![]() |
||
Citaat:
Want zeg nu zelf, the sims is na een paar duizend jaar echt geen leuk spelletje meer.
|
![]() |
||
Citaat:
nou blijf ik overigens de bijbel wel wat gezaghebbender vinden dan jouw boodschappenlijstje, tenzij jouw boodschappenlijstje een historische waarde heeft, door tig verschillende mensen is geschreven, vervolgens tig keer (niet altijd even goed) vertaalt is en door gezaghebbende religieuze leiders misbruikt is om allerhande eigengereide praktijken te verantwoorden. over orkanen gesproken : Katrina was natuurlijk bedoelt om te laten zien dat Bush een idioot is; zelfs als ongelovige zul je moeten toegeven dat het te hopen valt dat de amerikanen er wat van leren. sowieso zou je ondertussen bush er van kunnen verdenken min of meer expres rampen te veroorzaken danwel toe te staan, liefst dicht bij nieuwe verkiezingen. vorige keer ging het goed, nu reageerde die te laat, maar het zou me weinig verbazen als Bush had gehoopt hier (weer) een slaatje uit te slaan. (maar da's allemaal offtopic natuurlijk.)
||
Citaat:
maar de sims is alleen leuk als je eigenlijk met je huiswerk bezig moet ![]()
||
Citaat:
Over de zelfverheerlijking van de mens: "Weet je wat het grote punt is? Jullie willen denken dat er ergens een betere waarheid bestaat dan die waar je al in leeft. Is mijn Schepping soms niet wonderlijk genoeg? Ik heb jullie alles gegeven wat er voor nodig is om tot inzicht te komen, en mij te begrijpen. Elke dag opnieuw, elke seconde, schreeuwt mijn bedoeling jullie toe. De waarheid is vlak onder je neus te vinden. Je kunt het pakken wanneer je maar wil, en er is niks extra's voor nodig; geen gebed, geen speciale kleding of baard, geen omslachtige rituelen of heilig boek. Maar je wil het niet zien. Je wil fantaseren over iets beters, in plaats van van te willen weten wat er is. Je wil geloven in plaats van te kennen. Je denkt dat geloof iets goeds is, maar geloven betekent dat je de waarheid wil verdringen voor iets anders; iets dat je zelf hebt bedacht. Omdat je denkt dat je het beter weet. Omdat je, net als ik, zelf ook wil scheppen." Aldus sprak de here god. ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
PS. komende dagen verhuis ik naar nieuwe werk dus ik zal niet superveel online zijn.
Laatst gewijzigd op 12-09-2005 om 21:49. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn cijfers genoemd dat de toevals kans ergens in de orde van grootte van 19 nullen ligt. natuurlijk betekent dat niet dat het niet kan, maar de berekeningen die ik heb gezien voor de kans op ander leven in het heelal vond ik met die kennis vele malen te optimistisch.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je daarnaast bedenkt hoeveel planeten er zijn dan is het best reeël dat er een aantal planeten zijn die daaraan voldoen. |
![]() |
||
Citaat:
overigens heeft die wiskunde-gast wel een punt, zei het niet dat ruimte ofwel een vacuum is (dat is de wetenschappelijk populaire verklaring) ofwel gevuld met het element 'ether' (wetenschapelijk geen populaire bewering). ervan uitgaane dat de ruimte een vacuum is, heeft de positie van een brok steen amper tot geen invloed op de positie van een brokstuk 100 lichtjaar, of zelfs 100 cm, 'verderop'. immers, er is geen medium aanwezig om de bewegingen door te geven. de door jou genoemde theorieen gaan, denk ik, over het gedrag van stoffen op aarde; echter, die theorieen kunnen niet opgaan voor stoffen in een groot vacuum.
||
Citaat:
overigens, als die constanten iets anders waren geweest, dan was de aarde en de mensheid niet ontstaan 'as we know it', maar wellicht had de natuur/god/evolutie een manier gevonden om een andere 'mensheid' te doen ontstaan.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
De verwondering waarmee ik dan er ook naar kijk is absoluut niet wetenschappelijk. Maar ja, de wetenschap hebben we al gedumpt sinds 40 jaar ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Miss wat je aan zou kunnen dragen is dat er geen ruimte was waarin deze stoffen zouden worden verspreid, maar dan vraag ik me af, hoe je aan die stelling komt.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Als ik wil voorspellen gebruik ik de wetenschap. Dat wordt hier echter niet gevraagd. Ik geloof dat God de aarde heeft geschapen. Dat heeft verder weinig met wetenschap en waarneming te maken, maar met iets dat (voor mij) daarboven staat. Over vloedgolven en 'de wil van God' moet je me maar eens pmmen want ik begrijp niet wat je allemaal over mij denkt, maar denk dat het niet in dit topic hoort. |
![]() |
|||
Citaat:
Ten tweede zou volgens jouw theorie na de big bang energie aan het heelal zijn toegevoegd voor een gelijke spreiding van massa. "Een toestand (ordening) met veel vrije energie zal minder vaak voorkomen dan een met minder vrije energie." (wikipedia) Gravitatie door massa die zwaar is (op 100 mm dus wel, maar 100 lichtjaar vrijwel niet) zou in dit geval de "minder vrije energie" voorstellen, die niet sterk genoeg is om voor een evenredige verdeling te zorgen. Een gelijkmatige verdeling lijkt me dus hoogst onwaarschijnlijk. Tenzij de big bang plaatsvond vanuit een status en vorm van balans en symmetrie. Lijkt me ook niet. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zoals het nu staat is er namelijk nog steeds nul argumenten en redenen om aan te nemen dat het creationisme ook maar in het kleinste beetje waar zou zijn.
||||||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
------- Je kennis over evolutie is dramatisch. Je kunt je beter eerst wat in de materie verdiepen voordat je zulke onzinnige claims doet als hierboven.
Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 10:23. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik hoop dat je doorhebt hoe onzinng dit soort verklaringen zijn.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Binnen de weteschap is het niet mogelijk dat de aarde geschapen zou zijn, dan zou immers elke theorie mogelijk worden. Kortom: Al zou de aarde geschapen zijn, dan kom je er met wetenschap niet achter. Daarom kan je prima geloven dat de aarde geschapen is zonder de wetenschap te verlogenen. Dat ik in reuzen kabouters niet geloof is mijn keuze en de vraag 'waarom geloof je wat je gelooft' is van een heel ander kaliber dan 'wat geloof je' en daar zijn ondertussen genoeg topics voor gemaakt die meestal nergens over gaan. |
![]() |
||
Citaat:
||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. De aminozuren dioe worden gevormd, zijn zowel rechts, als linksdraaiend (verhouding 50/50, terwijl het leven alleen linksdraaiend kan gebruiken. 2. Aminozuren zijn niet zoveel bijzonders. Het zijn gewoon letters, die alleen nut hebben als ze in een volgorde staan. Die volgorde is er niet in de experimenten. Het zijn losse scrambled gegevens. Een lage informatie dichtheid zoals dat heet. 3. De aminozuren worden afgevangen en weggeleid tijdens de experimenten. Zij blijven niet in de omgeving waarin ze ontstaan. Ze worden dan ook stap voor stap bij elkaar gevoegd. (C.B Thaxton, W.L. Bradley, R.L. Olsen, The Mystery of Life's Origin: Reassessing Current theories (Dallas: Lewis & Stanley 1992)) Citaat:
2. Snap ik niet veel van, leg eens uit? 3. Heeft er weinig mee te maken, als ik kijk wat Wikipedia ervan zegt. Citaat:
Daarmee begint het? Ok, en hoe komen we daaraan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ok, dan ben ik benieuwd naar de geweldige berg empirisch bewijs. naar mijn idee is het voornamelijk grootspraak maar wordt er bar weinig bewezen. Dus in het algemeen stel ik dan ook voor om de laatdunkende toon achterwege te laten. We zijn allebei op zoek naar de waarheid, en daar komen we niet door de ander als minderwaardig te schatten. Ik heb ook geen zin om op die gronden een discussie te voeren.
||
![]() |
Citaat:
Er zijn dus verschillende mensen die dus serieus werk hebben gemaakt om eens en voor altijd creationisme de nek om te draaien. Kwamen achter de feiten dat de zaken toch niet zo zeker zijn, en zijn achter het iintelligent design gaan staan. De angst om de creationistische argumenten te bekijken is volgens mij niet wetenschappelijk. Het is namelijk niet wetenschappelijk om je eigen conclusies niet ter discussie te stellen.
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede wordt deze discussie aangezwengeld als religie tegenover wetenschap. Maar in feite is dit een religie vs. religie debat. De ene religie heeft de bijbel als hoogste ijkpunt, de andere heeft verificeerbaarheid als ijkpunt. Maar dan is mijn vraag: Waarom zijn alleen de dingen waar die je kan controleren? Waarom is meten weten?
||
Citaat:
overigens is darwinisme op zn sterkst een geloof, geen religie; bij een religie horen immers religieuze handelingen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Z Citaat:
Overigens komt jou niveau meer in de buurt van dat van een kind, die praten ook over dingen waar ze geen verstand van hebben. Citaat:
Blijkbaar vind je zoeken nogal moeilijk dus ik heb al een deel voor je gedaan. Asjeblieft! Kom jij nu eens met bewijzen* voor ID. *Onthoud ook even dat een bewijs tegen evolutie, niet automatisch een bewijs voor ID is. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Darwin begon duiven te fokken toen hij terugkwam van de Galapagos. Hij zat te denken wat er zou gebeuren als het menselijke proces van selectie werd uitgesmeerd over miljoenen jaren. Wat nu blijkt dat er in het begin een groot verschil met de ouders kan worden gefokt, maar dat steeds meer afvlakt. Daarom klopt de extrapolatie niet. De verandering is niet lineair, maar vlakt af. Citaat:
1. Niemand over die tijdsperiode kan kijken 2. De ervaring dus leert op het kleine bvlak dat veranderingen niet doorzetten. Kortom, op welke waarnemingen is dit geplaatst? Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Kijk bijvoorbeeld na wat voor vlucht het even op aarde nam na de massa-extincties op de grenzen tussen Perm-Trias en Krijt-Tertair Citaat:
De wetenschap weet trouwens niet alles, maar kan wel veel meer en beter verklaren dan andere methodes, per definitie een gebrek aan goede alternatieven dus. Je moet daarbij trouwens ook meenemen dat sommige mensen helemaal niet geinteresseerd zijn in de waarheid kennen, omdat veel te veel denkwerk is, niet acceptabel is (je moet sommigen horen gillen als gewoon platweg gestelt zou worden dat we van aapachtigen afstammen) of gewoon niet te bevatten. In dat soort situaties slikken mensen hapklare brokken, los van of dat klopt of niet, dat zien we bij armoede, drugsgebruik, dictators die 'overal' oplossingen voor hebben, mensen vluchten soms voor de werkelijkheid. Maar dit gaat offtopic, dat valt onder de oorzaak voor religie, niet onder de evolutie.
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar voor mezelf wijzen de argumenten van Darwin alleen maar terug naar een ontwerp, en heb ik niet de zin om echt alle nieuwe diungen bij te houden. het punt is niet of het een samenhangend systeem is. Punt is alleen of het een juist vertrekpunt heeft. Ik vind het voor mezelf voldoende aangetoond dat elke stap zoals ik in de eerste post zette lek is, en juist een argument is voor de "tegenpartij" en dan ga ik me niet verder verdiepen. Ik ben geen natuurkundige of bioloog, dus als je maar genoeg moeilijke woorden gebruikt snap ik er toch weinig van. Er zijn anderen die daar meer van weten en daar goede antwoordden op hebben. Citaat:
![]() Citaat:
Je hebt gelijk dat het christendom voorbij lijkt te zijn, en er vele andere religies opkomen. Maar die bewijzen alleen het punt dat de tijd van de ratio voorbij is. Praat met een gemiddelde gothic en je hoort dingen die ze 60 jaar geleden niet gezegd zouden hebben. Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 15:33. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Hoe is evolutie begonnen? Nadat er leven was ontstaan! Overigens vind ik het raar dat je wel in het bestaan van een ziel gelooft, maar niet erg overtuigd bent van de kloppendheid van de evolutietheorie. Dit terwijl het tweede duidelijke bewijzen voor zich heeft spreken in tegenstelling tot het eerste. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Aan het einde van het Perm tijdperk (250 miljoen jaar geleden) vonden er catastrofale vulkaanuitbarstingen plaats gedurende een periode van 100.000 jaar, die meer dan 260.000 kilometer met lava bedekte. Tussen de 75 en 95% van al het leven op aarde verdween, waarna de ontwikkeling van de dinosauriers in gang werd gezet. Aan het einde van het Krijt tijdperk sloeg er bij Yucatan een meteoriet in die enorme tsunami-golven moet hebben veroorzaakt, en zoveel stof de atmosfeer inslingerde dat er eeb ijstijd ontstond waarin alle dinosauriers uitstierven, waardoor zoogdieren een grote vlucht konden nemen. Na ieder van de massa-extincties zie je dat het beeld van alle soorten op aarde 'opeens' (op een gigantische tijdschaal dan) sterk begon te veranderen doordat veel soorten verdwenen, en andere soorten veel meer kansen kregen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoek verder eens op “chromosome duplication”, “gene duplication” of “endosymbiosis” Citaat:
Citaat:
Als je je goed zou verdiepen in de anatomie en fysiologie van de verschillende diersoorten, zul je er achter komen dat het steeds kleine variaties zijn op hun evolutionaire voorgangers. Er is nooit sprake van een compleet nieuw orgaan vanuit het niets. Dit proces van opeenstapeling van kleine variaties heeft zich al ruim 3,5 miljard jaar afgespeeld, met de rijke variëteit aan leven de we kennen tot gevolg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uiteraard kun je ook zelf eens naar een universiteitsbibliotheek lopen. Daar zul je tientallen tijdschriften en honderden boeken vinden over evolutie.
||
![]() |
Citaat:
In tussentijd mag jij je natuurlijk bezighouden met alle theoretisch mogelijke verklaringen - van goden tot kabouters -, ook al is er geen enkele aanwijzing voor. Ik denk echter dat het weing bij zal dragen aan de discussie. Ik houd me liever bezig met zinnige zaken.
||
Citaat:
Edit: Om een of andere reden wordt het geen link, hoe vaak ik ook probeer. Copy & paste dus, mijn excuses voor het ongemak. Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 20:20. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Daar mijn studie bol staat van de biologie zal je mij ook niet snel de evolutietheorie zien afvallen als enige valide wetenschappelijke verklaring voor onze waarneming. Dat neemt niet weg dat ik blijf geloven dat wat er in genesis staat waar is omdat ik niet geloof dat de wetenschappelijke methode de waarheid der dingen achterhaald. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een kritische blik op je eigen religieuze overtuigingen Gatara | 160 | 15-10-2006 21:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De mens tussen de dieren dragonstorm | 94 | 04-10-2004 08:30 |