Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Op wat voor soort basisschool heb jij gezeten?
Openbaar 50 28.74%
Prot. Christelijk 42 24.14%
(rooms) Katholiek 44 25.29%
Joodse 4 2.30%
Islamitische 2 1.15%
Jenaplan 12 6.90%
Montesorri 16 9.20%
Anders, nl. 4 2.30%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2005, 18:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Prot. Christelijke school.

Ik weet niet of ik het nu weer had gekozen. Het geloof en God viel opzich wel mee, maar in groep 7/8 kreeg ik echt genoeg van dat bijbeltje lezen, verplicht bidden in de kring en psalmen en gezangen overschrijven.
Geen idee waar ik nu voor zou kiezen; ik denk voor een school die mij het meeste aanspreekt als ik met leraren/directeur praat en zie hoe het er aan toe gaat. Gezelligheid, openheid, enz. vind ik belangrijk, en of dat nou openbaar, christelijk, of een soort jenaplan-achtige school is, maakt denk ik niet uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2005, 19:01
CSN
CSN is offline
Ik zat op een openbare school.
Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik daar weer heen willen. Het was een fijne, gezellige school, en ik ben niet gelovig.
Oud 23-09-2005, 19:28
MB
MB is offline
Ik ben begonnen op een protestantse school, toen naar een jenaplan school gegaan (openbaar) en toen naar een normale openbare school. Welke optie moet ik nou kiezen?

Owja, ik heb de leukste tijd gehad op de 1e 2 scholen. En ik weet ook niet welke ik zou kiezen

Citaat:
duivelaartje schreef op 23-09-2005 @ 19:42 :
Prot. Christelijke school.

Ik weet niet of ik het nu weer had gekozen. Het geloof en God viel opzich wel mee, maar in groep 7/8 kreeg ik echt genoeg van dat bijbeltje lezen, verplicht bidden in de kring en psalmen en gezangen overschrijven.
'Viel opzich wel mee' Ik vind het niet meevallen als je verplicht moet bidden en verplicht uit de bijbel lezen en dingen eruit overschrijven...
Oud 23-09-2005, 19:35
Verwijderd
Het hangt er ook nogal vanaf wat precies de insteek van de docenten is natuurlijk. Op mijn basisschool werd het christelijke geloof niet zozeer gepresenteerd als 'waarheid', maar werd meer uitgelegd dat Nederland toch uit een sterk christelijke traditie komt, dat onze maatschappij is gebouwd op het christendom, etc. etc. Ik bedoel, het was niet zo dat leerlingen gewoon te horen kregen 'god bestaat en jij moet in hem geloven' ofzo.

Het heeft veeleer te maken met houding, sfeer te cetera dan echt met het overbrengen van het geloof op kinderen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 19:51
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb tot m'n 9e op een Vrije School gezeten. Als ik mocht kiezen zou ik daar nooit (meer) voor hebben gekozen. Mijn ouders overigens denk ik ook niet. Ik zat er echt niet op m'n plek.
Daarna ben ik naar montessori onderwijs gegaan. Dat was wel ok. Nog steeds saai maar waarschijnlijk wel zo goed als het had kunnen zijn.

Ik heb het niet zo op basisscholen. Vind ze allemaal om verschillende redenen slecht. Of iig.. niet goed genoeg. Maar ja, het moet ook een beetje realistisch blijven. Niet alles kan. En dan denk ik dat ik op een montessori school wel het beste zat.
Oud 23-09-2005, 19:51
Verwijderd
Prot. Christelijk

Oh, ja, ik zou nu dezelfde school kiezen om de redenen die nare man in het begin van het topic geeft.

Overigens was ik op de basisschool de enige van de klas die regelmatig naar de kerk ging, maar dat komt doordat de dichtbijzijnste openbare school hier 5 kilometer vandaan is, en het is niet fijn om elke dag dat al te moeten fietsen als je nog maar een jaar of 11 bent.

Laatst gewijzigd op 23-09-2005 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 19:57
PV
PV is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2005 @ 19:32 :
Ja, maar wat maakt dat uit? Daarom vroeg ik ook, wat heeft een kind in concreto aan de kennis dat er meer mensen op de wereld leven dan alleen witte Nederlanders?
Een stukje algemene ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 20:05
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 23-09-2005 @ 20:57 :
Een stukje algemene ontwikkeling.
Goed, maar in vergelijking met het belang van weten hoe het Nederlandse staatsbestel ongeveer in elkaar steekt maar van zeer ondergeschikt belang. In elk geval niet van een zodanig gewicht dat het 'erg' is dat een kind alleen maar met witte Nederlandse kindjes in aanraking is gekomen.

Waar bovendien nog bijkomt dat heel veel kinderen überhaupt weinig tot nooit fysiek in aanraking zullen komen met andere culturen, om de doodeenvoudige redenen dat vertegenwoordigers van die culturen zich niet bevinden in het opleidings- of beroepsgebied waar het kind zich later zal gaan bevinden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 21:44
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2005 @ 20:35 :
Het hangt er ook nogal vanaf wat precies de insteek van de docenten is natuurlijk. Op mijn basisschool werd het christelijke geloof niet zozeer gepresenteerd als 'waarheid', maar werd meer uitgelegd dat Nederland toch uit een sterk christelijke traditie komt, dat onze maatschappij is gebouwd op het christendom, etc. etc. Ik bedoel, het was niet zo dat leerlingen gewoon te horen kregen 'god bestaat en jij moet in hem geloven' ofzo.

Het heeft veeleer te maken met houding, sfeer te cetera dan echt met het overbrengen van het geloof op kinderen.
ik denk dat ze bij een Prot. christelijke school er meer boven op zitten dan op een katholieke school. Protestanten zijn ook met geloven strenger dan katholieken over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 21:54
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
op 'mijn' katholieke basisschool was het geloof wel aanwezig, maar vooral in de vorm van de vieringen. (kerst ging dus niet over de kerstman ). overigens vind ik dat ook op openbare scholen een beetje de inhoud van (bijvoorbeeld) het kerstverhaal onder de aandacht gebracht hoort te worden. (het is m.i. absurd als een kind daadwerkelijk tot zn twaalfde denkt dat kerst om een enge man met een baard draait, daar hebben we die andere engerd al voor, sinterklaar.)

verder werd de dag begonnen met het Onze Vader.

overigens vind ik dat inderdaad wel meevallen. er werd niet gepreekt of zo, de kinderen mochten zelf hun eigen ontwikkeling bepalen. (oke, vloeken werd vrij streng afgestraft, maar ik denk dat op een gemiddelde openbare basisschool de juf ook kwaad wordt als een kind begint te vloeken.)

op sommige gebieden presenteert de openbare basisschool haar ideeen (bijvoorbeeld over het ontstaan van leven) niet eens meer als theorie maar als absolute waarheden, waar de katholieke basisschool mij nooit heeft gezegd 'en zo is het, want dat staat in de bijbel, en die heeft altijd gelijk'.

overigens zaten er op mijn basisschool overwegend vrij veel allochtonen; misschien dat dat niet op elke katholieke school zo is natuurlijk, maar in mijn geval had ik dus al vrij jong te maken met allochtonen. op de katholieke school zelfs meer dan op de openbare.

dr was net iemand die zei dat er op een school (openbaar ?) voor de allochtonen tijd was om onderwezen te worden in de islam. sorry hoor, maar dat is toch raar ? de christenen gaan toch ook niet op de openbare school een uurtje bijbelles inplannen terwijl de andere kinderen knutselen ? daarom zijn er dus ook niet-openbare scholen...
Oud 23-09-2005, 21:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 23-09-2005 @ 22:44 :
ik denk dat ze bij een Prot. christelijke school er meer boven op zitten dan op een katholieke school. Protestanten zijn ook met geloven strenger dan katholieken over het algemeen.
wat ik uit eigen ervaring weet, is vooral dat gereformeerde scholen erg 'streng' zijn. katholieke scholen zijn juist behoorlijk open. het voornaamste wat ik meegekregen heb van een katholieke school is een bepaalde levenshouding, die vooral bestaat uit open staan voor nieuwe invloeden en de persoon van de ander, en vrij standaard waarden. (maar ik neem aan dat je op de openbare scholen ook wel leert dat moorden niet zo'n goed idee is )
Oud 23-09-2005, 21:59
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-09-2005 @ 22:56 :
wat ik uit eigen ervaring weet, is vooral dat gereformeerde scholen erg 'streng' zijn. katholieke scholen zijn juist behoorlijk open. het voornaamste wat ik meegekregen heb van een katholieke school is een bepaalde levenshouding, die vooral bestaat uit open staan voor nieuwe invloeden en de persoon van de ander, en vrij standaard waarden. (maar ik neem aan dat je op de openbare scholen ook wel leert dat moorden niet zo'n goed idee is )
ja dat zei ik ook, dat katholieke scholen opener zijn, en gereformeerd valt onder protestant. Veel gereformeerde en hervormde scholen zijn protestantse scholen geworden, want het kan heel goed samen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 22:16
Rachel
Rachel is offline
(rooms) Katholiek
Ik zou wel dezelfde kiezen, omdat ik geen andere keuze heb (1 school in m'n dorp), maar als ik wel een keuze had, dan had ik ook naar dezelfde gegaan. Heb er nooit moeite mee gehad ofzo. Het geloof stond niet écht centraal o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 22:23
fractuur
fractuur is offline
Openbare Daltonschool. Volgens mij zaten ze in een identiteitscrisis.
Oud 24-09-2005, 00:02
Severus
Severus is offline
Rooms-Katholieke basisschool. Waarschijnlijk zou ik dezelfde gekozen hebben, omdat deze in ons kleine dorpje is gesitueerd - en de volgende basisschool toch wel meer dan een kwartier (half uurtje misschien) van mijn huis vandaan is - met de auto. Voor kleine kindertjes is dat heel veel, zo'n afstand - zeker als je van je ouders naar school moet fietsen.

Dus qua afstand en locatie had ik weer dezelfde school gekozen.

Maar qua onderwijs zou ik, denk ik, wel graag op een particuliere school hebben willen zitten. Ik vond het onderwijs op onze basisschool nou ook niet bepaald spetterend; we hadden ook sterk verouderde lesboeken enzo in mijn tijd (in groep 8 moesten we het nog steeds met lesboeken van uit midden/eind jaren '80 doen). Dus, qua onderwijs had ik liever een betere school gehad.
Oud 24-09-2005, 00:18
ZOAB
ZOAB is offline
toen ikerop kwam wwas hij openbaar en ergens onderweg werd ie jenaplan
een bagger systeem overigens
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 10:02
Nebula
Nebula is offline
Drie verschillende, allemaal prot. christelijk. De eerste was geweldig, de tweede best wel min en de laatste kon ermee door. Je zou denken dat ik liever op de eerste was blijven zitten, maar achteraf vind ik het eigenlijk ook wel best zo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 10:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 23-09-2005 @ 22:44 :
Hm dat was in mijn geval dus niet zo. Mijn basisschool was heel open. We vierden wel die feestdagen en kregen ook bijbelverhalen te horen enzo. Maar gewoon meer omdat die leuk zijn en je er wat van kan leren. Het geloof was helemaal niet nadrukkelijk aanwezig ofzo.

Verder ben ik het helemaal eens met nare man.

En oh: ik heb een aantal keer bij allochtonen in de klas gezeten en met dansen zelfs continu en ik heb daar geen goede ervaringen aan overgehouden. Vandaar dat ik mijn kinderen ook niet op een openbare school wil doen. Verder hebben wij hier in het dorp 1 openbare school en die barst van de toekomstige criminelen. En nee, ik lieg niet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 11:07
Verwijderd
Ik heb op een RK basisschool gezeten, maar behalve de kerst en paas viering enzo was daar niks van te merken. Ben niet gelovig en ook niet gedoopt of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 11:34
Verwijderd
Ik heb op een openbare gezeten maar ik had liever op een monterssori basisschool gezeten. Ik hou van zelfstandig werken en in mijn eigen tempo alles doen.
Maar in ons dorp was geen monterssori school, ander had ik misschien kunnen switchen.

De openbare school had ook wel zn fijne kanten maar ik hield niet van het klassikale, en het altijd maar alles tegelijk met de rest moeten doen.

Ze hebben mij op de basisschool wel veel verrijkingsmiddelen aangeboden (ze hadden 1 keer per week een speciale les voor de kinderen die al wat verder waren, om ze uitgedaagd te houden, en daarnaast heel veel bakken met extra opgaven) maar het was toch niet echt genoeg. Ik heb me daar behoorlijk verveeld.

Laatst gewijzigd op 24-09-2005 om 11:41.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 13:58
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Er zaten trouwens bij mij op school (Christelijk) wel een boel kinderen met buitenlandse ouders. Dus het is niet zo dat een Christelijke school alleen maar bestaat uit witte kinderen. (En in mijn geval ook niet alleen uit Christelijke)
Oud 24-09-2005, 14:10
Francien
Francien is offline
op een turkse
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 14:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 24-09-2005 @ 14:58 :
Er zaten trouwens bij mij op school (Christelijk) wel een boel kinderen met buitenlandse ouders. Dus het is niet zo dat een Christelijke school alleen maar bestaat uit witte kinderen. (En in mijn geval ook niet alleen uit Christelijke)
Nee dat was bij ons ook niet zo. Hoofdzakelijk wel, maar dat komt ook doordat ik in een dorp woon en wij hier gewoon niet zoveel allochtonen hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 15:43
Sasbeest
Sasbeest is offline
Rooms Katholiek.

We hadden 1 keer in de 3 weken ofzo katechisme, en gingen drie keer per jaar naar de kerk. Veel merkte je er dus niet van. Mijn ouders zijn overig niet gelovig, maar de school heeft een goede naam. Zou nu niet anders gekozen hebben, vond het een leuke school.
Oud 24-09-2005, 16:01
Vice
Vice is offline
Alletwee de scholen Katholiek. Van de eerste weet ik nog vrij weinig, maar dat kwam omdat ik er nog geen 2 jaar opzat en we gingen verhuizen. Vanwege de verhuizing had de eerste school mijn ouders aangeraden om mij weer naar een Katholieke school te sturen.
Hoewel het een Katholieke school was, zaten er niet alleen katholieke kinderen op. Er werd ook niet veel aandacht aan besteed, behalve dan dat er elke week de pastoor kwam. Als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik absoluut voor een andere school gaan. Ik heb het er niet naar m'n zin gehad en er werd weinig tegen pesten gedaan (omdat het op hun school niet voorkwam ).
Oud 24-09-2005, 16:19
Verwijderd
montesori. En ik zou weer zoiets hebben gekozen, in elk geval geen klassikale basisschool. Waarom, ehm, omdat ik klassikale basisscholen stom vind kinderen met een vbo-leervermogen die hetzelfde tempo moeten aanhouden als kinderen met een vwo-leervermogen, dat vind ik nergens op slaan, op die manier hebben veel kinderen het ontzettend moeilijk om alles bij te houden terwijl andere kinderen zich te pletter vervelen.

Overigens kan een montesori school ook een geloof aanhangen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 16:48
Verwijderd
Ik heb op een protestants-christelijke basisschool gezeten. Ik zou niet dezelfde school gekozen hebben, maar dit heeft niets met het geloof te maken; ik heb geen bezwaar tegen een (protestants-)christelijke inslag ook al ben ik zelf agnostisch, en geef er zelfs de voorkeur aan. Maar het was een schooltje van zo'n honderd mensen dat sterk gericht was op de middenmoot en ervan uitging dat ik mezelf wel kon redden, waar ik toentertijd echter helemaal niet in staat toe was. Ik heb me dan ook acht jaar lang verveeld, hoewel het, mijns inziens, klinkklaar was dat het onderwijs mij onvoldoende uitdaging bood. Als ik nu zou mogen kiezen, dan koos ik waarschijnlijk voor een montessori-school.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 17:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ehehehm... wat geloof van die basisschool betreft weet ik het niet zeker, maar ik denk dat het een openbare basisschool was.
Oud 24-09-2005, 20:00
kalinho
kalinho is offline
pr. Christelijk (mn pa "had geen zin in al die hoofddoekjes" ),want tegenovr mijn school stond een openbare school.
Blij overigens dat ik van een pr. chr. afkom, hoewel ik neit gelovig ben, denk ik toch dat je als mens 'eerlijker' van een pr. chr. afkomt dan van een openbare
Oud 24-09-2005, 20:47
Stepsje
Stepsje is offline
Openbaar en ik zou ook weer voor hetzelfde gekozen hebben
(wat ik in feite ook gedaan heb, ik heb op de pabo voor de richting openbaar gekozen )
Vooral omdat ik zelf niet gelovig ben opgevoed en ik daar dus ook niet achter kan staan. Wel vind ik het belangrijk dat kinderen overal wat van meekrijgen, dus ook andere culturen dan alleen het eigen. (en dat heb je over het algemeen wel op een openbare school)
Oud 24-09-2005, 21:00
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Christelijk, maar ik geloof niet .
Oud 24-09-2005, 21:33
Verwijderd
Zowel op een openbare als katholieke basisschool.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 22:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb op een Protestant Christelijke basisschool gezeten. Als ik zelf had mogen kiezen had ik waarschijnlijk wel hetzelfde gekozen.
Oud 24-09-2005, 22:40
Roos
Roos is offline
Ik zat op een protestantse school

Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 11:52 :
Mijn basisschool was heel open. We vierden wel die feestdagen en kregen ook bijbelverhalen te horen enzo. Maar gewoon meer omdat die leuk zijn en je er wat van kan leren. Het geloof was helemaal niet nadrukkelijk aanwezig ofzo.
Dit was bij mij ook zo.

Wel een beetje jammer om allochtonen "toekomstige criminelen" te noemen.
Oud 25-09-2005, 06:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2005 @ 19:40 :
Dat gaat uit van de veronderstelling dat als een kind niet in aanraking komt met allochtonen, het waarschijnlijk 'slecht' of 'anders' met allochtonen zal omgaan. Die mening deel ik niet.
Die mening hoef je ook niet te delen. Mijn ervaring is dat het in de meeste gevallen zo loopt. Die ervaring kan je niet generaliseren naar iedereen die niet in aanraking komt met allochtonen, maar er zijn wel mensen die zo reageren.

Nederland is niet volledig wit en dus vind ik dat kinderen kennis moeten maken met zoveel mogelijk verschillende mensen, verschillende culturen, enz. Je hoeft als autochtoon je kind niet op een zwarte school te doen, maar bewust een witte school uitkiezen zou ik zelf toch ook niet snel doen. Ik vind een gemengde school een meerwaarde hebben boven wit of zwart.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 08:49
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Twee openbare basisscholen. Ik zou zelf voor Montessori kiezen, ik heb op een Montessori middelbare school gezeten en dat paste precies bij mij
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 10:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MB schreef op 23-09-2005 @ 20:28 :
'Viel opzich wel mee' Ik vind het niet meevallen als je verplicht moet bidden en verplicht uit de bijbel lezen en dingen eruit overschrijven...
Mwah er zijn hier scholen die nog veel erger zijn, dus in vergelijking viel het best mee. Niet dat ik het leuk vond.
M'n eerste basisschool was christelijk, maar een heel stuk minder 'streng', maar ik kan me daar niet zoveel meer van herinneren.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 10:39
Verwijderd
Ik heb op een jenaplan basisschool gezeten en als ik weer mocht kiezen zou ik wel voor een jenaplan school kiezen en niet voor de openbare school (dat was de andere optie).

Wat mij vooral beviel was dat ik contact kon hebben met mensen die ouder en jonger waren dan dat ik was en ik merkte dat ik op de middelbare school heel snel contact legde met iedereen omdat ik gewend was dat mensen die ouder dan mijzelf waren ook bij mij in de buurt waren.

Ik zit nu op een dalton middelbare school en dat sloot precies aan op mijn basisschool dus ik ben er eigenlijk wel gelukkig mee .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:21
Verwijderd
ik zat op een prot. christelijke terwijl ik zelf katholiek ben. als ikn u zelf mocht kiezen zou ik het weer zo doen denk ik omdat het een erg leuke school was onafnankelijk van het soort
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-09-2005 @ 23:40 :
Wel een beetje jammer om allochtonen "toekomstige criminelen" te noemen.
Nee hoor, je begrijpt me verkeerd. Ik leg dat verband helemaal niet. De toekomstige criminelen op die school zijn juist allemaal blank (ik zei ook dat we sowieso bijna geen allochtonen hier in ons dorp hebben, dus die zijn er op die school ook bijna niet).

Het valt gewoon op dat het gespuis van ons dorp op de openbare school heeft gezeten en niet op 1 van de christelijke scholen (in de meeste gevallen althans).
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 16:01
Verwijderd
Openbare speciale school voor LOM-onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 17:20
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik heb op een jenaplanschool gezeten, maar het was eerst een openbare school. ( veranderde eigenlijk niet echt veel, toen het Jenaplan was) Als ik zelf had mogen kiezen op welke school ik zou gaan. Dan zou ik de Jenaplan kiezen, omdat er leuke mensen op zitten. Je gaat een beetje met iedereen om.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 21:57
Verwijderd
Ik zat op een jenaplan. Ik ben heel erg gestruikeld toen ik naar de middelbare school ging, want ik had nog nooit huiswerk gehad en ik wist ook niet hoe ik daar mee om moest gaan. Dat vond ik echt heel moeilijk toen ik net in de eerste zat.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 22:19
Verwijderd
Prot. Christelijk
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 22:30
koelieboelie
koelieboelie is offline
het verbaast me echt hoeveel mensen op een christelijke basischool hebben gezeten !
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 23:05
MB
MB is offline
Citaat:
kalinho schreef op 24-09-2005 @ 21:00 :
pr. Christelijk (mn pa "had geen zin in al die hoofddoekjes" ),want tegenovr mijn school stond een openbare school.
Blij overigens dat ik van een pr. chr. afkom, hoewel ik neit gelovig ben, denk ik toch dat je als mens 'eerlijker' van een pr. chr. afkomt dan van een openbare
Ik denk het juist niet, als je van een openbare school komt dan ben je in ieder geval niet gehersenspoeld om te geloven (niet dat dat in de regel zo is bij een christelijke school, maar dat is iig nooitop een openbare school)

Verder wordt er op een openbare school net zoveel aandacht besteed aan normen en waardenen wordt liegen net zo slecht afgeschilderd als op een christelijke school
Oud 26-09-2005, 07:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MB schreef op 26-09-2005 @ 00:05 :
Ik denk het juist niet, als je van een openbare school komt dan ben je in ieder geval niet gehersenspoeld om te geloven (niet dat dat in de regel zo is bij een christelijke school, maar dat is iig nooitop een openbare school)

Verder wordt er op een openbare school net zoveel aandacht besteed aan normen en waardenen wordt liegen net zo slecht afgeschilderd als op een christelijke school
Dit gaat alleen op wat betreft zwaar chirstelijke scholen. Ik ben het namelijk wel met hem eens.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 07:45
Verwijderd
Openbaar en als ik mocht kiezen zou ik het zo weer doen . Heb echt een onwijs leuke tijd gehad op de basisschool (zelfs nog het één en ander geleerd )dus zie niet in waarom ik iets anders zou kiezen .
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 08:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MB schreef op 26-09-2005 @ 00:05 :
(niet dat dat in de regel zo is bij een christelijke school, maar dat is iig nooitop een openbare school)
op een openbare school kan de overtuiging van de leraren (niet geloven is ook een overtuiging) net zo goed hun uitwerking op de kinderen hebben.
Oud 26-09-2005, 08:35
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Katholieke basis/middelbare/uni

Ik word de nieuwe Paus
Reageren

Regels voor berichten