Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2005, 13:28
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Cacharel schreef op 02-10-2005 @ 13:26 :
hey mensen
ik heb even een vraag, weet niet of ie al gesteld is maar ben te lui om alles af te zoeken.
ik ben gisteren begonnen met een nieuwe strip (althans, dat was de bedoeling) maar ben hem gister al meteen vergeten. ik heb hem vanochtend om 7 uur ingenomen. en normaal neem ik de pil altijd rond 10 uur savonds in.
is de pil nou nog betrouwbaar?of geld nou ook dat ik 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken?
alvast bedankt iig
Ik weet niet zeker of het ook zo zit na een stopweek, maar het lijkt me dat dit gewoon valt in de regel dat het binnen 12 uur nog veilig is.
Oud 02-10-2005, 13:29
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
kissygirl schreef op 02-10-2005 @ 14:02 :
k had ook een vraagje.. ik heb gisteren dus seks gehad met mijn vriend.. maar geen condoom gebruikt, maar ben wel aan de pil.. hoe licht of zwaar de pil is.. is ie altijd even betrouwbaar? voor zwangerschappen enzo?

xxx
Ja, alle pillen zijn gewoon geschikt voor anti-conceptie, ook de lichte pillen.
Oud 03-10-2005, 18:08
Verwijderd
Ik b en net begonnen aan mijn tweede strip, omdat ik de pil (micricogon 30) altijd 2 strips doorslik. Omdat ik nu last heb van een doorbraakbloeding vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Stoppen met de pil (ik heb sinds vandaag een doorbraakbloeding) of de pil gewoon nog netjes twee weken slikken?

Als ik de pil nog twee werken doorslik houdt de bloeding dan op of niet?
Oud 03-10-2005, 18:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 03-10-2005 @ 19:08 :
Ik b en net begonnen aan mijn tweede strip, omdat ik de pil (micricogon 30) altijd 2 strips doorslik. Omdat ik nu last heb van een doorbraakbloeding vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Stoppen met de pil (ik heb sinds vandaag een doorbraakbloeding) of de pil gewoon nog netjes twee weken slikken?

Als ik de pil nog twee werken doorslik houdt de bloeding dan op of niet?
De kans is groot dat je doorbraakbloediing blijft tot dat je stopweek houdt. Je moet zelf weten wat je doet. Qua veiligheid maakt het niets uit. Als jij nog twee weken de pil wilt slikken en de kans wil lopen dat je nog twee weken een doorbraakbloeding hebt en daarna nog ongesteld wordt kan je dat doen maar je kan nu ook stoppen en stopweek houden en dan na zeven dagen weer met een nieuwe strip beginnen.

Als je het handig wilt houden zou ik op je vaste stopdag stoppen maar het maakt niet uit van welke week omdat je toch al een strip helemaal geslikt hebt.
Oud 03-10-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2005 @ 19:12 :
De kans is groot dat je doorbraakbloediing blijft tot dat je stopweek houdt. Je moet zelf weten wat je doet. Qua veiligheid maakt het niets uit. Als jij nog twee weken de pil wilt slikken en de kans wil lopen dat je nog twee weken een doorbraakbloeding hebt en daarna nog ongesteld wordt kan je dat doen maar je kan nu ook stoppen en stopweek houden en dan na zeven dagen weer met een nieuwe strip beginnen.

Als je het handig wilt houden zou ik op je vaste stopdag stoppen maar het maakt niet uit van welke week omdat je toch al een strip helemaal geslikt hebt.
Mijn vaste stopdag is meestal zondag Maar ik stop gewoon een week met de pil want dan loop ik het risico waarschijnlijk niet dat ik in mijn werkweek (15 oktober) ongesteld word.
Oud 04-10-2005, 07:36
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
hey mensen
ik heb even een vraag, weet niet of ie al gesteld is maar ben te lui om alles af te zoeken.
ik ben gisteren begonnen met een nieuwe strip (althans, dat was de bedoeling) maar ben hem gister al meteen vergeten. ik heb hem vanochtend om 7 uur ingenomen. en normaal neem ik de pil altijd rond 10 uur savonds in.
is de pil nou nog betrouwbaar?of geld nou ook dat ik 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken?
alvast bedankt iig
Niemand die dit zeker weet want ik heb het probleem ook
Oud 04-10-2005, 08:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hey mensen
alvast bedankt iig
Je hebt de pil toch nog binnen 12 uur ingenomen! In dat geval zou-ie nog gewoon betrouwbaar moeten zijn.
Oud 04-10-2005, 15:04
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb even een dringende vraag..

Ik heb de afgelopen paar maanden de pil doorgeslikt, niks aan de hand. Maar nu kreeg ik vandaag een doorbraakbloeding, én ik was mijn strip pillen kwijt. Ik moet ze nog tot donderdag innemen en was van plan daarna te stoppen om ongesteld te worden. Maar dat ben ik dus al.. Ik heb mijn strip teruggevonden maar weet niet of ik die pillen nog moet innemen.. Ik heb die van gister niet ingenomen nog omdat ik m kwijt was en ik weet niet of dit verstandig is..
Iemand enig idee?

x Kim
Oud 04-10-2005, 15:08
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 04-10-2005 @ 16:04 :
Ik heb even een dringende vraag..

Ik heb de afgelopen paar maanden de pil doorgeslikt, niks aan de hand. Maar nu kreeg ik vandaag een doorbraakbloeding, én ik was mijn strip pillen kwijt. Ik moet ze nog tot donderdag innemen en was van plan daarna te stoppen om ongesteld te worden. Maar dat ben ik dus al.. Ik heb mijn strip teruggevonden maar weet niet of ik die pillen nog moet innemen.. Ik heb die van gister niet ingenomen nog omdat ik m kwijt was en ik weet niet of dit verstandig is..
Iemand enig idee?

x Kim
Als je maar minimaal één strip hebt geslikt maakt het daarna totaal niet uit wanneer je stopt. Maar je moet nu die pillen dus niet meer slikken! (Anders zou je er nog een hele strip weer achteraan moeten nemen omdat je er eentje tussendoor vergeten bent). En dan is er verder niks aan de hand.
Denk er dan wel aan dat je gisteren al meetelt als eerste dag van je stopweek.
Oud 04-10-2005, 15:18
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Konijn schreef op 04-10-2005 @ 16:08 :
Als je maar minimaal één strip hebt geslikt maakt het daarna totaal niet uit wanneer je stopt. Maar je moet nu die pillen dus niet meer slikken! (Anders zou je er nog een hele strip weer achteraan moeten nemen omdat je er eentje tussendoor vergeten bent). En dan is er verder niks aan de hand.
Denk er dan wel aan dat je gisteren al meetelt als eerste dag van je stopweek.
Ja maar ik neem m regelmatig pas de volgende dag in verder.. Maar als ik gewoon nu al stop moet ik dus volgende week dinsdag de eerste pil weer innemen dan?

Thanx voor je snelle antwoord
Oud 04-10-2005, 19:13
Fever
Fever is offline
Ik stap binnenkort over van de microgynon 30 naar de 50 en ik ben benieuwd hoe die pil bevalt onder de mensen die er mee bekend zijn.
Zijn er veel bijwerkingen (aankomen, meer puistjes, stemmingswisselingen, misselijkheid ect) ?? En hoe bevalt hij jullie?? Ben erg benieuwd want kan bijna geen reacties vinden over deze pil.

liefs
Oud 04-10-2005, 19:26
Mara
Mara is offline
Dat is toch gewoon microgynon 30 maar dan met een hogere dosis hormonen? Zijn dan niet de bijwerkingen 't zelfde als bij de 30, maar dan in wat ergere mate omdat er meer hormonen inzitten?
Oud 04-10-2005, 19:44
Fever
Fever is offline
jaa dat dacht ik ook, maar was wel benieuwd naar reacties van mensen die hem al een tijdje gebruiken
Oud 05-10-2005, 15:50
kellytje
kellytje is offline
Deze vraag zal wel al eerder gesteld zijn maar ik heb snel een antwoord nodig. Is het 'ongezond' om je pil door te slikken? Ik slik meestal 2 strips na elkaar maar nu begonnen mijn zus en moeder vandaag te zeuren dat het heel ongezond is, je gaat vocht vasthouden, je hele cyclus raakt in de war en als je met de pil stopt duurt het lang eer alles weer normaal is... Volgens haar hadden ze dit van de dokter Volgens mij is er helemaal niets schadelijks aan. Er blijft niets 'zitten' om het zo te zegge omdat er niets aangemaakt wordt
Oud 05-10-2005, 16:22
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
kellytje schreef op 05-10-2005 @ 16:50 :
Deze vraag zal wel al eerder gesteld zijn maar ik heb snel een antwoord nodig. Is het 'ongezond' om je pil door te slikken? Ik slik meestal 2 strips na elkaar maar nu begonnen mijn zus en moeder vandaag te zeuren dat het heel ongezond is, je gaat vocht vasthouden, je hele cyclus raakt in de war en als je met de pil stopt duurt het lang eer alles weer normaal is... Volgens haar hadden ze dit van de dokter Volgens mij is er helemaal niets schadelijks aan. Er blijft niets 'zitten' om het zo te zegge omdat er niets aangemaakt wordt
Klopt helemaal hoor, het is niet ongezond om je pil door te slikken. Twee strippen doe ik zelf ook, en veel mensen, alleen al om het gemak van wat minder ongesteld worden, laat staan als je er ook nog last van hebt elke keer.
Dat je cyclus in de war raakt en dat het lan duurt voordat het weer normaal is nadat je stopt, is wel zo.. Dit is echter altijd zo! Ook bij niet doorslikken, gewoon omdat nu kunstmatig je menstruatie (geen echte dus ook, maar een onttrekkingsbloeding in de stopweek) geregeld wordt.
Dokters adviseren zelfs mensen die heel erg last van hun menstruatie hebben om door te slikken, dus het lijkt me niet kloppen dat ze dit van de dokter hebben..
Oud 06-10-2005, 14:45
gurl19
gurl19 is offline
Als ik de pil 2 mdn slik heb ik wel het gevoel dat ik zwaarder ongesteld ben.

Kan dat dan wel, als het een nepbloeding is?
Oud 06-10-2005, 21:04
Verwijderd
Dus, ik heb ook een vraag.
Ik heb zaterdag mijn laatste pil genomen en ben nu, donderdag, nog niet ongesteld. Ik ben stiekem wel een beetje in de stress omdat ik ook niet helemaal goed mijn pil heb geslikt afgelopen 3 weken dus. Door een nogal onregelmatig leven niet echt goed op een tijdstip geslikt zegmaar. Normaal slik ik mijn pil 23.00, afgelopen tijd soms om 20.00/19.30 of later rond 02.00. Vraag is dus of er een mogelijkheid is dat ik zwanger ben en of ik me zorgen moet gaan maken enzo.
Dit is al eens eerder gebeurt, overigens, en toen was ik ook niet zwanger, maar de ene situatie is de andere niet.
Oud 06-10-2005, 21:35
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Volgens mij kan je niet zwanger zijn hoor als je alleen de pil iets later of iets eerder hebt geslikt, ik doe dat zelf ook heel vaak. Maar omdat je nu in de stress bent wordt je ongesteldheid waarschijnlijk alleen maar langer uitgesteld Maar je kan natuurlijk altijd een test doen als je zekerheid wilt!
Oud 07-10-2005, 07:34
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
hey mensen
alvast bedankt iig
Ik had dus hetzelfde en ik belde net toevallig de dokter dus het maar gelijk even gevraagd en hij zei dus dat je dan de hele maand met condoom moet vrijen omdat de eerste week het gevaarlijkst is als je m vergeet.
Oud 07-10-2005, 12:31
evalevi
evalevi is offline
Ik ben pas begonnen met de pil (microgynon 30).
Ik ben begonnen op de eerste dag van m'n menstruatie, zoals in de bijsluiter staat.. maar nu ben ik al anderhalve week ongesteld (normaal is 5 dagen bij mij). Niet heel zwaar ongesteld, maar het stopt maar niet. Weet iemand of dit normaal is?

En ik krijg puistjes van deze pil weet iemand of dat een bijwerking is die je alleen in het begin hebt, of blijft dat zo?
Oud 07-10-2005, 15:47
mcflem
mcflem is offline
Hoi,

ik ben aan de pil (femodeen) en hiervoor gebruikte ik mycrogynon 30. Daar ben ik mee gestopt omdat ik 's ochtends vaak misselijk was sinds ik de pil slikte. Dit is eigenlijk nog steeds niet over sinds de nieuwe pil maar ik slik hem nog maar een maandje en het is al veel minder.

Nou ben ik nogal vergeetachtig en wou ik eigenlijk deze stopweek (gisteren begonnen) doorslikken omdat ik niet helemaal zeker wist of hij betrouwbaar was aangezien ik een paar dagen ziek ben geweest, met de gevolgen van dien.
Maar goed, ik denk er dus over om over te gaan op de prikpil, puur omdat ik die niet kan vergeten.
Wat zijn de voor- en nadelen?
Ik ben nogal bang voor naalden, voel je alleen het prikje of voelt het heel naar aan?
Werkt de prikpil ook tegen menstruatiepijn? Dat was namelijk waarvoor ik aan de pil ben gegaan.

Ik heb al wat gezocht op internet maar ik kan toch niet echt een goede site vinden, weet iemand een goede?

Bedankt voor het lezen.
Oud 07-10-2005, 15:48
mcflem
mcflem is offline
Citaat:
evalevi schreef op 07-10-2005 @ 13:31 :
Ik ben begonnen op de eerste dag van m'n menstruatie, zoals in de bijsluiter staat.. maar nu ben ik al anderhalve week ongesteld (normaal is 5 dagen bij mij). Niet heel zwaar ongesteld, maar het stopt maar niet. Weet iemand of dit normaal is?

En ik krijg puistjes van deze pil weet iemand of dat een bijwerking is die je alleen in het begin hebt, of blijft dat zo?
Ik had dat geloof ik ook toen ik met die pil begon.

Ik heb wel meer puistjes gekregen sinds ik met de pil begon, ik heb er nog steeds heel weinig dus het maakte me eigenlijk niet zo veel uit.
Oud 07-10-2005, 16:56
kerrs-favuursz
kerrs-favuursz is offline
ik ben vanmiddag naar de huisarts gegaan voor de pil, die heeft me microgynon 30 voorgeschreven.. en ze zei dat ik nu moet wachten tot ik ongesteld word, en dan op de eerste dag beginnen.. maar in de bijsluiter staat:
u mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedsmiddel gebruiken.
maakt het uit als ik dat doe?.. want dan kan ik vanavond al me eerste pil slikken en anders moet ik eerst nog heel lang wachten
alvast bedankt
Oud 07-10-2005, 17:03
Bloem
Bloem is offline
Het maakt niet uit, als je 'm op de eerste dag van je menstruatie slikt ben je meteen beschermd tegen zwangerschap, als je op een ander moment begint duurt het idd 7 dagen tot je daartegen beschermd bent.
Oud 07-10-2005, 17:14
kerrs-favuursz
kerrs-favuursz is offline
okee dank je
Oud 07-10-2005, 22:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was een pil vergeten in mijn eerste week van mijn strip, heb hem net rond de twaalf uur grens ingenomen, ben er vanuit gegaan dat ik een week niet veilig was. Allemaal goed gekomen.

Kan iemand me nu alleen uitleggen waarom ik na die zeven dagen wel weer veilig ben? Als ik door het vergeten toch een eisprong gekregen heb, is dat eitje dan na zeven dagen al dood? Ik vind het een beetje eng om aan te nemen dat het nu allemaal weer goed is, maar dat is toch echt zo?
Oud 09-10-2005, 18:01
Verwijderd
Ik heb net de verkeerde pil geslikt, is dat erg? Het was wel gewoon een pil die ik op zondag moest slikken, maar dan uit een andere week.
Oud 09-10-2005, 19:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Blush schreef op 09-10-2005 @ 19:01 :
Ik heb net de verkeerde pil geslikt, is dat erg? Het was wel gewoon een pil die ik op zondag moest slikken, maar dan uit een andere week.
Dat is niet erg, behalve als je een twee of driefase pil slikt.
Oud 09-10-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-10-2005 @ 20:04 :
Dat is niet erg, behalve als je een twee of driefase pil slikt.
Ik slik microgynon30
Oud 09-10-2005, 19:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Blush schreef op 09-10-2005 @ 20:16 :
Ik slik microgynon30
Dat is een eenfase pil en dan maakt het niet uit. Je moet wel opletten dat je die dag waarvan je dus eigenlijk de pil al geslikt heb nog wel een pil slikt (bijvoorbeeld die die je eigenlijk had moeten slikken).
Oud 09-10-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-10-2005 @ 20:34 :
Dat is een eenfase pil en dan maakt het niet uit. Je moet wel opletten dat je die dag waarvan je dus eigenlijk de pil al geslikt heb nog wel een pil slikt (bijvoorbeeld die die je eigenlijk had moeten slikken).
Oke Bedankt!
Oud 09-10-2005, 21:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-10-2005 @ 23:39 :
Ik was een pil vergeten in mijn eerste week van mijn strip, heb hem net rond de twaalf uur grens ingenomen, ben er vanuit gegaan dat ik een week niet veilig was. Allemaal goed gekomen.

Kan iemand me nu alleen uitleggen waarom ik na die zeven dagen wel weer veilig ben? Als ik door het vergeten toch een eisprong gekregen heb, is dat eitje dan na zeven dagen al dood? Ik vind het een beetje eng om aan te nemen dat het nu allemaal weer goed is, maar dat is toch echt zo?
Is er nog iemand die hier een antwoord op weet?
Oud 10-10-2005, 10:07
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik ben ongeveer 2 weken geleden begonnen met de pil ( Microgynon 30 ), maar de dokter zei dat ik niet per sé op de 1e dag van mn ongesteldheid hoefde te beginnen en gewoon gelijk die dag mocht beginnen. (Ik was net ongesteld geweest)
Nu is mijn vraag:

Als je niet op de eerste dag van je ongesteldheid begint met de pil, wordt je dan ongesteld in je stopweek of netzoals je gewend was ongesteld te worden?
Oud 10-10-2005, 11:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 10-10-2005 @ 11:07 :
Ik ben ongeveer 2 weken geleden begonnen met de pil ( Microgynon 30 ), maar de dokter zei dat ik niet per sé op de 1e dag van mn ongesteldheid hoefde te beginnen en gewoon gelijk die dag mocht beginnen. (Ik was net ongesteld geweest)
Nu is mijn vraag:

Als je niet op de eerste dag van je ongesteldheid begint met de pil, wordt je dan ongesteld in je stopweek of netzoals je gewend was ongesteld te worden?
Ja, als het goed is wordt je gewoon ongesteld in je stopweek. In het begin kan dat een beetje anders gaan omdat je lichaam nog aan de pil moet wennen en kan je ook doorbraakbloedingen krijgen buiten de stopweek om maar dit is zeker niet altijd het geval.
Oud 10-10-2005, 11:16
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-10-2005 @ 12:00 :
Ja, als het goed is wordt je gewoon ongesteld in je stopweek. In het begin kan dat een beetje anders gaan omdat je lichaam nog aan de pil moet wennen en kan je ook doorbraakbloedingen krijgen buiten de stopweek om maar dit is zeker niet altijd het geval.
Ok, heel erg bedankt.

Ik heb nu alleen wel buikpijn enzo.
Oud 10-10-2005, 12:51
raarmeisje
raarmeisje is offline
k had nog ff een paar vraagjes...

is de pil ook nog betrouwbaar als je de pil 1 a 2 mdn doorslikt? i.p.v een stopweek te houden.. en is hij nog betrouwbaar als je de stopweek 2 a 3 dagen houd i.p.v 5?
Oud 10-10-2005, 12:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
raarmeisje schreef op 10-10-2005 @ 13:51 :
k had nog ff een paar vraagjes...

is de pil ook nog betrouwbaar als je de pil 1 a 2 mdn doorslikt? i.p.v een stopweek te houden.. en is hij nog betrouwbaar als je de stopweek 2 a 3 dagen houd i.p.v 5?
Je pil is veilig zolang je minstens 21 pillen slikt. Meer dan een strip is dus ook nog veilig. Regel 2 is dat je stopweek maximaal zeven dagen mag duren, minder is dus goed, meer niet. Houd wel rekening met doorbraakbloedingen als je je stopweek erg kort maakt, bijvoorbeeld 3 dagen.
Oud 10-10-2005, 12:57
raarmeisje
raarmeisje is offline
ok dank je wel k weet genoeg
Oud 10-10-2005, 18:58
evalevi
evalevi is offline
Citaat:
evalevi schreef op 07-10-2005 @ 13:31 :

inmiddels ben ik al 2 weken ongesteld
nog steeds heel licht, een beetje vies bruinig. De andere bijwerkingen (hoofdpijn/puistjes) trekken nu wel weg gelukkig.. maar weet iemand of het dan betekend dat ik ongesteld blijf tot de stopweek ofzo? daar heb ik weinig zin in.. dan zou ik een maand lang ongesteld zijn, en volgende week ben ik de hele week bij mijn vriend, we hebben liever geen seks als ik ongesteld ben.. dus dit komt niet zo fijn uit
Oud 10-10-2005, 19:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
evalevi schreef op 10-10-2005 @ 19:58 :
inmiddels ben ik al 2 weken ongesteld
nog steeds heel licht, een beetje vies bruinig. De andere bijwerkingen (hoofdpijn/puistjes) trekken nu wel weg gelukkig.. maar weet iemand of het dan betekend dat ik ongesteld blijf tot de stopweek ofzo? daar heb ik weinig zin in.. dan zou ik een maand lang ongesteld zijn, en volgende week ben ik de hele week bij mijn vriend, we hebben liever geen seks als ik ongesteld ben.. dus dit komt niet zo fijn uit
Het kan normaal zijn hoor, dat je zo lang ongesteld bent in het begin. Komt omdat je lichaam moet wennen aan de pil. Het kan ook zijn dat deze pil te licht voor je is en dat je een zwaardere nodig hebt. Het kan zijn dat je ongesteld blijft tot de stopweek maar het hoeft niet perse, in het begin kan je daar nog weinig over zeggen omdat je gewoon zelf nog maar even moet bekijken hoe je lichaam erop reageert.
Oud 11-10-2005, 15:59
mcflem
mcflem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-10-2005 @ 13:53 :
Je pil is veilig zolang je minstens 21 pillen slikt. Meer dan een strip is dus ook nog veilig. Regel 2 is dat je stopweek maximaal zeven dagen mag duren, minder is dus goed, meer niet. Houd wel rekening met doorbraakbloedingen als je je stopweek erg kort maakt, bijvoorbeeld 3 dagen.
Als je hem 14 dagen hebt geslikt kan je zelfs al een betrouwbare stopweek houden.
Oud 11-10-2005, 15:59
mcflem
mcflem is offline
Citaat:
mcflem schreef op 07-10-2005 @ 16:47 :
Hoi,

ik ben aan de pil (femodeen) en hiervoor gebruikte ik mycrogynon 30. Daar ben ik mee gestopt omdat ik 's ochtends vaak misselijk was sinds ik de pil slikte. Dit is eigenlijk nog steeds niet over sinds de nieuwe pil maar ik slik hem nog maar een maandje en het is al veel minder.

Nou ben ik nogal vergeetachtig en wou ik eigenlijk deze stopweek (gisteren begonnen) doorslikken omdat ik niet helemaal zeker wist of hij betrouwbaar was aangezien ik een paar dagen ziek ben geweest, met de gevolgen van dien.
Maar goed, ik denk er dus over om over te gaan op de prikpil, puur omdat ik die niet kan vergeten.
Wat zijn de voor- en nadelen?
Ik ben nogal bang voor naalden, voel je alleen het prikje of voelt het heel naar aan?
Werkt de prikpil ook tegen menstruatiepijn? Dat was namelijk waarvoor ik aan de pil ben gegaan.

Ik heb al wat gezocht op internet maar ik kan toch niet echt een goede site vinden, weet iemand een goede?

Bedankt voor het lezen.
Iemand?
Oud 11-10-2005, 16:05
Verwijderd
De prikpil kan ook werken tegen menstruatiepijn . Het voelt gewoon zoals andere injecties voelen, even een prikje en dan tijdens het leegspuiten een raar gevoel. Ik geloof dat je er ook spierpijn van kan krijgen.

Voordelen zijn dat je hem niet kunt vergeten, dat je niet in de knoop komt met tijdsverschillen als je veel reist en dat-ie wat 'milder' is dan de gewone pil
Nadelen zijn dat je elke drie maanden ervoor naar de dokter moet en dat je na het stoppen ermee mogelijk nog een tijd onvruchtbaar bent doordat-ie nawerkt; dit kan tot twee jaar duren.
Oud 11-10-2005, 16:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-10-2005 @ 23:39 :

Nog iemand die daar een antwoord op weet, ik wil het toch wel graag weten
Oud 11-10-2005, 16:15
Verwijderd
ja, een onbevrucht eitje is na 4 à 5 dagen dood
die 7 dagen houden ze aan voor de zekerheid, voor als er eens een erg levenslustige eicel bij zit.
Oud 11-10-2005, 16:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-10-2005 @ 17:15 :
ja, een onbevrucht eitje is na 4 à 5 dagen dood
die 7 dagen houden ze aan voor de zekerheid, voor als er eens een erg levenslustige eicel bij zit.
Dus na die zeven dagen ben je echt weer helemaal veilig en kan er niet alsnog iets misgegaan zijn waardoor je toch nog zwanger raakt?
Oud 12-10-2005, 13:06
evanescence
evanescence is offline
Ik wil graag Yasmin gaan slikken....slikt iemand dat hier???

en wat zijn je ervaringen met deze pil? groot verschil met je vorige etc etc
Oud 12-10-2005, 21:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
hola, Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met de pil (microgynon 30) en ik vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt voordat je iets merkt van bijverschijnselen (als die er al zijn dan.)
Ik moet nl. volgende week 2 keer zoveel werken als normaal en heb dan niet echt zin in hoodpijn/chagrijnigheid etc. (Lijkt me ook niet echt leuk voor de klanten...)
En als ik dan toch klachten krijg, kan ik dan gewoon pijnstillers erbij slikken?

Laatst gewijzigd op 12-10-2005 om 21:56.
Oud 13-10-2005, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 12-10-2005 @ 22:52 :
hola, Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met de pil (microgynon 30) en ik vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt voordat je iets merkt van bijverschijnselen (als die er al zijn dan.)
Ik moet nl. volgende week 2 keer zoveel werken als normaal en heb dan niet echt zin in hoodpijn/chagrijnigheid etc. (Lijkt me ook niet echt leuk voor de klanten...)
En als ik dan toch klachten krijg, kan ik dan gewoon pijnstillers erbij slikken?
Dat verschilt een beetje... soms krijgen mensen bijwerkingen al na een paar dagen, soms moet het 'opgebouwd' worden en komt het pas na een paar weken.
Maar je kunt er probleemloos pijnstillers bij slikken
Oud 13-10-2005, 10:22
Nonaj
Nonaj is offline
Ik hoorde gisteren dat microgynon 30 (slik ik zelf ook) de lichtste pil van allemaal zou zijn en daarom niet helemaal veilig?

En het zou ook minder veilig zijn als je meer dan 1 strip achter elkaar slikt?

Klopt dit?

Edit: Oh ja, hoe weet je of een pil te licht voor je is?
Topic gesloten

Regels voor berichten