Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2005, 18:28
Lyne
Lyne is offline
Gaat iemand erheen? Ik ga dit jaar voor het eerst, zit in 5vwo, en was benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Wat zijn de leukste stands, en zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn om te weten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2005, 18:34
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Je hebt er niet zoveel aan het is veel te druk bij stands je kan weinig vragen. Ik ging er meer heen omdat je dan een dag vrij had en je kon utreg lekker in. Ik vond de studiebeurs zelf vrij zinloos. Je hebt meer aan een open-dag en proefstuderen.

Greetz Patrick
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 18:36
Verwijderd
Ik ga wel

We krijgen van school geen toestemming om er heen te gaan onder schooltijd maar we zijn jong en rebels en we gaan toch. (De rede dat we niet mogen is dat we ook op onze vrije zaterdag kunnen gaan).

Ik ga op woensdag, omdat ik dan de minste lessen mis
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 18:48
synclinorium
synclinorium is offline
Ik ben vorig jaar gegaan. Tis groot je krijgt veel pennen mee en tasjes.
Oud 30-09-2005, 18:50
Verwijderd
nope ga er niet heen.. vind het ten eerste belachelijk dat je 7 (of zelfs 9 euro) toegang moet betalen. Daarnaast krijg je vaak te horen dat je een blaadje moet opsturen om informatie thuis te krijgen. En ik heb meer aan opendagen en meeloopdagen.
Zo ga ik aankomende maandag een college volgen met iemand die rechten studeert en halverwege november een keer met een aantal mensen naar de rechtbank om daar eens te kijken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 18:52
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Lyne schreef op 30-09-2005 @ 19:28 :
Gaat iemand erheen? Ik ga dit jaar voor het eerst, zit in 5vwo, en was benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Wat zijn de leukste stands, en zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn om te weten?
MWD stand natuurlijk (een paar mensen uit mn klas staan daar met de studiebeurs)
Oud 30-09-2005, 18:59
Estar
Estar is offline
Citaat:
Anneka schreef op 30-09-2005 @ 19:50 :
nope ga er niet heen.. vind het ten eerste belachelijk dat je 7 (of zelfs 9 euro) toegang moet betalen. Daarnaast krijg je vaak te horen dat je een blaadje moet opsturen om informatie thuis te krijgen. En ik heb meer aan opendagen en meeloopdagen.
Dit dus.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:07
Verwijderd
Als je enig idee hebt wat je wil gaan doen, ga dan gewoon naar een Open Dag of meeloopdag, daar heb je veel meer aan.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Tuurlijk moet je naar de studiebeurs gaan, ik sta er

Er is trouwens een nieuw systeem... je hoeft geen briefjes meer in te vullen/op te sturen, maar je krijgt bij de kassa een pasje met barcode waar je naam en adres gegevens in staan, bij elke stand is een scan apparaat en zo scant ie jouw gegevens bij jouw school naar keuze!! Super handig dus

En als je nog geen flauw idee hebt wat je wilt studeren is de studiebeurs een uitkomst
Oud 30-09-2005, 19:22
wizkid
wizkid is offline
Morgen is ook nog de studiebeurs in Eindhoven, op de site daarvan kan je een gratis entree kaart downloaden en 40% op de trein krijgen. Je moet vooral naar een studiebeurs gaan als je weet wat je ongeveer wilt (bijv. iets met computers) anders loop je daar doelloos rond en loop je weer naar buiten met een tas vol papieren zonder dat je echt iets te weten bent gekomen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ging er vorig jaar heen en het was dus pennen verzamelen. Ik wist/weet eigenlijk al ongeveer wat ik wil, dus heb bij elke universiteit die kaartjes ingevuld (zo'n pasje zou wel vet handig zijn geweest ) en steeds van twee studies boekjes op laten sturen.

Daarna was het winkelen! Maar ik ga dit jaar niet, ik besteed liever de uren die ik mag gebruiken voor meeloopdagen enzo.

Als je echt nog geen flauw idee hebt is de studiebeurs wel een handige manier om informatie te verzamelen en wat studenten korte vragen te stellen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:25
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-09-2005 @ 20:22 :
Als je echt nog geen flauw idee hebt is de studiebeurs wel een handige manier om informatie te verzamelen en wat studenten korte vragen te stellen.
Ik kan ook wel lang uitleg geven hoor
Maar ik snap wat je bedoelt.
Als je nog niet echt een idee hebt wat je wil gaan doen kun je een beetje ideeën op doen enzo. Ik vond het altijd heel leuk (en nu sta ik er zelf )
Oud 30-09-2005, 19:37
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-09-2005 @ 20:19 :
Tuurlijk moet je naar de studiebeurs gaan, ik sta er

Er is trouwens een nieuw systeem... je hoeft geen briefjes meer in te vullen/op te sturen, maar je krijgt bij de kassa een pasje met barcode waar je naam en adres gegevens in staan, bij elke stand is een scan apparaat en zo scant ie jouw gegevens bij jouw school naar keuze!! Super handig dus

En als je nog geen flauw idee hebt wat je wilt studeren is de studiebeurs een uitkomst
Ik sta er ook!
Oud 30-09-2005, 19:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-09-2005 @ 20:25 :
Ik kan ook wel lang uitleg geven hoor
Maar ik snap wat je bedoelt.
Als je nog niet echt een idee hebt wat je wil gaan doen kun je een beetje ideeën op doen enzo. Ik vond het altijd heel leuk (en nu sta ik er zelf )
Haha, ja, maar ik bedoelde meer globale vragen enzo. Als je nog niets ervan weet enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:41
Iduna
Iduna is offline
Ik heb weleens op de studiebeurs gestaan (voor een vakbond) en mijn ervaring is dat het enorm chaotisch is! Het is er druk, je kunt wat folders meenemen (en vooral gratis pennen en andere nuttige dingen) of een of ander testje doen. Verder heb je de mogelijkheid wat te vragen aan een student, maar veel tijd heb je ook niet echt.
Als je wilt zien wat er zoal aangeboden wordt aan opleidingen, is het leuk om naar deze beurs te gaan, maar als je al een beetje weet wat je wilt doen, dan kun je beter (ook) een meeloopdag doen.

Citaat:
wizkid schreef op 30-09-2005 @ 20:22 :
Morgen is ook nog de studiebeurs in Eindhoven, op de site daarvan kan je een gratis entree kaart downloaden en 40% op de trein krijgen.
Oh, hier heb ik ook gestaan, het aanbod is er wel minder..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:18
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik ga er ook naar toe, ik ga voor de tweede keer. Ik zit nu in 6vwo, de vorige keer dat ik ging was 2 jaar geleden, toen zat ik in 5vwo (ben blijven zitten) De reden dat ik weer ga is dat ik er destijds vrijwel zeker van was dat ik rechten wilde doen en dus alleen met rechtenstudenten heb gepraat. Inmiddels weet ik dat ik onderwijskunde/taalwetenschap ga studeren dus ik wil wat vragen stellen aan mensen die dat doen. En bovendien vind ik het ook gewoon hartstikke leuk om er naar toe te gaan
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 21:14
Fieneke
Fieneke is offline
ik ga ook
Oud 30-09-2005, 21:37
Verwijderd
Neen, ik heb mij überhaupt niet georiënteerd op mijn studiekeuze.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 21:46
Lyne
Lyne is offline
Ik weet eigenlijk al dat ik Nederlands recht wil studeren, ik weet alleen nog niet waar. Is het dan nog wel interessant voor mij om te gaan? (Het kost me best veel geld namelijk, treinkaartje €16, dus als het niet boeiend is dan ga ik liever niet.)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 30-09-2005 @ 22:46 :
Ik weet eigenlijk al dat ik Nederlands recht wil studeren, ik weet alleen nog niet waar. Is het dan nog wel interessant voor mij om te gaan? (Het kost me best veel geld namelijk, treinkaartje €16, dus als het niet boeiend is dan ga ik liever niet.)
Nee.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik niet gaan. Voor de stad kan je hier tig topics nalezen en naar Open Dagen gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 06:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik weet niet op hoeveel plaatsen je Nederlands recht kunt studeren? Maar het leukste is om naar elke universiteit te gaan die het aanbiedt (open dag/meeloopdag) en zo echt de sfeer kan proeven van de universiteit en stad zelf.
Nadeel: hierdoor ben je waarschijnlijk wel meer kwijt dan 16 euro (namelijk aan treinkaartjes naar elke desbetreffende stad).
Voordeel: je hebt zo wel een veel beter overzicht en gevoel erover omdat je zelf bent gaan kijken! (Studenten kunnen nl wel zeggen dat het leuk is, maar dat moet je zelf ervaren)

@Flowtje
Waar sta jij?
Oud 01-10-2005, 09:40
Wawl
Wawl is offline
Ik ben er eenmaal geweest, maar toen werd ik niet veel wijzer dan ik al was.
Oud 01-10-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 01-10-2005 @ 10:40 :
Ik ben er eenmaal geweest, maar toen werd ik niet veel wijzer dan ik al was.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 16:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben in 5V geweest omdat ik toen wel een idee had welke richting ik wou studeren maar geen idee had welke studies er allemaal bestonden enzo. Ik heb toen voornamelijk folders verzameld en soms een praatje gemaakt, of zo'n informatiesessie gevolgd. Ik heb er wel wat aan gehad. Ik heb toen een aantal studies leren kennen waar ik toen later thuis en op open dagen meer informatie over ben gaan verzamelen.

Ik denk dat het handig is om te gaan als je al een beetje weet welke richting je uit wilt maar niet precies weet welke studies er allemaal bestaan, dan hoef je iig niet tig open dagen langs waar je maar twee studies per dag kan bekijken ofzo. Dan is het wel fijn dat alles bij elkaar is
Oud 01-10-2005, 18:31
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 01-10-2005 @ 07:50 :
Ik weet niet op hoeveel plaatsen je Nederlands recht kunt studeren? Maar het leukste is om naar elke universiteit te gaan die het aanbiedt (open dag/meeloopdag) en zo echt de sfeer kan proeven van de universiteit en stad zelf.
Nadeel: hierdoor ben je waarschijnlijk wel meer kwijt dan 16 euro (namelijk aan treinkaartjes naar elke desbetreffende stad).
Voordeel: je hebt zo wel een veel beter overzicht en gevoel erover omdat je zelf bent gaan kijken! (Studenten kunnen nl wel zeggen dat het leuk is, maar dat moet je zelf ervaren)

@Flowtje
Waar sta jij?
Ik sta bij de Haagse Hogeschool stand, bij de afdeling Economie. Maar alleen de vrijdag, want de andere dagen kan ik niet. Jij?
Oud 01-10-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 30-09-2005 @ 19:28 :
De studiebeurs is zinnig als je een paar studies op het oog hebt. Als je er bent moet je vooral veel informatie meenemen en ik zou een paar studenten ondervragen, stel echt alle vragen die in je opkomen!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 20:09
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik ben er in 4V heengeweest en ik vond het niet heel nuttig. Het was gewoon heel druk en chaotisch en meer dan alleen maar gratis dingen en wat folders meegenomen heb ik ook niet...
Oud 01-10-2005, 22:06
Verwijderd
Ik ben ooit geweest (toen ik in 4 mavo zat oid?)...vond het vooral best gezellig. Op de havo mochten we niet, weet niet meer precies om wat voor reden, weet wel nog dat het een hele domme reden was...

Als je al precies weet wat je wilt gaan doen zou ik niet gaan...dan voegt het, denk ik, weinig meer toe.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 23:26
Toet0r
Toet0r is offline
op school krijgen we er vrij voor, dus ik ga vrijdag.. Die dag mis ik maar 2 lessen en dan kan ik meteen mn vriendje mee naar huis nemen
Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan doen, dus ik denk dat het dan wel handig is om te gaan, zodat ik een beetje kan zien hoe en wat enzo.
Ben benieuwd, misschien heb ik er helemaal niks aan, maar dan heb ik het iig geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 06:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 01-10-2005 @ 19:31 :
Ik sta bij de Haagse Hogeschool stand, bij de afdeling Economie. Maar alleen de vrijdag, want de andere dagen kan ik niet. Jij?
Bij de coolste stand
Hogeschool Van Hall Larenstein (stand 12C01)
Ik sta er op vrijdag en zaterdag
Oud 02-10-2005, 09:32
Nyawa
Ik ga, al is het meer een excuus voor een dagje shoppen in Utrecht met vrienden (wel op onze vrije zaterdag uiteraard, onze school geeft hier ook geen vrij voor).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 09:36
Verwijderd
Als je nog slechts tussen een paar universiteiten twijfelt zou ik gewoon naar de proefstudeerdagen gaan. Maar als je nog helemaal geen keuze hebt kunnen maken, kan de studiebeurs best nuttig zijn. Zorg dan wel dat je een stel vragen hebt waar je antwoord op wilt! (en ga al vroeg erheen, dan hoef je niet te wachten!) Je zou dan op de studiebeurs een aantal universiteiten kunnen selecteren zodat je niet naar proefstudeerdagen/open dag van alle uni's hoeft.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 15:16
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 02-10-2005 @ 07:23 :
Bij de coolste stand
Hogeschool Van Hall Larenstein (stand 12C01)
Ik sta er op vrijdag en zaterdag
Ik heb de plattegrond nog niet gezien, jij wel? Als ik die stand kan vinden ga ik je even een bezoekje komen brengen.
Oud 02-10-2005, 15:19
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik ben niet gegaan naar Groningen, omdat ik het vrij zinloos vindt
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 15:40
Femic
Femic is offline
Ik ben er nooit geweest (heeft mij niet belemmerd in m'n studiekeuze ) omdat ik het beeld had dat het massaal en weinig verduidelijkend is. Als ik zo de reacties lees klopt dat wel zo'n beetje. Als je echt nog geen idee hebt wat je wil doen, zou ik je eerder aanraden om naar Open Dagen van uni's/hogescholen/mbo's te gaan (wellicht heb je al een voorkeur voor een stad?), dan krijg je ook meteen een beeld van de opleiding aan de desbetreffende instelling..
Oud 02-10-2005, 16:01
Moustache
Moustache is offline
geen flikker aan, maar ik ga dit jaar wel weer ivm vrij van school
Oud 02-10-2005, 18:07
pyres
pyres is offline
ik ben er 2x geweest
1x voor school en 1x om te werken (promotiewerk voor haagse hogeschool)

voor de mensen die TOTAAL niet weten wat ze na hun voorgezet onderwijs gaan doen, dan is de beurs wel handig. echter ik heb al een paar keer meegemaakt dat sommige mensen wel degelijk wisten in welke richting ze opwilden dus dan heeft zo'n beurs niet echt nut vind ik
Oud 02-10-2005, 18:49
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik ga er ook heen! Ik weet nog niet precies wat ik wil doen. Kan nog niet echt kiezen, dus lijkt me die beurs wel handig. Wij krijgen er wel vrij voor! Ik ga vrijdag, maar eigenlijk gaan we voor het shoppen.
Oud 02-10-2005, 19:50
marrel
marrel is offline
ik ben de afgelopen 2 jaar geweest, heb kei veel lol gehad . Je krijgt enorm veel zooi en melige spulltjes. Heeeeeeeeel veel papier en ehm... vooral een beetje lullen met die mensen daar . Ik vond het wel heel nuttig omdat je toch wel veel folders enzo krijgt, bovendien kun je ook wel al wat vragen stelen aan docenten/studenten. Maar het is vooral een orientatie wat betreft opleidingen en ook wel een beetje welke school. Maar dan is een opendag toch nuttiger.
Oud 02-10-2005, 20:11
Experiment
Experiment is offline
Mensen die erheen gaan: zouden jullie Edwin die 'werkt' bij de stand van Psychologie (Indonesisch uiterlijk) de groeten van Karen willen doen??

Heel er bedankt alvast
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:07
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 02-10-2005 @ 10:32 :
Ik ga, al is het meer een excuus voor een dagje shoppen in Utrecht met vrienden (wel op onze vrije zaterdag uiteraard, onze school geeft hier ook geen vrij voor).
Beleid aangepast?
Volgens mij kreeg ik er wel vrij voor...

OT: ik wil misschien na mijn studie nog een andere studie gaan doen, maar daarvoor ga ik niet naar de studiebeurs omdat ik geen zin heb om 7 euro te dokken
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 23:09
Mori
Mori is offline
Ik heb er 2 jaar geleden meegeholpen op de stand van een school.
Mijn idee was dat het vrij nutteloos is om erheen te gaan als je nog niet weet wat je wilt, want er is veel te veel om te zien en dan neem je dat toch niet in je op. En als je al weet naar welke school & opleiding je wilt dan kun je beter daar naar de open dag gaan.

De enige meerwaarde die ik zou kunnen bedenken is als je wel weet wat je wilt gaan doen/twijfelt dus een klein aantal studies, maar nog niet weet waar, omdat je dan alles op 1 plek kunt doen ipv naar alle open dagen. Maar dan nog vind ik een open dag veel nuttiger dan de studiebeurs, omdat je daar veel meer info kunt krijgen.
Oud 03-10-2005, 07:31
Verwijderd
Ik ben er in 4vwo naartoe geweest en ik heb er niet enorm veel aan gehad. Foldertjes kun je net zo goed thuis aanvragen en voor pennen loop ik wel naar de Hema. Dus.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:40
Brendariss
Brendariss is offline
waarom zou ik er heen gaan als ik ze op school ook wijs kan maken dat ik er heen ga, en mooi n vrije vrijdagmiddag heb
bij ons krijg je nl alleen vrijdagmiddag vrij als je daarheen wilt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:54
Breg
Breg is offline
ik ben er 2x geweest, vond het altijd wel gezellig. Dagje vrij van school, met de halve klas in de trein naar Utrecht. Op de studiebeurs zelf altijd naar het internationale gedeelte, gezellig met Engelsen en Australiers praten. Heb er wel wat nuttige informatie gehad ook, hoewel ik daarvoor waarschijnlijk niet speciaal naar de studiebeurs had gehoeven.
Oud 03-10-2005, 18:35
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Brendariss schreef op 03-10-2005 @ 14:40 :
waarom zou ik er heen gaan als ik ze op school ook wijs kan maken dat ik er heen ga, en mooi n vrije vrijdagmiddag heb
Wij moeten het toegangsbewijs inleveren op school, om te laten zien dat we er echt zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:07
pyres
pyres is offline
Citaat:
Brendariss schreef op 03-10-2005 @ 14:40 :
ik denk dat je wel enige bewijs materiaal moet aanvoeren hoor
Oud 03-10-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 03-10-2005 @ 19:35 :
Wij moeten het toegangsbewijs inleveren op school, om te laten zien dat we er echt zijn geweest.
Ik vind dat een goede Bij ons op school mogen we niet gaan dus een ingevuld absentie briefje is meestal genoeg
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 10:24
Verwijderd
ja ga wel, maar tis oninteressant en warm en druk. Maar een dagje utrecht ipv les is nooit weg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten