Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 20:59
Toet0r
Toet0r is offline
Wat ik me nou opeens afvroeg, waarom vinden jullie dat je er het beste heen kan gaan als je nog geen idee hebt wat je wilt gaan doen? Ik heb dus nog geen flauw idee wat ik wil gaan doen en ik ga vrijdag naar de Studiebeurs, maar ik heb dus geen flauw idee waar ik nu moet gaan kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2005, 21:32
Verwijderd
Maak dan een lijstje met iets van 10 studies die je eventueel zou willen doen, dan loop je tenminste met een doel rond.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 05-10-2005 @ 21:59 :
Wat ik me nou opeens afvroeg, waarom vinden jullie dat je er het beste heen kan gaan als je nog geen idee hebt wat je wilt gaan doen? Ik heb dus nog geen flauw idee wat ik wil gaan doen en ik ga vrijdag naar de Studiebeurs, maar ik heb dus geen flauw idee waar ik nu moet gaan kijken
Wat ik heb gedaan is op www.schoolweb.nl kijken welke studies ik kan doen op WO gebied (omdat ik WO wil doen) en alle studies langsgelopen (veel streepte ik qua titel al weg) en toen hield ik iets van 16 studies over die me interessant leken.

Misschien kan je dat doen en helpt het je een beetje..

Daarnaast kan je jezelf ook bedenken : wát wil ik nou in ieder geval weten als ik de jaarbeurs uitloop?

Ik wilde weten hoeveel meisjes er op de TU Delft rondlopen en hoe de verhoudingen lagen en daar ben ik nu dus achter .

Ik vond de studiebeurs trouwens heel rustig vandaag en ik ben veel te weten gekomen Het is zeker handig als je het al ongeveer weet maar nog niet precies.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:57
LB06
LB06 is offline
Volgens mij is zo'n studiebeurs alleen echt nuttig als je nog niet weet wat je precies wilt. Dus als je nog niet weet waar je interesses e.d. liggen. Als je dit wel weet kun je net zo goed meeloopdagen gaan bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 04:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 05-10-2005 @ 21:59 :
Bij mij

Op www.schoolweb.nl staat ook een test geloof ik, die je kunt maken om erachter te komen langs welke stands je volgens hun moet
Bovendien zijn er zat internet testen online, die een richting geven van welke studies je kunt doen
Oud 06-10-2005, 17:05
Mindfields
Mindfields is offline
Ben net geweest, mocht eigenlijk niet van school, vond er geen reet aan. Ben alleen bij WO en Scope the Globe geweest. Heb nog een leuk gesprek gehad met de Amerikaan van Webster University, maar verder bagger. Veel te algemeen.
Oud 06-10-2005, 19:48
Toet0r
Toet0r is offline
ik heb de site van schoolweb idd ook al vaak bekeken en ik heb gister nog heel lang in de tkmst gids gebladert en met mn ma besproken en ik ben waarschijnlijk iets te kritisch voormezelf geweest. Mn ma zei: ga gewoon naar dingen kijken die je wat lijken of waarvan je niet weet wat het is en nu weet ik iig al een paar dingen die ik wil bekijken
zometeen nog maar ff speuren om te kijken of ik nog meer kan vinden!

Ik hoop dat het morgen niet te druk is, wel zin om te gaan trouwens
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:48
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 06-10-2005 @ 20:48 :
ik heb de site van schoolweb idd ook al vaak bekeken en ik heb gister nog heel lang in de tkmst gids gebladert en met mn ma besproken en ik ben waarschijnlijk iets te kritisch voormezelf geweest. Mn ma zei: ga gewoon naar dingen kijken die je wat lijken of waarvan je niet weet wat het is en nu weet ik iig al een paar dingen die ik wil bekijken
zometeen nog maar ff speuren om te kijken of ik nog meer kan vinden!

Ik hoop dat het morgen niet te druk is, wel zin om te gaan trouwens
OMG, ik zie nu pas dat jij annen bent op LJ LOL!

Trouwens, als je iets met dieren wilt gaan doen mag je bij mij langs komen (Stand 12C01 )
Oud 08-10-2005, 13:20
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 06-10-2005 @ 21:48 :
OMG, ik zie nu pas dat jij annen bent op LJ LOL!

Trouwens, als je iets met dieren wilt gaan doen mag je bij mij langs komen (Stand 12C01 )
Wie ben jij dan op LJ?

Dat lijkt me trouwens best leuk, maar is me afgeraden door mn decaan vorig jaar om te gaan doen als je niet al jaren bezig bent met dieren (bijv het hebben van een paard ofzo)..
Ik heb allerlei foldertjes gehaald van allerlei scholen en die ga ik van de week maar eens lezen!
Ik heb btw gewoon nergens een pen gekregen wel andere dingen, maar geen pennen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 15:23
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik heb ook al geen pen gehad!

Maar ben er ook maar een uur geweest. Vond het niet zo boeiend. Nu ben ik juist nog minder wijzer dan daarvoor. Maar het shoppen was leuk!
Oud 08-10-2005, 19:27
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik was stiekem op goodie jacht gegaan Heb nu wel leuke dingen, zoals:
-stressbal
-ijsblokje met lampje erin
-magneetjes
-coole dna sleutelhanger
-fluomarkeerstiften in de vorm van een bloem
-zweetbandje
-stressbal aan een elastiek
-cd blik
-sleutelhanger met dobbelsteen van LEDjes
-schoudertas

Onze stand had helaas alleen maar pennen. Die ook snel gejat werden door goodie hunters
Oud 08-10-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-10-2005 @ 20:27 :
-stressbal
-magneetjes
-coole dna sleutelhanger
-zweetbandje
-cd blik
-schoudertas

Onze stand had helaas alleen maar pennen. Die ook snel gejat werden door goodie hunters
Je hebt het roze hoedje niet gescoord?

Ik heb eigenlijk helemaal geen goodies, alleen een pen v/d VU en dat kwam mooi uit want mijn vorige VU pen was net op
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 22:21
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-10-2005 @ 20:27 :
-stressbal
-magneetjes
-coole dna sleutelhanger
-zweetbandje
-cd blik
-schoudertas

Dat ijsblokje met lampje erin heb ik niet kunnen bemachtigen, en die marker van Fontys ook niet.

Iedereen kwam bij onze stand om pennen, magneetjes en fortune cookies te bemachtigen. Omdat wij de enige stand waren waar we die dingen egwoon zo neergelegd hadden dat je ze kon pakken.
Oud 09-10-2005, 05:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 08-10-2005 @ 23:21 :
Dat ijsblokje met lampje erin heb ik niet kunnen bemachtigen, en die marker van Fontys ook niet.

Iedereen kwam bij onze stand om pennen, magneetjes en fortune cookies te bemachtigen. Omdat wij de enige stand waren waar we die dingen egwoon zo neergelegd hadden dat je ze kon pakken.
Ooooh, jij zat bij de haagse hoge school!! Ik ben ook nog langs jullie stand geweest, die fortune cookies waren hilarisch
Ik weet niet of ik jou gezien heb Jij mij misschien? (Ik kwam wat vragen over voeding, met van die klipjes in mijn bruine haar.) Zou wel lachen zijn
Oud 09-10-2005, 13:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-10-2005 @ 22:17 :
Je hebt het roze hoedje niet gescoord?

Ik heb eigenlijk helemaal geen goodies, alleen een pen v/d VU en dat kwam mooi uit want mijn vorige VU pen was net op
Ahhh, die pennen van de VU zijn die schrijven lekker maar ze gaan ook wel snel kapot (mijn vriendin had die van mij gesloopt zodat ze mede daarom naar de open dag is gegaan om een nieuwe te halen )
Oud 10-10-2005, 18:03
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-10-2005 @ 06:57 :
Ooooh, jij zat bij de haagse hoge school!! Ik ben ook nog langs jullie stand geweest, die fortune cookies waren hilarisch
Ik weet niet of ik jou gezien heb Jij mij misschien? (Ik kwam wat vragen over voeding, met van die klipjes in mijn bruine haar.) Zou wel lachen zijn
Ja, ik zat bij de haagse hogeschool. Op welke dag ben je langs geweest? Ik stond wel bij de economie stand, dus ik geloof niet dat ik je gezien heb. Was het bij jou ook zo ongelooflijk druk?
Oud 10-10-2005, 19:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 10-10-2005 @ 19:03 :
Ja, ik zat bij de haagse hogeschool. Op welke dag ben je langs geweest? Ik stond wel bij de economie stand, dus ik geloof niet dat ik je gezien heb. Was het bij jou ook zo ongelooflijk druk?
Ik stond er op vrijdag en zaterdag Maar ik ben zaterdag langs jullie stand gegaan, die naast het terras in hal 11 (geen idee welke richting dat was).

En yep, bij mij ook erg druk. Na afloop heel zere benen en schorre stem
Reageren

Regels voor berichten