![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Om er nog even aan toe te voegen: God is almachtig, maar het slechte komt van de duivel? Wat een ongelofelijke tegenstelling.
|||||
Citaat:
Citaat:
Overigens betekent een vaste overtuiging niet dat iets de waarheid is. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
(ik blijf me toch ergeren aan die bewering dat een leven zonder geloof ee doelloos leven is)
||
![]() |
Citaat:
![]() Dikke onzin, Jullie ongelovigen zullen het toch nooit begrijpen dus is het moeilijk uittelegen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is ook altijd dezelfde dooddoener, 'jullie ongelovigen zullen het toch nooit begrijpen'. Nee, 'wij' ongelovigen hebben gewoon een andere visie.
||
Citaat:
![]() Dikke onzin, Jullie gelovigen zullen het toch nooit begrijpen dus is het moeilijk uittelegen. ![]() And round and round it goes...
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
elk verhaal heeft zijn held, de bijbel ook. Maar wie laat zijn held nu sterfen door middel van een kruiziging. dat was de laagste dood die je die tijd kon sterfen. dat doet toch geen enkele schrijfer. iedereen wilt zijn held zien winnen en een gelukkig leven laten leid, maar Jezus had het zwaar en won door te verliezen als je begrijpt wat ik bedoel. Jezus won door dood te gaan en aan het kruis zegt hij al dat het volbracht/klaar is. een beetje onlogisch voor de mensen om te verzinnen vind je ook niet? als je eenverhaal verzint over een god dan wil je ook dat mensen het gaan geloofen. dan verzin je echt niet zo iets, want dat spreekt echt niet iedereen aan |
![]() |
||
Citaat:
(wel een stoere avator, de groene fee ![]()
||
Citaat:
Er zijn zoveel boeken met een slecht einde, deze zouden volgens jouw redenatie dus ook allemaal waar zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
[edit] alles was nog vetgedrukt. [/edit]
Laatst gewijzigd op 03-09-2005 om 10:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
@ groene fee: (al eerder gevraagd, maar miss heb je er over heen gelzen, ben er namelijk erg benieuwd naar)
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
God heeft mij laten zien dat hij bestaat, en ook echt laten zien!!
Denkt je dat mensen uit eigen kracht kunnen genezen?mensen kunnen gaves hebben, maar genezen uit zich zelf? nou nee dus ik neem aan dat het gelijk een feit is dat als iemand geneest in gods naam, dat diegene dan ook genezen word in godsnaam lijkt me een beetje onlogisch als mensen konden genezen uit zich zelf, dat ze dat hun zelf niet te ere stellen, maar aan een god. denk je dat we van apen afstammen ofzo ja ik denk dat we van 2 mensen afstammen,en daar geloof ik in en die ziektes dat is er ook niet zomaar hoor, die ziektes zijn uit zondes ontstaan. en als wij van de apen afstammen hoe zijn die apen dan mensen geworden, en waarom zijn er dan nog steeds apen? ik weet dat de bijbel niet liegt omdat alles wat er op de wereld gebeurd staat beschreven in de bijbel en het is allemaal voorspeld en alles komt uit, en ik denk niet dat het toeval is, want toeval bestaat niet dussssss!!!!en de bijbel spreekt ook duidelijk tot mij, als ik ergens mee zit en ik sla de bijbel open krijg ik heel vaak *voor jullie heel erg toevallig natuurlijk*precies een bemoediging over datgene waarmee ik zit. En BTW, mensen met moslims geloof zijn ook christelijk geworden, toevallig he! een bevrijding gebeurd meestal in GODSnaam dus dan is het ook godswerk, want wij zelf hebben niet de macht om zulke dingen te kunnen doen, en waarom god de schuld geven van de slechte dingen, wij veroorzaken die slechte dingen op de wereld! zo denken wij niet helaas, ik geef eerlijk toe sommige mensen denken mischien wel een bliksem is een god of wat dan ook. maar dit geloof is absoluut niet daardoor ontstaan.
|
Mijn antwoorden op die van Twanos!!!!!
QUOTE]ChristianPower! schreef op 23-08-2005 @ 23:01 : dan laat god je zelf wel zien dat hij bestaat! ga naar een genezings dienst, genezen die mensen niet in godsnaam? hoe heeft god aan jou laten zien dat hij bestaat? Weleens van het placebo effect gehoord? ga eens kijken bij een bevrijding.. kijk om je heen zoals die andere zeiden.. er zijn genoeg feiten dat hij bestaat.. Noem die feiten dan eens? denk je dat we van apen afstammen ofzo Denk jij dat wij van 2 mensen afstammen die van een verboden vrucht hebben gegeten ? Denk jij dat het volledige menselijke ras van 2 mensen afstamt. Dan zouden we wel heel zwak moeten zijn, gezien erfelijke ziektes en onvolmaaktheden zich versterken per generatie. Bovendien is er meer bewijs voor evolutie (dat wij van apen afstammen) dan voor de goddelijke schepping. denk je dat de bijbel liegt..? Jij denkt dat de Bijbel de waarheid spreekt?? en what about : de Koran en andere heilige boeken van andere religies? Waarom is volgens jij de bijbel de absolute waarheid? (het antwoord: indoctrinatie en cultuur, was jij in het midden oosten geboren, was je nu moslim.) mensen zeggen ohw wat gebeurd er in deze wereld, god bestaat niet anders zou dit niet gebeuren! maar lees de bijbel maar dan zie je waarom dit gebeurd. Bij iets goeds (een bevrijding) zeg jij: dit is gods werk, als er iets slechts gebeurd is dat niet de schuld van god ? lees de bijbel dat is het feit.. dan ga je dingen begrijpen waarom dingen gebeuren dan ga je begrijpen waarom er hier een eenheid komt. Volg onderwijs en onderzoek de geschiedenis, dan zul je zien dat Religie ontstaan is omdat mensen dingen niet konden verklaren en het afschoven op een god (bliksem?! hoe kan dat?! het is vast een god! )
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
sorry begin ging fout hier is het:
Twanos:hoe heeft god aan jou laten zien dat hij bestaat? Weleens van het placebo effect gehoord? ChristianPower! Antw:God heeft mij laten zien dat hij bestaat, en ook echt laten zien!! Twanos ![]() ChristianPower! Antw ![]() Twanos ![]() Bovendien is er meer bewijs voor evolutie (dat wij van apen afstammen) dan voor de goddelijke schepping. ChristianPower! Antw:ja ik denk dat we van 2 mensen afstammen,en daar geloof ik in en die ziektes dat is er ook niet zomaar hoor, die ziektes zijn uit zondes ontstaan. en als wij van de apen afstammen hoe zijn die apen dan mensen geworden, en waarom zijn er dan nog steeds apen? Twanos:Jij denkt dat de Bijbel de waarheid spreekt?? en what about : de Koran en andere heilige boeken van andere religies? Waarom is volgens jij de bijbel de absolute waarheid? (het antwoord: indoctrinatie en cultuur, was jij in het midden oosten geboren, was je nu moslim.) ChristianPower! Antw:ik weet dat de bijbel niet liegt omdat alles wat er op de wereld gebeurd staat beschreven in de bijbel en het is allemaal voorspeld en alles komt uit, en ik denk niet dat het toeval is, want toeval bestaat niet dussssss!!!!en de bijbel spreekt ook duidelijk tot mij, als ik ergens mee zit en ik sla de bijbel open krijg ik heel vaak *voor jullie heel erg toevallig natuurlijk*precies een bemoediging over datgene waarmee ik zit. En BTW, mensen met moslims geloof zijn ook christelijk geworden, toevallig he! Twanos:Bij iets goeds (een bevrijding) zeg jij: dit is gods werk, als er iets slechts gebeurd is dat niet de schuld van god ? ChristianPower! Antw:een bevrijding gebeurd meestal in GODSnaam dus dan is het ook godswerk, want wij zelf hebben niet de macht om zulke dingen te kunnen doen, en waarom god de schuld geven van de slechte dingen, wij veroorzaken die slechte dingen op de wereld! Twanos:Volg onderwijs en onderzoek de geschiedenis, dan zul je zien dat Religie ontstaan is omdat mensen dingen niet konden verklaren en het afschoven op een god (bliksem?! hoe kan dat?! het is vast een god! ) ChristianPower! Antw:zo denken wij niet helaas, ik geef eerlijk toe sommige mensen denken mischien wel een bliksem is een god of wat dan ook. maar dit geloof is absoluut niet daardoor ontstaan.
|||||||
Citaat:
hoe dan?? vertel eens op welke manier? Citaat:
volgens mij heb ik het al eerder gezegd, maar nogmaals: weleens van het placebo effect gehoord, zoek het eens op.. (mensen geloven dat een god hun zal genezen, het vertrouwen en de kracht die men daar uit put, zorgt voor de genezing. Kortgezegd.) maar even een vraagje: als iemand geneest van kanker, dan is dat gods werk? als iemand sterft aan kanker, is dat dan ook gods werk, of dan ineens niet ? Citaat:
hoe die apen mensen geworden zijn? heel simpel: evolutie. dit is ook meteen het antwoord op jouw tweede vraag, waarom er dan nog apen zijn. Met evolutie passen diersoorten zich aan, aan hun omgeving om zo hun overlevingskansen te vergroten. Voor diverse aapsoorten was het waarschijnlijk effectiever om zich anders te ontwikkelen. En zoek eens wat op over genetische overdracht of erfelijke ziektes/zwakheden. Het is ONMOGELIJK dat wij ontstaan zijn uit 2 mensen. Citaat:
Er zijn ook diverse christenen moslim geworden. Bovendien staan er in de koran, zover ik er verstand van heb, heel wat minder tegenstrijdigheden dan in de bijbel. Toeval bestaat niet? hoe kom jij tot die conclusie ? Waarschijnlijk als jij een ander religieus boek open zal slaan, zul je ook bemoedigingen vinden over datgene waarmee jij zit. Dus nogmaals, waarom is volgens jou het christendom het ware geloof? Citaat:
god is almachtig, god heeft ons geschapen, wij zijn geschapen naar zijn gelijkenis (aldus de bijbel). Maar wij zijn de veroorzakers van al het slechte op aarde. Wat een gigantische tegenstelling.. Citaat:
Simpelweg omdat mensen goden verzonnen hebben om dingen te verklaren. de katholieke kerk (en het christendom als geheel) is gewoon één van de (afschuwelijke) gevolgen daarvan.
Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 20:25. |
![]() |
||||||
Citaat:
2)De evolutietheorie stelt niet dat de mens af stamt van een aap, deze stelt enkel dat de mens en bepaalde apen een gezamelijke vooruoder hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Lachen, wat een reacties!
Nee, serieus, je kan niet rationeel omschrijven waarom je zou geloven. Dan zou je al moeten beginnen met te zeggen dat het voordelen biedt, maar als je alleen omwille van die voordelen gelooft dan geloof je niet echt. Je kan dus wel willen geloven in God maar het toch niet kunnen, daarom moet je het gewoon aanvoelen. Op sommige momenten vb. zonsondergang of overlijden of geboorte voel je gewoon dat er 'méér' is dan simpele verbindingen van atomen die door toeval verbinden en tot leven uitgroeien of tot dood uitsterven. Nee, ik ben geen fanatieke christen zoals velen nu zullen denken, ik ga bijna nooit naar de kerk omdat het daar zo saai is. Als ze missen nu eens interessant zouden maken en niet steeds hetzelfde zouden vertellen...
Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 09:09. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
GOD of ALLAH dailysmoker101 | 48 | 05-10-2011 20:29 | |
[stelling] Mensen geloven in iets, omdat ze onzeker en bang zijn Mr. Pignati | 190 | 07-01-2006 20:35 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
Geloof bestaat uit minstens twee aannames poepdrol | 19 | 21-08-2005 17:18 | |
Bekrompen Gristenen Kreator | 201 | 20-06-2005 17:50 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |