Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2005, 08:51
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Cornel schreef op 30-09-2005 @ 17:27 :
Destijds werd er uit noodzaak veel drank door de mensen zelf gestookt, in Rusland is wodka zo duur voor de doorsnee Rus, dat er zelfs veel illegale stokerijen bestaan die wodka maken waaraan regelmatig mensen aan overlijden (vergiftiging) vanwege de nogal dubieuze samenstelling van de drank.
Dat gebeurt in Scandinavie ook op grote schaal. Tenminste, waar ik ben geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2005, 12:28
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 22:36 :
Dus omdat jij als moslim geen alcohol mag, moet heel Nederland daar maar aan meedoen?
Wat the fuck heeft de islam hiermee te maken?

Ik vind het ook een belachelijk idee. Meer controle is beter.
Oud 01-10-2005, 12:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-10-2005 @ 13:28 :
Wat the fuck heeft de islam hiermee te maken?
Rick Steiner is moslim. Moslims mogen geen alcohol. Rick Steiner wil alcohol in z'n geheel verbieden. 1+1=2.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 12:48
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2005 @ 13:38 :
Rick Steiner is moslim. Moslims mogen geen alcohol. Rick Steiner wil alcohol in z'n geheel verbieden. 1+1=2.
Vooroordeel...
Oud 01-10-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 01-10-2005 @ 13:48 :
Vooroordeel...
Wat is het vooroordeel dan?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 12:52
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2005 @ 13:38 :
Oud 01-10-2005, 13:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-10-2005 @ 13:48 :
Vooroordeel...
Nee, dat is het doortrekken van het patroon dat diezelfde Rick Steiner hier al tentoonspreidt zolang als ik hier kom.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 22:36 :
Dus omdat jij als moslim geen alcohol mag, moet heel Nederland daar maar aan meedoen?
Het heeft niets met de Islam van doen. Niemand die mee tegen kan houden als ik nu alcohol wil drinken. Alcohol neemt gewoon veel rotzooi met zich mee. Het niet drinken is beter dan het wel drinken.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 13:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-10-2005 @ 14:09 :
Het heeft niets met de Islam van doen. Niemand die mee tegen kan houden als ik nu alcohol wil drinken. Alcohol neemt gewoon veel rotzooi met zich mee. Het niet drinken is beter dan het wel drinken.
het is aangeraden om twee galzen per dag te drinken, dat zou namelijk goed zijn voor je hart en bloedvaten

ontopic: Hij kan zo veel willen. Het gebeurt niet, want iedereen ziet wel in dat het toch weinig zin heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 14:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat ik hier nog niet gereageerd heb, zeg...

Biertje?
Oud 01-10-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 01-10-2005 @ 14:33 :
het is aangeraden om twee galzen per dag te drinken, dat zou namelijk goed zijn voor je hart en bloedvaten
Iemand die 2 glazen per dag drinkt, 20 jaar lang, daar wil jij de lever dan weer niet van zien....

Citaat:
ontopic: Hij kan zo veel willen. Het gebeurt niet, want iedereen ziet wel in dat het toch weinig zin heeft.
Mja, maar ziet onze Republican-party-kissing-coalitie dat ook in?

Ik ben streng tegen vanwege dezelfde problemen als waarmee jonge amerikanen worstelen die naar europa(en vooral dan Nederland en Duitsland) komen omdat het hier zo makkelijk aan alcohol komen is, en in duitsland ook nog eens een stuk goedkoper en nóg makkelijker dan hier, dat ze zichzelf compleet in de drank verliezen en hun hele jaar studie hier verneuken. Regulatie is goed, maar je moet niet doorschieten zoals deze VWA-baas
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 21:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
deadlock schreef op 01-10-2005 @ 15:10 :
Iemand die 2 glazen per dag drinkt, 20 jaar lang, daar wil jij de lever dan weer niet van zien....
Dat klopt, ik wil inderdaad de lever van m'n vader niet zien..

Maar van af en toe een bietje -en af en toe meer dan eentje in de kroeg- zie ik het kwade niet in.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 22:07
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-10-2005 @ 14:09 :
Het kan ook veel pret inluiden
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 00:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-10-2005 @ 23:07 :
"Ik kan heel grappig uit de kroeg komen"
-Youp van 't Hek
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Kut, dan ben ik benieuwd hoe mijn lever er op mijn dertigste uitziet na ~vijf/zes flessen per avond, dagelijks
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 00:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2005 @ 01:48 :
Kut, dan ben ik benieuwd hoe mijn lever er op mijn dertigste uitziet na ~vijf/zes flessen per avond, dagelijks
Als ik jou was zou ik er nú iets aan doen, nu het nog kan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 00:51
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Sacre bleu! Gérard Depardieu post op dit forum!
Oud 02-10-2005, 00:51
Verwijderd
Heh, wát is de vraag
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dat was zo flauw dat ik het niet eens meteen snapte.
Oud 02-10-2005, 01:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-10-2005 @ 02:00 :
Dat was zo flauw dat ik het niet eens meteen snapte.
Aha, dan ben ik toch niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
mensen krijgen een aparte gevoel voor humor wanneer ze dronken zijn, die ook alleen voor mede-dronkaards grappig is/
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:27
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-10-2005 @ 02:11 :
mensen krijgen een aparte gevoel voor humor wanneer ze dronken zijn, die ook alleen voor mede-dronkaards grappig is/
en allochtonen krijgen een aparte vorm van grammatica, die alleen voor mede-allochtonen niet ergerlijk is
Oud 02-10-2005, 01:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 02-10-2005 @ 02:27 :
en allochtonen krijgen een aparte vorm van grammatica, die alleen voor mede-allochtonen niet ergerlijk is
Ik denk toch echt dat alle Nederlanders dezelfde grammatica krijgen voorgeschoteld. Mierrenneuk dan goed, als je jezelf toch zo verlaagt. ( of was het verlaagd ? )

Laatst gewijzigd op 02-10-2005 om 01:37.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:43
Verwijderd
Wat is nou het probleem?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:46
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2005 @ 02:43 :
Wat is nou het probleem?
niets, ik drijf de spot met het feit dat opvallend vaak allochtonen lidwoorden en de lidwoord-suffixen verkeerd toepassen
Oud 02-10-2005, 01:47
Verwijderd
Ja
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:53
Metal
Metal is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-09-2005 @ 15:27 :
Precies, en dat houdt daar niemand tegen.
En daarnaast staat dan nogeens dat een groot deel van hun inkomsten uit de alcohol consumptie van de doelgroep 16 t/m 21 jaar komen. Nah, misschien niet zo heel groot, maar toch, de jongeren van 16 t/m 21 zijn tegenwoordig ook al stevige drinkers. Ze zullen dus zeker niet gek zijn.
Oud 02-10-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-10-2005 @ 23:07 :
een beetje pret voor de grote narigheid.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 12:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 02-10-2005 @ 13:40 :
Dat geld ook alleen voor de mensen die hun alcoholgebruik niet onder controle hebben. En wat dat betreft zijn er zoveel dingen waar je verslaafd aan kunt raken of die slecht voor je zijn.
Oud 02-10-2005, 13:12
antigone
antigone is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-09-2005 @ 16:57 :
het feit dat ze de naleving van de huidige wet niet kunnen afdwingen betekent niet dat het verhogen van de grens (en dus nog meer controleren) dat gaat verbeteren.
Oud 02-10-2005, 13:14
antigone
antigone is offline
wat me dan beter lijkt idd is de controle verscherpen en boetes verstrekken aan handelaars die de regels zoals we die nu hebben overtreden door alcohol te verhandelen aan minderjarigen.
Oud 02-10-2005, 13:16
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
ik heb nog nooit narigheid gehad nadat ik wat had gedronken. Ok, ik ben wel eens stomdronken thuisgekomen, maar dan rol je je bed in; je slaapt een nacht; bent de dag erna brak; slaapt nog een nacht en het is voorbij. What's the f*cking problem? Komt nog eens bij dat heel veel alcoholische drankjes gewoon lekker zijn, en dan ga jij mij vertellen dat ik die niet meer mag drinken? Mag ik dat alsjeblieft zelf beslissen?
Oud 02-10-2005, 14:24
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 02-10-2005 @ 14:16 :
ik heb nog nooit narigheid gehad nadat ik wat had gedronken. Ok, ik ben wel eens stomdronken thuisgekomen, maar dan rol je je bed in; je slaapt een nacht; bent de dag erna brak; slaapt nog een nacht en het is voorbij. What's the f*cking problem? Komt nog eens bij dat heel veel alcoholische drankjes gewoon lekker zijn, en dan ga jij mij vertellen dat ik die niet meer mag drinken? Mag ik dat alsjeblieft zelf beslissen?
Ja . Hij toch ook.
Oud 02-10-2005, 14:27
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-10-2005 @ 15:24 :
Ja . Hij toch ook.
Het punt is dat hij alle drankgebruik wil verbieden, waarmee hij mij de keus ontneemt.
Oud 02-10-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Het is trouwens echt geen loze opmerking.
Heb er de afgelopen weken heel veel over geleerd aangezien we erachter zijn gekomen dat mijn ma door alcoholisme een levercirrose in het laatste stadium heeft (en er dus aan dood zal gaan binnen niet al te lange tijd).
Ik heb me 2 weken alleen maar ingelezen in alcoholgebruik en hoe dit je organen aantast (ook bij matig gebruik).
5 tot 6 flesjes per dag wordt je een probleemdrinker genoemd, ik zie dit zelf niet per definitie zo, maar het is wel iets om op te gaan letten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:12
Gimme more beer
Ik vind het heel vervelend voor je, maar nare man is/was student. Elke student drinkt dagelijks en veel. En relatief vallen de gevolgen allemaal hardstikke mee. Als we even de mensen buiten beschouwing laten die na hun studie jarenlang vrolijk verder gaan.
Oud 02-10-2005, 16:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-10-2005 @ 17:12 :
Ik vind het heel vervelend voor je, maar nare man is/was student. Elke student drinkt dagelijks en veel. En relatief vallen de gevolgen allemaal hardstikke mee. Als we even de mensen buiten beschouwing laten die na hun studie jarenlang vrolijk verder gaan.
mwa, je hebt ook mensen die zich daadwerkelijk met de studie proberen bezig te houden. niet elke student drinkt veel en niet elke student drinkt dagelijks hoor.
Oud 02-10-2005, 16:24
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-10-2005 @ 17:15 :
mwa, je hebt ook mensen die zich daadwerkelijk met de studie proberen bezig te houden. niet elke student drinkt veel en niet elke student drinkt dagelijks hoor.
Toch zijn die mensen ernstig in de minderheid
Oud 02-10-2005, 16:36
DG
DG is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-09-2005 @ 16:18 :
Wat dat betreft durf ik er niet eens aan te denken wat er gebeurt als moslims ook zouden drinken, aangezien in landen als Afghanistan en Irak elke halve gare met een Kalasjnikov loopt
Ruimt wel lekker op, mits ze in hun eigen land blijven.
Oud 02-10-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Hoho, ik zoek geen medelijden ofzo, ik geef alleen maar een goede reden waarom ik er wel eea over kan vertellen.

Ook al is nare man student, maakt niet uit. Ik drink ook te veel, neemt niet weg dat het ontzettend slecht voor je is...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Elke student drinkt dagelijks en veel.
?

Nou ja, anyway, het enige geval dat ik ken is iemand die op zijn tachtigste zo dement als een deur was na zich sinds z'n 65 dagelijks de klere te hebben gezopen.

Maar het moet wel erg bitter met je gesteld zijn voordat je jezelf toestaat om op zo'n manier verslaafd te raken. (het zal me dan ook werkelijk m'n reet roesten als iemand dat zichzelf aandoet en dan hulp nodig heeft)
Oud 02-10-2005, 21:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Dan ben ik over 18 jaar gloeiend de lul En mijn ouders waren dan dus 5 jaar geleden al de lul
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-10-2005 @ 15:02 :
Dat ik hier nog niet gereageerd heb, zeg...

Biertje?
Goed idee

*trekt nog maar eens een flesje open* Hmmm, Kriek
Oud 02-10-2005, 21:51
JCG
JCG is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-10-2005 @ 22:04 :
?

Nou ja, anyway, het enige geval dat ik ken is iemand die op zijn tachtigste zo dement als een deur was na zich sinds z'n 65 dagelijks de klere te hebben gezopen.
Mijn oma dronk nooit, en die was ook zo dement als de tering op haar tachtigste.
Oud 02-10-2005, 21:55
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gelul. Dan moet je met mensen omgaan die leren te matigen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JCG schreef op 02-10-2005 @ 22:51 :
Mijn oma dronk nooit, en die was ook zo dement als de tering op haar tachtigste.
mwa, als je beestjes op de muren ziet en de dokter de diagnose Korsokov kan stellen dan ben je ver heen.
Oud 02-10-2005, 23:00
Gimme more beer
Citaat:
deadlock schreef op 02-10-2005 @ 21:50 :
Hoho, ik zoek geen medelijden ofzo, ik geef alleen maar een goede reden waarom ik er wel eea over kan vertellen.

Ook al is nare man student, maakt niet uit. Ik drink ook te veel, neemt niet weg dat het ontzettend slecht voor je is...
Mee eens.
Oud 02-10-2005, 23:02
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 02-10-2005 @ 22:04 :
Maar het moet wel erg bitter met je gesteld zijn voordat je jezelf toestaat om op zo'n manier verslaafd te raken. (het zal me dan ook werkelijk m'n reet roesten als iemand dat zichzelf aandoet en dan hulp nodig heeft)
Ik zeg niet dat ik verslaafd ben, maar ik heb met een huisgenoot afgesproken om maandag, dinsdag en woensdag maar eens een alcoholpauze in te lassen (geniet nu van m'n laatste welverdiende biertje), zodat we ons lichaam wat rust kunnen gunnen. Of het ernstig met mij gesteld is, zal me m'n anus corroderen, ik leef zoals ik wil en na m'n studie breekt een jaar of 40 kutleven aan, dan neem ik het er nu lekker van.
Oud 03-10-2005, 09:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2005 @ 00:02 :
... en na m'n studie breekt een jaar of 40 kutleven aan...
dan doe je toch iets ernstig verkeerd.
Oud 03-10-2005, 09:55
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 10:05 :
dan doe je toch iets ernstig verkeerd.
Nou ja, elke dag van 9 - 5 werken om vervolgens de rest van je dagelijkse routine af te werken, vind ik toch een stuk minder aantrekkelijk dan een beetje zuipen, wat lamballen op de faculteit en dat soort zaken.
Oud 03-10-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2005 @ 10:55 :
Nou ja, elke dag van 9 - 5 werken om vervolgens de rest van je dagelijkse routine af te werken, vind ik toch een stuk minder aantrekkelijk dan een beetje zuipen, wat lamballen op de faculteit en dat soort zaken.
Dat kan ook, zulk soort mensen noemen we ook wel eens 'promovendi' of 'hoogleraren'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten