gebeuren, maar ik ga me dr niet druk over maken dat het hier kan gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:09
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Ach, ik ga binnenkort naar Israel. Al is het daar de laatste tijd een stuk veiliger dan het in de afgelopen jaren is geweest, het risico is er nog altijd wat hoger dan hier.

Dus ik maak me in Nederland maar geen zorgen. Die kan ik me daar nog genoeg maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten