Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Net als bijvoorbeeld 'hippie' gebruikt word door veel modekutten om hippies aan te duiden, ookal zien die hippies zichzelf niet als hippie maar als [metal, zichzelf, goth, punk, etc.]. [edit] Sowieso geef je zelf ook al weer een waardeoordeel. Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 28-09-2005 om 11:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat is nou het probleem? Als ik erover nadenk klinkt het eerder als jaloezie. Want dat ik bijvoorbeeld een broek heb van replay, hoeft niet te zeggen dat ik perse mee wil lopen met de rest van de wereld. Ik heb dan die broek omdat ik hem mooi vind. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-09-2005 om 16:39. |
![]() |
|||
Citaat:
Net zoals Japanners Europeanen niet uit elkaar kunnen houden en vice versa. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Dus Chloe Siere, het is niet zo gek als gezweetwel denkt dat iedereens kleren ergens voor staan.
||
![]() |
Citaat:
Mijn kleren passen bij mij. Ik kies ze uit omdat ik ze mooi vind en ze goed vind staan. Ik kom graag goed voor de dag. Mijn doel is misschien wel om op een kantoor te gaan werken, representatief zijn voor een bedrijf. Dan moet ik niet met alto-kleding aan komen zetten. En omdat ze met de mode meegaan of niet zwart en apart zijn, is het direct alleen maar "om mooi te zijn"? Alto's dragen ze alleen maar om anders te zijn. Zo kan je het ook zeggen. Zal wel niet zo zijn, maar het is net zo kortzichtig als wanneer je zegt dat modekutjes ze dragen om alleen maar mooi te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Ik verbind geen veroordelende waarde aan het woord alto of het woord modekut. Het zijn nou eenmaal algemeen geaccepteerde woorden om groepen aan te duiden. Ik veroordeel niet jou, jouw kleren of de reden dat je ze draagt. Ik heb niet gezegt dat het slecht is om een modekut te zijn en ik heb niet gezegt dat het slecht is als je je kleren alleen maar draagt omdat ze mooi zijn. Jij zei zelf: Chloe Siere quote: -------------------------------------------------------------------------------- gezweetwel schreef op 29-09-2005 @ 17:24 : Volgens mij spreken Goths 'zo' over "modekutjes", niet om hun kleren, maar waar die kleren voor staan, de mentaliteit enzo. -------------------------------------------------------------------------------- Waar staan die kleren voor dan? Dat is pas een vooroordeel. Dan moet je nu niet gaan zeuren dat het kortzichtig is om te denken dat modekutkleren nergens voor staan. Alto's dragen hun kleren niet alleen omdat ze 'anders' willen zijn (als dat zo was was dat wel jammerlijk mislukt) maar omdat ze er een statement mee willen maken, het zelf mooi vinden en het belangrijkste van alles: omdat ze alto zijn.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gezeur waar TS het over heeft. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus, zet je luiheid maar opzij en laat maar even zien dat je een goede redenatie neer kan zetten.
|||
Citaat:
En leg eens uit hoe mentaliteit daar niet aan te koppelen is? Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik denk ook dat de conclusie 'modekutjes' te snel word getrokken. Maar ik denk dat sowiezo iedereen elkaar snel veroordeeld. Mijn defenitie van modekutjes zijn mensen die klakkeloos de mode volgen om bij een bepaalde groep te horen. Ik vind er niks mis mee als mensen ongeacht het merk er gewoon graag goed verzorgd bij lopen. Graag zelfs. Dat doe ik zelf ook. En ja, ik heb ook wel een aantal merkkleding, maar niet omdat ik nou zo populair daarvan wordt, maar omdat ik het mooi vind
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Veel te makkelijk.
die "modekutjes" zijn ook mensen, en hebben waarschijnlijk ook vrienden en een leven, waarin ze ook lol hebben, en die vrienden zullen hen niet als modekutjes omschrijven. Als je het hen vraagt, blijken die modekutjes plotseling geschikte mensen te zijn. wie gaan we geloven? Als zij het topic als eerst hadden geopend, met hun versie van het verhaal, zaten we op de topicstartster te schelden. we mogen dan allemaal uniek zijn, voor de rest zijn we hetzelfde.
||
Citaat:
![]() maargoed, even ontopic... sinds wanneer staat het hebben van geld en dure kleding synoniem voor populair? (echt een typisch middelbaar school woord) ts vind dat meiden met dure kleding popi meiden zijn. En om zelf ook popi te worden of in de smaak te vallen koop ze zelf ook "dure" kleding. Vervoelgens word ze eop "vies" aangekeken en haar hele wereld stort inelkaar. Toch wel een beetje aanstellerij dunkt mij zo.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|