Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2005, 13:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 27-08-2005 @ 12:17 :
'Deze zigeunerin heeft ezelsoren meneer. Dat gaat u een boete opleveren'

'Mag ik m'n homo verlengen'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2005, 14:12
haplo
haplo is offline

Erg goed streven, maar hoe ik het me nu voorstel is het echt te lachwekkend.

Over de discussie boeken/met mensen praten: ik denk dat mensen zich eerst moeten inlezen over een onderwerp, daarna met mensen praten zodat je dieper op de gedachten, betekenissen en ervaringen kan ingaan. En er bovendien in kan meedelen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 21:41
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2005 @ 13:02 :
Oh, wat een hoge drempel. Misschien is dat meteen wel een goede sociale oefening, eens mensen buiten je eigen kring aanspreken omdat je gewoon benieuwd bent naar ze.
Inderdaad. Als zelfs ik het kan, moet dat toch te doen zijn.
Oud 27-08-2005, 21:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-08-2005 @ 21:41 :
Inderdaad. Als zelfs ik het kan, moet dat toch te doen zijn.
Mag ik jou lenen?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 21:48
Verwijderd
McCaine, heb je wel een streepjescode? Anders gaat het loffelijke streven van Mark Almighty helaas niet door.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 21:56
Verwijderd

Nee, we gaan geen homo's ophangen. Sterker nog, ik ben een fervent voorstander van homoemancipatie.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 21:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Kun je dan nog wel met een gerust hart een homo uitlenen aan een islamiet? Of een zigeuner aan iemand uit Enschede?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 22:10
para siempre
para siempre is offline
Maken ze ook schoon?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 23:02
akumabito
akumabito is offline
"Lenen jullie ook Thaise meisjes van 9 uit?"

hahah, fout!
Oud 27-08-2005, 23:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
- "Lenen jullie ook joden uit?"

- "Nee, want die bezetten meteen je huis."

Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 23:17
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 27-08-2005 @ 23:15 :

Misschien dat je wat oude duitsers kan lenen om dat op te lossen?
(krijg je wel een boete voor de schade...)
Oud 28-08-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 27-08-2005 @ 23:15 :

Edgy grapjes.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 18:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-08-2005 @ 21:48 :
McCaine, heb je wel een streepjescode? Anders gaat het loffelijke streven van Mark Almighty helaas niet door.
Homo's met een rood label mogen niet worden uitgeleend, helaas.
Oud 29-08-2005, 20:02
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-08-2005 @ 18:56 :
Homo's met een rood label mogen niet worden uitgeleend, helaas.
Homo's met A en B op de zijkant worden ook uitgeleend aan kinderen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Jezus, waar sláááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá ááááááááááááááááááát dit op?
Oud 31-08-2005, 15:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-08-2005 @ 15:30 :
Jezus, waar slá**át dit op?
Geen idee, maar ik stop het in dezelfde map naast het 'allochtonensmulbos'
Oud 31-08-2005, 15:34
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik moest er ook meteen aan denken, ja.

offtopic: voor de mensen die zich afvroegen waar ik was de laatste tijd: ik ben bezig mezelf van dit forum los te weken. Gaat steeds beter

Laatst gewijzigd op 31-08-2005 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Oh, en mods: kan deze een tijdje open blijven, tot iedereen door de flauwe grappen heen is? Ik zit me echt te bescheuren hier
Oud 31-08-2005, 17:01
Eggs
Eggs is offline
Mij lijkt dat de gemiddelde allochtoon die zich hiervoor beschikbaar wil stellen niet laag opgeleid is en dat je er best een fatsoenlijk gesprek mee kan hebben.

Maar ik vind het zelf ook een vreemd idee en zou mijn vragen veel liever aan iemand uit mijn omgeving stellen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:27
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als ik een homo vragen zou willen stellen, zou ik naar een homo-bar gaan. Als ik een islamiet een vraag zou willen stellen, zou ik naar een shoarma-tent gaan, en als ik een zigeuner een vraag zou willen stellen, ging ik neer een woonwagenkamp. Of als ik een nep-zigeuner vragen zou willen stellen, ging ik naar het handlees/kristallen bol/voorspellingen tentje op de kermis gaan. Dan denk ik niet gelijk aan een bibliotheek waar je waarschijnlijk ook nog geld moet betalen. Dit gaat niet werken zo!
Oud 01-09-2005, 16:08
Verwijderd
Wel grappig idee eigenlijk. Ach ja, als die mensen het zelf graag willen om iets te vertellen over hun levenstijl en er zijn mensen die bereid zijn te luisteren vind ik het geen probleem...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:46
gezweetwel
gezweetwel is offline
ah, wat je uit boeken haalt - dat is zo algemeen! het zijn geen menselijke verhalen, het wordt allemaal zo gereduceerd tot cijfertjes en zielloze handelingen. als je een 'homo' leent of zo, dan verwacht je toch niet "dé homo" voor je te hebben? zoals sartre het zou zeggen: dé mens bestaat niet, alleen 'een' mens bestaat (geen letterlijke quote, ok, maar ja). het is een goed project om de mensen te laten inzien dat zo'n stempels eigenlijk absurd zijn, dat het gaat om gewone mensen met een eigen verhaal, en natuurlijk kunnen ze wel een paar persoonlijke vraagjes beantwoorden die betrekking hebben op de minderheidsgroep waartoe ze behoren, maar daarom praat je er toch helemaal niet mee? het is de 'mens achter het boek', niet een stomme encyclopedie. mensen die zich opsluiten met boeken, vergeten dat weleens.
Oud 01-09-2005, 19:30
dingokoning
dingokoning is offline
mooie nymfomanes mogen mij wel lenen maar ik selecteer ze
Oud 01-09-2005, 19:31
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 31-08-2005 @ 20:27 :
Als ik een homo vragen zou willen stellen, zou ik naar een homo-bar gaan. Als ik een islamiet een vraag zou willen stellen, zou ik naar een shoarma-tent gaan, en als ik een zigeuner een vraag zou willen stellen, ging ik neer een woonwagenkamp. Of als ik een nep-zigeuner vragen zou willen stellen, ging ik naar het handlees/kristallen bol/voorspellingen tentje op de kermis gaan. Dan denk ik niet gelijk aan een bibliotheek waar je waarschijnlijk ook nog geld moet betalen. Dit gaat niet werken zo!
Eeen shoarmatent kan ook van een jood zijn.
Oud 02-09-2005, 12:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2005 @ 12:50 :
Nou, de kennis die je uit (wetenschappelijke studie-)boeken kunt opdoen is natuurlijk vele malen coherenter en duidelijker dan wat een doorsnee laagopgeleide Turk je kan vertellen. Daarom heb ik liever een goed handboek over bijv. de islam dan een of andere willekeurige moslim die het gewoon is omdat zijn ouders dat ook waren en zich er verder niet mee bezighoudt.
Ik ben van mening dat het allebei interessant kan zijn. Ik kwam laatst een Marokkaanse kennis tegen en we hebben wel 2 uur zitten praten, op die manier zie je een hele andere kant van een bepaalde gemeenschap. Heel boeiend. Hij vertelde vanalles over z'n cultuur, ik heb ook veel gevraagd en sommige dingen die hij vertelt, kun je echt niet in een boekje opzoeken.

Ik weet niet of dit leen-initiatief gaat werken, maar het is iig een leuk signaal.
Oud 02-09-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 02-09-2005 @ 12:29 :
Ik ben van mening dat het allebei interessant kan zijn. Ik kwam laatst een Marokkaanse kennis tegen en we hebben wel 2 uur zitten praten, op die manier zie je een hele andere kant van een bepaalde gemeenschap. Heel boeiend. Hij vertelde vanalles over z'n cultuur, ik heb ook veel gevraagd en sommige dingen die hij vertelt, kun je echt niet in een boekje opzoeken.
Tuurlijk. Het voorbeeld van de shoarmaboer haalde ik ook aan uit eigen ervaring. Bij mijn hofleverancier werken twee jongens, eentje uit Egypte en eentje uit Sudan, beide moslim. Met hen kan ik ook hartstikke leuk praten, niet wetenschappelijk, maar gewoon hun dagelijkse realiteit in geloof en samenleving. Alleen waar het gaat om het opbouwen van het fundament van kennis heb ik gewoon liever een standaardwerk, omdat je anders teveel afhankelijk bent van een subjectieve bron (iemands persoonlijke (geloofs)beleving).
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 01-09-2005 @ 19:31 :
Eeen shoarmatent kan ook van een jood zijn.
Er zijn niet echt veel Joden meer in Nederland.
Oud 02-09-2005, 18:37
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
McCaine schreef op 02-09-2005 @ 13:56 :
Er zijn niet echt veel Joden meer in Nederland.
hoe zou dat komen
Oud 02-09-2005, 18:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 02-09-2005 @ 18:37 :
hoe zou dat komen
Ik heb geen flauw idee.
Oud 02-09-2005, 18:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-09-2005 @ 18:41 :
Ik heb geen flauw idee.
Zijn allemaal verhuisd naar streken waar het bloed van Palestijnse babies wat meer in voorraad is, denk ik.
Oud 02-09-2005, 18:55
gezweetwel
gezweetwel is offline
Of misschien heeft Nederland wel in de tweede wereldoorlog opmerkelijk veel joden naar concentratiekampen e.d. uitgevoerd, omdat ze beter geregistreerd waren (=> minder makkelijk konden vluchten)....?
Oud 02-09-2005, 18:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 02-09-2005 @ 18:55 :
Of misschien heeft Nederland wel in de tweede wereldoorlog opmerkelijk veel joden naar concentratiekampen e.d. uitgevoerd, omdat ze beter geregistreerd waren (=> minder makkelijk konden vluchten)....?
Dat lijkt me een nogal vergezocht scenario.
Oud 02-09-2005, 18:58
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-09-2005 @ 18:57 :
Dat lijkt me een nogal vergezocht scenario.
Het is nochtans zo hoor.
Oud 02-09-2005, 19:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 02-09-2005 @ 18:58 :
Het is nochtans zo hoor.
Wanneer was dat eigenlijk dan?
Oud 02-09-2005, 19:13
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
McCaine schreef op 02-09-2005 @ 19:01 :
Wanneer was dat eigenlijk dan?
Tweede Wereldoorlog? Deportatie van de joden?
Oud 02-09-2005, 19:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 02-09-2005 @ 19:13 :
Tweede Wereldoorlog? Deportatie van de joden?
Is dat voor of na het Congres van Wenen?
Oud 02-09-2005, 19:15
gezweetwel
gezweetwel is offline
Congres van Wenen was geloof ik in 1815 Komaan, dat weet je best wel.
Oud 02-09-2005, 19:18
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Waarom kun je eigenlijk geen joden lenen? Ik vind het maar verdacht.
Oud 02-09-2005, 19:19
gezweetwel
gezweetwel is offline
In elk geval, 'Wikipedia' zegt:

"Al snel na de invasie begon de Jodenvervolging. De Duitsers stelden een bestuur in onder de Oostenrijker Seyss-Inquart. Zij stelden ook een 'Joodsche Raad' in. Dat was voornamelijk een manier om de identificatie van joden en deportaties effiënt te organiseren . Een aantal aanzienlijke mensen werden bereid gevonden om deze 'Raad' te organiseren en de joden werd voorgehouden dat ze veilig waren, als ze maar braaf zich kwamen registreren. Er waren weinigen die daar niet op ingingen , veelal omdat dat 'de joodse gemeenschap in gevaar zou brengen'. Er was ook vanuit de Nederlandse bevolking in deze tijd weinig verzet en een eventuele overwinning van de geallieerden leek ver weg. Zodra de Duitsers genoeg informatie hadden viel het masker, werden alle beloftes gebroken en begonnen de deportaties. In 1942 werd nabij Westerbork een doorvoerkamp voor joden ingericht; ook bij Vught en Amersfoort verschenen Duitse concentratiekampen. Aan het eind van de oorlog waren nog slechts 30.000 van de oorspronkelijke 140.000 Nederlandse joden over ."

Zie je.
Oud 02-09-2005, 19:21
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-09-2005 @ 19:18 :
Waarom kun je eigenlijk geen joden lenen? Ik vind het maar verdacht.
Je weet hoe het is met die Joden he. Verhuren ja, maar lenen, dat is te goedkoop.
Oud 04-09-2005, 06:37
Roos
Roos is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 02-09-2005 @ 19:19 :
In elk geval, 'Wikipedia' zegt:

"Al snel na de invasie begon de Jodenvervolging. De Duitsers stelden een bestuur in onder de Oostenrijker Seyss-Inquart. Zij stelden ook een 'Joodsche Raad' in. Dat was voornamelijk een manier om de identificatie van joden en deportaties effiënt te organiseren . Een aantal aanzienlijke mensen werden bereid gevonden om deze 'Raad' te organiseren en de joden werd voorgehouden dat ze veilig waren, als ze maar braaf zich kwamen registreren. Er waren weinigen die daar niet op ingingen , veelal omdat dat 'de joodse gemeenschap in gevaar zou brengen'. Er was ook vanuit de Nederlandse bevolking in deze tijd weinig verzet en een eventuele overwinning van de geallieerden leek ver weg. Zodra de Duitsers genoeg informatie hadden viel het masker, werden alle beloftes gebroken en begonnen de deportaties. In 1942 werd nabij Westerbork een doorvoerkamp voor joden ingericht; ook bij Vught en Amersfoort verschenen Duitse concentratiekampen. Aan het eind van de oorlog waren nog slechts 30.000 van de oorspronkelijke 140.000 Nederlandse joden over ."

Zie je.

Je meent het, meid
Oud 04-09-2005, 09:02
gezweetwel
gezweetwel is offline
'Ken je geschiedenis' ?
Nu ja, wat zijn we afgedwaald zeg
Oud 04-09-2005, 19:06
Delama
Delama is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 04-09-2005 @ 09:02 :
'Ken je geschiedenis' ?
Nu ja, wat zijn we afgedwaald zeg
Je zou er goed aan doen niet zo te happen meisje
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 12:29
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Delama schreef op 04-09-2005 @ 19:06 :
Je zou er goed aan doen niet zo te happen meisje
Sorry, niet mijn bedoeling!
Oud 14-09-2005, 20:22
Raven
Raven is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:28 :
ik had t al in het tiswah topic gezet

Ik moest er wel om lachen. Maar kom op. Die info kan je toch ook in boeken vinden? Vaak ook nog beter gedocumenteerd. En anders ga je gewoon eens een gesprek aan met je islamitische, homoseksuele of Roma buurman/vrouw als je iets wilt weten over hoe het zich in de praktijk uit.

Ik vrees eigenlijk dat hier misbruik van gemaakt gaat worden Dat er dus bv. zo'n potenrammer een homoseksueel komt lenen en dan beschadigd terugbrengt, zeg maar.
dan moet je betalen .. boeken mag je ook niet slopen ..

misschien kunnen ze het wel uitbreiden met:

een chinees

een computer nerd

een yup

een koor bal

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten