Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2005, 18:08
Ostentation
Ostentation is offline
zegt mij genoeg.

Gek word ik er van, de populairste meisjes van mijn school die denken dat ze prinsessen zijn en daardoor iedereen mogen zien als hún onderdanen.

Misschien herkent iemand iets in mijn ervaringen, waarover ik veel pieker: wat zullen andere mensen voelen, voelen zij het wel?

Stel je eens voor. Na weken zeuren ga je dan ein-de-lijk de stad in met je moeder. Zij neemt uiteraard haar pin pas/creditcard mee waardoor jij ongestoord je eens lekker kunt laten gaan. Je wurmt je in de duurste kleding met als gevolg dat je moeder het ineens niet meer zo leuk vindt om met dochterlief te gaan winkelen. Maar uiteindelijk krijg je haar dan toch zover om die Replay broek inclusief roze labeltje én Ralph Lauren polo'tje voor jou alleen te kopen.

Eureka aan dit wonder, jij gaat blij naar school met een outfit voor de-helft-van-de-prijs, maar goed dat neemt niet weg dat je er leuk uit ziet, althans dat denk je. Tot je de blikken ziet van Miss Popular nummer 1, Miss Popular nummer 2 en Miss Popular nummer 3. Van top tot teen bekijken ze je en kijken dan met een blik in hun ogen van, OMG! kijk wat zij aanheeft! van je weg.

Je hebt het gevoel dat niet iedereen het zo met je eens is, qua kledingsmaak dan he. Je voelt je ineens heel anders en je denkt dat je er bij loopt als een aap die stamt uit het jaar nul. Thank you bitches! gaat er door je hoofd. En daar vliegt het zelfvertrouwen weg. Misschien was alternatieve kleding toch een betere optie...

Sorry voor de toon in het verhaal, maar dit is hoe ik mij op het moment nu voel. Ik heb echt de pest aan dit soort mensen en ga mij er tegen verzetten. Een eerdere poging is helaas iets uit de hand gelopen. Ken of ben jij zo'n bitch, neem dan contact met mij op.

Ostentation

Laatst gewijzigd op 12-09-2005 om 18:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2005, 18:11
Hem
Hem is offline
ben jij het verwende sletje in dit verhaal die het kut vind als iemand dezelfde kleren aanheeft als zij, of zie ik dat fout?
Oud 12-09-2005, 18:13
Ostentation
Ostentation is offline
Nou dat zie je totaal fout. Zij zijn juist verwend, en vinden het niet leuk, o.i.d. wanneer "de gewone Nederlander" ook ineens in merkkleding loopt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:15
Faerie
Faerie is offline
ja wat maakt het uit dat zij zo kijken. je hebt die kleren toch niet aan voor die "miss popular"s of wel dan
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:18
Nona
Nona is offline
Boeiend wat zij vinden. Modetutjes moeten zich bij hun eigen make-upjes houden en zich niet met anderen bemoeien. En als ze dat wel doen zul je snel genoeg zien dat op hen ook genoeg aan te merken valt. Niet alleen gedrag, maar ook qua uiterlijk zien ze er negen van de tien keer net zo uit als ieder ander: met schoonheidsfoutjes. En als ze je aanleiding geven daar eens de nadruk op te leggen mag je dat met een gerust hart doen.
Oud 12-09-2005, 18:21
Ostentation
Ostentation is offline
ja dat is inderdaad zo, kruimel. Maar toch, het is zo heel erg niet leuk als je denkt dat je er leuk uit ziet, en dat je dan door een blik compleet omlaag gehaald wordt!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:22
Al Murphy
Al Murphy is offline
Jij gaat dus op zwier met de visa-kaart van je mam, dure kleren kopen om miss popularity te worden, en toch ben je niet verwend? Goed bezig!

Iemands goedkeuring of afkeuring kan je trouwens niet of nauwelijks kopen. Als je andere mensen als bitch bestempelt moet je niet verwachten dat ze jou ineens de tofste van de klas vinden, ook al koop je de dure kleren die zij mooi vinden.

Soit, volgende keer alternatieve kleren kopen en dan is je probleem weer helemaal opgelost.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:24
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 12-09-2005 @ 19:21 :
ja dat is inderdaad zo, kruimel. Maar toch, het is zo heel erg niet leuk als je denkt dat je er leuk uit ziet, en dat je dan door een blik compleet omlaag gehaald wordt!
Nee, dat is niet leuk. Is het wel het einde van de wereld?
Oud 12-09-2005, 18:28
Faerie
Faerie is offline
nu zeg je wel dat je helemaal omlaag gehaald wordt, maar dat hoeft helemaal niet! daar kies je zelf voor. Je kunt ook denken van: 'pff wat anderen denken maakt me niks uit' en dan is dat helemaal niet. ook al krijg je blikken, jij voelt je goed en daar gaat het toch om
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:34
Ostentation
Ostentation is offline
Het grote deel van het verhaal is wel waar, maar ook heb ik de overdreven knop aangezet, die nu alweer uit is.

Ik krijg kleedgeld en heb geen RL en Replay, maar het gaat om het idee. Ik wil helemaal geen bitch zijn, ook niet populair omdat dat vermoeiend is en je krijgt er toch alleen maar problemen door(hier spreekt een ervaren persoon).

Hoe kan ik me niks aantrekken van wat andere mensen van mij vinden? Ik word al gek als iemand naar me kijkt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:55
Verwijderd
der zijn zat mensen die me vaag aankijken over hoe k eruit zie.. maar dan kijk ik heel even naar hun en dan ben k altijd maar weer blij dat ik er niet zoals hun bij hoef te lopen.. k neem aan dat je kleren aan doet die jij mooi vind, en dat is toch het allerbelangrijkste..?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 19:24
BleuEyes
BleuEyes is offline
Als die 'verwaande-bitches' naar je kijken wordt je indd onzeker... Ik ook... en waarschijnlijk een hele hoop anderen ook.. Ik heb zo'n hekel aan dat soort mensen....
Oud 12-09-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 12-09-2005 @ 19:18 :
Boeiend wat zij vinden.
En ik denk dat zo'n instelling beter is en minder energie kost dat je er echt tegen verzetten ed.

Verder snap ik niet zo goed waarom de nadruk op die merken gelegd moet worden...als iemand met merkloze kleding een dergelijke blik toegeworpen krijgt is het dan logischer?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 20:40
Skilly
Skilly is offline
Dat verhaal kom mij bekend voor

Dan heb je idd misspopulair die je aan kijk van. O mijn mama look what she is wearing...

Ik zou der gewoon niet omkijken. Schijt hebben en niet luisteren naar hun. Als ze je aanstaren gewoon zeggen.

Heb ik wat van jullie aan?o_O

En je hoofd omdraaien en weglopen. ZO krijgenze een hekel aan jouw en laten ze het in het vervolg met rust.

Misspopulair enzo zijn meestal erg onzeker van zich zelf De misspopulairen die iedereen als zijn/haar onderdaan ziet dan tenminste.
Oud 12-09-2005, 21:11
nietzijweer
nietzijweer is offline
Hmmja,
ik ben meestal best wel eigenzinnig. Dus ik koop wat ik mooi vind.
Ik ben opgevoed met merken, maar geef niet veel om kleding.
Als kind vond mijn moeder het leuk mij in oilily jurkjes te hijsen (al was dat nog een heel gedoe want ik vond jurkjes stom)
en meer van die merken van toen.
Persoonlijk gaf ik niets om kleding, dus als ik vond dat het lekker zat was de kleding goedgekeurd.
Toen al keken er meisjes tegen mij op.
Dat besefte ik me niet tot een vroeger klasgenootje dat tegen me zei. Dat haar moeder vaak zei "oh wat ziet denise er leuk uit".

Nu draag ik nog merkkleding, al is dat stukken minder sinds ik kleedgeld heb. Maar ik heb er geen populariteit danwel onderdanen mee gewonnen. Om de simpele rede dat kleding me gewoon niet bezig houdt. Ik zie er graag leuk uit, maar dat is het.
Ik zie het bijna nooit als iemand iets nieuws aanheeft.
tenzij het enorm in het oog springt.
Het is meer hoe je je gedraagt in die kleding.
Als jij iedereen aankijkt of ze lucht voor je zijn, is de kans op onderdanen groter dan wanneer je merkkleding draagt en je opgaat in de massa.
Als ik over me heen laat lopen ben ik een onderdaan, merkkleding of niet.

Het probleem is gewoon dat niemand dat in zijn eentje durft, zonder "supportgroup" zijn die meiden niks.
Het is maatschappelijk, niet merkkleding gericht.
Die meisjes hebben allemaal vriendinnetjes die zich zo gedragen als zij, dezelfde mening hebben als zij, en als zij er niet is over haar roddelen om aardig gevonden te worden door anderen.
Wil jij bij die nep meisjes horen? Het zal best moeilijk zijn op zijn tijd hoor, iedereen wil gewoon soms zo'n meisje zijn al is het maar om te zien hoe dat is. Maar zulke meisjes eindigen vaak het slechtst.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 21:16
Mother Earth
Mother Earth is offline
Als jij van jezelf vindt dat je er leuk uit ziet, dan zie je er ook leuk uit en dat idee laat je toch niet door een paar van die domme dozen verpesten?
Oud 12-09-2005, 21:19
Verwijderd
Ja, mensen zijn natuurlijk solitaire wezens die zich volledig kunnen en moeten afsluiten voor de buitenwereld, tuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-09-2005 @ 22:19 :
Ja, mensen zijn natuurlijk solitaire wezens die zich volledig kunnen en moeten afsluiten voor de buitenwereld, tuurlijk.
Dat is het andere uiterste, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 21:21
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 12-09-2005 @ 22:16 :
Als jij van jezelf vindt dat je er leuk uit ziet, dan zie je er ook leuk uit en dat idee laat je toch niet door een paar van die domme dozen verpesten?
precies. Laat hun. Jij ben 10 keer mooier dan hun.
Oud 12-09-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Ostentation schreef op 12-09-2005 @ 19:13 :
Nou dat zie je totaal fout. Zij zijn juist verwend, en vinden het niet leuk, o.i.d. wanneer "de gewone Nederlander" ook ineens in merkkleding loopt.
Blijkbaar koop jij die merken omdat je stiekem gewoon net zo als zij wil zijn, en als blijkt dat ze je nog niet accepteren, tja dat is balen he.

Zo, niet, wtf, waarom trek jij je wat aan van die mensen dan?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 22:59
Verwijderd
Meis, ik denk dat dat meisje niet zo deed vanwege je kleding. Zoals anderen ook al zeggen, denk ik dat het meer is hoe je je gedraagt dan wat je aanhebt. Waarschijnlijk voelde jij je gewoon heel lekker, want je had iets leuks nieuws aan, was daar blij mee en dat zie je dan aan je. Zo'n 'populair' meisje is gewend dat zij één van de weinigen is die zelfverzekerd is en ze wil haar 'populaire status' (ze denkt tenminste dat ze die heeft) vasthouden. Als jij zelfverzekerd, blij door de gangen loopt voelt zij zich aangevallen. Ze vreest voor haar plaats en status. Ze is meer bang voor je en kijkt meer tegen je op, dan dat ze op je neerkijkt. Zo probeert ze dat voor te doen, maar in haar kleine hartje is ze strontjaloers!
Laat haar lekker! Draag lekker wat jij leuk vindt en wees blij met jezelf!

liefs,
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 08:03
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Mja, het komt wel eens voor dat mensen me aankijken op mijn kleding, maar ik ga me daar verder niet al te druk om maken. Ik draag immers toch wat ik leuk vind/lekker vind zitten, en daarbij komt dat zij hun onzekerheid waarschijnlijk proberen te maskeren, en mijn aandacht niet waard zijn. Ik kan dan ook niet boos op ze zijn.
Oud 13-09-2005, 08:04
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 12-09-2005 @ 19:34 :
Het grote deel van het verhaal is wel waar, maar ook heb ik de overdreven knop aangezet, die nu alweer uit is.

Ik krijg kleedgeld en heb geen RL en Replay, maar het gaat om het idee. Ik wil helemaal geen bitch zijn, ook niet populair omdat dat vermoeiend is en je krijgt er toch alleen maar problemen door(hier spreekt een ervaren persoon).

Hoe kan ik me niks aantrekken van wat andere mensen van mij vinden? Ik word al gek als iemand naar me kijkt.
Hun proberen te begrijpen, lief te hebben als mensen, bedenken dat iedereen zijn/haar slechte eigenschappen heeft maar ook goede eigenschappen, relativeren.
Oud 13-09-2005, 17:31
gezweetwel
gezweetwel is offline
Kleding moet je kopen omdat je het mooi vindt
Oud 13-09-2005, 17:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
omg wat een mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2005, 18:52
Spunkxx
Spunkxx is offline
Misschien is het handig als je je niets aantrek van wat die bitches zeggen.. of vinden..

Als jij je prettig voelt in de kleding die je aanhebt moet jij gewoon aantrekken wat je wilt..
Bij mij opschool heb je ook zo''n clubje mode kutjes en ik heb echt een hekel aan ze en zij aan mij, dat komt omdat ze zich beter voelen dan mij.. Maar ze hebben een probleem, ik voel me beter dan hen, omdat ik mezelf ben en niet meeloop met de rest.. Ik draag ook wel eens een zeeman shirtje of goedkope schoenen van de markt.. dus..

Als je mijn kleding lelijk vind kijk je maar de andere kant op en desnoods loop je met een bocht om me heen. Mijn vrienden accepteren me zoals ik ben en daar gaat het om in het leven denk ik. Plezier maken met je vrienden en niet je druk maken over hoe de bitches vinden dat jij eruit zien..

Soms zie je ook van die gemake-upte sluts met een vetrol over hun te strakke merkbroek en te kort merktruitje.. sorry maar dan moet ik toch echt even mijn lachen inhouden en ben ik blij dat ik rondloop in een shirtje wat dan maar 5 piek koste... maar tenminste wel mijn maat is..

kusjes kate

hmmz ik zie dat ik ben ingelogt op het profiel van men broer.. nou ik ben eigenlijk kusjeskate.. dat jullie het even weten
Oud 13-09-2005, 19:16
Ostentation
Ostentation is offline
thanks meiden.. ben echt blij dat jullie zo erover denken! Het is idd vaak zo, dat ik denk van: nou ik zie er leuk uit. Doordat ik nogal opvallende ogen heb, zal ik dit dan wel uitstralen waardoor dat kind zich dan bedreigd voelt oid. Een vriendin van haar kon mij namelijk ook niet waarderen omdat ik wel een bloesje met een labeltje had, en zij niet.

En natuurlijk koop je ook wel eens kleren waarvan je denkt, goh nu vinden ze me vast geweldig
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mensen die erbij proberen te horen worden juist aangekeken. Ik ben helemaal niet het populaire sletje oid, maar word ook niet met scheve ogen aangekeken... En inderdaad, boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:18
nietzijweer
nietzijweer is offline
Citaat:
En natuurlijk koop je ook wel eens kleren waarvan je denkt, goh nu vinden ze me vast geweldig
tuurlijk! omdat je er ook zelf zo ontzettend tevreden mee bent.
je kunt gewoon niet wachten tot je het aan kunt.
Maar dat is natuurlijk niet de rede dat je het koopt.
ik denk dat daar meer kritiek op was.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:22
Ostentation
Ostentation is offline
ach.. ik laat ze lekker stomen.. ze kijken zelfs vuil naar arme bruggertjes!

arrogant
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:34
Zwoek
Zwoek is offline
Domme mensen zijn het, presies wat Faerie zegt.
Oud 13-09-2005, 20:13
gezweetwel
gezweetwel is offline
Ik denk niet dat die meisjes zich bedreigd voel(d)en. Ze hebben wsh een negatief gevoel bij : die wijkt van haar normale kledingsstijl af omdat ze erbij wil horen.
Oud 13-09-2005, 22:54
Maurice
Maurice is offline
er boven staan is wat makkelijker gezegd dan gedaan. maar probeer het wel. er tegen in gaan kost jou alleen maar energie.
Oud 14-09-2005, 13:14
Verwijderd
Iemand is een stuk aantrekkelijker om naar te kijken als die persoon zelfvertrouwen uitstraalt, dan als je de persoon ziet denken: 'en nu maar hopen dat iedereen het mooi vind...'
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 13:42
Stefanie
Stefanie is offline
Je komt wel erg onzeker over vind ik. Waarom trek je het je zo aan dat die 'miss popular' zo over je denkt? Interesseert het je? Zo te horen wel.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker aan doen wat je wilt. Ookal doe je een simpele spijkerbroek en shirtje aan, wat maakt het uit? Jij wordt er toch niet minder om? Maak je niet zo druk over wat anderen over je denken/zeggen. Jezelf goed voelen is het belangrijkste.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:22
Ostentation
Ostentation is offline
Iedereen is onzeker. Zelfs die meiden. Ik ben ook vast niet de enige die zich er wat van aantrekt. Maar goed, genoeg reacties gehad ik red mij wel weer

Ossie
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:40
Halflight
Halflight is offline
Boeiend.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:54
fractuur
fractuur is offline
Kleding doet helemaal niets met je uitstraling of je positie in een groep hoor. En je moet eens om je heenkijken: de meeste aso's lopen gewoon in River Woods en Hilfiger, en nog vaker in Replay en Diesel. Populair (nogal een relatief begrip, dat enkel op de basisschool en de onderbouw van de middelbare nog van toepassing is) wordt je voornamelijk door een bepaald soort gedrag en een grote bek. Of je veel vrienden maakt (weer wat anders) ligt ook aan je gedrag en uitstraling. Bij een vriendengroep kan een kledingmerk/stijl horen, maar een voorwaarde is het echt niet.
En lekker arrogant en zelfverzekerd terugdoen, boeiend.
Oud 15-09-2005, 00:22
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Goed observeren waar zij zich onzeker over zouden kunnen voelen, ze dan keihard doch subtiel in de figuurlijke nieren schoppen, en voorbereid zijn op de tegenaanval.
Oud 24-09-2005, 23:44
June bug
June bug is offline
Je kunt pas zelfverzekerd rondlopen en die meisjes de rug toekeren als jij de kleding draagt waar jij achter staat, die jij mooi vindt, en waar jij je lekker in voelt. Bepaalde kleding dragen omdat die "populaire meisjes" dat dragen werkt alleen maar averechts.
Oud 25-09-2005, 09:56
Roos
Roos is offline
Dat meisje kijkt alleen maar even naar je, en jouw hele ego is gelijk weer 0. Volgens mij ligt dat voor een gedeelte ook bij jezelf: als je zo onzeker bent dat 1 persoon je hele zelfvertrouwen kan wegnemen.

Volgens mij kun je daar beter aan werken, en hebben die broeken/shirtjes er weinig mee te maken.
Oud 26-09-2005, 12:10
Jane says
Jane says is offline
't Is de leeftijd, later verandert dat wel!
Nu gewoon neerkijken op die kinderen, ze zijn dom, laten zich playen, hebben geen respect voor hun ouders en gaan uiteindelijk in de hel belanden.
Denk zo maar
Oud 26-09-2005, 19:10
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik heb ook van die 2 mensen in de klas zitten bij Wiskunde. En die 2 zijn zo zielig hebben alleen elkaar Wat ik hier mee wil zeggen die popis hebben ook niet alles. En laat je niet beinvloeden door hun.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 20:01
Verwijderd
Na de middelbare school wordt alles beter..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 18:11
Go active!
Go active! is offline
ik vind mensen die zichzelf beter vinden dan iedereen gewoon walchelijk vaak hebben ze niet eens een eigen indentieteit.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 18:47
Ostentation
Ostentation is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 26-09-2005 @ 21:01 :
zou het? ik merk wel dat zij en ik toch ook wel( ) volwassener worden.. Ach.. wat zeur ik toch eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:06
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-09-2005 @ 19:18 :
Boeiend wat zij vinden. Modetutjes modekutjes moeten zich bij hun eigen make-upjes houden en zich niet met anderen bemoeien. ...
Oud 28-09-2005, 00:03
Blood Fire Rage
Citaat:
freakjuh schreef op 26-09-2005 @ 21:01 :
Hangt er natuurlijk van af. Toen ik op de middelbare school zat kwam ik overal mee weg. Tegenwoordig heb ik verantwoordelijkheden en moet ik werken enzo
Oud 28-09-2005, 00:18
Sithan
Sithan is offline
Ik kan me niet vinden in de redenatie "als ik merkkleding aantrek, zouden ze me moeten waarderen"...

Als ze je niet waarderen so be it, maar op zo'n manier status proberen te verwerven is toegeven aan je eigen zwakheid.

Je moet onaantastbaar zijn. Dat doe je alleen door ze in je blinde vlek te laten vallen.
Oud 28-09-2005, 00:27
Blood Fire Rage
Citaat:
Sithan schreef op 28-09-2005 @ 01:18 :
Ik kan me niet vinden in de redenatie "als ik merkkleding aantrek, zouden ze me moeten waarderen"...
Als je geen merkkleding draagt en daardoor door mensen niet gewaardeerd word, zijn die mensen natuurlijk uberhaupt te kortzichtig en dom om mee om te willen gaan.

Citaat:
Als ze je niet waarderen so be it, maar op zo'n manier status proberen te verwerven is toegeven aan je eigen zwakheid.
Eens.

Citaat:

Je moet onaantastbaar zijn. Dat doe je alleen door ze in je blinde vlek te laten vallen.
Of door duidelijk te laten merken dat je hen nog onsmakelijker vind dan de stront onder je schoen
Reageren

Regels voor berichten