Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 06:48
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 15-09-2005 @ 22:47 :
Prima, dan denk je maar dat het onzin is. Mensen die bij voorbaat niet willen sporten omdat ze het vervelend vinden hebben ook niet de discipline om zich aan een strict eetschema te houden. Ik heb genoeg ervaring met dit soort mensen dus ik weet waar ik over praat.

En geloof je me niet, prima, we zien wel hoe zij eindigd.
ik heb gedurende mijn dieet geen minuut gesport en heb noppens jojo effect gehad
Oud 16-09-2005, 07:13
Verwijderd
Niet iedereen die niet wil sporten bij het afvallen doet dat uit luiheid. Sommige mensen hebben door een ziekte geen energie om te sporten, of hebben een aandoening waardoor ze te blessuregevoelig zijn om te mogen sporten, sommige mensen hebben al een heel druk leven en kunnen maar heel moeilijk tijd maken om te sporten.

En dat je 's avonds en 's nachts minder energie zou verbruiken dan overdag en dus 's avonds niet meer moet eten is onzin. Iemand van 75 kg met een normale spierverdeling verbrandt op een rustige avond (van 7 tot 11) zo'n 350 kcal en in de daaropvolgende nacht (van 11 tot 7) zo'n 550 kcal. Je rent 's nachts misschien niet alle kanten op, maar je hart blijft kloppen, je blijft ademhalen, je maag en darmen werken langzaam door en daardoor je pancreas en lever ook, je nieren zuiveren je bloed, je hersenen maken zo af en toe een droom, en al die dingen kosten toch energie. Over het algemeen verbranden mensen 's nachts juist een wat vet (dat ze er overdag weer aan eten) om al die dingen te kunnen doen.

Wel kun je in ongeveer drie uur vóór het slapengaan beter niet te veel suiker binnenkrijgen, want dan slaap je slecht.

Laatst gewijzigd op 16-09-2005 om 07:20.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:23
Nephtys
Nephtys is offline
Wat werd gezegd over stukje lopen en een beetje fietsen klopt wel: dat is het beste. Mijn sportinstructeur zei dat als je heel intensief sport, je lichaam meer suikers gaat opslaan zodat je er langer op kunt teren. Om vet te verbranden moet je hartslag (in mijn geval: 134) niet zo hoog zijn.

Edit: van intensief sporten val je dus wel af, maar je verbrandt weinig vet, waardoor -wat Gothic al zei- je wel een maat 36 hebt, maar geen mooie maat 36.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 16-09-2005 @ 11:23 :
Wat werd gezegd over stukje lopen en een beetje fietsen klopt wel: dat is het beste. Mijn sportinstructeur zei dat als je heel intensief sport, je lichaam meer suikers gaat opslaan zodat je er langer op kunt teren. Om vet te verbranden moet je hartslag (in mijn geval: 134) niet zo hoog zijn.

Edit: van intensief sporten val je dus wel af, maar je verbrandt weinig vet, waardoor -wat Gothic al zei- je wel een maat 36 hebt, maar geen mooie maat 36.
Ik zei juist dat je door sporten juist een mooie maat 36 krijgt en niet door afvallen. Door sporten word je strakker. In cm'ers word je slanker, alleen kan het zo zijn dat je in gewicht niet afvalt of zelfs iets aankomt, omdat je spierweefsel maakt. Daarom is het zo ontzettend slecht om te willen naar een bepaald gewicht. Je kunt zoveel beter kijken naar bepaalde cm'ers die je wilt...
en op die manier kijken in hoeverre je lichaam positief verandert.
Oud 16-09-2005, 10:49
Verwijderd
wat nepthys bedoelt (en eigenlijk ook gewoon zegt) is dat als je té fanatiek (cardio) sport, je hetzelfde effect krijgt als bij alleen minder etenzonder sporten, en dat als je iets minder fanatiek sport, je strakker wordt .
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:52
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-09-2005 @ 11:47 :
Ik zei juist dat je door sporten juist een mooie maat 36 krijgt en niet door afvallen. Door sporten word je strakker. In cm'ers word je slanker, alleen kan het zo zijn dat je in gewicht niet afvalt of zelfs iets aankomt, omdat je spierweefsel maakt. Daarom is het zo ontzettend slecht om te willen naar een bepaald gewicht. Je kunt zoveel beter kijken naar bepaalde cm'ers die je wilt...
en op die manier kijken in hoeverre je lichaam positief verandert.
Ja dat bedoel ik ook, maar als je dun bent, kun je nog steeds veel vet hebben. Dat is wat uiteindelijk ervoor zorgt dat de boel gaat lubberen.

Thanks Sarah :kusje:
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 14:04
Roos
Roos is offline
Citaat:
Apomes schreef op 16-09-2005 @ 07:30 :
- Als je 's morgens goed eet ben je minder geneigd om nog te snoepen, ook zal je 's middags minder honger hebben. Wat je 's morgen eet wordt toch voor bijna 100% verbrand.
Natuurlijk is het onzin dat als je 's morgens niet eet dat je dan niet afvalt, de kans is gewoon groter dat je dan begint te snoepen + ontbijt zorgt voor zuurstof aan de hersenen ( beter denken)
Je hebt niet helemaal gelijk.

Als je niet ontbijt, gaat je lichaam op de "spaarstand": dus alles wat je tijdens lunch eet, wordt 3x zo goed opgeslagen. Je valt dus veel effectiever af, als je 's ochtends gewoon 2 boterhammen eet. Je lichaam verbrandt dan alles wat sneller.
Oud 16-09-2005, 15:00
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 15-09-2005 @ 18:59 :
Heb eens even naar jou foto gekeken.... Moet zeggen dat ik nou niet zoiets heb van: 'Inderdaad, jij moet nodig afvallen!'
Oud 16-09-2005, 15:31
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 16-09-2005 @ 16:11 :

Als je het over de topicstarter hebt dan vind ik het frickin' knap dat je zoiets van zulke slechte foto's kunt zien.
OP die navelpiercing foto kan je imo toch duidelijk zien dat ze niet dik is
Oud 16-09-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 15-09-2005 @ 19:01 :
Tegen mij of tegen topic-openster?
Eigenlijk tegen de TS, maar goed, ook even bij jou gekeken, en vindt ook niet dat jij het nodig hebt.

Ik ben er helemaal voor dat er een minimumgewicht van ong. 55 kilo voor modellen gesteld wordt. Al die meisjes die willen afvallen.... Zonde .
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 16-09-2005 @ 17:48 :
Eigenlijk tegen de TS, maar goed, ook even bij jou gekeken, en vindt ook niet dat jij het nodig hebt.

Ik ben er helemaal voor dat er een minimumgewicht van ong. 55 kilo voor modellen gesteld wordt. Al die meisjes die willen afvallen.... Zonde .
die 55 is erg weinig voor modellen die minimaal 1m75 moeten zijn... Doe dan minimaal begin 60 .
Oud 16-09-2005, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 16-09-2005 @ 22:59 :
Het is een foto van een stukje lichaam, erg knap dat jij hieruit kan opmaken hoe haar lichaam er verder uit ziet.
Ja, of heel misschien wat minder knap van je dat je daaraan niet kan zien dat ze niet zodanig huge is dat ze echt nodig moet afvallen...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-09-2005 @ 17:37 :
@Coopergirl, ben het met je eens wbt het voedings- en gezondheidtopic. Ik denk dat straks half L&G weer volstaat met 'afval' topics.
Wh00t, ik heb een medestander
Oud 17-09-2005, 18:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
K-pax schreef op 14-09-2005 @ 20:27 :
.....behalve sporten, tering je zit altijd vast aan bewegen als je gezond wil afvallen, en meiden die uberdun zijn maar geen spiertje op hun lichaam hebben zijn lelijk

ik dacht dat dit nu wel common sense was
Gewoon rennen tot je van die dikke reet afbent dus.
Oud 17-09-2005, 18:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 17-09-2005 @ 19:54 :
Gewoon rennen tot je van die dikke reet afbent dus.
Subtiliteit alom
Oud 17-09-2005, 19:03
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 16-09-2005 @ 22:59 :
Het is een foto van een stukje lichaam, erg knap dat jij hieruit kan opmaken hoe haar lichaam er verder uit ziet.
IK zeg heus niet dat ze nergens vet kan hebben of 'mag' afvallen. Ze kan met die buik echter nooit zooo dik zijn dat ze dringend MOET afvallen.
Oud 17-09-2005, 20:57
TmS
TmS is offline
Ik word er zo ziek van... al die mensen die willen afvallen, maar er niks voor willen doen...
sorry zo werkt het gewoon niet.

hoe val je af? simpel
- Sporten
- Goed eten

Ik kan er niet tegen als mensen gaan lopen miepen dat ze zwaar/dik zijn, maar ondertussen niet genoeg lichaamsbeweging nemen/krijgen en gewoon rustig slecht blijven door eten.
niet moeilijk doen het is echt niet zo moeilijk.
nu kan iedereen hier moeilijk tegen mij gaan lopen doen, maar het is echt wel te doen.

hoe doe je dat dan?

zoals een aantal mensen hier al zeiden. pak gewoon de simpelste vorm van beweging al. Laat de auto staan, maar pak de fiets of ga lopen. pak de trap ipv de lift. Dit scheelt echt al heel veel, je verbrand zo al erg veel calorieen.

ga sporten, zoek een sport die je leuk vindt en ga het doen.
fitness bijvoorbeeld, elke week 2/3 keer een anderhalf uur in de sportschool doet wonderen. ga 3 kwartier hardlopen ofzo. doe dit op een laag tempo, want dan verbrand je het meeste. denk niet dat je na 10 minuten genoeg hebt gelopen, want verbranden doe je pas na ongeveer 30 minuten.

iets anders wat ik echt vaak zie dat vrouwen fout doen is bij het eten.

"Ik ben aan het lijnen, ik wil afvallen. Dus ik sla een paar maaltijden over en eet zo min mogelijk."

GROTE FOUT!!!
eet elke 2 uur wat, bijvoorbeeld een cracker met magere smeerkaas ofzo, of een stukje fruit. dit houd namelijk de stofwisseling op gang waardoor je beter vetten kan verbranden en verbruikt. eet een GOED ontbijt, zodat je niet zo snel naar snacks in de middag grijpt.
probeer je middag maaltijd en je avond maaltijd een klein beetje in te minderen, of probeer een maaltijd te eten zonder suikers of vet.

koolhydraten kun je gewoon binnen krijgen (let er natuurlijk wel een beetje op) maar als je genoeg sport (2/3 keer per week) is dit geen groot probleem.

drink water ipv frisdranken (ook geen light frisdranken)

wat je vaak hoort is dat dikke mensen zich verdrietig voelen en dan naar het eten grijpen. hier word ik zo boos om, ze lopen de hele tijd te janken maar vreten vrolijk verder... doe niet achterlijk, als je je verdrietig voelt dan vreet je verdriet niet weg, sport het weg. raak die energie kwijt dmv sport. dik zijn ligt aan niemand anders, het ligt aan jezelf.
er bestaan gewoon geen simpele manieren om af te vallen.

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 22:12
freakje
freakje is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 17-09-2005 @ 22:40 :
Zo is het ook, maar je hebt hier met vrouwen te doen. Die hebben 1: vaak geen zin in sport en 2: die jij opnoemt kunnen niet realistisch denken maar denken alleen met gevoelens. Ze weten dondersgoed dat ze niet opeens moeten gaan vreten als ze verdrietig zijn, maar ze doen het tòch.

Vrouwen blijven vreemde wezens...

Van stereotype denken gesproken Er zijn genoeg vrouwen die 1: wel vaak sporten en dat ook met véél zin doen en 2: die erg realistisch zijn en wel verstandige aanpassingen in hun eetpatroon doen.

En nogmaals, niet iedereen die wil afvallen kan sporten, denk maar aan mensen die cvs hebben o.i.d. Sporten is echt niet noodzakelijk om louter gewicht te verliezen, het maakt de boel wel strakker, gestroomlijnder en mooier. Afvallen zonder te sporten, maar met verstandige aanpassingen aan je eetpatroon is goed mogelijk.
Oud 17-09-2005, 23:07
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
(Geen zin om 2 pagina's te lezen rond dit uur)

Je dieet (als in wat en hoe je eet, nie speciaal eten om af te vallen) is belangrijk bij afvallen.
Ik weet niet meer precies wat, maar als je regelmatig bepaalde dingen eet (normale dingen als tomaten, brood etc.), gaat je lichaam regelmatig en vaker koolhydraten enzo verbranden... Tenminste, da zeiden ze bij zo'n make-over programma op tv (6 keer per dag eten ofzo).
Nie te veel snoepen, en regelmatig bewegen (hond uitlaten, zwemmen ofzo, hoeft nie meteen intens sporten of fitnessen te zijn).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 07:44
LiqqY
LiqqY is offline
Elke keer dat je na de wc bent gegaan een glaasje water drinken
Helpt heel goed, en is reinigend
Oud 18-09-2005, 13:42
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Veel water drinken, in plaats van je snackmoment, een appeltje ofzo Verder lekker gaan sporten...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:47
Halflight
Halflight is offline
Ik vind het een wonder dat er nog steeds mensen rondlopen op deze aardbol die niet weten hoe je een gezond eet en beweeg patroon samenstelt. Weten is niet eens noodzakelijk, het internet staat er vol mee. Zucht, ik zie het al weer aankomen. Pagina's gevuld met mensen met de eeuwenoude zelfde saaie vragen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:57
Coléoptère
Coléoptère is offline
Dat je moet sporten is duidelijk, maar wat moet je doen als je dat niet kan?
Ik heb nu de ziekte van pfeiffer en als ik de trap op geklommen ben moet ik even gaan zitten omdat ik anders omval. De fiets pakken om naar school te gaan (wat ik normaal doe) kan dus ook niet. Wat moet ik doen om te zorgen dat ik totdat ik beter ben en weer gewoon kan gaan bewegen niet aan te komen?
Ik weet namelijk heel zeker dat het naar school fietsen (2x 25 min. per dag) echt wel hielp tegen het dichtgroeien.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 15:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
Coléoptère schreef op 18-09-2005 @ 14:57 :
Dat je moet sporten is duidelijk, maar wat moet je doen als je dat niet kan?
Ik heb nu de ziekte van pfeiffer en als ik de trap op geklommen ben moet ik even gaan zitten omdat ik anders omval. De fiets pakken om naar school te gaan (wat ik normaal doe) kan dus ook niet. Wat moet ik doen om te zorgen dat ik totdat ik beter ben en weer gewoon kan gaan bewegen niet aan te komen?
Ik weet namelijk heel zeker dat het naar school fietsen (2x 25 min. per dag) echt wel hielp tegen het dichtgroeien.
Heel logisch, gewoon minder eten. Zeker als je niet veel kan doen op een dag, ben je geneigd om veel tussendoortjes te eten.
Dat kan je echter niet verbranden, dus weersta de verleiding: eet boterhammen en appels
Oud 18-09-2005, 16:29
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Apomes schreef op 15-09-2005 @ 11:38 :
Niet iedereen is sportief of kan sporten!

Voor de rest ga ik hier zwijgen, want mijn afvaltechniek wordt hier niet geaprecieerd .

koffie en stress???
is mijn remedie

verder ja jezelf uithongeren
ik hou zelf ook niet van sport, maar dat hou me niet verwijdert van maat 34/36
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 17:21
Stepsje
Stepsje is offline
Nog een handige site om te kijken hoeveel je eet op een dag en hoeveel calorieen dat zijn:

Caloriechecker

Hij geeft daarna ook aan of het genoeg is of te weinig. En je kunt het van elke dag bij houden en opslaan.

Je kunt hier ook zien wat heel veel calorieen bevat en je dus beter niet teveel van kunt eten.
Oud 18-09-2005, 20:32
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-09-2005 @ 19:57 :
Subtiliteit alom
van subtiliteit is nog nooit iemand afgevallen moet je maar denken.
Oud 19-09-2005, 00:35
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Niet vergeten dat weinig zo on-sexy (bij gebrek aan een beter woord )is als een vrouw zonder onderhuids vetlaagje.
Oud 19-09-2005, 11:03
J3s
J3s is offline
Sjee laten we lekker moeilijk gaan doen. Gewoon gezond eten (eventueel met behulp van wat research) en voldoende lichaamsbeweging. Als je daar de motivatie/discipline niet voor hebt dan zul je niet bereiken wat je wilt, je zult het zelf moeten doen en doorzetten. Punt uit.
Oud 19-09-2005, 12:29
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Wat heel erg belangrijk is als je echt veel wilt afvallen (bijvoorbeeld als je overgewicht hebt, like me) moet je niet te snel afvallen. Dan kom je namelijk vaak net zo snel weer aan. en meer. En nee dit heb ik nie uit de lucht geplukt, dit heb ik van de huisarts en van de dietiste. Je moet zorgen dat je hele voedings en bewegings patroon veranderd. dan is het resultaat blijvend en gezond. En ook het natuurlijkst. Niet als een wezeloos aardbei dieten gaan proberen en 4 uur achterelkaar elke dag gaan sporten, want als je daar dan mee ophoudt, dan kom je vaak net zo snel weer aan. HEt kan helpen om 5 kilo te verliezen maar om echt 20 kilo kwijt te zijn, of iig op gezond gewicht te zitten, moet je , is mij verteld iig meer dan een half jaar rekenen. Misschien zelfs wel een jaar om blijven 10 a 15 kilo kwijt te zijn. Het kwam voor mij ook wel hard aan, maar ik heb al gemerkt dat ik zonder echt veel kwijt te zijn er al beter uitzie omdat alles strakker word omdat ik behoorlijk sport (6 a 7 uur in de week). Dus gweicht zegt ook niet alles..

Regels voor berichten