Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 18-09-2005 @ 19:30 :
Autoverzekeringsmaatschappijen discimineren ook. Mensen jonger dan 22 jaar betalen 30 tot 60 % meer premie. Uit cijfers is wel gebleken dat deze groep meer ongelukken veroorzaakt.

Is dit dan ook discriminatie?
Ok, ok, ik had het geen discriminatie moeten noemen. Maar al mag het, en vinden sommige het zelfs terecht, dan is het toch nog gewoon dom?! Die winkel loopt zo gewoon erg veel geld mis.
En weet iemand misschien of dat bij elke Jan Linders zo is, want zo dicht staat deze niet bij de school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2005, 20:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Bossen schreef op 18-09-2005 @ 20:52 :
Ok, ok, ik had het geen discriminatie moeten noemen. Maar al mag het, en vinden sommige het zelfs terecht, dan is het toch nog gewoon dom?! Die winkel loopt zo gewoon erg veel geld mis.
En weet iemand misschien of dat bij elke Jan Linders zo is, want zo dicht staat deze niet bij de school.
Ik denk dat jattende scholieren meer kosten dan die 3 zakken chips wat per dag gekocht zouden kunnen worden door mensen die hierom liever naar een andere winkel gaan.
Oud 18-09-2005, 20:22
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 18-09-2005 @ 21:10 :
Ik denk dat jattende scholieren meer kosten dan die 3 zakken chips wat per dag gekocht zouden kunnen worden door mensen die hierom liever naar een andere winkel gaan.
Van al mijn vrienden die langs diezelfde Jan Linders route moeten, heeft er geen een ooit iets gestolen. Zijn ze ook allemaal helemaal het typ niet voor. En onze groep is meer dan de helft van de mensen die langs de Jan Linders fietsen. Dus ik denk van niet.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:32
Verwijderd
Ik zou zeggen, schrijf ze een klachtenbrief in plaats van er hier over te lopen zeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:33
De Veroorzaker
Citaat:
Bossen schreef op 18-09-2005 @ 21:22 :
Van al mijn vrienden die langs diezelfde Jan Linders route moeten, heeft er geen een ooit iets gestolen. Zijn ze ook allemaal helemaal het typ niet voor. En onze groep is meer dan de helft van de mensen die langs de Jan Linders fietsen. Dus ik denk van niet.
dan heeft meneer Linders gewoon een tyfushekel aan pubers.
Oud 18-09-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 18-09-2005 @ 21:33 :
dan heeft meneer Linders gewoon een tyfushekel aan pubers.
, ik durf het bijna niet te zeggen, maar: discriminatie!!1!!!1111!!!!!!
@ N00dles: 'Beste meneer Linders, ik zit op het VMBO en vind het niet fijn te moeten wachten in jullie winkel, wilt u de regel waarin staat dat er maar 2 scholieren tegelijk naar binnen mogen misschien schrappen?', geloof je het zelf?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 18-09-2005 @ 21:37 :
@ N00dles: 'Beste meneer Linders, ik zit op het VMBO en vind het niet fijn te moeten wachten in jullie winkel, wilt u de regel waarin staat dat er maar 2 scholieren tegelijk naar binnen mogen misschien schrappen?', geloof je het zelf?
Als je zo je brief gaat schrijven, zou ik er inderdaad niet teveel van geloven, nee.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bossen schreef op 18-09-2005 @ 21:22 :
Zo'n regel is er natuurlijk niet zomaar.
Oud 18-09-2005, 21:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bossen schreef op 18-09-2005 @ 21:37 :
Je moet in de regel je brief nooit beginnen met 'ik'.
Oud 18-09-2005, 21:32
De Veroorzaker
Citaat:
Juice schreef op 18-09-2005 @ 22:24 :
Je moet in de regel je brief nooit beginnen met 'ik'.
Beste meneer Linders...
Oud 18-09-2005, 22:14
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 18-09-2005 @ 22:32 :
Beste meneer Linders...
mijn naam is "....."
Oud 18-09-2005, 23:23
De Veroorzaker
Citaat:
Spoonie schreef op 18-09-2005 @ 23:14 :
mijn naam is "....."
[insert random name] ik zit op een grote scholengemeenschap in de nabijheid van uw supermarkt...
Oud 18-09-2005, 23:23
Verwijderd
Niet dat ik verwacht dat je de brief daadwerkelijk gaat schrijven, maar dan zou ik toch echt de brief richten aan dat specifieke supermarktfiliaal en beginnen met:

Geachte heer/mevrouw,

Laatst kwam ik bij uw supermarkt om enkele boodschappen te doen...blabla schets situatie blabla...
Tot mijn grote verbazing werd ik tegen gehouden door blabla...
Ik /wij zouden het zeer op prijs stellen als de regelgeving van blabla zou worden herzien, zodat wij in de toekomst weer op normale wijze gebruik kunnen maken van uw winkel.

Hoogachtend,

...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 08:20
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-09-2005 @ 00:23 :
Niet dat ik verwacht dat je de brief daadwerkelijk gaat schrijven, maar dan zou ik toch echt de brief richten aan dat specifieke supermarktfiliaal en beginnen met:

Geachte heer/mevrouw,

Laatst kwam ik bij uw supermarkt om enkele boodschappen te doen...blabla schets situatie blabla...
Ik /wij zouden het zeer op prijs stellen als de regelgeving van blabla zou worden herzien, zodat wij in de toekomst weer op normale wijze gebruik kunnen maken van uw winkel.

Hoogachtend,

...
Ik dacht dit gaat zo'n mooi maak de brief tread worden, verkloot jij 't weer
...........gemeen hoor
Oud 19-09-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 19-09-2005 @ 00:23 :

Geachte heer/mevrouw,

Hoogachtend,

...
Tijd teveel ? Mijn brief was eerder komisch als serieus bedoelt .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 19-09-2005 @ 09:20 :
Ik dacht dit gaat zo'n mooi maak de brief tread worden, verkloot jij 't weer
...........gemeen hoor

Citaat:
Bossen schreef op 19-09-2005 @ 09:39 :
Tijd teveel ?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 16:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bossen schreef op 19-09-2005 @ 09:39 :
Tijd teveel ? Mijn brief was eerder komisch als serieus bedoelt .
eerder komisch dan serieus.

Daarbij: je begint een zakelijke brief in de regel meteen met je aanleiding en je doel te beschrijven. Dus niet met 'mijn naam is', 'laatst wilde ik enkele boodschappen doen in uw supermarkt' en dat soort onzin.
Oud 19-09-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 19-09-2005 @ 17:17 :

Daarbij: je begint een zakelijke brief in de regel meteen met je aanleiding en je doel te beschrijven. Dus niet met 'mijn naam is', 'laatst wilde ik enkele boodschappen doen in uw supermarkt' en dat soort onzin.
'Laatst wilde ik enkele boodschappen doen in uw supermarkt' is toch een deel van de aanleiding?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 19-09-2005 @ 17:17 :

Als we zo beginnen, je bent een hoofdletter vergeten bij 'eerder'. Daarbij weet ik niet of je nu gewoon hersenloos mijn zin overtypt zonder te kijken naar wat er staat en alleen om jou wijsheid te showen, maar er staat dus dat het eerder komisch DAN serieus is, ik weet heus wel hoe ik een zakelijke brief moet schrijven.

En wat n00dles zegt klopt ook nog eens .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-09-2005 @ 17:22 :
'Laatst wilde ik enkele boodschappen doen in uw supermarkt' is toch een deel van de aanleiding?
Ja, maar als je er een heel verhaal van maakt wordt je minder serieus genomen. Je moet gewoon in de eerste zin helemaal duidelijk maken waarom je schrijft.
Oud 19-09-2005, 17:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bossen schreef op 19-09-2005 @ 17:24 :
Als we zo beginnen, je bent een hoofdletter vergeten bij 'eerder'.

Nee, want ik citeerde een stuk uit jouw zin.

Citaat:
Daarbij weet ik niet of je nu gewoon hersenloos mijn zin overtypt zonder te kijken naar wat er staat en alleen om jou wijsheid te showen, maar er staat dus dat het eerder komisch DAN serieus is,

Nee, dat staat er niet. Er staat 'als'.

Citaat:
ik weet heus wel hoe ik een zakelijke brief moet schrijven.

Nee.
Oud 19-09-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 19-09-2005 @ 18:14 :
Ja, maar als je er een heel verhaal van maakt wordt je minder serieus genomen. Je moet gewoon in de eerste zin helemaal duidelijk maken waarom je schrijft.
Dat klopt, maar wat ik in gedachten had, was : "Laatst kwam ik bij uw supermarkt om enkele boodschappen te doen. Tot mijn grote verbazing werd ik tegen gehouden door een van uw medewerkers. "

Hoppa, klaar. Dat is geen 'heel verhaal'
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 19-09-2005 @ 18:16 :

Nee, want ik citeerde een stuk uit jouw zin.
Dan had je aanhalingstekens moeten gebruiken.
Citaat:

Nee, dat staat er niet. Er staat 'als'.
Erg grappig, triest dat je niet gewoon kunt antwoorden en je jezelf er uit probeert te lullen met slap humor.

Citaat:

Nee.
Alweer erg gevat hoor, het zou niet moeten zijn, niet nee.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 22:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bossen schreef op 19-09-2005 @ 18:38 :
Erg grappig, triest dat je niet gewoon kunt antwoorden en je jezelf er uit probeert te lullen met slap humor.

Slappe humor? Wat lul je nou man, ik corrigeerde gewoon je taalfout. Jij schreef 'eerder komisch als serieus', het moet zijn 'eerder komisch dan serieus'. Dat is alles.

Citaat:
Alweer erg gevat hoor, het zou niet moeten zijn, niet nee.
Dat is gewoon onzin. Het kan allebei, maar 'niet' staat wat kinderachtig.
Oud 19-09-2005, 22:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-09-2005 @ 18:36 :
Dat klopt, maar wat ik in gedachten had, was : "Laatst kwam ik bij uw supermarkt om enkele boodschappen te doen. Tot mijn grote verbazing werd ik tegen gehouden door een van uw medewerkers. "

Hoppa, klaar. Dat is geen 'heel verhaal'
Maar het doel van je brief heb je niet duidelijk gemaakt.
Oud 19-09-2005, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 19-09-2005 @ 23:06 :
Maar het doel van je brief heb je niet duidelijk gemaakt.
Neuh, maar dat komt er na en mag je er zelf bij verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:38
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-09-2005 @ 14:45 :
En terecht, stelletje criminelen.
Reageren

Regels voor berichten