Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 15:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Advertentie
Oud 24-08-2005, 15:53
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-08-2005 @ 16:32 :
Als je geen zinnige reacties kan geven, donder dan alsjeblieft op.
Jij bent degene die zichzelf als 'goed' beschouwt, maar vergeet te vermelden dat je alleen in zwart-wit denkt.
Oud 24-08-2005, 16:29
juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-08-2005 @ 16:24 :
Yeah, right, in de VS misschien, maar hier in Nederland hebben ze echt niks te vrezen. Ik geloof niet dat in de Nederlandse gevangenissen kinderverkrachters massaal anaal verkracht worden onder de douche, itt de VS. Echt, 5 of 10 maanden in een Nederlandse gevangenis is een schijntje, dat is geen 'hard time'. Ze kunnen zelfs in hun cel naar hun geliefde pimps op mtv of tmf kijken.
Prison rape is hier, itt de VS niet aan de orde van de dag, maar getreiterd wordt er wel degelijk. Ook gewelddadig. Zodra het nieuws bekend wordt dat iemand zit wegens verkrachting durft die persoon zijn cel niet meer af. Hij wordt dan ook zodra er ruimte is overgeplaatst naar een inrichting waar alleen maar zedendelinquenten zijn, omdat zijn veiligheid in een gewone inrichting niet gagarandeerd kan worden.

Ik ben het met je eens dat de verhouding van straffen voor geweldsmisdrijven en vermogensdelicten niet goed is. Die zou eigenlijk omgekeerd moeten zijn, maar de nederlandse rechtsorde hecht blijkbaar meer waarde aan iemands financiele integriteit dan aan zijn lichamelijke.
Oud 24-08-2005, 16:33
MickeyV
MickeyV is offline
Money makes the world go 'round.
Oud 24-08-2005, 16:46
juno
juno is offline
En we zijn toch een natie van kooplieden he...

Eerlijk waar: als iemand mij in elkaar rost kan ik alleen maar hopen dat hij ook mijn portemonnee steelt, anders komt hij er nog mee weg ook.
Oud 24-08-2005, 17:59
MickeyV
MickeyV is offline
Oud 24-08-2005, 18:27
JCG
JCG is offline
Citaat:
juno schreef op 24-08-2005 @ 17:29 :
Prison rape is hier, itt de VS niet aan de orde van de dag, maar getreiterd wordt er wel degelijk. Ook gewelddadig. Zodra het nieuws bekend wordt dat iemand zit wegens verkrachting durft die persoon zijn cel niet meer af. Hij wordt dan ook zodra er ruimte is overgeplaatst naar een inrichting waar alleen maar zedendelinquenten zijn, omdat zijn veiligheid in een gewone inrichting niet gagarandeerd kan worden.
.
Schandalig, laat ze lekker tussen de "normale" criminelen zitten. Worden ze in elkaar getrapt, pech. Dan hadden ze maar niet iemand moeten verkrachten
Oud 24-08-2005, 19:20
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2005 @ 00:37 :
Om kort te zijn: nee, omdat het effect daarvan op bepaalde typen delicten heel diffuus is (in elk geval nooit aangetoond). Bij dit soort delicten (groepsverkrachtingen) krijgen we het causale verband tussen negermuziek en het delict zo ongeveer op een presenteerblaadje aangereikt, als ze zichzelf 'Pimp Unit' noenen
Hmm, over hoeveel gevallen heb je het nu? Als er een grootschalige relatie is tussen recente groepsverkrachtingen en de rapcultuur, zou ik daar graag enige bronnen van willen zien?
Ik wil niet overdreven overkomen ofzo, maar de term "negermuziek" (erg ruim begrip) is een beetje vaag. Het is een jongere muziekstroming waarmee mensen van verschillende afkomsten zich tegenwoordig mee relateren.

Laatst gewijzigd op 24-08-2005 om 19:22.
Oud 24-08-2005, 19:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 24-08-2005 @ 16:53 :
Jij bent degene die zichzelf als 'goed' beschouwt, maar vergeet te vermelden dat je alleen in zwart-wit denkt.
Waar zeg ik dat ik mezelf als 'goed' beschouw? En welke zin van het woord 'goed' bedoel je? Ik vraag LN alleen maar om een nuttige bijdrage te leveren of anders niet, dus waar bemoei jij je eigenlijk mee?

Laatst gewijzigd op 24-08-2005 om 19:50.
Oud 24-08-2005, 19:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 24-08-2005 @ 20:20 :
Hmm, over hoeveel gevallen heb je het nu? Als er een grootschalige relatie is tussen recente groepsverkrachtingen en de rapcultuur, zou ik daar graag enige bronnen van willen zien?
Ik wil niet overdreven overkomen ofzo, maar de term "negermuziek" (erg ruim begrip) is een beetje vaag. Het is een jongere muziekstroming waarmee mensen van verschillende afkomsten zich tegenwoordig mee relateren.
Nou ja, 'muziek'... Die term is het niet waardig.
Oud 24-08-2005, 20:37
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-08-2005 @ 20:50 :
Nou ja, 'muziek'... Die term is het niet waardig.
je ontwijkt de vraag, Mark
Oud 24-08-2005, 21:40
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 24-08-2005 @ 12:42 :
Die mag ook een nekschot krijgen.
Toen gs ermee kwam was het leuk. Nu vindt iedereen blijkbaar dat ie net zo stoer is als gs als ze te pas en te onpas her en der neqschot roepen.

Triest.
Jij hebt het nog niet helemaal begrepen.

Ontopic:
Gisteren in zowel nova als netwerk, de bling-bling dertienjarige negerts van down-town rotjeknor met hun eigen verhelderende inhoudelijke commentaar op deze zaak.

"Ja jonge ik zeg je tog gewoon als ik met me homies die tjik flow en zij wil nie meer, dan ja, jah, jeweettoch, dan is dat niet mijn schuld weetjewel."

Oud 24-08-2005, 21:45
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ze kunnen zelfs in hun cel naar hun geliefde pimps op mtv of tmf kijken.
Die heel stoer rappen over de hard time die ze zelf hebben gedaan.
Oud 24-08-2005, 21:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 24-08-2005 @ 22:40 :
Toen gs ermee kwam was het leuk. Nu vindt iedereen blijkbaar dat ie net zo stoer is als gs als ze te pas en te onpas her en der neqschot roepen.

Triest.
Jij hebt het nog niet helemaal begrepen.

Ontopic:
Gisteren in zowel nova als netwerk, de bling-bling dertienjarige negerts van down-town rotjeknor met hun eigen verhelderende inhoudelijke commentaar op deze zaak.

"Ja jonge ik zeg je tog gewoon als ik met me homies die tjik flow en zij wil nie meer, dan ja, jah, jeweettoch, dan is dat niet mijn schuld weetjewel."

Die mogen ook een nekschot! En wie de neuk is gs?
Oud 24-08-2005, 21:49
Boebsie
Boebsie is offline
Ik me stoor aan termen die bijvoorbeeld nare man gebruikt: "negermuziek", "rapnegerclips" en "negershows op mtv". Vind dat onnodig. We hebben het gewoon over een muziekstroming. Totaal irrelevant om het "negroide" aldoor te benadrukken, zoiezo is de rap/(urban)cultuur qua aanhang of beoefenaars vrij divers geworden.
Je praat toch ook niet over "blankerock" of "rockblankeclips" nergens voor nodig.
Oud 24-08-2005, 21:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 24-08-2005 @ 22:49 :
Ik me stoor aan termen die bijvoorbeeld nare man gebruikt: "negermuziek", "rapnegerclips" en "negershows op mtv". Vind dat onnodig. We hebben het gewoon over een muziekstroming. Totaal irrelevant om het "negroide" aldoor te benadrukken, zoiezo is de rap/(urban)cultuur qua aanhang of beoefenaars vrij divers geworden.
Je praat toch ook niet over "blankerock" of "rockblankeclips" nergens voor nodig.
Krijgen we dat gezeik weer.

Het zijn toch negers? Nou dan. Hèhè. of ging je voor de Politieke Correctheids-prijs 2005?
Oud 24-08-2005, 21:54
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-08-2005 @ 22:50 :
Krijgen we dat gezeik weer.

Het zijn toch negers? Nou dan. Hèhè. of ging je voor de Politieke Correctheids-prijs 2005?
Ja maar waarom moet dat zo expliciet benadrukt worden? Men praat namelijk over het algemeen over RAP en niet RAPNEGERS. En we praten over het algemeen over ROCK en niet ROCKBLANKEN. Dus is het toch enigzins raar!
Oud 24-08-2005, 22:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 24-08-2005 @ 22:54 :
Ja maar waarom moet dat zo expliciet benadrukt worden? Men praat namelijk over het algemeen over RAP en niet RAPNEGERS. En we praten over het algemeen over ROCK en niet ROCKBLANKEN. Dus is het toch enigzins raar!
Nee, want je hebt veel verschillende soorten rap. Je hebt rap die niet alleen maar gaat over geld, auto's, naakte wijven en bling-bling. Zoals Eminem. En je hebt 'gangsta-rap': rap die het pimpen en vernederen van vrouwen verheerlijken. En die wordt bij mijn weten alleen gemaakt door negers. Dus rapnegers.
Oud 24-08-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 24-08-2005 @ 22:49 :
Dat zal best, maar ik vind het gewoon lekker klinken.
Oud 24-08-2005, 22:24
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-08-2005 @ 23:06 :
Nee, want je hebt veel verschillende soorten rap. Je hebt rap die niet alleen maar gaat over geld, auto's, naakte wijven en bling-bling. Zoals Eminem. En je hebt 'gangsta-rap': rap die het pimpen en vernederen van vrouwen verheerlijken. En die wordt bij mijn weten alleen gemaakt door negers. Dus rapnegers.
Wat een onzin. Je zegt hetzelf al ze noemen dat onderscheid in rap varianten "gangsta-rap" en die worden overigens niet alleen maar door negers gemaakt (nl heb je bijvoorbeeld THC).
Bovendien heb je net als Eminem ook negroide rappers die over andere dingen rappen.
Oud 24-08-2005, 23:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 24-08-2005 @ 23:24 :
Wat een onzin. Je zegt hetzelf al ze noemen dat onderscheid in rap varianten "gangsta-rap" en die worden overigens niet alleen maar door negers gemaakt (nl heb je bijvoorbeeld THC).
Bovendien heb je net als Eminem ook negroide rappers die over andere dingen rappen.
Kijk eens voor de grap een dagje tmf en tel dan hoeveel negers gangsta-rap maken en hoeveel blanken hetzelfde doen. Kijk, en daarom noemen we het rapnegers of negerrap. Waarom val je zo over het woord 'neger'? Moeten we de VS achterna? Moeten we voortaan zeggen: Afro-Nederlandse rap?
Oud 25-08-2005, 00:00
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-08-2005 @ 23:06 :
Dus rapnegers.
Daarnaast heb je nog een ander soort rap/hiphop, één van de inhoudelijkste vormen van hiphop. Slechts één van de belangrijke mc`s is hier wit, Sage Francis, de rest is ook neger of minstens gekleurd. Nu vraag ik me af waarom dit geen negerrap is, maar wanneer het over drugs vrouwen en wapens gaat wel?
Daarnaast is het duidelijk dat 50cents geen oorzaak is van een cultuur verandering, maar een symptoon.

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 00:02.
Oud 25-08-2005, 00:19
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-08-2005 @ 00:14 :
(....)Waarom val je zo over het woord 'neger'? Moeten we de VS achterna? Moeten we voortaan zeggen: Afro-Nederlandse rap?
Heb niks tegen het woord "neger", suggereer dat nergens.
Oud 25-08-2005, 00:30
Nolos
Nolos is offline
Trouwens bovenal is dit de aard van Gangster-rappers, die overigens zowel zwart als wit zijn, maar niet de aard van Neger-rappers. Dat dit soort "Gangsters", daar waar amerikaanse getho`s van oorsprong hoofdzakelijk bestond uit afro-amerikanen, vaker zwart dan wit zijn geloof ik zo. Echter, dat zwarte mensen hierdoor eerder gangster zijn dan niet gangster klopt natuurlijk voor geen meter, daarvoor is de term "negerrap" als je verwijst naar "Gangsterrap" in elk opzicht ronduit achterlijk.
Oud 25-08-2005, 01:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja hoor, de strijd om de politieke correctheids-prijs is in alle hevigheid losgebarsten.

Kunnen we terug naar het onderwerp?
Oud 25-08-2005, 03:06
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Om even terug te gaan naar de discussie.....

Het woord groepsverkrachting is een beetje misplaats. Alsof deze jeugdigen, veelal Antilianen en Kaapverdianen, in de bosjes gewillig op hun 'slachtoffer' zaten te wachten. Die zij van de fiets trokken, om vervolgens hun seksuele driften op bot te vieren.

Nee, vaak gaat het om veelal laaggeschoolde meisjes, die bij andere jongens bekend staan omdat het niet zo nauw nemen met de zeden.....Waar deze jongens, genereus als ze zijn, het avontuurtje met elkaar delen.......
Oud 25-08-2005, 03:08
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
Yeah, right, in de VS misschien, maar hier in Nederland hebben ze echt niks te vrezen. Ik geloof niet dat in de Nederlandse gevangenissen kinderverkrachters massaal anaal verkracht worden onder de douche, itt de VS. Echt, 5 of 10 maanden in een Nederlandse gevangenis is een schijntje, dat is geen 'hard time'. Ze kunnen zelfs in hun cel naar hun geliefde pimps op mtv of tmf kijken.

Wat klink je rechts Almachtige Mark?!
Oud 25-08-2005, 11:56
juno
juno is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 25-08-2005 @ 04:06 :

Het woord groepsverkrachting is een beetje misplaats. Alsof deze jeugdigen, veelal Antilianen en Kaapverdianen, in de bosjes gewillig op hun 'slachtoffer' zaten te wachten. Die zij van de fiets trokken, om vervolgens hun seksuele driften op bot te vieren.

Nee, vaak gaat het om veelal laaggeschoolde meisjes, die bij andere jongens bekend staan omdat het niet zo nauw nemen met de zeden.....Waar deze jongens, genereus als ze zijn, het avontuurtje met elkaar delen.......
Ze vroeg er zelf om Edelachtbare! En ze zag er al minstens uit als 14 hoor.
Oud 25-08-2005, 12:10
Verwijderd
Gaat het hier over groepsverkrachtingen of over 50 Cent?
Over dat laatste gevalletje discussier ik graag mee.
Oud 25-08-2005, 12:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Sterf.
Oud 25-08-2005, 12:55
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:

, zielig.
Oud 25-08-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:

Ik zou je bijna verdenken ...
Oud 25-08-2005, 13:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Het liedje 'candy shop' is het perfecte voorbeeld hoe 50 cents a.k.a. gorilla de jeugd diepzinnige, verkeerde boodschappen geeft verpakt in zoetsappige, heroische epen.

Maar we moeten wel eerlijk blijven en niet al het slechte in ons maatschappij afschuiven op de Amerikaanse rapcultuur.
Oud 25-08-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-08-2005 @ 14:43 :
Het liedje 'candy shop' is het perfecte voorbeeld hoe 50 cents a.k.a. gorilla de jeugd diepzinnige, verkeerde boodschappen geeft verpakt in zoetsappige, heroische epen
[afbeelding]

Hey, maar dat is snoop dogg.
Oud 25-08-2005, 13:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 14:45 :
Hey, maar dat is snoop dogg.
Ja, ik vind hem een stoere rapnigger.
Oud 25-08-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-08-2005 @ 14:47 :
Ja, ik vind hem een stoere rapnigger.
Ik vind 50 Cent stoerder. Met zn G, G, G- Unit en zn magische stokjes ..
Oud 25-08-2005, 14:39
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 14:48 :
Ik vind 50 Cent stoerder. Met zn G, G, G- Unit en zn magische stokjes ..
S - N - double O - P D - O - double G is toch beter
Oud 25-08-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 25-08-2005 @ 15:39 :
S - N - double O - P D - O - double G is toch beter
Hij heeft geen magic stick.
Oud 25-08-2005, 15:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ach, ik vind niet dat je de muziek ervan de schuld moet geven. Dat werd ook gedaan bij colombine en dat sloeg ook nergens op
Oud 25-08-2005, 15:35
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Deze shizzle gaat ook nergens meer over.

Regels voor berichten