Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2005, 20:29
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 16-08-2005 @ 10:26 :
Natuurlijk wordt je beinvloed door mensen, maar door muziek kun je denk ik nog meer beinvloed worden. Ja als ik uit huis ga zal ik waarschijnlijk meer andere mensen tegen komen. Ik ga er hard over nadenken of ik naar een christelijke hogeschool ga of een gewone. Het heeft allebei voordelen.
Ik denk dat het ook een kwestie is van sterk in je schoenen staan of niet. Ik word heus niet door alles wat ik om me heen heb beinvloed, je maakt in zoiets keuzes.
Oud 16-08-2005, 22:03
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Ik vind het een beetje kortzichtig om als christen alle metal af te wijzen. Kijk, er zijn misschien teksten geweest die grofweg anti-christelijk zjn. Maar dat zijn ze niet allemaal. Er zijn ook genoeg pop-nummers die een loopje nemen met het christelijk geloof. En dat is ook niet slecht, noch wordt het afgewezen.

Aan de andere kant begrijp ik wel dat je als christen zijnde beledigd wordt, want dat wordt je wel als je streng gelooft en er worden dat soort teksten gezongen, dat je dan een soort van haat tegen een bepaalde cultuur gaat kweken. Iedereen heeft zijn vooroordelen, over alles. Christenen zijn ook mensen .
Oud 16-08-2005, 22:37
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
Ragnar schreef op 16-08-2005 @ 21:29 :
Ik denk dat het ook een kwestie is van sterk in je schoenen staan of niet. Ik word heus niet door alles wat ik om me heen heb beinvloed, je maakt in zoiets keuzes.

zeker waar. je bent er nog altijd gewoon zelf bij. zou je zelf echt christelijk worden na het voor lange tijd noodgedwongen luisteren naar christelijke muziek?

nee dus.
Oud 18-08-2005, 11:40
K-pax
K-pax is offline
Je hele jeugd op christelijke scholen zitten, met zelfs sochtens psalemen zingen, christelijk toneel en de bijbel moeten lezen.........is denk ik een reden WAAROM ik naar metal ben gaan luisteren.

Dus jezus...........bedankt

Laatst gewijzigd op 18-08-2005 om 11:42.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 16:53
ikkuh56
ikkuh56 is offline
nog nooit van gehoord... dat christenen net zoals niet christenen een eigen smaak hebben? sommige niet chistenen luisteren toch ook liever klassiek dan metal...? zoiets kun je het een beetje vergelijken met christenen....sommige christenen kunnen God vereren met metal....maar je heb ook christenen die God liever vereren met psalmen.

kwestie van smaken verschil
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten