Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 16:57
Big Brother
Big Brother is offline
ja nu ben ik ook benieuwd, ik vind voor elke afstand boven de 5 km een gemiddelde snelheid van 12/14 km/u wel mooi
Oud 16-10-2005, 19:05
knijtert!
knijtert! is offline
Pfff...

Ik heb maar 3 weken kunnen trainen en in die 3 weken heb ik zelfs nauwelijks tijd gehad om te trainen...

Ik heb er 1uur over gedaan... dus 10km per uur en ik vind dat zo slecht nog niet
Oud 17-10-2005, 14:40
Carn
Carn is offline
tenzij je een ongelooflijke papzak bent kan bijna iedereen wel 10km lopen; goed te doen. Ik doe er zelf 40 of 50 minuten over, ligt beetje aan gestel voor betreffende dag. Iedereen kan best zo`n afstand joggen; het is meer de mentale kwestie die vaak parten speelt.
Oud 17-10-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
MegaManX schreef op 26-09-2005 @ 19:27 :

Dus ik denk dat je t met 10km/u het wel red.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-10-2005 @ 15:40 :
tenzij je een ongelooflijke papzak bent kan bijna iedereen wel 10km lopen; goed te doen. Ik doe er zelf 40 of 50 minuten over, ligt beetje aan gestel voor betreffende dag. Iedereen kan best zo`n afstand joggen; het is meer de mentale kwestie die vaak parten speelt.
Eh, nee?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:28
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 17-10-2005 @ 22:05 :
ietsjes minder dus

Ik heb er 1uur en 37 seconden over gedaan
Oud 18-10-2005, 15:26
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-10-2005 @ 15:40 :
40 min over de 10 km mag je best trots op zijn.
Oud 18-10-2005, 16:38
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 18-10-2005 @ 16:26 :
40 min over de 10 km mag je best trots op zijn.
Ik ben ook best trots op mijn uu rover 10km

Het vage is dat van te voren heel veel mensen zeiden dat heteen achterlijke doelstelling was... want ik wil te veel in 1 keer en ook als je langzaam loopt is het dom.
En nu heb ik het gedaan en krijg ik veel commentaar dat het wel erg langzaam is
Oud 24-10-2005, 22:18
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 18-09-2005 @ 21:16 :
hmmz...

Best demotiverende reacties

Het punt waarom het binnen een maand moet:
Ik vind dat ik iets aan mijn conditie moet doen.
Echter, er is altijd wel iets waarom ik niet begin met trainen. Soms door mezelf, maar ook vaak dat het gewoon echt niet gaat. Maar ik vind dat het over moet zijn met de smoesjes ( ik had het beginnen alweer bijna uitgesteld tot het voorjaar).
En vandaag was de dam tot damloop (ik wou meedoen maar is er niet van gekomen) en een vriend van me deed wel mee op de korte afstand, 7km. En hij was dus een week geleden begonnen met trainen , echt handig vond hij het zelf ook niet maar het ging wel. En nu gaat hij door voor de 10 van de 'marathon' van Amsterdam ( ook korte versie: 10 km ) en zijn broertje die ook nog niet getraint heb gaat dat ook doen en hij vroeg of ik ook wou meedoen. Hij zei dat dat best kan, ook voor mij dus . En ik vind dit de perfecte kans om te stoppen met uistellen.

En nu maken jullie me bang
Ik liep binnen 4 maanden de 21,1 km, de sleutelwoorden zijn; een goed trainingsprogramma, goede kleding, en ijzere discipline.
Oud 24-10-2005, 23:29
JCG
JCG is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 24-10-2005 @ 23:18 :
Ik liep binnen 4 maanden de 21,1 km, de sleutelwoorden zijn; een goed trainingsprogramma, goede kleding, en ijzere discipline.
En tanden op elkaar
Oud 25-10-2005, 12:35
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 18-10-2005 @ 17:38 :
Ik ben ook best trots op mijn uu rover 10km

Het vage is dat van te voren heel veel mensen zeiden dat heteen achterlijke doelstelling was... want ik wil te veel in 1 keer en ook als je langzaam loopt is het dom.
En nu heb ik het gedaan en krijg ik veel commentaar dat het wel erg langzaam is
Een uur is niet langzaam maar ook niet snel, ik ken alleen weinig mensen die werkelijk de 10 lopen en vergelijken ipv de 5 km tijd bv te verdubbelen wat geen vergelijking is imho.
Oud 25-10-2005, 22:24
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 25-10-2005 @ 13:35 :
Een uur is niet langzaam maar ook niet snel, ik ken alleen weinig mensen die werkelijk de 10 lopen en vergelijken ipv de 5 km tijd bv te verdubbelen wat geen vergelijking is imho.
10 km per uur is wel langzaam vind ik... Alleen niet als je maar 4 weken heb getraint ( en nog weinig ook doordat ik mn huiswerk slecht aan het plannen was en dus geen tijd had)

vind ik dan he
Oud 25-10-2005, 22:25
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 24-10-2005 @ 23:18 :

Als ik doorzet moet dat ook wel lukken... Maar dan moet ik wel een goede dag hebben en dan moeten die steken in mn zij wgeblijven
Oud 26-10-2005, 21:11
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 25-10-2005 @ 23:24 :
10 km per uur is wel langzaam vind ik... Alleen niet als je maar 4 weken heb getraint ( en nog weinig ook doordat ik mn huiswerk slecht aan het plannen was en dus geen tijd had)

vind ik dan he
Licht er helemaal aan welke afstand je loopt, je wordt natuurlijk naarmate je langer loopt steeds vermoeider en je tempo zwakt daarom vaak sneller af dan dat op kortere afstanden voorkomt.
Oud 26-10-2005, 21:59
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 26-10-2005 @ 22:11 :
Licht er helemaal aan welke afstand je loopt, je wordt natuurlijk naarmate je langer loopt steeds vermoeider en je tempo zwakt daarom vaak sneller af dan dat op kortere afstanden voorkomt.
Ik had het over de 10km

Het gekke bij mij was dat ik wel vermoeider werd maar dat ik juist een energie kick kreeg anderhalve km voor de finische en daardoor liep ik echt stukken sneller
Ik voelde niet meer het gevoel dat er steken in mn zij aan zaten te komen... dat had ik de rest wel en daardoor heb ik continu op mn ademhaling moeten letten

laatste 400 meter ging ik sprinten zelfs...

ik trok dat vrij makkelijk
Al lieg ik een beetje want bij 50 meter was ik helemaal stuk maar toch ging ik nog hetzelfde tempo door omdat ik er toch al was
Oud 26-10-2005, 22:24
Stevill
Stevill is offline
Als je aan het eind nog de energy hebt om te sprinten heb je jezelf niet helemaal gegeven
Oud 27-10-2005, 11:22
Stefanie
Stefanie is offline
Wanneer loop je dan? 's Avonds?

Lijkt mij geen lekker gevoel om dat 's ochtends te doen, dan ben je al moe voordat je naar school/werk bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 12:17
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 26-10-2005 @ 22:59 :
Ik had het over de 10km

Het gekke bij mij was dat ik wel vermoeider werd maar dat ik juist een energie kick kreeg anderhalve km voor de finische en daardoor liep ik echt stukken sneller
Ik voelde niet meer het gevoel dat er steken in mn zij aan zaten te komen... dat had ik de rest wel en daardoor heb ik continu op mn ademhaling moeten letten

laatste 400 meter ging ik sprinten zelfs...

ik trok dat vrij makkelijk
Al lieg ik een beetje want bij 50 meter was ik helemaal stuk maar toch ging ik nog hetzelfde tempo door omdat ik er toch al was

Is dat niet gewoon een variant op runners high? Een niveau dat je overvalt op een moment dat je denkt bijna uitgeput te zijn maar je stompt toch door en dan komt het ineens.

Zelf iig wel vaker meegemaat. Vroeger toen ik nog regelmatig hardliep (goed woord?) en recent nog toen ik het nog eens probeerde en mezelf trachtte af te matten. Je bent bek af en pusht jezelf "over the limit" door op volle kracht een bos berg op te stomen en dán komt het. Pijn weg, vermoeidheid weg, je longen gaan als zuigers, je benen als een windmolen en je vliegt vooruit.

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 12:23.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten