Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2005, 20:17
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Astraea schreef op 03-09-2005 @ 20:17 :
En wie ben jij om te zeggen dat iemand niet oprecht van een ander kan houden? En dat gebaseerd alleen op de leeftijd?
Roos - maar goed, daar ging het niet over.
Ik denk dat houden van een veel diepere emotie is en dat zeg ik ook alleen maar vanuit mijn eigen gezichtsveld, aangezien ik weinig andere gezichtsvelden heb. Ik geloof dat ik op mijn veertiende niet zo heftig van iemand kan houden als "later". Misschien noem jij de emotie die ik nu kan voelen dan ook houden van, maar ik niet. Ik vind dat geen houden van. Dat is, denk ik, iets anders.

Ik baseerde het op mijn eigen leeftijd en gevoelens. Er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze op hun veertiende wel van iemand hielden, maar dat heb ik dan niet meegemaakt (en ga dat denk ik ook niet doen). Houden van is voor mij iets heel bijzonders. Dat betekent niet direct dat het niet kan als je veertien bent, maar wel dat het heel erg moeilijk is. En ik denk niet dat ik het kan.

Je reageert trouwens wel erg aangebrand...
Oud 03-09-2005, 20:40
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 03-09-2005 @ 21:17 :
Roos - maar goed, daar ging het niet over.
Ik denk dat houden van een veel diepere emotie is en dat zeg ik ook alleen maar vanuit mijn eigen gezichtsveld, aangezien ik weinig andere gezichtsvelden heb. Ik geloof dat ik op mijn veertiende niet zo heftig van iemand kan houden als "later". Misschien noem jij de emotie die ik nu kan voelen dan ook houden van, maar ik niet. Ik vind dat geen houden van. Dat is, denk ik, iets anders.

Ik baseerde het op mijn eigen leeftijd en gevoelens. Er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze op hun veertiende wel van iemand hielden, maar dat heb ik dan niet meegemaakt (en ga dat denk ik ook niet doen). Houden van is voor mij iets heel bijzonders. Dat betekent niet direct dat het niet kan als je veertien bent, maar wel dat het heel erg moeilijk is. En ik denk niet dat ik het kan.

Je reageert trouwens wel erg aangebrand...
Ik reageer niet aangebrand, maar sommige mensen schijnen niet te begrijpen dat liefde zich op zeer veel verschillende manieren manifesteert. Zo kun je van je ouders houden, van je huisdieren, van je vrienden, maar ook van iemand die je specialer vindt dan je vrienden, zoals wanneer je een relatie hebt. Toen ik 14 was heb ik ook een relatie gehad. En natuurlijk was die relatie van een heel ander niveau dan relaties die ik nu heb, maar ik heb wel degelijk van die jongen gehouden en ook dat was op een ander niveau. Maar dat wil niet zeggen dat het niet echt is. Het is allemaal niet te vergelijken, maar ik ben nog steeds van mening dat je kinderliefde ook als echt kunt beschouwen, aangezien iemand van wie je houdt je ook op je veertiende kan laten lachen en huilen. Die emoties zijn op iedere leeftijd en in iedere relatie echt, ook al kun je achteraf zeggen dat het toch wel anders was dan dat het nu is. Maar dat is logisch, want achteraf kun je over iedere liefde en relatie nuchter nadenken en dan lijkt het allemaal een stuk minder erg. Maar het verdriet wat je op dat moment voelde was (en therefore: is) echt en dat geldt ook voor de liefde, het geluk, de onzekerheid en alle andere dingetjes die je toen ervaarde en je tijdens iedere nieuwe liefde (en/of relatie) steeds weer opnieuw ervaart.

Laatst gewijzigd op 03-09-2005 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 22:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Astraea schreef op 03-09-2005 @ 21:40 :
Ik reageer niet aangebrand, maar sommige mensen schijnen niet te begrijpen dat liefde zich op zeer veel verschillende manieren manifesteert. Zo kun je van je ouders houden, van je huisdieren, van je vrienden, maar ook van iemand die je specialer vindt dan je vrienden, zoals wanneer je een relatie hebt. Toen ik 14 was heb ik ook een relatie gehad. En natuurlijk was die relatie van een heel ander niveau dan relaties die ik nu heb, maar ik heb wel degelijk van die jongen gehouden en ook dat was op een ander niveau. Maar dat wil niet zeggen dat het niet echt is. Het is allemaal niet te vergelijken, maar ik ben nog steeds van mening dat je kinderliefde ook als echt kunt beschouwen, aangezien iemand van wie je houdt je ook op je veertiende kan laten lachen en huilen. Die emoties zijn op iedere leeftijd en in iedere relatie echt, ook al kun je achteraf zeggen dat het toch wel anders was dan dat het nu is. Maar dat is logisch, want achteraf kun je over iedere liefde en relatie nuchter nadenken en dan lijkt het allemaal een stuk minder erg. Maar het verdriet wat je op dat moment voelde was (en therefore: is) echt en dat geldt ook voor de liefde, het geluk, de onzekerheid en alle andere dingetjes die je toen ervaarde en je tijdens iedere nieuwe liefde (en/of relatie) steeds weer opnieuw ervaart.
Inderdaad.
Mijn relatie van toen was echt wel anders dan m'n relatie nu, maar het gevoel was echt wel aanwezig en niet eens heel anders of minder diep. Alleen de relatie was anders want ik was 14, ik had nog minder ervaring op gebied van liefde, het was simpelweg een andere jongen dan m'n huidige vriend en nog een aantal dingen die zoiets erg beinvloeden.
Oud 03-09-2005, 22:59
Verwijderd
Toen ik vorig jaar een vriend had (wel serieus, 5 maanden) gebruikten we het zinnetje 'ik hou van je' veel in smsjes enzovoorts, maar eigenlijk maar een paar keer in real life. Dat betekende ook veel meer voor ons. Dat in smsjes en dergelijke was meer iets van ik geef heel veel om je, maar niet het werkelijke houden van. Tegen vriendinnen zeg ik het soms. Ook niet tegen allemaal, tegen een paar. En bijna nooit in real life. Maar ik meen het wel. Ik geef wel echt heel erg veel om ze en ik zou echt niet zonder ze kunnen! Ze hebben me vooral afgelopen jaar zo fantastisch gesteund! Tegen mijn ouders zeg ik het eigenlijk nooit, soms tegen mijn vader. En ik zeg het wel eens tegen mijn kat.
Ik zeg het pas tegen iemand als ik echt van diegene houd. Als ik één maand een vriendje heb zeg ik dat echt niet. Maar het is maar hoe het voelt. Misschien voel ik het al na 3 maanden, misschien pas na 4 jaar...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 22:24
audio bully
audio bully is offline
Citaat:
grl schreef op 02-09-2005 @ 21:18 :
Ten eerste: Nee.

Ten tweede: Een sleutelhanger of whatever met "I love you 4 ever" heeft wat mij betreft een hele andere lading en betekenis dan als je iemand recht in de ogen kijkt en zegt "ik hou van je".
lol nice een sleutelhanger "aan je broek hangen" sirieus stand up comedian anyone?

maargoed, er zijn vrij veel mensen die na elk smsje of msngesprekje hvj (K) doei

typen...

ik bedoel engels nederlands moet je me nu niet op gaan pakken want tja, het leek me duidelijk dat het me daar niet om ging, ik wou het slechts herkenbaar maken.
Oud 13-09-2005, 09:19
R-J-N
R-J-N is offline
moest bij topic titel gelijk denken aan een nummer van KRS One:

Ya know that's why man I be telling you all the time man, you know LOVE,
that word love is a very serious thing, and if you don't watch out I tell ya
that (Love's gonna get you) because a lot of people out here say "i love my
car" or "i love my chain" or or "i'm i'm just in love with that girl over
there" so far all the people out there that fall in love with material items
we gonna bump the beat a lil' something like this...

...ya know a lot of people believe that that word Love is real soft, but when
you use it in your vocabulary like your addicted to it it sneaks right up
and takes you right out. out. out. out. out.
So, for future reference remember it's alright to like or want a material
item, but when you fall in love with it and you start scheming and carrying
on for it, just remember, it's gonna get'cha

voor de complete tekst

en ik sluit me aan bij deze gedachte..ik gebruik het wel, maar meen ook met wat ik zeg..toch vind ik 'love you' een subtielere uitdrukking tussen 'ik ben onwijs verliefd op je' en 'ik hou van je'...
Oud 13-09-2005, 12:18
Meg-chan
Meg-chan is offline
Je hoeft toch geen jaar bij elkaar te zijn om echt van elkaar te houden? Bij sommige is dat al na 2 maanden en dan is het toch ook normaal als degene zegt: Ik hou van je.
Ik geef toe dat het voortaan niet duidelijk is of het wel gemeend is of niet. Maar het hangt allemaal af van de persoon en de manier waarop hij het zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 14:36
idontcare
idontcare is offline
Citaat:
xpieterx schreef op 01-09-2005 @ 11:38 :
mooiste wat ik ooit ben tegen gekomen is: Ik hou van je, maar ook van pizza

mijn vriendje zegt ook weleens:
tuurlijk schat, ik doe toch alles voor je?!! oh nee, niet alles.
Oud 19-09-2005, 14:50
Verwijderd
Ik heb het vroeger ook veel gebruikt tegen mensen die het eigenlijk helemaal niet verdienden. Ik vind sowieso iedereen heel erg lief als ik dronken ben, en dan wilde ik wel eens van iedereen houden.

Nu gebruik ik die woorden alleen voor mensen die echt heel belangrijk voor me zijn. Mijn ouders, mijn geliefde en enkele vrienden die heel erg veel voor me betekenen, al jaren.

De lading die bij die woorden komt kijken is mij gewoon te groot om zomaar te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Bruut schreef op 01-09-2005 @ 15:21 :
inderdaad..
zoiets zeg je echt niet na 2 maandjes verkering maar eerder na bijna 3 kwartjaar+ vind ik
hoe kun je er nou een bepaalde tijd aan vast plakken?

ik vind het ook onzinnig als je na 3 keer zoenen van elkaar houdt, maar je kunt niet voor iedereen bepalen dat het niet kan. het is een gevoel, die kun je niet afstemmen op een bepaalde tijd dat je bij elkaar bent. soms duurt het lang voordat je van iemand gaat houden, soms hou je bijna direct van iemand (kijk maar naar moederliefde, een heel duidelijk voorbeeld) heb je zelf soms meegemaakt dat je 3kwartjaar verkering had ofzo? ik heb nog nooit gehoord, goh, naar 3kwart jaar ben ik toch wel van hem gaan houden.

8-)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 23:57
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Ik hou van je, tja die 4 woorden worden vaak gebruikt. Ik en mijn vriend zeggen amper dat we van elkaar houden, puur omdat we het wel van elkaar weten. Hoe minder vaak je het zegt hoe meer betekenis het heeft.
Reageren

Regels voor berichten