Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 20:12
Maija
Maija is offline
Trouwens even een tip voor dat rennen.
Bij mijn fitnesse is een apparatee dat volgensmij 'crosstraining' ofz heet.
Dat vind ik veel makkenlijker lange tijd vol te houden en je verbrand er ook nog meer Kal. mee.
Oud 25-08-2005, 14:25
Maija
Maija is offline
Verschikkenlijk.

Ja, mijn eten is behoorlijk slecht, zit weer rond de 59 kilo denk ik.
Bah,
Elke week opnieuw, ik kan er gewoon een schema van maken.
Maandag-dinsdag-woensdag-donder --> Veel Eten
Vrijdag - zaterdag - zondag --> Weinig eten.

Maandag op de weegschaal rond de 56 en donderdag weer rond de 59.

Word er gek van, maar ik ben hetzelf schuld.
Morgen weer goed beginnen,

Is dit een netjes schema voor de dag?

S'ochtens
boterham +beleg
100 Kal aan fruit (Bv, een appel en een sinnasappel)

S'middags
2 boterhammen
en ook weer 100 Kal, aan iets (zelf in te vullen.. Bv, kommetje yogurt/Boterham/fruits etc)

En s'avonds gewoon avondeten
(Al moet k erwel bij vermelden dat wij altijd veel avondeten, omdat mijn vader altijd 3 grote borden eet, en je dan vanzelf mee blijft 'pikken')

Nu wil ik weer goed beginnen, en nu ook volhouden.. (helpen jullie me een beetje )

Mischien nog 100 Kal, aan extra erbij als ik gesport heb??

Ik zou zo graag nu maandag weer rond de 56/57 kilo zitten..

Maandag is mijn 1e schooldag op mijn nieuwe school, en we moeten boeken halen, en er zitten allemaal wel aardige mensen, gelukkig ook eindenlijk wat oudere (ik ben 19 en begin aan mn HBO-vervolgopleiding) En ik wil me gewoon goedvoelen,
Oud 25-08-2005, 14:48
Verwijderd
Maija ik vind het best een goede lijst hoor...
probeer het voltehouden,ja als je extra sport mag je denk ik wel wat extra eten,

( tja wie wil dat nou niet? )

Succes op je nieuwe school , altijd moeilijk op een nieuwe school beginnen (Ik moet dinsdag ook beginnen)
Oud 25-08-2005, 15:05
Maija
Maija is offline
ja, Jij ook veel succes,

Ik heb nog een vraag,
Als je s'ochtenst een eetbui hebt gehad, is het dan beter om dan de rest van de dag niets meer te eten, of is het beter om dan toch gewoon nog te eten (omdat het voor die dag toch als niets meer uitmaakt)
Oud 25-08-2005, 15:46
Halflight
Halflight is offline
Citaat:
Maija schreef op 25-08-2005 @ 16:05 :
ja, Jij ook veel succes,

Ik heb nog een vraag,
Als je s'ochtenst een eetbui hebt gehad, is het dan beter om dan de rest van de dag niets meer te eten, of is het beter om dan toch gewoon nog te eten (omdat het voor die dag toch als niets meer uitmaakt)
De rest van de dag zo gezond mogelijk door eten volgens je schema. Niet eten stuurt alles in de war.
Oud 25-08-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 25-08-2005 @ 16:05 :

Dergelijke dingen staan al zo vaak in het topic genoemd. Het is heel slecht om te compenseren (wat dus inhoudt: niet of veel te weinig eten nadat je meer/ongezond gegeten hebt). Het is dus VEEL beter om de rest van de dag ook gewoon te eten. En niet omdat het voor die dag 'toch niet meer uit maakt', maar omdat je lichaam voeding nodig heeft om de dag door te komen. Eet dus de rest van de dag idd gewoon gezond.
Oud 25-08-2005, 16:02
Maija
Maija is offline
Bedankt
Oud 25-08-2005, 18:21
Mara
Mara is offline
Maija, je schema is slecht en bevat veel te weinig kcal.
Oud 25-08-2005, 18:29
phink
phink is offline
Citaat:
Maija schreef op 25-08-2005 @ 15:25 :
Verschikkenlijk.

Ja, mijn eten is behoorlijk slecht, zit weer rond de 59 kilo denk ik.
Bah,
Elke week opnieuw, ik kan er gewoon een schema van maken.
Maandag-dinsdag-woensdag-donder --> Veel Eten
Vrijdag - zaterdag - zondag --> Weinig eten.

Maandag op de weegschaal rond de 56 en donderdag weer rond de 59.

Word er gek van, maar ik ben hetzelf schuld.
Morgen weer goed beginnen,

Is dit een netjes schema voor de dag?

S'ochtens
boterham +beleg
100 Kal aan fruit (Bv, een appel en een sinnasappel)

S'middags
2 boterhammen
en ook weer 100 Kal, aan iets (zelf in te vullen.. Bv, kommetje yogurt/Boterham/fruits etc)

En s'avonds gewoon avondeten
(Al moet k erwel bij vermelden dat wij altijd veel avondeten, omdat mijn vader altijd 3 grote borden eet, en je dan vanzelf mee blijft 'pikken')

Nu wil ik weer goed beginnen, en nu ook volhouden.. (helpen jullie me een beetje )

Mischien nog 100 Kal, aan extra erbij als ik gesport heb??

Ik zou zo graag nu maandag weer rond de 56/57 kilo zitten..

Maandag is mijn 1e schooldag op mijn nieuwe school, en we moeten boeken halen, en er zitten allemaal wel aardige mensen, gelukkig ook eindenlijk wat oudere (ik ben 19 en begin aan mn HBO-vervolgopleiding) En ik wil me gewoon goedvoelen,
Dit is echt veel te weinig, ik zou er zowieso 100 cal bij doen. En ga je sporten 200 extra.
Oud 25-08-2005, 18:30
Mara
Mara is offline
Maija, maak eerst maar 's een schema waarmee je de 1600 kcal haalt, en post 't dan hier
Oud 25-08-2005, 19:33
Verwijderd
mischien is dit schema wel speciaal voor haar goed?
Oud 25-08-2005, 19:35
Maija
Maija is offline
oke..
Nu kom ik ongeveer rond de 1200 kal. als ik het zelf uitreken.
Te weinig, ja..
Nu ik het uittel wel, even iets beters uittellen..
Maar dit is normaal wat ik gem op een dag eet, en geen honger heb..
Oud 25-08-2005, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 25-08-2005 @ 20:33 :
Zo ken ik er nog wel een paar. (En dan bedoel ik dus geen mensen, maar uitspraken waarmee mensen weinig eten (dat is het in mijn ogen gewoon) goed proberen te praten.)

Maar goed, dat is een discussie die we nu al zo vaak gevoerd hebben, ik ga hem niet nog eens voeren. (Dit is dus ook meteen het laatste wat ik er over zeg. Dit ook voor mezelf. )
Oud 25-08-2005, 19:42
blurred
blurred is offline
Het nieuwe collegejaar wordt voor mij een nieuwe start. Niet alleen omdat symbolisch is, maar ook om praktische redenen; ik ben dan weer op mijn kamer, en niet thuis bij mijn ouders.

Ik hou me aan het volgende eetschema en stop met kcal tellen:
- magere yoghurt met muesli
- 2 boterhammen met mager beleg
- 2 boterhammen met mager beleg
- iets lekkers + een stuk fruit
- gezonde portie avondeten + magere vruchtenyoghurt
- een stuk fruit

Op feestjes en 1 dag in het weekend hoef ik van mezelf niet te letten op wat ik eet. Ook mag ik van mezelf 2 keer in de week alcohol drinken, hetzij met mate. 1 van die 2 dagen valt op de dag waarop ik niet op het eten let (zou je refeed kunnen noemen) en die andere dag is dan iets van een gelegenheid waarbij je wat drinkt. (terrasje, kroeg)

Daarnaast ga ik 2x in de week joggen. Langzaam opbouwen met een beginnersschema. Ik had een jaar lang geen fiets (ik liep altijd) maar nu weer wel. Dat zorgt automatisch ook al wel voor meer beweging. En daarnaast ga ik 3 keer in de week verschillende buik- been- en bilspieroefeningen doen. Van die oefeningen die je gewoon thuis kunt doen.

Ik hoop dat ik hiermee een stuk verder kom. Ik hoop ook dat ik dit vol ga houden, want op papier staat het altijd mooier dan dat het in het echt is. En mijn doorzettingsvermogen is niet je-van-het op dat gebied... Ik wil mezelf nu alleen bewijzen dat ik het gewoon wel KAN, als ik maar wil.

Soms heb ik misschien wat steun van jullie nodig
Oud 25-08-2005, 20:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 25-08-2005 @ 20:33 :
Misschien is het beter dat jij geen advies geeft hier. Werk eerst eens aan jezelf. Ga niet ook andere mensen stimuleren om veel te weinig te eten alsjeblieft.
Oud 25-08-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-08-2005 @ 20:39 :
Zo ken ik er nog wel een paar. (En dan bedoel ik dus geen mensen, maar uitspraken waarmee mensen weinig eten (dat is het in mijn ogen gewoon) goed proberen te praten.)

Maar goed, dat is een discussie die we nu al zo vaak gevoerd hebben, ik ga hem niet nog eens voeren. (Dit is dus ook meteen het laatste wat ik er over zeg. Dit ook voor mezelf. )
oke ...

maar je snapt wel dat het voor iemand wennen is
van niks naar heel veel gaan, dan snap ik best dat het op het moment nog niet zo veel is ( aan het opbouwen)
en dat ze bang is om aan te komen enzo.

mijn lijst is op het moment nog niet eens de helft van haar , maar beter als wat ik eerst deed.
Oud 25-08-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-08-2005 @ 21:31 :
Misschien is het beter dat jij geen advies geeft hier. Werk eerst eens aan jezelf. Ga niet ook andere mensen stimuleren om veel te weinig te eten alsjeblieft.
moet jij zeggen
Oud 25-08-2005, 20:51
Maija
Maija is offline
Hou op met ruzien
Oud 25-08-2005, 20:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 25-08-2005 @ 21:38 :
moet jij zeggen
Pardon? Ga ergens anders lopen bitchen. Gothic is een van de weinigen hier die weet hoe 't hoort met voedsel.

Jij weet geen ene donder over voeding, ga dan niet anderen 'aanmoedigen' of 'stimuleren' om weinig te eten.

@Maija: Met dat schema kom je volgens mij nóóit aan de 1200. Mag ik je berekening eens zien?
Oud 25-08-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-08-2005 @ 21:52 :
Pardon? Ga ergens anders lopen bitchen. Gothic is een van de weinigen hier die weet hoe 't hoort met voedsel.

Jij weet geen ene donder over voeding, ga dan niet anderen 'aanmoedigen' of 'stimuleren' om weinig te eten.

@Maija: Met dat schema kom je volgens mij nóóit aan de 1200. Mag ik je berekening eens zien?
was niet bitcherig bedoelt...
ik stimuleer helemaal niemand daardoor,

en ik weet er meer vanaf dan jij denkt..
Oud 25-08-2005, 21:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 25-08-2005 @ 22:01 :

laat dat dan eens zien, ipv elke dag posten dat je niets eet, of alleen 's avonds of dat je nog niet eens de helft eet van wat zij eet...

als jij Maija zegt dat het goed is wat ze eet, kan ze dat geloven, terwijl het echt veel te weinig is... dus dan stimuleer je mensen wel degelijk om slecht en veel te weinig te eten.

En gebruik een rolleyes alleen voor sarcasme. Anders mag je me uitleggen waarom ik dat mag zeggen. Mag je mij vertellen waar ik mensen foute dingen adviseer en waar ik vertel hoe slecht ik wel niet eet.

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 21:09.
Oud 25-08-2005, 21:07
Gothic
Gothic is offline
@ Maija --> 1500 cal

5 boterhammen met dieet beleg = 500
avondeten = 600

tussendoor
2 stuks fruit = 150
bakje yoghurt met vruchten/muesli oid = 150
melk = 100

vergeet niet dat 1500 het absolute minimum is eigenlijk. Als je sport moet je eet wat meer eten. 2 boterhammen erbij ofzo (ligt een beetje aan wat voor sport je doet en hoelang)
Oud 25-08-2005, 21:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 25-08-2005 @ 22:01 :

Oud 25-08-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-08-2005 @ 22:08 :

ben je boos?
Oud 25-08-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-08-2005 @ 22:05 :

als jij Maija zegt dat het goed is wat ze eet, kan ze dat geloven, terwijl het echt veel te weinig is... dus dan stimuleer je mensen wel degelijk om slecht en veel te weinig te eten.

. [/B]

ik zeg ook niet dat ze dit moet blijven eten..

ik bedoel gewoon dat ik het al knap vind dat ze dit eet
en dus blijkt dat ze de goede kant opgaat
Oud 25-08-2005, 21:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 25-08-2005 @ 22:22 :
ben je boos?
Nee, ik vind gewoon dat je in je droomwereldje moet blijven, maar niet moet proberen anderen erin te trekken.
Oud 25-08-2005, 21:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 25-08-2005 @ 22:24 :
ik zeg ook niet dat ze dit moet blijven eten..

ik bedoel gewoon dat ik het al knap vind dat ze dit eet
en dus blijkt dat ze de goede kant opgaat
niet iedereen eet niets hoor... het is abnormaal om niets te eten, dus ga alsjeblieft hier uit van wat normaal is of hoort te zijn.
Oud 25-08-2005, 21:41
Maija
Maija is offline
Ja, ik heb mijn schema al aangepast hoor

Ik kwam uit

in totaal
3 boterhammen --> 300
fruit --> 200
extra (drinken enz) -->100
Avondeten --> 600
-------------------------------------------
1200 kal.

Ja, mijn avondeten is altijd groot
Oud 25-08-2005, 21:42
Maija
Maija is offline
Maar nu heb ik alles aangepast (hier en daar nog wat fruit en extratjes (yogurt gaat wel makkenlijk)
En dan moet alles netjes verlopen..

Sorry als ik hiermee weer een eindeloze discussie op gang heb gebracht
Oud 25-08-2005, 21:48
Mara
Mara is offline
@Maija: Jij hebt de discussie niet op gang gebracht. Jij post wat je denkt dat goed is, wij wijzen je op je fouten. Dat doen we inmiddels al maanden (jaren?) lang.

Je kan beter rond de 1500-1600 gaan zitten ivm eetbuien

dus 6 boterhammen en avondeten en fruit.
Oud 25-08-2005, 21:52
Verwijderd
Hai allemaal!

Ik dacht, ik laat maar weer een keer weten hoe het met mij gaat..
Eigenlijk best goed.. Ik tel geen calorieen meer, ik eet gewoon (minstens 5) boterhammen met 48+ kaas, boterhamworst, chocopasta of iets dergelijks.. Neem dus geen speciale dieetproducten..
Verder eet ik gewoon taart en chips op verjaardagen en thuis eet ik dat soort extra's maar af en toe..
Daarnaast loop ik minstens 2 keer per week hard (40 min per keer).

Toen ik hier nog vaak postte woog ik ongeveer 67 kg en nu 65.. Het gaat niet hard maar toch val ik nog wat af (terwijl ik dat niet eens perse maar wil..)

Wat een positieve post.. Ik hoop dat duidelijk wordt (voor degene die er nog niet achter waren) dat het niet nodig is om jezelf uit te hongeren of gek te worden van het calorieen tellen om af te kunnen vallen.
Het kan ook op een normale manier. (Zoals velen van jullie ook al wel laten zien trouwens..)

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 21:55.
Oud 25-08-2005, 22:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 25-08-2005 @ 22:41 :
Ja, ik heb mijn schema al aangepast hoor

Ik kwam uit

in totaal
3 boterhammen --> 300
fruit --> 200
extra (drinken enz) -->100
Avondeten --> 600
-------------------------------------------
1200 kal.

Ja, mijn avondeten is altijd groot
2 boterhammen erbij en je zit aan de 1500... en een stuk snellere stofwisseling, waardoor je gemakkelijker afvalt.
Oud 25-08-2005, 22:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 25-08-2005 @ 22:52 :
Hai allemaal!

Ik dacht, ik laat maar weer een keer weten hoe het met mij gaat..
Eigenlijk best goed.. Ik tel geen calorieen meer, ik eet gewoon (minstens 5) boterhammen met 48+ kaas, boterhamworst, chocopasta of iets dergelijks.. Neem dus geen speciale dieetproducten..
Verder eet ik gewoon taart en chips op verjaardagen en thuis eet ik dat soort extra's maar af en toe..
Daarnaast loop ik minstens 2 keer per week hard (40 min per keer).

Toen ik hier nog vaak postte woog ik ongeveer 67 kg en nu 65.. Het gaat niet hard maar toch val ik nog wat af (terwijl ik dat niet eens perse maar wil..)

Wat een positieve post.. Ik hoop dat duidelijk wordt (voor degene die er nog niet achter waren) dat het niet nodig is om jezelf uit te hongeren of gek te worden van het calorieen tellen om af te kunnen vallen.
Het kan ook op een normale manier. (Zoals velen van jullie ook al wel laten zien trouwens..)
Kijk, hier word ik blij van .
Oud 26-08-2005, 06:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-08-2005 @ 19:05 :
1,5 - 2 Liter schijn je nodig te hebben op een dag, en ik meen dat meer dan 4 liter ongezond is omdat je dan teveel vitamines uitplast, oid.
Heb je hier een bron voor? Want het lijkt mij echt absolute onzin

Water vervoert de vitaminen via het bloed, deze worden opgenomen door het lichaam in de weefsels/organen waar ze nodig zijn. Mochten ze uiteindelijk toch in de nieren terecht komen, dan worden ze gereabsorbeerd en komen ze alsnog niet in de urine.
Water vervoert juist de afvalstoffen van het lichaam. De bijproducten die ontstaan bij een verbranding (of verandering) in een stof. Deze worden niet door de nieren gereabsorbeerd en komen zo dus in de urine.

Hoe meer water je drinkt, hoe lichter je urine wordt. Dit duidt dus ook op het feit dat je dan minder lichaamsstoffen (dus minder afvalstoffen) uitscheidt. (Je moet dan waarschijnlijk ook vaker plassen dan normaal. Al is 1 of 2x per uur normaal )

Men raadt aan om 1,5-2 liter water per dag te drinken. Dit is onder 'normale' omstandigheden. (Dus geen sport, niet warm buiten, geen koffie drinken etc.)

Als je een van deze factoren toevoegt...
- sporten
- hoge temperaturen
- een lage vochtigheidsgraad
- grote hoogten
- een vezelrijke voeding
- een verhoogd vochtverlies (bv. ten gevolge van cafeïne- en alcoholgebruik)

...dan moet je dus al meer water drinken dan de voorgeschreven 1,5 liter.

Citaat:
Hoewel een zweetverlies van 500 tot 700 ml per dag normaal is, kan dit bij atleten die sporten met een matige tot hoge intensiteit oplopen tot 1 tot 2 liter per uur. In zeer warme gebieden kan het waterverlies via de huid oplopen tot 500 ml per uur. Indien deze verliezen niet worden aangevuld loopt het lichaam het risico gedehydreerd te raken. Bron.
Zo zie je dus, dat als jij flinkt sport, je sowieso al een liter bij de voorgeschreven hoeveelheid kan optellen. Zit je ook nog eens in een warm gebied (30 graden) en eet je vezelrijk voedsel, drink je veel koffie of alcohol ... dan kom je toch wel aan de 4 liter per dag. En daar is niets schadelijks aan!
Oud 26-08-2005, 07:42
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
@x-spekkie-x: Ik heb een tijdlang veel te veel gedronken, en dan moet je dus echt aan 4/5 liter water of meer per dag denken. Dacht ook altijd dat het geen kwaad kon, maar ik werd steeds vermoeider; later bleek tijdens een bloedtest dat ik verschillende tekorten had (ik geloof dat het nitraat was, maar dat weet ik niet meer zeker). Niet aan te raden dus!

Verder gaat het hier goed, ik eet weer ietsjes beter. En ik blijf op gewicht. Vind het op dit moment wel moeilijk om hier mee te lezen. Zo weinig eten je schiet er niets mee op. Ik weet niet meer wie het zei maar als je je beter voelt door 3kg kwijt te raken (terwijl je geen overgewicht hebt) is het tijd om naar een psycholoog of maatschappelijk werker te gaan. Kom op zeg, je goed voelen staat daar toch los van. En nog eventjes over die schema's, ik weet niet wat jij drinkt dat 100cal. bevat, maar eet dan gewoon een boterham en laat je frisdrank staan! Ik snap nu de frustratie(s) van Gothic en MeelFriek ook, sommige reacties zijn misschien wat bot maar kom op zeg van gezond en normaal eten wordt je niet dik!
Oud 26-08-2005, 07:46
phink
phink is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 26-08-2005 @ 08:42 :

Verder gaat het hier goed, ik eet weer ietsjes beter. En ik blijf op gewicht. Vind het op dit moment wel moeilijk om hier mee te lezen. Zo weinig eten je schiet er niets mee op. Ik weet niet meer wie het zei maar als je je beter voelt door 3kg kwijt te raken (terwijl je geen overgewicht hebt) is het tijd om naar een psycholoog of maatschappelijk werker te gaan. Kom op zeg, je goed voelen staat daar toch los van. En nog eventjes over die schema's, ik weet niet wat jij drinkt dat 100cal. bevat, maar eet dan gewoon een boterham en laat je frisdrank staan! Ik snap nu de frustratie(s) van Gothic en MeelFriek ook, sommige reacties zijn misschien wat bot maar kom op zeg van gezond en normaal eten wordt je niet dik!
Mag ik vragen wat er mis mee is om je beter te voelen als je 3 kilo lichter bent?
Oud 26-08-2005, 07:59
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
phink schreef op 26-08-2005 @ 08:46 :
Mag ik vragen wat er mis mee is om je beter te voelen als je 3 kilo lichter bent?
De meeste mensen voelen zich beter als ze zijn afgevallen daar is op zich niets mis mee. Maar 3kg is zo'n minimaal verschil, wat maakt dat cijfertje op de weegschaal uit? Ik las dat ze zich maandag had gewogen en donderdag 3kg zwaarder was, dat is geen vet maar vocht. Ik ben 's ochtends altijd 2/3kg lichter als 's avonds! Daarbij gaat het meer om de verwachting van mensen, als ik slanker ben dan voel ik me beter wat natuurlijk onzin is want je zelfbeeld (en alle andere negatieve dingen in een mensenleven) verandert niet in een nacht.
Oud 26-08-2005, 08:10
phink
phink is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 26-08-2005 @ 08:59 :
De meeste mensen voelen zich beter als ze zijn afgevallen daar is op zich niets mis mee. Maar 3kg is zo'n minimaal verschil, wat maakt dat cijfertje op de weegschaal uit? Ik las dat ze zich maandag had gewogen en donderdag 3kg zwaarder was, dat is geen vet maar vocht. Ik ben 's ochtends altijd 2/3kg lichter als 's avonds! Daarbij gaat het meer om de verwachting van mensen, als ik slanker ben dan voel ik me beter wat natuurlijk onzin is want je zelfbeeld (en alle andere negatieve dingen in een mensenleven) verandert niet in een nacht.
Maar het gaat toch om het gevoel dat mensen er zelf bij hebben? Ongeacht of het nou vocht of weet ik veel wat is, als iemand zich beter voelt wanneer hij/zij ziet op een weegschaal dat ze 3 kilo lichter is, is niks verkeerd aan...

voel mezelf ook fijner als ik 3 kilo lichter ben...ongeacht waardoor dat dan is
Oud 26-08-2005, 09:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 26-08-2005 @ 08:59 :
3 kilo is bij mij anders een onwijs groot verschil hoor!! Serieus een heel groot verschil. Als ik 3 kilo minder zou wegen dan ik nu doe, dan zou mn broek van mn kont afzakken.
Oud 26-08-2005, 09:22
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
phink schreef op 26-08-2005 @ 09:10 :
Maar het gaat toch om het gevoel dat mensen er zelf bij hebben? Ongeacht of het nou vocht of weet ik veel wat is, als iemand zich beter voelt wanneer hij/zij ziet op een weegschaal dat ze 3 kilo lichter is, is niks verkeerd aan...

voel mezelf ook fijner als ik 3 kilo lichter ben...ongeacht waardoor dat dan is
Maar dat is dus gewoon een gedachte en heeft niks met gewicht/vet verliezen te maken! Daarbij je bent 14, dan hoor je je toch niet zo druk te maken om je gewicht? (Mits je BMI uiteraard normaal is!) Ik denk echt dat het niet goed is om op dit forum rond te hangen als je zo jong bent, vooral niet als je leest dat sommige mensen het normaal lijken te vinden om hele dagen op twee boterhammen te leven of helemaal niets te eten.
Oud 26-08-2005, 09:24
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-08-2005 @ 10:06 :
3 kilo is bij mij anders een onwijs groot verschil hoor!! Serieus een heel groot verschil. Als ik 3 kilo minder zou wegen dan ik nu doe, dan zou mn broek van mn kont afzakken.
Ja, bij mij is het ook een verschil mits ik het rustig aan verlies en door te sporten (ik neem aan dat dat bij jou ook het geval is). Maar dan heb ik het niet over 3kg vocht verliezen want dat verschil is niet te zien, en daar gaat het natuurlijk wel om als je in drie dagen tijd 3kg bij- of aankomt.
Oud 26-08-2005, 09:34
phink
phink is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 26-08-2005 @ 10:22 :
Maar dat is dus gewoon een gedachte en heeft niks met gewicht/vet verliezen te maken! Daarbij je bent 14, dan hoor je je toch niet zo druk te maken om je gewicht? (Mits je BMI uiteraard normaal is!) Ik denk echt dat het niet goed is om op dit forum rond te hangen als je zo jong bent, vooral niet als je leest dat sommige mensen het normaal lijken te vinden om hele dagen op twee boterhammen te leven of helemaal niets te eten.
Als je je door je gedachtes fijner voelt, is dat prima, lijkt me zo. Als je 14 bent hoef je je niet druk te maken om je gewicht...? Mijn bmi is normaal (19), maar dan mag je toch nog wel op je gewicht letten :/ doet toch iedereen...
Oud 26-08-2005, 09:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
phink schreef op 26-08-2005 @ 10:34 :
Als je je door je gedachtes fijner voelt, is dat prima, lijkt me zo. Als je 14 bent hoef je je niet druk te maken om je gewicht...? Mijn bmi is normaal (19), maar dan mag je toch nog wel op je gewicht letten :/ doet toch iedereen...
Zolang je maar wel begrijpt dat je niet eeuwig op dit gewicht kunt blijven... Voordat jij echt volwassen bent (lichamelijk), zul je echt nog wel wat aankomen hoor. En dat is niet meer dan normaal.
Oud 26-08-2005, 09:41
phink
phink is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-08-2005 @ 10:39 :
Zolang je maar wel begrijpt dat je niet eeuwig op dit gewicht kunt blijven... Voordat jij echt volwassen bent (lichamelijk), zul je echt nog wel wat aankomen hoor. En dat is niet meer dan normaal.
Maar er btje op letten en zorgen dat 't niet de spuigaten uitloopt is ook niet meer dan normaal.
Oud 26-08-2005, 09:41
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
phink schreef op 26-08-2005 @ 10:34 :
Je gedachten hoeven niet altijd overeen te komen met de realiteit, was jij immers niet degene die zei: jullie hebben misschien wel 'n beetje gelijk, maar ik weet wel dat mijn grootste probleem is dat ik mezelf niet kan zien zoals anderen mij zien. Daarom kan ik behoorlijk eigenwijs en star overkomen. En je bent hier niet om op je gewicht te letten maar om af te vallen, van 58 naar 55kg als ik het goed onthouden heb! Ik kan me zo voorstellen dat als je jong bent dit grote invloed kan hebben, vooral als je al een verleden hebt met eetstoornissen. Maar je moet het zelf weten, ik heb ook eigenlijk geen zin meer om er verder op in te gaan; je zegt immers zelf al dat je eigenwijs bent

De spuigaten uitlopen gaat het met een BMI van 19 ook echt snel
Oud 26-08-2005, 09:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
phink schreef op 26-08-2005 @ 10:41 :
Maar er btje op letten en zorgen dat 't niet de spuigaten uitloopt is ook niet meer dan normaal.
Erop letten zou niet eens nodig hoeven zijn... Behalve als je aanleg hebt om dik te worden. Je hoeft echt niet continu op de weegschaal te staan en te "lijnen". Pas als je merkt dat je broek strakker zit, zou je wat minder ongezond kunnen eten.

Door er zo op te letten kom je op den duur eerder aan (omdat je er zo gefixeerd op bent).
Oud 26-08-2005, 10:03
blurred
blurred is offline
Ik begrijp helemaal waarom Gothic en Meelfriek soms wat bot uit de hoek kunnen komen. Ze hebben hier inmiddels al wel 100 keer uitgelegd hoe gezond eten werkt, ze hebben advies gegeven en eetschema's opgesteld. En vervolgens zien ze dat 9 van de 10 mensen die ze willen helpen gewoon star vol blijven houden aan 2 broodjes en een half bordje avondeten op een dag.

Bij sommige mensen kun je nog zo vaak en goed en vriendelijk uitleggen wat ze fout doen, als ze het niet willen verbeteren houdt het op een gegeven moment gewoon een keer op met de vriendelijkheid. Er zijn hier een aantal mensen die echt niet goed bezig zijn, en die hier komen om advies te krijgen. Als ze dan vervolgens helemaal niks met dat advies doen, en ook nog eens tegen anderen gaan zeggen dat te weinig eten bij ze kan passen, dan kan ik heel goed begrijpen dat over is met de vriendelijkheid.

Een tijdje terug zijn er nieuwe forumregels opgesteld. De belangrijkste daarvan was dat je niet steeds mag posten hoe weinig je wel niet eet. Laten we daar bij deze dan ook meteen mee stoppen, dan zijn deze vervelende discussies ook meteen over. Als jij stug vast wilt blijven houden aan die 2 broodjes moet je dat vooral doen, maar val mensen die wel met moeite een gezond patroon op willen bouwen er niet mee lastig. Het is zo al moeilijk genoeg.
Oud 26-08-2005, 10:05
phink
phink is offline
Citaat:
blurred schreef op 26-08-2005 @ 11:03 :
Als jij stug vast wilt blijven houden aan die 2 broodjes moet je dat vooral doen, maar val mensen die wel met moeite een gezond patroon op willen bouwen er niet mee lastig. Het is zo al moeilijk genoeg.
voor 't geval je 't tegen mij hebt; ik ben hier niet degene die maar 2 broodjes eet hoor (gelukkig)
Oud 26-08-2005, 10:13
blurred
blurred is offline
Citaat:
phink schreef op 26-08-2005 @ 11:05 :
voor 't geval je 't tegen mij hebt; ik ben hier niet degene die maar 2 broodjes eet hoor (gelukkig)
Die 2 broodjes is ook maar bij wijze van spreken, om aan te geven dat ik gewoon erg weinig eten bedoel

Ik heb het tegen niemand in het bijzonder. Ik denk dat de mensen waarop dit betrekking heeft zelf wel weten dat ze eigenlijk te weinig eten.
Oud 26-08-2005, 10:21
kellytje
kellytje is offline
Gisteren was het kermis heel gezellig allemaal maarrrrrr daar hoorden ook smoutebollen bij (zonder suiker, lust ik niet) en escargots. Dat die smoutebollen niet goed zijn snap ik wel maar hoe zou het zitten met die escargots ? Echt slecht kan het volgens mij toch niet zijn aangezien er bijna niets dan groenten en kruiden in het sap gedaan wordt.

Regels voor berichten