|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vind je van uitbuiting door grote sportmerken | |||
Ik weet hier niets van af, dit is nieuw voor me |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 7.41% |
Ik weet het, maar het boeit me niet zoveel (ver van mijn bed-show) |
18 | 66.67% |
Ik weet het, ik vind het heel erg en ik doe er wat aan (teken bijv. petities op internet) |
7 | 25.93% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vervolgens werd gesteld dat we het profijt over de ruggen van anderen dan maar moeten accepteren en het verdiende geld moeten steken in het van onderaf, en structureel verbeteren van de situatie over het algemeen. Op zich geen gek betoog, alleen de mensen die nu in de problemen zitten moeten zichzelf dan maar zien te redden. Hoewel ik ook weer denk dat zaken te complex zijn om een andere weg te vinden.
||
Citaat:
@ Makaveli Je hebt helemaal gelijk. het ebste zou zijn om de werkomstandigheden van de arbeiders te verbeteren; maar als consumenten een signaal afgeven (we kopen wel een eerlijk merk, en niet meer dat van jullie), hopelijk helpt dat die merken dan inzien.. Maar ik gun China zeker wel een dergelijke economie. Ik vind alleen dat het welzijn van de mensen sterk achter blijft bij de welvaart; kijk het is prima dat onze kleren daar gemaakt worden, dat is voor ons goedkoper en biedt hen werkgelegenheid. Maar ik vind dat we ze dan niet moeten afschepen met een hongerloontje. Als je ze een normaal loon biedt (naar de maatstaven van dat land), is het alsnog goedkoper voor ons, en beter voor hen. dat zou ik graag zien. Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 10:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarom ben ik voorstander van het verminderen van handelsbarrieries (totaal afschaffen, tja, als dan het westen volledig arm wordt dan is er weer geen plek waar de circulatie van geld in gang wordt gezet en zakt dat systeem over de linie in, ook niet goed). Kleine marges die de ondernemer zelf weg geeft helpen ook direct bij de mensen, wat dat betreft helpt lobbyen bij ondernemers zelf ook. De directe impact van bewust kopen is natuurlijk klein, maar ja, dat is ook geen excuus het niet te doen. Ik denk dat de overheid in ontwikkelingslanden toch echt aan zet zijn. Ze moeten beseffen dat de weg naar welvaart en ontwikkeling niet een is die ze krijgen als ze hun mensen constant laten uitbuiten, dat werkt op de korte termijn voor hen misschien, maar op de lange termijn niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
dat is dus precies wat ik de hele tijd zeg. Zulke bedrijven bestaan niet. Dat stip ik steeds aan, en is het hele probleem. ik heb dit topic toch niet gestart om jullie aan te sporen schoenen te kopen van niet bestaande bedrijven? (zie mijn eerste bericht; wat weten jullie ervan, en trekken jullie je het wat aan?) Het is gewoon een ingewikkeld probleem, het is gewoon niet zomaar op te lossen, en dat kan ik niet hebben. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@TS:
Enkele sites waar ik tegenaanliep: http://www.schonekleren.nl/ http://www.fairwear.nl http://www.fair21.nl |
Advertentie |
|
![]() |
|
|