Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-08-2005 @ 14:03 :
Maar hoe zit het dan met die mensen die roepen: rot op met die camera en die dat halve ding proberen te slopen? Ik neem aan dat ze dan niet vrijwillig meewerken
Kan achteraf nog wel zo zijn he. Vaak als mensen gekalmeerd zijn valt er wel mee te praten. Maar waarschijnlijker lijkt het me dat je gewoon niet eens met het portretrecht te maken hebt als de persoon niet herkenbaar is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 16:44
juno
juno is offline
Marokkanen zijn notoir homofoob. Dat maakt echt wel wat uit ja.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:42
MB
MB is offline
Citaat:
juno schreef op 15-08-2005 @ 17:44 :
Marokkanen zijn notoir homofoob. Dat maakt echt wel wat uit ja.
Nou en, dat heeft niks te maken met de vraag die er hier wordt gesteld
Oud 15-08-2005, 21:15
juno
juno is offline
Er werd halverwege het topic de vraag gesteld of het wat uitmaakte of de fotograaf homo was, waarna iemand anders zich afvroeg of het wat uitmaakte of de twee jongens marokkaans waren?

We waren zojuist tot de conclusie gekomen dat het nogal wat uitmaakte wie de persoon was van de fotograaf, dit met betrekking tot zijn intenties met de gemaakte foto. Of het een ranzige engerd was of een vriendelijke mevrouw of een persfotograaf of iemand van de kunstacademie.

Dan maakt het zijn van homo wel wat uit als het gaat om homofobe marokkaanse pubers. Die zijn daar al hel snel niet van gediend.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 10:08
Roos
Roos is offline
Citaat:
juno schreef op 15-08-2005 @ 22:15 :
Er werd halverwege het topic de vraag gesteld of het wat uitmaakte of de fotograaf homo was, waarna iemand anders zich afvroeg of het wat uitmaakte of de twee jongens marokkaans waren?

We waren zojuist tot de conclusie gekomen dat het nogal wat uitmaakte wie de persoon was van de fotograaf, dit met betrekking tot zijn intenties met de gemaakte foto. Of het een ranzige engerd was of een vriendelijke mevrouw of een persfotograaf of iemand van de kunstacademie.

Dan maakt het zijn van homo wel wat uit als het gaat om homofobe marokkaanse pubers. Die zijn daar al hel snel niet van gediend.
Nee, want de vraag was hoe portretrecht wettelijk is geregeld, en volgens mij is er geen apart subartikel over homofiele fotografen en marokkaanse jongens.
Oud 23-08-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 15-08-2005 @ 22:15 :

De fotograaf werd alleen een homo genoemd omdat hij jongens ging fotograferen. 't Is niet bekend of hij ook homoseksueel is. En dat doet er ook helemaal niet toe natuurlijk.

Ik vroeg me af; soms zie je op het journaal wel eens beelden van bv. een winkelstraat, dan zie je allemaal mensen lopen en winkelen, en sommige mensen kan je ook duidelijk herkennen. Ik kan me niet voorstellen dat ze ál die mensen achteraf gaan vragen of het uitgezonden mag worden. Mag dat gewoon wél of moet dat toch gevraagd worden? En wat als je bv. gefilmd wordt, lekker rustig aan het lopen, je komt op tv. Kan je daar iets tegen doen? (Mocht je dat bv. écht niet willen.)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-08-2005 @ 11:23 :
Ik vroeg me af; soms zie je op het journaal wel eens beelden van bv. een winkelstraat, dan zie je allemaal mensen lopen en winkelen, en sommige mensen kan je ook duidelijk herkennen. Ik kan me niet voorstellen dat ze ál die mensen achteraf gaan vragen of het uitgezonden mag worden. Mag dat gewoon wél of moet dat toch gevraagd worden? En wat als je bv. gefilmd wordt, lekker rustig aan het lopen, je komt op tv. Kan je daar iets tegen doen? (Mocht je dat bv. écht niet willen.)
Dat zei ik een stuk terug al, je moet wel een redelijk belang hebben om je tegen openbaarmaking te verzetten. Als je op een willekeurige winkeldag in een willekeurige winkelstraat als toevallige voorbijganger toevallig gefilmd wordt, heb je geen redelijk belang om je tegen openbaarmaking van die video te verzetten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 14:28
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
klap voor zn smoel had ie gekregen van me
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 14:32
Verwijderd
Ah, de beschaafde oplossing. Opvoeding werpt zijn vruchten af.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 09:18
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-08-2005 @ 14:03 :
Maar hoe zit het dan met die mensen die roepen: rot op met die camera en die dat halve ding proberen te slopen? Ik neem aan dat ze dan niet vrijwillig meewerken
maar stel je voor je wil helemaaaal niet op tv dus ook niet gecencureerd worden
ik hoop dat ik nooit word aangehouden met een camera in de buurt :/
Oud 25-08-2005, 09:20
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-08-2005 @ 11:23 :
je komt op tv. Kan je daar iets tegen doen? (Mocht je dat bv. écht niet willen.)
ik heb altijd gezegd mij zie je niet op tv ik let op cameras
maar nee hoor iemand zag mij toch op Rotterdam Tv (precies op de bestemming waar ik was) ik wou nog een klacht email sturen maarja wat doen ze ertegen
ik heb gehoord dat ze alleen om die emails gaan lachen
:/
Reageren

Regels voor berichten