Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 09:55
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-09-2005 @ 10:28 :
Ik werd deze vakantie geconfronteerd met een Engelsman die me vroeg of ik uit Liverpool kwam, en later stelde dat het beschamend is dat sommige Nederlanders beter Engels spreken dan de Engelsen zelf (met fouten a la 'de brandweer kon net voorkomen dat het huis niet afbrandde') dus dat is iets dat universeel voor komt.
ja ik heb Engelsen gezien die
their
there
they're

door elkaar halen in geschreven teksten
Oud 16-09-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-09-2005 @ 10:28 :
Ik werd deze vakantie geconfronteerd met een Engelsman die me vroeg of ik uit Liverpool kwam, en later stelde dat het beschamend is dat sommige Nederlanders beter Engels spreken dan de Engelsen zelf (met fouten a la 'de brandweer kon net voorkomen dat het huis niet afbrandde') dus dat is iets dat universeel voor komt.
Wat dus mijn argument voor het geven van lessen in het Engels alleen maar ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perseus schreef op 16-09-2005 @ 16:18 :
Wat dus mijn argument voor het geven van lessen in het Engels alleen maar ondersteunt.
Nee, want dat is dus gebeurd zonder dat ik volledig engelstalig onderwijs heb gevolgt.

Nu kan het best zijn dat ik beter ben in talen dan anderen, maar als ik zo ver kom met een paar uurtjes engels van een zielig niveau en het normale contact met engels buiten school, dan is het geven van alle lessen in engels totaal overbodig.
Oud 16-09-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 16-09-2005 @ 10:55 :
ja ik heb Engelsen gezien die
their
there
they're

door elkaar halen in geschreven teksten
Dat doen vrijwel alle Britten/Amerikanen, je komt het op internet ontzettend veel tegen. Dat komt omdat het hetzelfde klinkt, net zoals de in het Nederlands veel voorkomende d/t-fouten.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-09-2005 @ 16:39 :
Nee, want dat is dus gebeurd zonder dat ik volledig engelstalig onderwijs heb gevolgt.

Nu kan het best zijn dat ik beter ben in talen dan anderen, maar als ik zo ver kom met een paar uurtjes engels van een zielig niveau en het normale contact met engels buiten school, dan is het geven van alle lessen in engels totaal overbodig.
Steenkolenengels is in principe van voldoende kwaliteit om fatsoenlijk te kunnen onderhandelen met Engelstaligen, maar het moet wel fatsoenlijk steenkolenengels zijn en niet een soort plat Liverpools, om maar iets te noemen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 10:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perseus schreef op 16-09-2005 @ 23:59 :
Steenkolenengels is in principe van voldoende kwaliteit om fatsoenlijk te kunnen onderhandelen met Engelstaligen, maar het moet wel fatsoenlijk steenkolenengels zijn en niet een soort plat Liverpools, om maar iets te noemen.
Dat accent heb ik mezelf later aangeleerd, naast normaal Engels kan ik nog een aantal anderen.

Maar, back to the point, als je al voldoende Engelse kennis op kunt doen met het vak Engels in zijn huidige vorm is engelstalig onderwijs overbodig.
Oud 17-09-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-09-2005 @ 11:33 :
Dat accent heb ik mezelf later aangeleerd, naast normaal Engels kan ik nog een aantal anderen.

Maar, back to the point, als je al voldoende Engelse kennis op kunt doen met het vak Engels in zijn huidige vorm is engelstalig onderwijs overbodig.
Sorry, maar de technici waar ik mee zit opgescheept hebben echt een dramatische kennis van het Engels, terwijl ik daar met mijn TVWO toch echt met kop en schouders bovenuit steek.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:11
Verwijderd
Ach in friesland leren de kinderen toch ook eerst fries en pas nederlands als ze naar de basisschool gaan. ik zie het probleem niet
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
renee182 schreef op 18-09-2005 @ 12:11 :
Ach in friesland leren de kinderen toch ook eerst fries en pas nederlands als ze naar de basisschool gaan. ik zie het probleem niet
Juist daarom, kijk wat ervan geworden is!
Reageren

Regels voor berichten