Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 01-10-2005 @ 22:28 :
Zijn liedjes zijn op zich niet slecht, maar zijn stem heeft iets ontzettend irritants waar mijn haren gewoon recht van overeind gaan staan. Bijv. aan het eind van frontin' doet 'ie zo'n stukje 'heeeeheeeehheeeeee'... en dan zit er een soort van krakerig iets in z'n stem waardoor ik 'm op z'n bek wil slaan.
Oh ja, en hij heeft een zwakzinnig hoofd.

Ik krijg al weer de foute kriebels van hoe je het omschrijft...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2005, 14:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
punkr schreef op 04-10-2005 @ 22:34 :
16december ben ik iig naar de HMH,, live blijkt echt tof te zijn
Ik heb een stuk live gezien op Rockin' Park en dat was nog tenenkrommender dan op de plaat. Zelfs het Yorin FM luisterende publiek vond het niet te pruimen, zo leek het.
Oud 05-10-2005, 22:06
Stanley
Stanley is offline
Ik snap echt niet hoe jullie dit allemaal kunnen zeggen. Ik vraag me eerlijk gezegd af wat diegene die jamie cullum afkraken WEL mooi vinden.

Jamie Cullum kan tenminste iets, hij kan ontzettend goed piano spelen en zijn nummers zijn toch gewoon mooi om naar te luisteren..

maja das mijn mening, het is maar waar je van houdt. Ik kan me wel voorstellen dat mensen jamie cullum niet in de huiskamer op zouden zetten maar ik kan me dat bij iedere band of artiest wel voorstellen eerlijk gezegd

Zijn nieuwe album vind ik trouwens minder als Twentysomething maar dat wil niet zeggen dat het een slecht album is
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 22:13
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Stanley schreef op 05-10-2005 @ 23:06 :
en zijn nummers zijn toch gewoon mooi om naar te luisteren..
zijn allemaal covers
Oud 05-10-2005, 22:15
punkr
punkr is offline
duidelijk niet,, hij is bekend geworden door covers, nu vooral eigen materiaal.. ben het met Stanley eens..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 22:55
Verwijderd
Ik ben op Rockin' Park even gaan kijken en vond het nogal saai. Wel erg lekker als achtergrondmuziekje daar.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 23:02
Verwijderd
Talent? Piano technisch gezien op zich wel.
Zijn zang zorgt er echter voor dat de autoradio met zon geweld werd omgezet naar een andere zender dat de radio nu kapot is . Eer dat hij eens op goede toonsoort is... *blegh*. eeheeehyeahieheeeheeeeee yeah.

En idd, hij lijkt op een playmobile
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 23:12
noruas
noruas is offline
Citaat:
Champ-00 schreef op 06-10-2005 @ 00:02 :
Talent? Piano technisch gezien op zich wel.
nah, dat valt ook nogal mee hoor. Als je het vergelijkt met de gemiddelde degelijke jazz pianist stelt hij niet zo heel veel voor opzich.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 23:25
Verwijderd
Citaat:
QQQQQ schreef op 06-10-2005 @ 00:12 :
nah, dat valt ook nogal mee hoor. Als je het vergelijkt met de gemiddelde degelijke jazz pianist stelt hij niet zo heel veel voor opzich.
Daar heb je zeer zeker gelijk in, maar vergeleken met de kneusjes die hedendaags een liedje in elkaar flanzen...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 09:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Champ-00 schreef op 06-10-2005 @ 00:25 :
Daar heb je zeer zeker gelijk in, maar vergeleken met de kneusjes die hedendaags een liedje in elkaar flanzen...
Ja hallo, vergeleken met Lange Frans kan ik ook wel rappen, maar dat maakt mij nog geen talent.
Oud 06-10-2005, 10:18
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik haat jamie cullum

met passie.
Oud 06-10-2005, 10:28
Verwijderd
vond het op werchter wel cool eigenlijk daar gaan mijn scenepoints damn
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:31
Stanley
Stanley is offline
jah maja als je de hedendaagse top 40 bekijkt, wat vind je dan???
alleen maar van die covers met een beatje eronder, en van die nederlandse hip-hop (wat naar mijn mening nu al de slechtste vondst van de 21e eeuw)
Jamie Cullum covert misschien wel liedjes maar hij doet het wel met stijl vind ik, hij laat het liedje in zijn waarde, zonder het te verneuken....
En ik vind zijn stem niet eens zo heel slecht, het is anders als andere artiesten maja, over die zang van die hip-hop knuppels is ook niet over naar huis te schrijven
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:57
punkr
punkr is offline
kun je nieteens zingen noemen,, gewoon snel woordjes opnoemen die toevallig op elkaar rijmen..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:58
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Stanley schreef op 06-10-2005 @ 15:31 :
alleen maar van die covers met een beatje eronder, en van die nederlandse hip-hop (wat naar mijn mening nu al de slechtste vondst van de 21e eeuw)
Jamie Cullum covert misschien wel liedjes maar hij doet het wel met stijl vind ik, hij laat het liedje in zijn waarde, zonder het te verneuken....
En ik vind zijn stem niet eens zo heel slecht, het is anders als andere artiesten maja, over die zang van die hip-hop knuppels is ook niet over naar huis te schrijven
dus omdat er andere artiesten zijn die nog kutter zijn dan jamie cullum is het niet erg dat jamie cullum ook kut is?
Oud 06-10-2005, 16:34
punkr
punkr is offline
dat zegt ie niet,, hij zegt dat jamie het coveren WEL met stijl doet, anderen niet,,
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 17:25
Halflight
Halflight is offline
Vond zn eerste album wel om aan te horen al heb ik het na een paar nummers wel gehad. Heb me er nooit echt in verdiept. Aan dit topic te zien is dat ook geen vereiste.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 15:49
Earphone
Earphone is offline
Nooit de behoefte gehad om me erin te verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:23
antigone
antigone is offline
Citaat:
Stanley schreef op 06-10-2005 @ 15:31 :
ja dat zal allemaal wel,

maar die radiohead cover is wel aardig fucked
Oud 07-10-2005, 17:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
antigone schreef op 07-10-2005 @ 17:23 :
ja dat zal allemaal wel,

maar die radiohead cover is wel aardig fucked
welk nummer?
Oud 07-10-2005, 18:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-10-2005 @ 18:46 :
welk nummer?
High and Dry
Oud 07-10-2005, 18:41
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Wat Jamie Oliver voor koken is, is Jamie Cullum voor jazz
Citaat:
jamie cullum is wat nu-metal is voor metal
Oud 08-10-2005, 18:27
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ookal is hij beter dan de meeste top-40 artiesten, aan de goeie jazzmuzikanten kan hij gewoon niet tippen.

Je kan toch niet zeggen "hij is goed want de andere artiesten in de top 40 zijn slecht"
Oud 08-10-2005, 22:04
Verwijderd
Dat is het probleem met hem, want waar moet je hem mee vergelijken? Vergelijk je hem met een échte jazzpianist, dan blijft er vrij weinig van hem over, maar de doorsnee top40 doos die geen idee heeft van jazz, zal hem al snel een 'supertalent' noemen. Op zich vind k het ook wel opvallend dat iedereen die hem verdedigt dat doet met (overigens opvallend vaak tenenkrommend slechte) zinnen als 'hij laat zien dat hij in ieder geval iets kan'. Nou, fuckadoodledoo wat een blijdschap. Als dat het enige criterium is vandaag de dag voor een goede muzikant is het wel heel triest gesteld. Maar daar komen we bij de kern: het klinkt lekker, maar heeft erg weinig om het lijf. Als hij een standard vertolkt, is het net niet origineel genoeg gedaan om revolutionair te zijn, maar met veel te weinig virtuositeit danwel gevoel om zich te kunnen meten met eerdere jazzuitvoeringen van het nummer. Dus, overbodig.
Ik vind het dus echt geen onluisterbare prut, al ben ik het snel zat. Maar dingetjes als zijn live act (ook niet echt meer, overigens), het baslijntje van het nummer Twentysomething etc. vind ik best leuk.
Maar dat nieuwe nummer van hem is wel weer heel erg kut, en ik ga hem ook wel steeds meer haten.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 23:30
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-10-2005 @ 23:04 :
Dat is het probleem met hem, want waar moet je hem mee vergelijken? Vergelijk je hem met een échte jazzpianist, dan blijft er vrij weinig van hem over, maar de doorsnee top40 doos die geen idee heeft van jazz, zal hem al snel een 'supertalent' noemen. Op zich vind k het ook wel opvallend dat iedereen die hem verdedigt dat doet met (overigens opvallend vaak tenenkrommend slechte) zinnen als 'hij laat zien dat hij in ieder geval iets kan'. Nou, fuckadoodledoo wat een blijdschap. Als dat het enige criterium is vandaag de dag voor een goede muzikant is het wel heel triest gesteld. Maar daar komen we bij de kern: het klinkt lekker, maar heeft erg weinig om het lijf. Als hij een standard vertolkt, is het net niet origineel genoeg gedaan om revolutionair te zijn, maar met veel te weinig virtuositeit danwel gevoel om zich te kunnen meten met eerdere jazzuitvoeringen van het nummer. Dus, overbodig.
Ik vind het dus echt geen onluisterbare prut, al ben ik het snel zat. Maar dingetjes als zijn live act (ook niet echt meer, overigens), het baslijntje van het nummer Twentysomething etc. vind ik best leuk.
Maar dat nieuwe nummer van hem is wel weer heel erg kut, en ik ga hem ook wel steeds meer haten.
+ ik erger me aan zijn covers.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 11:16
Verwijderd
Dat ook idd. Komt ie nog eens met 'Everlasting love'
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 11:24
Halflight
Halflight is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 09-10-2005 @ 12:16 :
Dat ook idd. Komt ie nog eens met 'Everlasting love'
Dat was een dieptepunt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 16:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nou, fuckadoodledoo wat een blijdschap.
<3
Oud 10-10-2005, 12:09
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Op zich vind k het ook wel opvallend dat iedereen die hem verdedigt dat doet met (overigens opvallend vaak tenenkrommend slechte) zinnen als 'hij laat zien dat hij in ieder geval iets kan'. Nou, fuckadoodledoo wat een blijdschap. Als dat het enige criterium is vandaag de dag voor een goede muzikant is het wel heel triest gesteld.
dat bedoel ik
Oud 19-10-2005, 20:31
conycatcher
conycatcher is offline
het is inderdaad een mooi nummer
Oud 20-10-2005, 20:22
Pluis
Pluis is offline
ik vind de nieuwe cd wederom vet
er zijn een paar nummers die je niet te vaak moet luisteren omdat het gaat irriteren, maar ik vind jamie prettig om naar te luisteren
Reageren

Regels voor berichten