Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2005, 18:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-10-2005 @ 14:51 :
Beter kunnen ze radio 2 of 3 eruit gooien en het door Kink FM vervangen.
Radio 2 eruit gooien? Dat is het enige radiostation van Nederland waar nog mooie muziek wordt gedraaid!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2005, 21:27
Verwijderd
Radio 4 met klassieke muziek niet dan?
Cultuurbarbaar

Gooi iig liever zo'n duizend in een dozijn zender er van af ipv echte muziekcultuur. Schitterende symfoniën en allerhande meesterwerken dumpen voor een beetje ''Yoyo muddafakka, yeah, uhu, shit yeah'' zooi. Dat komt al genoeg voorbij op andere zenders.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 22:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 08-10-2005 @ 22:27 :
Radio 4 met klassieke muziek niet dan?
Cultuurbarbaar

Gooi iig liever zo'n duizend in een dozijn zender er van af ipv echte muziekcultuur. Schitterende symfoniën en allerhande meesterwerken dumpen voor een beetje ''Yoyo muddafakka, yeah, uhu, shit yeah'' zooi. Dat komt al genoeg voorbij op andere zenders.
Ik ben het ook met je eens dat ook een zender als radio 4 behouden moet worden. Ikzelf luister alleen vrijwel nooit naar klassieke muziek. Vind het evenwel niet slecht en kan het wel waarderen, maar nog belangrijker vind ik het dat er zo'n radiostation blijft bestaan voor mensen die er wel met regelmaat -of zelfs iedere dag- naar luisteren. Radio 2 wegdoen vind ik echter al helemaal geen optie en ik verbaas me er over dat er in dit topic wordt voorgesteld dar station op te doeken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 23:14
Verwijderd
Ik luister zelf ook nauwelijks radio 4 idd, maar het gaat toch om waar die zender voor staat. 1 van de weinige zenders in de ether die niet zwicht voor grote luistercijfers.
Maarehm, remind me: Wat is radio2 ook al weer voor zender? (Radio 1 en 5 zou ik eigelijk ook niet echt weten )
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 10:35
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Belachelijk, als je hip hop wil luisteren kan je alsnog kiezen uit 200 zenders
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 10:51
Darko
Darko is offline
Citaat:
Morridin schreef op 09-10-2005 @ 00:14 :
Ik luister zelf ook nauwelijks radio 4 idd, maar het gaat toch om waar die zender voor staat. 1 van de weinige zenders in de ether die niet zwicht voor grote luistercijfers.
Maarehm, remind me: Wat is radio2 ook al weer voor zender? (Radio 1 en 5 zou ik eigelijk ook niet echt weten )
Radio 2 zijn meer de singer-songwriters en chansons naar mijn weten. Beetje Boudewijn de Groot, Lisbeth List..
Radio 5 is toch 747 AM? Dat is voor zover ik weet klassiek.
Oud 09-10-2005, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 07-10-2005 @ 11:14 :
Het is echt geen zender alleen voor allochtonen, het schijnt momenteel de populairste zender in de grote steden te zijn. Ook veel autochtone jongeren luisteren er naar. Er is momenteel behoefte aan een zender met RnB en rap en daar voldoet deze zender blijkbaar in. Niet dat ik het ermee eens ben dat daarvoor radio 4 uit de lucht geschopt moet worden. Ze hadden wat frequenties achter moeten houden in plaatst het meteen allemaal aan kansloze stations te verpatsen. Ik zeg: Kink Fm in de ether, dat is pas opvoeding.
Als daar echt zo'n behoefte aan is en het is dermate populair in de grote steden snap ik niet waarom ze het publieke net nodig hebben. Het heeft imho ook geen fuck met 'cultuur' te maken maar is gewoon een populaire muziekstroming die commercieel gezien erg aantrekkelijk is.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 09-10-2005 @ 11:51 :
Radio 2 zijn meer de singer-songwriters en chansons naar mijn weten. Beetje Boudewijn de Groot, Lisbeth List..
Radio 5 is toch 747 AM? Dat is voor zover ik weet klassiek.
Radio 4 is toch klassiek
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 07-10-2005 @ 17:27 :
ik wist voordat bericht niet eens dat er uberhaupt een radio 4 bestond
damn....

Overigens is radio 4 niet alleen klassiek, maar ook jazz/wereldmuziek/experimenteel etc. Ik luister er zeker wel naar, vooral 's avonds het jazzuurtje.
Verder is het natuurlijk belachelijk dat zo'n vaste waarde als radio 4, een zender die al sinds jaar en dag in een bepaalde behoefte voorziet, ethertechnisch zou moeten wijken voor een of andere 'hippe' bevlieging die FunX heet. (FunX?!?!).

Laatst gewijzigd op 09-10-2005 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 12:01
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Morridin schreef op 09-10-2005 @ 12:44 :
Radio 4 is toch klassiek
Radio 1 is de nieuws-, sport- en actualiteitenzender, radio 2 de overige muziekzender (wat radio 3 en 4 niet doen zeg maar), radio 3 is 3fm de popzender, radio 4 is de klassieke muziekzender en 747 AM is het oude radio 5 en de achtergrondenzender.

Radio 4 moet niet verdwijnen, er is al erg weinig ruimte voor klassieke muziek in radioland, laat staan in de ether. Belachelijk om dat op te geven voor iets waar al veel zendtijd voor beschikbaar is op de commerciele zenders. Als het zo nodig is om een nieuw station op te richten en volledig aan de allochtone jongere te wijden speelt een andere commerciele zender daar wel op in, omdat er bij groot genoege vraag voldoende aan te verdienen is.
Oud 09-10-2005, 13:03
MTpower
MTpower is offline
pfff als je zonodig van die rap/rnb-troep wil luisteren zap je ff een stukje verder naar tmf, the box of mtv, die draaien bijna niets anders. Laat radio4 lekker bestaan
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 08-10-2005 @ 22:27 :
(...)

Schitterende symfoniën en allerhande meesterwerken dumpen voor een beetje ''Yoyo muddafakka, yeah, uhu, shit yeah'' zooi. Dat komt al genoeg voorbij op andere zenders.

Het is echt triest inderdaad. Je wordt ermee doodgegooid.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 19:09
one.
one. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2005 @ 19:05 :
Had het hele topic gelezen.

Zonde, er zijn meer dan genoeg zenders die hip-hp etc. draaien en bijna geen die klassieke muziek draaien.
Oud 09-10-2005, 19:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 09-10-2005 @ 20:09 :
Had het hele topic gelezen.
Dat had ik gedaan en mijn commentaar blijft staan.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2005 @ 20:59 :
Dat had ik gedaan en mijn commentaar blijft staan.
Anders geef je even een onderbouwde mening in plaats van al die moeite te moeten doen voor je leuke rolleyes.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-10-2005 @ 21:14 :
Anders geef je even een onderbouwde mening in plaats van al die moeite te moeten doen voor je leuke rolleyes.
Jouw xenofobe haatdragende Wilders-stukje verdient niet meer dan een flinke roloog. Mensen die zulke domme opmerkingen maken:

Citaat:
OMG, laat die allochtonen lekker in hun land blijven in plaats van dat ze alles meenemen naar Nederland! Waarom kunnen zij niet gewoon naar Nederlandse zenders luisteren?! Dat lijkt mij beter voor hun inburgering.

Behoorlijk frustrerend vind ik zoiets. Het zou mij niets verbazen als wij als Nederlands er over 100 jaar niets meer aan toe doen omdat Nederland dan voornamelijk uit allochtonen bestaat.
zouden een internet-verbod moeten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:04
bamiPoep
bamiPoep is offline
radio 4 is crap, funx is dope. dan is het logisch dat funx ipv radio 4 komt toch
Oud 10-10-2005, 08:23
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2005 @ 21:33 :
Jouw xenofobe haatdragende Wilders-stukje verdient niet meer dan een flinke roloog. Mensen die zulke domme opmerkingen maken:
Ook dit is een roloog waard
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 12:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2005 @ 21:33 :

Zeg me eens dat het niet zo is. Misschien niet zoals ik het verwoordde, maar ik ben geen voorstander van die grote stroom vluchtelingen nee. Ik ben echter niet haatdragend wat dit betreft en heb zelfs jaren in een (dans)klas gezeten met bijna alleen maar allochtonen. En die mensen hebben eerder mij veroordeeld en dwarsgeboomd dan ik hun. Dus zij waren de gene die niet lief waren en niet ik.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:02
Verwijderd
Dit voorstel wordt trouwens toch niet uitgevoerd. Te stupide voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:25
Verwijderd
Ach, als ze al zo achterlijk zijn om de NPS te kicken zou dit me niks verbazen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:26
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
hppa schreef op 10-10-2005 @ 16:02 :
Dit voorstel wordt trouwens toch niet uitgevoerd. Te stupide voor woorden.
Dat is dan ook wel weer zo.
Oud 10-10-2005, 15:29
Darko
Darko is offline
Citaat:
Morridin schreef op 09-10-2005 @ 12:44 :
Radio 4 is toch klassiek
Daar zit bij mij dus ook de verwarring tussen 4 en 5.. maar iemand noemde het al meer achtergrondmuziek
Oud 10-10-2005, 18:11
Levitating Nun
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-10-2005 @ 13:33 :
Zeg me eens dat het niet zo is. Misschien niet zoals ik het verwoordde, maar ik ben geen voorstander van die grote stroom vluchtelingen nee. Ik ben echter niet haatdragend wat dit betreft en heb zelfs jaren in een (dans)klas gezeten met bijna alleen maar allochtonen. En die mensen hebben eerder mij veroordeeld en dwarsgeboomd dan ik hun. Dus zij waren de gene die niet lief waren en niet ik.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 19:36
monolo
monolo is offline
well boo-fucking-hoo naar jou chloe siere
en ontopic: opzich goed dat er een zender komt met meer muziek waar de 'allochtone' jeugd naar luistert, jammer wel dat radio 4 daarvoor weg moet.
Oud 10-10-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
monolo schreef op 10-10-2005 @ 20:36 :
en ontopic: opzich goed dat er een zender komt met meer muziek waar de 'allochtone' jeugd naar luistert, jammer wel dat radio 4 daarvoor weg moet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 20:09
Magican
Magican is offline
Slecht plan, al is het alleen omdat wij dan de enige zijn in heel europa die dan geen klassiek meer hebben op de radio.

Tegendraads ook van de overheid, wel een nieuwe oudere programma op de tv doen (had ik ergens gehoord) maar dan weer wel het klassiek (wat in mijn ogen voornamelijk voor de oudere is, ook al luister ik er zelf ook wel eens naar) van de ether willen gooien.
Oud 10-10-2005, 20:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
monolo schreef op 10-10-2005 @ 20:36 :
Jemig he, anders reageren jullie even niet op dingen waar je geen weet van hebt!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 20:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-10-2005 @ 13:33 :
Mens, doe normaal en stel je niet zo godsgruwelijk aan. 'Allochtonen gaan Nederland overnemen'.. 'Als Nederland over ... jaar nog bestaat'... Ja hoor, ze gaan de macht grijpen. Ze vertegenwoordigen krap 1/16 van de bevolking, ze hebben geen eigen politieke beweging, maar ze gaan het voor elkaar krijgen hoor. Vlieg toch op.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 21:44
monolo
monolo is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-10-2005 @ 21:48 :
Jemig he, anders reageren jullie even niet op dingen waar je geen weet van hebt!
waar heb ik geen weet van? de enige die onwetend overkomt ben jij hoor..
Oud 10-10-2005, 21:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-10-2005 @ 21:55 :
Mens, doe normaal en stel je niet zo godsgruwelijk aan. 'Allochtonen gaan Nederland overnemen'.. 'Als Nederland over ... jaar nog bestaat'... Ja hoor, ze gaan de macht grijpen. Ze vertegenwoordigen krap 1/16 van de bevolking, ze hebben geen eigen politieke beweging, maar ze gaan het voor elkaar krijgen hoor. Vlieg toch op.
Goed. Ik heb al gezegd dat ik het niet zo had moeten verwoorden. En noem me geen mens alsjeblieft. Ik heb altijd geleerd dat je zoiets niet zegt. Daarbij heb ik blijkbaar nu een beeld van mezelf gecreeerd die niet klopt. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 21:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
monolo schreef op 10-10-2005 @ 22:44 :
waar heb ik geen weet van? de enige die onwetend overkomt ben jij hoor..
Onwetend? Ik heb 8 jaar in een klas vol met allochtonen gezeten! En dat was geen positieve ervaring! Dus misschien dat mijn beeld wat vertekend is ja...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 21:52
Levitating Nun
Ik heb op 2 zwarte scholen gezeten (totaal zo'n 14 jaar, denk ik) en het was een geweldige ervaring.

Hoewel ik vast een autochtone school even geweldig had gevonden
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 21:58
monolo
monolo is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-10-2005 @ 22:47 :
Onwetend? Ik heb 8 jaar in een klas vol met allochtonen gezeten! En dat was geen positieve ervaring! Dus misschien dat mijn beeld wat vertekend is ja...
sorry hoor maar gaan roepen dat de allochtonen alles overnemen puur omdat er een nieuwe radiozender komt, komt op mij behoorlijk onwetend over.
Oud 10-10-2005, 22:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
monolo schreef op 10-10-2005 @ 22:58 :
sorry hoor maar gaan roepen dat de allochtonen alles overnemen puur omdat er een nieuwe radiozender komt, komt op mij behoorlijk onwetend over.
Ik heb toch al gezegd dat ik het anders had moeten verwoorden?! En nee, zo letterlijk bedoelde ik het inderdaad niet. Het kwam voort uit pure frustratie.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 13:21
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Dat we, als we radio4 vervangen, het enige land zonder klassieke muziek in Europa zijn boeit me geen flikker. Ik vind alleen dat er voor iedereen wat te luisteren moet zijn, dus als blijkt dat er grote behoefte is aan een FunXL-achtige zender moet daar iets op verzonnen worden.
Maar om dan de klassieke-muziek-mensen daarmee te passeren ?
Laat ze een Rtl-fm oid eruitgooien, zo'n 13-in-een-dozijn zender waar we er genoeg van hebben. Zo heeft ieder wat wils.

En trouwens, een Q93 fm zal niet verkeerd zijn. Als ze die nederhoppige ellende maar zoveel mogelijk achterwegen laten.
Reageren

Regels voor berichten