Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2005, 07:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zit me net af te vragen. Ik las net ergens "modekutjes". Ik kleed me ook graag goed aan en draag ook wel wat basic make-up (niet overdreven ofzo meestal alleen mascara en eyeliner). Maar ik zie mezelf niet als een modekutje, gewoon iemand die goed voor de dag komt.

Wat is dan eigenlijk een modekutje precies? Wordt dat alleen al op uiterlijk gebaseerd of ook op gedrag? En welk gedrag dan? In die richting van aandacht trekken bij het mannelijk geslacht oid?

Want ik ken zat meiden die zich leuk (en ook duur) kleden ed maar gewoon hartstikke aardig zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2005, 11:34
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-09-2005 @ 08:11 :
Ik zit me net af te vragen. Ik las net ergens "modekutjes". Ik kleed me ook graag goed aan en draag ook wel wat basic make-up (niet overdreven ofzo meestal alleen mascara en eyeliner). Maar ik zie mezelf niet als een modekutje, gewoon iemand die goed voor de dag komt.

Wat is dan eigenlijk een modekutje precies? Wordt dat alleen al op uiterlijk gebaseerd of ook op gedrag? En welk gedrag dan? In die richting van aandacht trekken bij het mannelijk geslacht oid?

Want ik ken zat meiden die zich leuk (en ook duur) kleden ed maar gewoon hartstikke aardig zijn.
'Modekut' is een negatieve aanduiding voor mensen die meedoen aan de modes, zoals kleding, muzieksmaak of gedrag, gebruikt door de mensen die dit niet doen. Meestal word er ook 'dom' of 'kortzichtig'. mee bedoelt.

Net als bijvoorbeeld 'hippie' gebruikt word door veel modekutten om hippies aan te duiden, ookal zien die hippies zichzelf niet als hippie maar als [metal, zichzelf, goth, punk, etc.].

[edit]
Sowieso geef je zelf ook al weer een waardeoordeel.
Citaat:
Citaat:
"modekutjes". Ik kleed me ook graag goed aan
Door dit te zeggen geef je aan te vinden dat niet-modekutten zich niet goed of leuk kleden, dus niet klagen als mensen ook minachtend over jou gaan doen

Laatst gewijzigd op 28-09-2005 om 11:39.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 08:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 28-09-2005 @ 12:34 :
'
[edit]
Sowieso geef je zelf ook al weer een waardeoordeel.

Door dit te zeggen geef je aan te vinden dat niet-modekutten zich niet goed of leuk kleden, dus niet klagen als mensen ook minachtend over jou gaan doen
Dat is dus niet waar wat je zegt. Ik zeg toch dat ik mezelf geen modekutje vind en me wel goed aankleed? Dan zeg ik toch dat niet-modekutjes zich ook leuk kunnen kleden? Dat is nou juist mijn punt. Als bij goed kleden ed direct het verband met modekutjes wordt gelegd, vind ik dat niet reeel. Want ik ken dus zat mensen die zich goed kleden ed (en dus misschien door anderen als modekutjes worden gezien) maar juist hartstikke aardig zijn. En in dit topic wordt door bepaalde mensen minachtend gedaan over modekutjes.

Wat is nou het probleem? Als ik erover nadenk klinkt het eerder als jaloezie. Want dat ik bijvoorbeeld een broek heb van replay, hoeft niet te zeggen dat ik perse mee wil lopen met de rest van de wereld. Ik heb dan die broek omdat ik hem mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 08:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Trouwens, ik heb het over goed aankleden. Dat wil nog niet zeggen dat je met de mode mee moet lopen om je goed te kunnen aankleden. Want ik houd dat echt niet bij wat nou precies mode is of niet. Ik kijk gewoon in de winkel en wat ik leuk vind, koop ik.

Overigens zijn gotics ed ook mensen die meelopen met anderen. Zij zien er namelijk ook allemaal hetzelfde uit. En ook zij hebben een vooroordeel over anderen. Dus ze zijn net zo erg als modekutjes.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 11:42
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 09:46 :

Overigens zijn gotics ed ook mensen die meelopen met anderen. Zij zien er namelijk ook allemaal hetzelfde uit. En ook zij hebben een vooroordeel over anderen. Dus ze zijn net zo erg als modekutjes.
En jij hebt dan weer op jouw beurt een vooroordeel over goths? Wat betekent dit nu weer voor de wereldrangorde? Iedereen is even erg als zgn "modekutjes"?
Oud 29-09-2005, 15:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 29-09-2005 @ 12:42 :
En jij hebt dan weer op jouw beurt een vooroordeel over goths? Wat betekent dit nu weer voor de wereldrangorde? Iedereen is even erg als zgn "modekutjes"?
Welk vooroordeel heb ik nou? Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit? Het kan mij niets schelen hoe ze zich kleden, maar als ik ze zulke dingen over "modekutjes" hoor zeggen vind ik dat ze weinig recht van spreken hebben. Daar gaat het me om.

Laatst gewijzigd op 29-09-2005 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 16:22
Blood Fire Rage
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 16:31 :
Welk vooroordeel heb ik nou? Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit?
Nee. Voor jou zien alle goths er het zelfde uit. Voor de goths zien alle modekutten er het zelfde uit.

Net zoals Japanners Europeanen niet uit elkaar kunnen houden en vice versa.

Citaat:
Het kan mij niets schelen hoe ze zich kleden, maar als ik hun hoor zulke dingen wel over "modekutjes" hoor zeggen vind ik dat ze weinig recht van spreken hebben. Daar gaat het me om.
En daar heb je gelijk in
Oud 29-09-2005, 16:24
gezweetwel
gezweetwel is offline
Volgens mij spreken Goths 'zo' over "modekutjes", niet om hun kleren, maar waar die kleren voor staan, de mentaliteit enzo.
Oud 29-09-2005, 16:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 29-09-2005 @ 17:24 :
Volgens mij spreken Goths 'zo' over "modekutjes", niet om hun kleren, maar waar die kleren voor staan, de mentaliteit enzo.
Waar staan die kleren voor dan? Dat is pas een vooroordeel.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 16:45
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 17:39 :
Volgens hen dan: zie deze topic
Oud 29-09-2005, 16:50
Blood Fire Rage
Citaat:
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 17:39 :
Dat is het probleem, onbegrip. Bij alto's staan de kleren ergens voor, bij modekutten hoeven ze alleen maar mooi te zijn.

Dus Chloe Siere, het is niet zo gek als gezweetwel denkt dat iedereens kleren ergens voor staan.
Oud 29-09-2005, 16:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 29-09-2005 @ 17:50 :
Dat is het probleem, onbegrip. Bij alto's staan de kleren ergens voor, bij modekutten hoeven ze alleen maar mooi te zijn.

Dus Chloe Siere, het is niet zo gek als gezweetwel denkt dat iedereens kleren ergens voor staan.
Waarom zou je niet mooi mogen zijn? Waarom zou je karakter dan ook direct "kut" moeten zijn? gezweetwel had het over "mentaliteit".

Mijn kleren passen bij mij. Ik kies ze uit omdat ik ze mooi vind en ze goed vind staan. Ik kom graag goed voor de dag. Mijn doel is misschien wel om op een kantoor te gaan werken, representatief zijn voor een bedrijf. Dan moet ik niet met alto-kleding aan komen zetten.

En omdat ze met de mode meegaan of niet zwart en apart zijn, is het direct alleen maar "om mooi te zijn"? Alto's dragen ze alleen maar om anders te zijn. Zo kan je het ook zeggen. Zal wel niet zo zijn, maar het is net zo kortzichtig als wanneer je zegt dat modekutjes ze dragen om alleen maar mooi te zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 17:01
gezweetwel
gezweetwel is offline
@Chloe Siere: je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen
Het ene moment zeg je (terecht) dat ik het over mentaliteit heb, het andere moment begin je je eigen kleren te verdedigen.
Oud 29-09-2005, 17:11
Blood Fire Rage
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 17:55 :
Waarom zou je niet mooi mogen zijn? Waarom zou je karakter dan ook direct "kut" moeten zijn? gezweetwel had het over "mentaliteit".

Mijn kleren passen bij mij. Ik kies ze uit omdat ik ze mooi vind en ze goed vind staan. Ik kom graag goed voor de dag. Mijn doel is misschien wel om op een kantoor te gaan werken, representatief zijn voor een bedrijf. Dan moet ik niet met alto-kleding aan komen zetten.

En omdat ze met de mode meegaan of niet zwart en apart zijn, is het direct alleen maar "om mooi te zijn"? Alto's dragen ze alleen maar om anders te zijn. Zo kan je het ook zeggen. Zal wel niet zo zijn, maar het is net zo kortzichtig als wanneer je zegt dat modekutjes ze dragen om alleen maar mooi te zijn.
Lieve kind, ik viel je niet aan en het gaat niet om kleren. Ik hoop dat je dat nou snapt.

Ik verbind geen veroordelende waarde aan het woord alto of het woord modekut. Het zijn nou eenmaal algemeen geaccepteerde woorden om groepen aan te duiden.

Ik veroordeel niet jou, jouw kleren of de reden dat je ze draagt. Ik heb niet gezegt dat het slecht is om een modekut te zijn en ik heb niet gezegt dat het slecht is als je je kleren alleen maar draagt omdat ze mooi zijn. Jij zei zelf:

Chloe Siere
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Dan moet je nu niet gaan zeuren dat het kortzichtig is om te denken dat modekutkleren nergens voor staan.

Alto's dragen hun kleren niet alleen omdat ze 'anders' willen zijn (als dat zo was was dat wel jammerlijk mislukt) maar omdat ze er een statement mee willen maken, het zelf mooi vinden en het belangrijkste van alles: omdat ze alto zijn.
Oud 29-09-2005, 17:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 29-09-2005 @ 18:01 :
@Chloe Siere: je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen
Het ene moment zeg je (terecht) dat ik het over mentaliteit heb, het andere moment begin je je eigen kleren te verdedigen.
Ik voel me niet aangevallen. Het klopt gewoon niet. De "modekutjes" zijn mensen met een vooroordeel, maar de mensen die hierover klagen hebben ook vooroordelen. Eigenlijk heeft vrijwel iedereen dit.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gezeur waar TS het over heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 17:14
Blood Fire Rage
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 18:12 :

Wacht maar tot iedereen jou aankijkt alsof je stront bent, kun je lachen
Oud 29-09-2005, 17:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 29-09-2005 @ 18:11 :
Jij zei zelf:

Chloe Siere
quote:

Dan moet je nu niet gaan zeuren dat het kortzichtig is om te denken dat modekutkleren nergens voor staan.

Lieve jongen, ik zei dat omdat gezweetwel dus over mentaliteit begon (en daarbij de andere vooroordelen die je daar aan kunt plakken) en dat dat echt niet te koppelen is aan de reden waarom "modekutjes" die kleren dragen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 17:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 29-09-2005 @ 18:14 :
Wacht maar tot iedereen jou aankijkt alsof je stront bent, kun je lachen
Oh nee, nu kan ik wel tig dingen op gaan noemen waarmee ik wil zeggen waarom ik het gezeur vind, maar ik heb geen zin om daar aan te beginnen. Het gaat in ieder geval niet direct hierover.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 17:20
Blood Fire Rage
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 18:16 :
Oh nee, nu kan ik wel tig dingen op gaan noemen waarmee ik wil zeggen waarom ik het gezeur vind, maar ik heb geen zin om daar aan te beginnen. Het gaat in ieder geval niet direct hierover.
Juist wel, juist wel. Sterker nog, dit is eindelijk ontopic
Dus, zet je luiheid maar opzij en laat maar even zien dat je een goede redenatie neer kan zetten.
Oud 29-09-2005, 17:33
boer
boer is offline
pff, wat een roze labeltje al voor een belang kan hebben op de middelbare school
Oud 29-09-2005, 17:39
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 18:15 :
Lieve jongen, ik zei dat omdat gezweetwel dus over mentaliteit begon (en daarbij de andere vooroordelen die je daar aan kunt plakken) en dat dat echt niet te koppelen is aan de reden waarom "modekutjes" die kleren dragen.
Meid, het is niet omdat je zelf andere (event. drog-)redenen zoekt voor 'waarom jij bepaalde kleren draagt', dat je voor een hele groep mensen kan spreken.
En leg eens uit hoe mentaliteit daar niet aan te koppelen is?

Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 18:15 :
En daar ga ik eigenlijk wel mee akkoord.
Oud 29-09-2005, 22:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dat verandert vanzelf als je ouder wordt en gaat studeren. Over het algemeen heb je er dan geen last meer van.

Maar die types, ja, die ken ik wel van de middelbare school. Ik kon me daar nooit zo druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 06:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-09-2005 @ 23:44 :
Dat verandert vanzelf als je ouder wordt en gaat studeren. Over het algemeen heb je er dan geen last meer van.
Mijn nichtje vertelde anders laatst dat de meiden bij haar op de universiteit ook niet van meisjes meisjes (zoals zij het zei) houden
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:45
Ostentation
Ostentation is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-09-2005 @ 18:12 :
Ga dan alsjeblieft niet in mijn topic lopen wroeten kind, ga dansen of je hond uit laten, maar ga jezelf niet in de nesten werken om vervolgens door de stront naar beneden te zakken. Koest!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:46
Ostentation
Ostentation is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-09-2005 @ 23:44 :

Maar die types, ja, die ken ik wel van de middelbare school. Ik kon me daar nooit zo druk om maken.
ik ben ook een meisje he, die maken zich vaker druk dan jongens, nouja, openbaarlijk druk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-09-2005 @ 07:39 :
Mijn nichtje vertelde anders laatst dat de meiden bij haar op de universiteit ook niet van meisjes meisjes (zoals zij het zei) houden
'Niet van houden' is nog altijd iets anders dan het actief laten merken, negeren, met een groepje buitensluiten, arrogant doen etc. Trouwens, over hoeveel meiden gaat het? Ik ken op de univ een jongens-meisje en een *echt* meisjes-meisje, maar die doen ook gewoon normaal tegen mekaar. Dusss...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 09:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 30-09-2005 @ 20:45 :
Ga dan alsjeblieft niet in mijn topic lopen wroeten kind, ga dansen of je hond uit laten, maar ga jezelf niet in de nesten werken om vervolgens door de stront naar beneden te zakken. Koest!
OMG, doe eens even rustig he En hoezo, ik werk me in de nesten? Daar heb ik anders niets van gemerkt. En zak zelf door de stront
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 09:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 21:34 :
'Niet van houden' is nog altijd iets anders dan het actief laten merken, negeren, met een groepje buitensluiten, arrogant doen etc. Trouwens, over hoeveel meiden gaat het? Ik ken op de univ een jongens-meisje en een *echt* meisjes-meisje, maar die doen ook gewoon normaal tegen mekaar. Dusss...
Haha ja dat weet ik ook niet precies. Het was toevallig dat ze het erover had laatst Dat het haar opviel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 11:12
blurred
blurred is offline
Citaat:
Misschien was alternatieve kleding toch een betere optie...
Hierin vind ik toch een beetje doorklinken dat je jouw nieuwe kleding gekozen hebt omdat je wilde dat zij het mooi zouden vinden. Er zit namelijk een heel groot verschil tussen Ralph Lauren en alternatieve kleding. Als jij dus eerst kiest voor Ralph Lauren en Replay, en als dat niet in de smaak viel meteen over wil stappen op alternatieve kleding, denk ik dat jij je kleedt zoals je jezelf kleedt om in de smaak te vallen. En dat hebben dat soort "populaire bitches", zoals jij ze noemt, meteen door. Die kunnen ruiken dat jij bevestiging zoekt in je nieuwe kleren, en weten precies hoe ze dat met minimale inspanning (slechts één blik) de grond in moeten boren. Met succes.

Probeer schijt te hebben aan dat soort types, je bereikt er niks mee dat je jezelf door hen laat beïnvloeden. Eigenlijk werkt dat alleen maar in hun voordeel, zij kunnen jou de grond inboren. Koop voortaan kleren die JIJ mooi vindt, of het nou een merkje heeft of niet. Scheelt je moeder een hoop over de balk gesmeten geld, en jou een hoop nutteloze kopzorgen.
Oud 01-10-2005, 11:21
Halflight
Halflight is offline
Ik denk ook dat de conclusie 'modekutjes' te snel word getrokken. Maar ik denk dat sowiezo iedereen elkaar snel veroordeeld. Mijn defenitie van modekutjes zijn mensen die klakkeloos de mode volgen om bij een bepaalde groep te horen. Ik vind er niks mis mee als mensen ongeacht het merk er gewoon graag goed verzorgd bij lopen. Graag zelfs. Dat doe ik zelf ook. En ja, ik heb ook wel een aantal merkkleding, maar niet omdat ik nou zo populair daarvan wordt, maar omdat ik het mooi vind
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 13:09
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Halflight schreef op 01-10-2005 @ 12:21 :
Mijn defenitie van modekutjes zijn mensen die klakkeloos de mode volgen om bij een bepaalde groep te horen.
Volgens die definitie komt de TS toch plots in een compleet ander daglicht te staan...
Oud 01-10-2005, 16:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 01-10-2005 @ 14:09 :
Volgens die definitie komt de TS toch plots in een compleet ander daglicht te staan...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 23:46
JaJ
JaJ is offline
Veel te makkelijk.
die "modekutjes" zijn ook mensen, en hebben waarschijnlijk ook vrienden en een leven, waarin ze ook lol hebben, en die vrienden zullen hen niet als modekutjes omschrijven. Als je het hen vraagt, blijken die modekutjes plotseling geschikte mensen te zijn. wie gaan we geloven? Als zij het topic als eerst hadden geopend, met hun versie van het verhaal, zaten we op de topicstartster te schelden.
we mogen dan allemaal uniek zijn, voor de rest zijn we hetzelfde.
Oud 02-10-2005, 01:30
knappe jongen
knappe jongen is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 30-09-2005 @ 20:45 :
Hoe zielig. Zo overdreven reageren op een beetje kritiek tegen jezelf. Beetje gerustreerd denk je niet?

maargoed, even ontopic...

sinds wanneer staat het hebben van geld en dure kleding synoniem voor populair? (echt een typisch middelbaar school woord) ts vind dat meiden met dure kleding popi meiden zijn. En om zelf ook popi te worden of in de smaak te vallen koop ze zelf ook "dure" kleding. Vervoelgens word ze eop "vies" aangekeken en haar hele wereld stort inelkaar. Toch wel een beetje aanstellerij dunkt mij zo.
Oud 02-10-2005, 02:57
Blood Fire Rage
Citaat:
knappe jongen schreef op 02-10-2005 @ 02:30 :
(echt een typisch middelbaar school woord)
Och, grootvadertje, 'populair' is zooooo passé
Oud 02-10-2005, 10:26
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
knappe jongen schreef op 02-10-2005 @ 02:30 :

sinds wanneer staat het hebben van geld en dure kleding synoniem voor populair? (echt een typisch middelbaar school woord) ts vind dat meiden met dure kleding popi meiden zijn. En om zelf ook popi te worden of in de smaak te vallen koop ze zelf ook "dure" kleding. Vervoelgens word ze eop "vies" aangekeken en haar hele wereld stort inelkaar. Toch wel een beetje aanstellerij dunkt mij zo.
bwa, als ik op mijn school rondkijk... het is niet zo dat alle meisjes die merkkledij dragen of zo popu zijn, maar degene die het wél zijn, lijken wel recht uit een hollywoodfilm gelopen ja. maar goed, da's allemaal heel relatief hoor, uiteindelijk gaat het meer om 'wat zij geloven'. mijn vrienden en ik trekken ons daar niks van aan, en dan hebben we er ook geen last van. als je iets tegen hen zegt, zeggen ze heus wel iets terug, het zijn geen cliché-bitchen. en gewoon omdat ze 'popu' zijn, wil dat toch niet zeggen dat ze altijd beleefd moeten zijn? wij zijn ook niet altijd beleefd hoor alleen worden ze er sneller op aangekeken. ze zijn niet meer of minder oppervlakkig dan zoveel anderen, gewoon wat openlijker (en KUNNEN dat ook zijn), door hun 'aanstellerige kledij' .
Oud 09-10-2005, 14:30
Anno2007
Anno2007 is offline
wat ik heel erg door vindt klinken is van: ''trek je niets van hun aan"

maar vaak is dat helemaal zo makkelijk niet... je gaat ( of iig ik) ga t me allemaal persoonlijk aantrekken...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 17:13
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 09-10-2005 @ 15:30 :
wat ik heel erg door vindt klinken is van: ''trek je niets van hun aan"

maar vaak is dat helemaal zo makkelijk niet... je gaat ( of iig ik) ga t me allemaal persoonlijk aantrekken...
Ja zoiets gaat ook niet makkelijk, maar toch moet je het proberen, het is de enige manier om van die rot gevoelens af te komen..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:39
Ostentation
Ostentation is offline
kijk, zij snappen mij.

maarik moet zeggen dat ik door de harde taal van een aantal mensen in mijn topic, minder op die meiden ben gaan letten.

Ik voel me beter en *knijp* hem ook absoluut niet meer voor ze!

bedankt iedereen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten