Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 23:39
audio bully
audio bully is offline
dit is best een leuke discussie..

ik ben het wel gedeeltelijk met hendrik eens, alleen lijkt me elke avond koken voor je man meer een rollepatroon dan een instict.

ik vindt vaak feminisme ook vrij hypocriet ik bedoel, even iets heel anders, je mag een vrouw niet slaan. maar we zijn wel hetzelfde in de dingen die voor hun handig zijn? whats up with that?

Begrijp me niet verkeert.. Ik wil hier echt niet zeggen dat ik voor al die rolpatronen van vroeg ben, zie me niet als een sexist, ik denk alleen wel dat veel vrouwen vrij hypocriet over dit onderwerp zijn.

@optima: zeg dan niks..?
Oud 06-09-2005, 23:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
grl schreef op 07-09-2005 @ 00:13 :
Nee, ten eerste zijn man en vrouw helemaal niet gelijk. En ten tweede hoeven ze ons niet op dezelfde manier te beschermen als dat duizenden jaren geleden moest maar het is nog steeds ontzettend fijn om in de armen van je vriend te liggen en je .. veilig te voelen. Daarnaast is beschermen in zekere zin wel nodig; ik ga 's nachts niet alleen de straat op.
(1) Dat ben ik met je eens. Niet gelijk, wel gelijkwaardig...

(2) Dus wel beschermen, maar niet meer zo als biologisch-evolutionair ingebakken zit? Klinkt beetje als: 'graag hoe het mij uitkomt'.....

En ik vind het ook heerlijk, als mijn vriendin bij mij in mijn armen ligt!

He, het was maar een terzijde, mijn opmerking over lengte....
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 23:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
audio bully schreef op 07-09-2005 @ 00:39 :

Begrijp me niet verkeert.. Ik wil hier echt niet zeggen dat ik voor al die rolpatronen van vroeg ben, zie me niet als een sexist, ik denk alleen wel dat veel vrouwen vrij hypocriet over dit onderwerp zijn.
Heel goed gezegd. Ik ben voor zo groot mogelijke gelijkheid. Zou lieft willen dat man en vrouw even veel werken en evenveel voor kids en huisje zorgen. Echt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 00:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Optima schreef op 07-09-2005 @ 00:15 :
jij hebt Darwin volgens mij volkomen verkeerd geinterpreteerd. Als jij jezelf wilt vergelijken met apen, dan laten we je los in de rimboe en zoek je het zelf maar uit.

Ik vergelijk mezelf niet met apen. Ik vergelijk alleen biologisch-evolutionaire patronen!
En nogmaals: ja, ik denk dat we flink onder invloed van biologisch-evolutionaire 'reflexen' zijn. Maar ook: ja, we kunnen daar proberen boven te staan!

Enne, Optima, mijn vriendinnen waren niet bepaald type 'ik ga later wel thuis zitten'. Duzze: don't worry!

Mijn laatste love-subject was wel heer stoer: echt type 'eigen ding''. Maar ja, verliefd he! HEERLIJK!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 10:12
Verwijderd
Citaat:
audio bully schreef op 06-09-2005 @ 23:10 :
ach rot toch op, sorry voor de groffe taal. Maar een lelijke slimmerik wordt toch gewoon je beste vriend(in), natuuuurlijk niet gegareandeert maar dit is wel heeel vaak het geval, tja en uiteindelijk zijn er altijd mensen die het mooie in je (gaan) zien. zei het innerlijk maar ook zit daar vaak een groot stuk uitstraling en uiterlijke trekjes bij.
Dit zijn toch ook vrijwel allemaal 'uiterlijkheden' die ik hier opnoem? Natuurlijk val je op mensen die je mooi vind, dat ontken ik ook helemaal niet. Maar ik zou mijn vriendje hopeloos onaantrekkelijk hebben gevonden als hij een onbehouwen domme beer was, ookal zag hij er precies zo uit als nu. Vorig jaar zat er een bijzonder knappe jongen bij mij in de klas, die echter zo arrogant was dat hij de moeite van het leuk vinden gewoon niet waard was. En ik heb gezoend met een jongen die niet echt knap was, maar een manier van aanraken, van versieren had die voor vrijwel elk meisje moeilijk te weerstaan was. Puur het gezicht is niet alles.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
audio bully schreef op 07-09-2005 @ 00:39 :
dit is best een leuke discussie..

ik ben het wel gedeeltelijk met hendrik eens, alleen lijkt me elke avond koken voor je man meer een rollepatroon dan een instict.

ik vindt vaak feminisme ook vrij hypocriet ik bedoel, even iets heel anders, je mag een vrouw niet slaan. maar we zijn wel hetzelfde in de dingen die voor hun handig zijn? whats up with that?

@optima: zeg dan niks..?
Je mag een man ook niet slaan Slaan is per definitie een domme handeling.
Feminisme kan hypocriet zijn, ja. Persoonlijk ben ik, net zoals Optima ergens anders zei, voor gelijke kansen. Dat houdt in dat ik van mijn omgeving verwacht dat zij mij geen zaken gaan verbieden die mannen wel mogen, dat ze mij niet minder gaan betalen omdat ik een vrouw ben, en dat van mij niet automatisch verwacht wordt dat ik schoonmaak en op de kinderen pas, omdat ik daar geen zin in heb.
Ik wil best kinderen, graag zelfs, maar mijn man gaat daar óók parttime voor werken. Ik wil namelijk ook een goede baan, waar ik mij op intellectueel gebied kan uitleven.

En natuurlijk vallen vrouwen op mannen met meer 'massa' dan zij, langer, bredere schouders. Zo 'horen' gezonde mannen van de mensensoort er nou eenmaal uit te zien. Jullie kunnen mij niet vertellen dat jullie niet vallen op vrouwen met een smal middel, ronde heupen en goed gedefinieerde borsten, want dat is evenzeer biologisch bepaald.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen - een vriendin van mij valt op kleine jongens, omdat die zo schattig en knuffelbaar zijn - maar het gros van de mensen blijft bij die 'standaard' mooie mensen.

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 10:19.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Natuurlijk zijn er uitzonderingen - ... - maar het gros van de mensen blijft bij die 'standaard' mooie mensen.
Omdat dat dus biologisch ingebakken zit (tenminste dat denken we nu, dat dat zo werkt).
Maar zit het gedrag - vrouw zorg voor de jonkies, man gaat op jacht - ook niet biologisch ingebakken?

Bij het ene zeg je: tja, dat is nou eenmaal zo (en deels is dat denk ik ook zo). Maar bij het andere zeg je: ja, dat wil ik niet.

En dat vind in inconsequent....

Citaat:
En natuurlijk vallen vrouwen op mannen met meer 'massa' dan zij, langer, bredere schouders. Zo 'horen' gezonde mannen van de mensensoort er nou eenmaal uit te zien.
Maar 'horen' de wijfjes dan ook niet voor de jonkies te zorgen? Is dat dan ook niet iets wat nou eenmaal zo is?

DISCLAIMER: Ik ben dus juist wel voor gelijke kansen, en verdeling van de taken. Als mens kunnen we immers ingebakken patronen ontstijgen. Maar probeer dat dan ook bij andere dingen waarin we 'hormonaal aangedreven' zijn...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 07-09-2005 @ 14:42 :
Omdat dat dus biologisch ingebakken zit (tenminste dat denken we nu, dat dat zo werkt).
Maar zit het gedrag - vrouw zorg voor de jonkies, man gaat op jacht - ook niet biologisch ingebakken?

Bij het ene zeg je: tja, dat is nou eenmaal zo (en deels is dat denk ik ook zo). Maar bij het andere zeg je: ja, dat wil ik niet.

En dat vind in inconsequent....

Maar 'horen' de wijfjes dan ook niet voor de jonkies te zorgen? Is dat dan ook niet iets wat nou eenmaal zo is?

DISCLAIMER: Ik ben dus juist wel voor gelijke kansen, en verdeling van de taken. Als mens kunnen we immers ingebakken patronen ontstijgen. Maar probeer dat dan ook bij andere dingen waarin we 'hormonaal aangedreven' zijn...
Gedrag is gemakkelijker te veranderen dan wat je aantrekkelijk vindt, denk ik. En wat mij betreft zit dat op-de-kinderen-passen absoluut niet ingebakken. Nja, ik geloof dat ik het kan en het ook goed zal doen, maar mijn vriendje is degene die knuffelneigingen krijgt als hij babietjes ziet. Ik hoef ook niet per se kinderen, ik zou even gelukkig zijn zonder. En ik ben in mijn omgeving absoluut niet de enige vrouw die niet barst van de nesteldrang.

Ik denk dat je de twee helemaal niet zo kunt vergelijken als jij doet. Namelijk, het verzorgen van de kinderen en het huishouden zou ons vrouwen beletten in het doen van ándere dingen die we willen. De meeste vrouwen willen tegenwoordig een goede baan waarin ze iets kunnen doen dat ze leuk vinden en goed kunnen - en dat heeft vaak niks met schoonmaken of kinderen verzorgen te maken.

Het vallen op een grote, sterke man belemmert ons echter helemaal niet in het doen van wat wij willen (of het moet een hufter zijn die ons slaat en binnenshuis houdt, maar zulke mannen zoeken we dus net weer niet). Het maakt voor ons leven verder niet uit of onze man groot en breed of klein en smal is. Dat zo'n 'biologische voorkeur' ingebakken zit, heeft geen negatief effect op ons.

Overigens denk ik niet dat dat vrouw-zorgt-voor-de-jonkies nou zo ingebakken zit in iets anders dan onze cultuur. Waarom zouden vrouwen anders ook zo graag andere dingen doen en andere dingen willen dan alleen dat voor de kinderen zorgen? Als het werkelijk ingebakken zat, zouden we het niet zo'n probleem vinden om altijd maar te doen. In de praktijk zijn er niet meer zoveel vrouwen die beweren dat het leven als huisvrouw hen werkelijk alle voldoening schenkt die ze nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:42
Verwijderd
koken, of het nou voor je man is of niet, is per definitie niet instinctief, want instincten hoef je niet aan te leren en koken wel
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 07-09-2005 @ 15:42 :
koken, of het nou voor je man is of niet, is per definitie niet instinctief, want instincten hoef je niet aan te leren en koken wel
Waar heeft iemand het over koken?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 07-09-2005 @ 15:47 :
Waar heeft iemand het over koken?
op de vorige pagina toch? of in een ander topic? hmm
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik denk dat je de twee helemaal niet zo kunt vergelijken als jij doet. Namelijk, het verzorgen van de kinderen en het huishouden zou ons vrouwen beletten in het doen van ándere dingen die we willen. De meeste vrouwen willen tegenwoordig een goede baan waarin ze iets kunnen doen dat ze leuk vinden en goed kunnen - en dat heeft vaak niks met schoonmaken of kinderen verzorgen te maken.
Hmm, een wel erg utilistische benadering. Zegmaar: what's in it for me...
Maar ik zie je punt. Ik vind het alleen wel erg 'ik wil gewoon wat mijn uitkomt'. En het feminisme was toch juist bedoeld om de wereld wat eerlijker te maken. Nu maak 'je' eigenlijk dezelfde fout als mannen: ik wil wat mij uitkomt. En: wat zo is, is nou eenmaal zo...

Citaat:
Het vallen op een grote, sterke man belemmert ons echter helemaal niet in het doen van wat wij willen (of het moet een hufter zijn die ons slaat en binnenshuis houdt, maar zulke mannen zoeken we dus net weer niet). Het maakt voor ons leven verder niet uit of onze man groot en breed of klein en smal is. Dat zo'n 'biologische voorkeur' ingebakken zit, heeft geen negatief effect op ons
Dus als een ingebakken voorkeur je - toevallig - uitkomt, is dat positief. En als een ingbakken voorkeur nadelig voor je is, dan is 'ie 'fout'.

Erg inconsequent. En vooral - en nogmaals : zo maken vrouwen dezelfde 'fouten' als mannen.

Als je problemen hebt met bepaalde man-vrouw verhoudingen, pak dan de onderliggende oorzaken aan. En probeer het niet simpelweg voor de vrouw beter te maken.
Dan wordt het weer een man-vrouw strijd. Ik zou juist zeggen: onderken biologisch ingebakken patronen. EN PROBEER ER BOVEN TE STAAN. En dan niet alleen als ze mij (of jou) niet uitkomen....

Nog even een terzijde:

Voor 'mannetjes' is het voordelig om nageslacht te verwekken bij verschillende wijfjes.

Nu kan een man natuurlijk gewoon een stabiele relatie aangaan, en ondertussen ook seks hebben met anderen. Zeg maar: zijn genen verspreiden.

Dit is evolutionair voordelig. En: het belemmert de man niet in wat hij wil doen. Hij kan EN een stabiele relatie hebben EN zijn genen verder verspreiden bij andere wijfjes.

Is dat dan verdedigbaar? Vanuit de man gezien? Of vanuit algemeen perspectief?
De man doet wat hij wilt. En de ingebakken neiging heeft voor hem alleen maar voordelen: meer partners, meer nageslacht.

DISCLAIMER: ik ben fel tegen vreemdgaan!

EDIT: Bovenstaande terzijde toegevoegd...

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:18
Slaughter
Slaughter is offline
Uiterlijk: onverzorgd, te veel make-up, te kort haar
Innerlijk: arrogant, dom, heel verlegen, depressief, minderwaardigheidscomplex, saai (geen humor)
Oud 07-09-2005, 19:16
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Haha ok, na dat allemaal zo gelezen te hebben is het zeg maar zo:

Uiterlijk: Vieze kleren, vieze nagels, gescheurde kleren, stinkend en klein.

Innerlijk:

Arrogant
Egoistisch
humorloos

Lijkt me wel de grootste afknappers zeg maar.

Nu mijn lijstje (voor de dames dan):

- Lichaamshaar op gezicht, oksels en benen, gothic stijl kleren (kan ik absoluut niet tegen, dat zou dan mijn tegenpool zijn, want ik doe zelf aan casual/Hip-Hop gekleed zijn. De kleur wit aan kleding prefered btw), en dik...

- Innerlijk: Arrogantie, te verlegen, te dom, te quasi-stoer zeg maar (stoer doen waar haar vriendinnen bij zijn), en een sletje zeg maar
Oud 07-09-2005, 19:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Optima schreef op 06-09-2005 @ 19:48 :
Omdat ik zelf ook best lang ben is dit dus voor mij een criterium.
Hoe lang als ik mag vragen?

Er zijn niet echt dingen waar ik standaard op afknap... nouja... verkeerde muziek (R&B, hiphop, rap, al die urban-neger-muziek is in mijn ogen helemaal fout!)
Dat plus de kleding die daar vaak mee samen gaat (Karl-Kani, Fubu etc.).
De goede dingen zijn gewoon mooi meegenomen, maar het klikt of het klikt gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:14
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 05-09-2005 @ 21:10 :
Weet ik, maar ikzelf ben niet zo

Daarbij kan je zo'n lekker ding op het oog hebben, die in het echt zeg maar, een arrogante Bitch / Lul schijnt te zijn...

Wat heb je dan aan uiterlijk?
Geweldige sex
Oud 07-09-2005, 21:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kreator schreef op 07-09-2005 @ 22:14 :
Geweldige sex
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 22:05
Jolt
Jolt is offline
Ik heb een hekel aan mensen die arrogant zijn of liegen, maar ik heb een zwak voor goede kleding stijl , en mooie ogen <3
Oud 08-09-2005, 09:59
Slaughter
Slaughter is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 07-09-2005 @ 19:18 :
Uiterlijk: onverzorgd, te veel make-up, te kort haar
Innerlijk: arrogant, dom, heel verlegen, depressief, minderwaardigheidscomplex, saai (geen humor)
roken voeg ik er bij deze aan toe.
Oud 08-09-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 07-09-2005 @ 16:35 :
Hmm, een wel erg utilistische benadering. Zegmaar: what's in it for me...
Maar ik zie je punt. Ik vind het alleen wel erg 'ik wil gewoon wat mijn uitkomt'. En het feminisme was toch juist bedoeld om de wereld wat eerlijker te maken. Nu maak 'je' eigenlijk dezelfde fout als mannen: ik wil wat mij uitkomt. En: wat zo is, is nou eenmaal zo...
Maar dat is toch logisch? Ik beweer trouwens ook helemaal niet een feminist te zijn, ik ben er domweg opuit om mijn leven te leiden op de manier waar ik mij het beste bij voel. Daar hoort een zekere rechtvaardigheid bij - ik zou namelijk nooit eisen dat mijn man maar huisman zou moeten worden, zodat ik kan blijven werken. Of dat hij in z'n eentje mag schoonmaken. Ik voel me er het beste bij als we onze plichten eerlijk verdelen en dezelfde rechten hebben.
(Maar bovendien is het ook eerlijker als vrouwen ook fatsoenlijk kunnen werken, naast het hebben van kinderen, want mannen doen dat ook.)

Citaat:
Dus als een ingebakken voorkeur je - toevallig - uitkomt, is dat positief. En als een ingbakken voorkeur nadelig voor je is, dan is 'ie 'fout'.

Erg inconsequent. En vooral - en nogmaals : zo maken vrouwen dezelfde 'fouten' als mannen.

Dat is toch logisch? Kijk, persoonlijk houd ik het meest van boeken met fantasie-elementen. Voor mijn studie moet ik echter heel veel literatuur lezen. Deze voorkeur komt mij dus niet bijzonder goed uit, en daarom leer ik mijzelf aan ook een beetje lol te hebben in het lezen van literatuur die minder gericht is op de fantasie. Zou ik echter geen Nederlands studeren, dan zou mijn voorkeur geen enkel probleem zijn. Zo kan ik honderden situaties bedenken waarin een voorkeur voor mij voordelig kan zijn, terwijl iemand anders het echt een nadeel zou vinden. Consequentie is helemaal niet het hoogste goed.

Citaat:
Als je problemen hebt met bepaalde man-vrouw verhoudingen, pak dan de onderliggende oorzaken aan. En probeer het niet simpelweg voor de vrouw beter te maken.
Dan wordt het weer een man-vrouw strijd. Ik zou juist zeggen: onderken biologisch ingebakken patronen. EN PROBEER ER BOVEN TE STAAN. En dan niet alleen als ze mij (of jou) niet uitkomen....
Maar wat zijn die onderliggende oorzaken dan? En ben je, door de uitingsvormen aan te pakken, niet evenzeer bezig met de onderliggende oorzaken te veranderen? Ik zie veel jongens hier roepen dat zij ook voor gelijkheid zijn. Nou, dan is het toch helemaal goedgekomen, alleen omdat een paar vrouwen zo'n honderd jaar geleden begonnen over broeken dragen en stemrecht?

Citaat:
Nog even een terzijde:

Voor 'mannetjes' is het voordelig om nageslacht te verwekken bij verschillende wijfjes.

Nu kan een man natuurlijk gewoon een stabiele relatie aangaan, en ondertussen ook seks hebben met anderen. Zeg maar: zijn genen verspreiden.

Dit is evolutionair voordelig. En: het belemmert de man niet in wat hij wil doen. Hij kan EN een stabiele relatie hebben EN zijn genen verder verspreiden bij andere wijfjes.

Is dat dan verdedigbaar? Vanuit de man gezien? Of vanuit algemeen perspectief?
De man doet wat hij wilt. En de ingebakken neiging heeft voor hem alleen maar voordelen: meer partners, meer nageslacht.

DISCLAIMER: ik ben fel tegen vreemdgaan!

EDIT: Bovenstaande terzijde toegevoegd...
Niet alleen voor de man, maar ook voor de vrouw is het voordelig om vreemd te gaan. Zo kan ze zorgen voor een man die helpt bij het opvoeden van haar kinderen, maar toch rustig rondkijken naar iemand met betere genen.
Natuurlijk is dat verdedigbaar. In theorie valt er wat mij betreft heel veel te zeggen voor een vrije relatie. En een man moet ook doen wat hij wil. In mijn geval zal hij er alleen bij moeten nemen dat ik behoorlijk jaloers ben en hij, door die actie, zijn relatie met mij een stuk moeilijker zal maken. Maar goed, 't vriendje is ws. nog jaloerser dan ik, dus we begrijpen elkaar heel goed op dit gebied
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 02:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Morgan schreef op 08-09-2005 @ 11:14 :
Maar dat is toch logisch? Ik beweer trouwens ook helemaal niet een feminist te zijn, ik ben er domweg opuit om mijn leven te leiden op de manier waar ik mij het beste bij voel.
Nee, ik vind dat niet logisch. Doen wat je uitkomt is niet 'logisch'. Daar komt bij dat ik van mening ben dat je richten op iets hogers, of iets algemeners - ipv iets wat je zelf uitkomt, hoogstaander is.

En je hebt idd niet gezegd of beweerd dat je feministe was/bent...

Citaat:
Morgan schreef op 08-09-2005 @ 11:14 :
Dat is toch logisch? Kijk, persoonlijk houd ik het meest van boeken met fantasie-elementen. Voor mijn studie moet ik echter heel veel literatuur lezen. Deze voorkeur komt mij dus niet bijzonder goed uit, en daarom leer ik mijzelf aan ook een beetje lol te hebben in het lezen van literatuur die minder gericht is op de fantasie. Zou ik echter geen Nederlands studeren, dan zou mijn voorkeur geen enkel probleem zijn. Zo kan ik honderden situaties bedenken waarin een voorkeur voor mij voordelig kan zijn, terwijl iemand anders het echt een nadeel zou vinden. Consequentie is helemaal niet het hoogste goed.
Ja, maar het verschil is: je kan er wel voor kiezen om Nederlands te gaan studeren. Of omdat niet te doen. Je kan er niet voor kiezen om als man of vrouw geboren te worden. Of als lange, stoere vent, of als juist kleiner meisje.
Dus dat zijn verschillende dingen. Maar idd, dingen waar je voor kiest.... dat doe je jezelf aan, zegmaar

Consequentie is helemaal niet het hoogste goed. -> maar dan hou je weer ruimte voor pragmatisch gedrag, doen wat je uitkomt... en als iedereen dat doet....

Citaat:
Maar wat zijn die onderliggende oorzaken dan? En ben je, door de uitingsvormen aan te pakken, niet evenzeer bezig met de onderliggende oorzaken te veranderen?
Heel simpel gezegd: reken iemand niet af op een ding waar hij/zij niks aan kan doen. Niemand kan bepalen met welk geslacht hij/zij geboren wordt...

En zolang er geen terugkoppeling tussen oorzaak en gevolg is, lijkt mij dat het aanpakken van gevolgen geen invloed heeft op de causaliteiten die ten grondslag liggen aan de voortkomende situatutie.

Oja, voor iedereen die nog verder leest: het wordt langzamerhand wel een beetje een abstracte discussie, maar dat moet toch af en toe wel eens kunnen op S.com

Citaat:
Niet alleen voor de man, maar ook voor de vrouw is het voordelig om vreemd te gaan. Zo kan ze zorgen voor een man die helpt bij het opvoeden van haar kinderen, maar toch rustig rondkijken naar iemand met betere genen.
Hmmm, toch vraag ik me af hoeveel mensen zouden reageren met: 'ach, het is nou eenmaal biologisch gunstiger, dus ja...' als ze horen dat hun partner vreemdgaat!

Citaat:
Natuurlijk is dat verdedigbaar. In theorie valt er wat mij betreft heel veel te zeggen voor een vrije relatie. En een man moet ook doen wat hij wil. In mijn geval zal hij er alleen bij moeten nemen dat ik behoorlijk jaloers ben en hij, door die actie, zijn relatie met mij een stuk moeilijker zal maken. Maar goed, 't vriendje is ws. nog jaloerser dan ik, dus we begrijpen elkaar heel goed op dit gebied
Hmm, ik vind vreemdgaan moreel fout.

Maar.... gevaarlijk onderwerp: verkrachting. Want dat is ook biologisch gezien voordelig voor de verkrachter. Als hij zijn genen niet via de normale weg kan verspreiden, dan kan het wel via een gedwongen paring.

DISCLAIMER: vanzelfsprekend ben ik fel tegen verkrachting, aanranding en ongewenste intimiteiten!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:13
HybridTheory
HybridTheory is offline
Uiterlijk: Iemand die echt lelijk is, onverzorgd, lang (ik weet het ik ben een uitzondering) en blond haar vind ik persoonlijk niet zoveel aan .

Innerlijk: Er zijn natuurlijk veel dingen te verzinnen, maar het ergste voor mij is een combinatie van arrogantie en oninteresse, domheid vind ik ook een behoorlijk minpunt .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-09-2005 @ 16:13 :
Uiterlijk: Iemand die echt lelijk is, onverzorgd, lang (ik weet het ik ben een uitzondering) en blond haar vind ik persoonlijk niet zoveel aan .
Misschien is die lelijke persoon toch wel de beste partner voor je....

Maar ik moest lachen om dat 'lang' Juist omdat we het hier al over hadden gehad! Ja, je zal idd uitzondering zijn. Enjoy it!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:51
Verwijderd
innerlijk: domheid, kortzichtigheid en machogedrag
uiterlijk: 'gladjes' zijn, onverzorgd.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:06
DvoorA
DvoorA is offline
uiterlijk: een stom hoofd, een dom hoofd of een hoofd vol puisten. Stank, een domme blik uit de ogen, een kledingstijl die zogenaamd alto is (slipknot shit en zogenaamd true bandshirts als nightwish en zo) of kak/hip. Te dik, te dun, te lang, te kort, roos in het haar, teveel gel of aftershave, te behaard, juist niet behaard genoeg, een slap achterwerk, een vieze adem en vieze tanden, neushaar dat uit de neus groeit,vieze handen (sommige mannen hebben het zwart van jaren onder hun nagels...). Teveel moedervlekken of te grote moedervlekken. Een matje of gaykapsel.
innerlijk: een nog grotere waslijst

Ach ja, je valt toch op het totaalplaatje, het is echt niet zo dat meisjes echt een lijst hebben van dingen waar jij aan moet voldoen. Maar wat wel een echte afknapper is zijn onzekere jongens die achter een meisje aangaan voor hun ego en als ze dan niet wil meteen achter een ander aangaan.
Oud 09-09-2005, 17:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
DNMB schreef op 09-09-2005 @ 18:06 :
uiterlijk: een stom hoofd, een dom hoofd of een hoofd vol puisten. Stank, een domme blik uit de ogen, een kledingstijl die zogenaamd alto is (slipknot shit en zogenaamd true bandshirts als nightwish en zo) of kak/hip. Te dik, te dun, te lang, te kort, roos in het haar, teveel gel of aftershave, te behaard, juist niet behaard genoeg, een slap achterwerk, een vieze adem en vieze tanden, neushaar dat uit de neus groeit,vieze handen (sommige mannen hebben het zwart van jaren onder hun nagels...). Teveel moedervlekken of te grote moedervlekken. Een matje of gaykapsel.
Quite an impressive list.

Oja, wanneer is een hoofd stom of dom?

En wat is dan wel alto volgens jou? (serieuze vraag)

En te dik, te dun, te kort, te lang... zo blijft er niet veel over
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:30
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Voor mij persoonlijk: ik vind hele strakke shirtjes niet mooi. En ik knap ook keihard af op shirtjes met opdrukken als 'sex target'....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:51
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-09-2005 @ 18:29 :
Quite an impressive list.

Oja, wanneer is een hoofd stom of dom?

En wat is dan wel alto volgens jou? (serieuze vraag)

En te dik, te dun, te kort, te lang... zo blijft er niet veel over
moeilijke vraag...soms kom je mensen tegen waarvan je denkt: wat heeft die een stom hoofd, een kop waaraan je je ergert. Dat is voor iedereen natuurlijk weer anders. Een dom hoofd is een hoofd waarvan de ogen dom kijken en dat schaapachtig lacht om dingen die het niet begrijpt.

Alto's zijn volgens mij al die mensen die anders willen zijn, zich zogenaamd willen onderscheiden, maar omdat er zoveel van die mensen zijn die zichzelf willen onderscheiden zijn ze ook niet meer echt 'alternatief'. Echt alternatief vind ik mensen die een andere levensstijl erop nahouden, van een totaal ander soort muziek houden dan de massa of gewoon verrassende, andere denkbeelden hebben. Alto's vind ik mensen die graag alternatief zijn maar bij wie elke poging mislukt. Schapen die met elke wind meewaaien zolang het maar 'alternatief' overkomt. Zo van: look at me! Ik draag roze netkousen over een matrozenpanty, een 'barbie is a slut' shirtje op een ieniemienierokje met gaten erin en dan kisten eronder. Nu ben ik anders! En om de clown compleet te maken van die schattige eyelinerdruppeltjes in de ooghoeken om op een gothic te lijken zodat iedereen weet dat jij graag gezien wilt worden als een uniek individu, dat als een depressieve misantroop door het leven gaat (terwijl ze vaak zo ongelooflijk springerig blij doen). Van die mensen die 's avonds ook maar gewoon in een donzenverenbedje liggen maar willen doen alsof ze elke avond op het kerkhof naar nightwish luisteren. Alto's komen op mij over als: doen alsof. Misschien op andere mensen niet maar zo zie ik het. Sorry trouwens voor het lange antwoord.

Maar zoals ik ook al zei: het gaat om het totaalplaatje, dus is die lijst overbodig
Oud 09-09-2005, 18:13
Fainne
Fainne is offline
iemand kan ook heel verzorgd zijn, maar toch een onfrisse plakkerige uitstraling hebben, dat vind ik ook erg.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:40
haplo
haplo is offline
Wat hebben vrouwen met gestreken kleren? Ik kan me niet voorstellen dat dat zó belangrijk is. Maar goed, ik ben dan ook een man.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:53
Fainne
Fainne is offline
als je kleren superhard gekreukt zijn is dat gewoon geen gezicht.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:54
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-09-2005 @ 17:00 :
Misschien is die lelijke persoon toch wel de beste partner voor je....

Maar ik moest lachen om dat 'lang' Juist omdat we het hier al over hadden gehad! Ja, je zal idd uitzondering zijn. Enjoy it!!
Oh dat had ik helemaal niet gelezen
Maar over dat lelijk, ik bedoel niet dat iemand super knap moet zijn, maar écht lelijk? Nee ..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:13
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
haplo schreef op 09-09-2005 @ 19:40 :
Wat hebben vrouwen met gestreken kleren? Ik kan me niet voorstellen dat dat zó belangrijk is. Maar goed, ik ben dan ook een man.
ik ben een vrouw en ik geef je gelijk
Oud 09-09-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
haplo schreef op 09-09-2005 @ 19:40 :
ik vind het ook niet belangrijk. en ik haat strijken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik ben wel lang, maar strijk mijn kleren niet... ben ik nou kansloos?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-09-2005 @ 20:58 :
Ik ben wel lang, maar strijk mijn kleren niet... ben ik nou kansloos?
Compleet, ik zou het niet eens meer proberen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-09-2005 @ 03:45 :
Nee, ik vind dat niet logisch. Doen wat je uitkomt is niet 'logisch'. Daar komt bij dat ik van mening ben dat je richten op iets hogers, of iets algemeners - ipv iets wat je zelf uitkomt, hoogstaander is.

En je hebt idd niet gezegd of beweerd dat je feministe was/bent...

Ja, maar het verschil is: je kan er wel voor kiezen om Nederlands te gaan studeren. Of omdat niet te doen. Je kan er niet voor kiezen om als man of vrouw geboren te worden. Of als lange, stoere vent, of als juist kleiner meisje.
Dus dat zijn verschillende dingen. Maar idd, dingen waar je voor kiest.... dat doe je jezelf aan, zegmaar

Consequentie is helemaal niet het hoogste goed. -> maar dan hou je weer ruimte voor pragmatisch gedrag, doen wat je uitkomt... en als iedereen dat doet....

Heel simpel gezegd: reken iemand niet af op een ding waar hij/zij niks aan kan doen. Niemand kan bepalen met welk geslacht hij/zij geboren wordt...

En zolang er geen terugkoppeling tussen oorzaak en gevolg is, lijkt mij dat het aanpakken van gevolgen geen invloed heeft op de causaliteiten die ten grondslag liggen aan de voortkomende situatutie.

Oja, voor iedereen die nog verder leest: het wordt langzamerhand wel een beetje een abstracte discussie, maar dat moet toch af en toe wel eens kunnen op S.com

Hmmm, toch vraag ik me af hoeveel mensen zouden reageren met: 'ach, het is nou eenmaal biologisch gunstiger, dus ja...' als ze horen dat hun partner vreemdgaat!

Hmm, ik vind vreemdgaan moreel fout.

Maar.... gevaarlijk onderwerp: verkrachting. Want dat is ook biologisch gezien voordelig voor de verkrachter. Als hij zijn genen niet via de normale weg kan verspreiden, dan kan het wel via een gedwongen paring.

DISCLAIMER: vanzelfsprekend ben ik fel tegen verkrachting, aanranding en ongewenste intimiteiten!!!!!
Kijk, dat is dan het verschil tussen ons - jij bent meer stoa, ik ben meer hedonist
Enne - komt het er niet gewoon op neer dat jij het vervelend vind dat meiden op lange, brede jongens vallen, terwijl jij kleiner en smaller bent?

Dat biologisch gunstiger gaat trouwens natuurlijk niet op, omdat ook vreemdgaande mannen en vrouwen wel veilige seks willen. En wat betreft de verkrachting - hoewel het van een biologisch standpunt misschien te verdedigen valt, denk ik dat er zelfs dan teveel nadelen aan kleven om zo goed voor nakomelingen te zorgen. Bovendien zijn verkrachters mensen met een een psychische aandoening. Verkrachting heeft niet zo zeer met seks (en dus voortplanting) te maken, dan wel met macht.

En verder, hč, denk ik dat wij gewoon hetzelfde willen, hoewel onze redenen misschien niet hetzelfde zijn. En is dat dan niet het belangrijkste?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-09-2005 @ 21:44 :
Kijk, dat is dan het verschil tussen ons - jij bent meer stoa, ik ben meer hedonist
Even uitleg voor de niet klassiek geschoolden onder ons...

Citaat:

Enne - komt het er niet gewoon op neer dat jij het vervelend vind dat meiden op lange, brede jongens vallen, terwijl jij kleiner en smaller bent?
Ik gaf dus net aan dat ik juist wel lang ben. En ik heb niet echt te klagen over aandacht van vrouwen.
Vind het ook wel beetje kort door de bocht: je vind iets niet goed, dus zal je er zelf wel last van hebben.

Je kan toch bijv. ook zelf heel veel geld hebben, en toch keihard socialist zijn. Je maakt je toch niet alleen druk om dingen waar je zelf last van hebt. KOM NOU!

Citaat:
Dat biologisch gunstiger gaat trouwens natuurlijk niet op, omdat ook vreemdgaande mannen en vrouwen wel veilige seks willen.
Ja, natuurlijk. Dat zegt de rationele mens. Maar de drang tot dat gedrag, die zou toch wel flink biologisch bepaald kunnen zijn? Dat de mens momenteel slimmer is (kan zijn) dan zijn genen, tja...

EDIT: deel tekst vet gemaakt!

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En wat betreft de verkrachting - hoewel het van een biologisch standpunt misschien te verdedigen valt, denk ik dat er zelfs dan teveel nadelen aan kleven om zo goed voor nakomelingen te zorgen. Bovendien zijn verkrachters mensen met een een psychische aandoening. Verkrachting heeft niet zo zeer met seks (en dus voortplanting) te maken, dan wel met macht.
Maar als je als mannetje niet aan de bak komt, dan is een slechte poging via verkrachting, toch altijd nog beter dan helemaal geen poging? (puur gezien vanuit idee van genen verspreiden)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-09-2005 @ 21:52 :
Maar als je als mannetje niet aan de bak komt, dan is een slechte poging via verkrachting, toch altijd nog beter dan helemaal geen poging? (puur gezien vanuit idee van genen verspreiden)
Misschien wel, maar ik denk dat een samenleving dat niet accepteert. Kan me bijvoorbeeld ook niet voorstellen dat een macho-chimpansee het zou nemen als een ander mannetje stiekem zijn vrouwtjes loopt te naaien. (Doen die vrouwtjes overigens ook prachtig, de mannetjes tegen elkaar uitspelen )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-09-2005 @ 21:59 :
Misschien wel, maar ik denk dat een samenleving dat niet accepteert. Kan me bijvoorbeeld ook niet voorstellen dat een macho-chimpansee het zou nemen als een ander mannetje stiekem zijn vrouwtjes loopt te naaien. (Doen die vrouwtjes overigens ook prachtig, de mannetjes tegen elkaar uitspelen )
Nou, ik vind dat helemaal niet prachtig...

En die verkrachtede apen doet het neem ik aan stiekum....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-09-2005 @ 21:50 :
Even uitleg voor de niet klassiek geschoolden onder ons...

Ik gaf dus net aan dat ik juist wel lang ben. En ik heb niet echt te klagen over aandacht van vrouwen.
Vind het ook wel beetje kort door de bocht: je vind iets niet goed, dus zal je er zelf wel last van hebben.

Je kan toch bijv. ook zelf heel veel geld hebben, en toch keihard socialist zijn. Je maakt je toch niet alleen druk om dingen waar je zelf last van hebt. KOM NOU!

Ja, natuurlijk. Dat zegt de rationele mens. Maar de drang tot dat gedrag, die zou toch wel flink biologisch bepaald kunnen zijn? Dat de mens momenteel slimmer is (kan zijn) dan zijn genen, tja...

EDIT: deel tekst vet gemaakt!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoa
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hedonisme

Misschien een beetje kort door de bocht, maar de ervaring leert ons dat als mensen heel fel gekant zijn tegen iets, ze er vaak nadeel van ondervinden. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet leuk dat jongens op waanzinnig mooie blonde meisjes met grote borsten en platte buiken vallen, ookal is dat heel begrijpelijk.

De drang tot dat gedrag is zeker weten biologisch bepaald, maar de biologie loopt in dit geval dus achter bij de werkelijkheid. Tegenwoordig is het voor mannen hier in het westen minder voordelig om vreemd te gaan, omdat ze daarbij toch heel weinig kans hebben op nageslacht. Vrouwen willen nu eenmaal liever een kind als ze zelf een man hebben dan als ze alleen de man van een ander hebben. (Weer een ander geval als ze allebei bezet zijn, maar ik geloof niet dat het vaak voorkomt dat een vrouw bewust zwanger wil worden van haar minnaar en niet van haar man. Iets teveel risico om betrapt te worden, mocht het kind bruine ogen krijgen en hebben manlief en jij allebei blauwe ogen).
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-09-2005 @ 22:04 :
Nou, ik vind dat helemaal niet prachtig...

En die verkrachtede apen doet het neem ik aan stiekum....
Ik geloof niet dat er veel stiekem gebeurd in een groep apen (wat is daar trouwens de term voor? Kudde apen lijkt me niet helemaal correct ). Die vrouwtjes schreeuwen vast wel behoorlijk, en lijken me niet zo gemakkelijk stil te houden met dreigementen als mensenvrouwen dat zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-09-2005 @ 22:06 :
Misschien een beetje kort door de bocht, maar de ervaring leert ons dat als mensen heel fel gekant zijn tegen iets, ze er vaak nadeel van ondervinden. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet leuk dat jongens op waanzinnig mooie blonde meisjes met grote borsten en platte buiken vallen, ookal is dat heel begrijpelijk.
Maar gelukkig zit ik anders in elkaar als de gemiddelde aardbewoner

Over blonde vrouwen: ik vind blond het mooist, maar heb ook andere haarkleuren als love subject gehad hoor. PROBEER (!) gewoon beetje door het uiterlijk heen te kijken. Porberen... that's all we can...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten