![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat dat laatste betreft ben ik het volledig met je eens. Ik vind dat je keuzes die je maakt ook bewust met je eigen verstand moet doen en niet met het verstand van een ander. Hoewel ik üit "gewoonte"altijd naar de kerk ging ben ik later gelukkig wel gaan onderzoeken waarom ik uberhaupt deze gewoonte mezelf had aangemeten. Nu weet ik het en ben er blij mee. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als jij vind dat als ik hier in geloof ik beter en zorgvuldiger ben dan zijn dat niet mijn woorden en zeker niet mijn gedachte. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jezus heeft bestaan want zijn lichaam is nooit gevonden. Zo cirkelen we dan rond in de discussie. Mohammed heeft bestaan, zijn lichaam is gevonden Boeddha heeft bestaan zijn lichaam is gevonden. Jezus heeft bestaan en dat zijn lichaam niet gevonden is bewijst de werkelijkheid van zijn opstanding. Waarom zouden Mohammed en Boeddha wel bestaan hebben en Jezus niet en waar is dan zijn lichaam gebleven? |
![]() |
||
Citaat:
Overigens geloven niet alle atheïsten dat iets uit niets is ontstaan. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die denken dat het heelal uitzet in inkrimpt in een eeuwige cyclus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarom houdt ik het maar bij het oude vertrouwde bekende en meest originele verhaal. Dat laatste punt wist ik niet mar klinkt mij ook als een zelf verzonnen verhaal in de oren. Maar bedankt voor de uitleg. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De "iets uit niets" redenatie zou evengoed vraagtekens kunnen plaatsen bij het bestaan van God. Immers, waar komt hij dan vandaan? "uit het niets"? "is er altijd geweest"? Als God uit het niets komt, of er altijd geweest is, kan dat natuurlijk ook gelden voor echte materie. Dus zijn het vrij zinloze argumenten, vind je niet?
||
Citaat:
En betekent dat niet dat de Islam imperfect is?
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven? Gatara | 106 | 21-06-2008 12:37 | |
dit moet je lezen, ongelovigen Hernuel Fan | 219 | 05-10-2005 07:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Tolstoj? [literaire aanbevelingen welkom] Verwijderd | 19 | 13-05-2004 21:55 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Liefde & Relatie |
Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder Rufus | 7 | 05-01-2003 16:03 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |