Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmz, als je dit vergelijkt met bijv. een leider van een jongenskoor die verscheidene jongens had misbruikt en 1,5 jaar kreeg, vind ik 1 jaar nog best wel hoog..
Ik heb een deel van het topic doorgelezen, en ff nagedacht, en ja, 1 jaar vind ik toch wel terecht voor een 14-jarige met mn oog op het feit dat ik geen echte details weet over de dader. Bovendien kreeg hij er TBS bij, ik dacht trouwens dat je TBS krijgt tot wordt 'besloten' dat je de maatschappij weer inkunt, of krijg je het nu voor een van te voren bepaalde tijd? Die jongen is 14, en wie weet wat hij zelf heeft meegemaakt, als ik meer details zou weten, zou ik een beter oordeel kunnen vellen. Ik ben het er echter niet mee eens dat van TBS, heropvoeding en dergelijke jongere kinderen heel likely zijn te genezen. Ten eerste kun je nooit volledig genezen omdat je daad je altijd zal blijven achtervolgen waardoor je altijd last zult houden van wat er toen ook met je aan de hand was.. Ten tweede wet ik van een zaak van een groep van 14 jongen in de leeftijd van 9 tot 15 jr. die een zwakbegaafd meisje maandenlang hebben gepest, mishandeld, aangerand en uiteindelijk verkracht. Dat meisje had haar beide ouders al verloren (moeder ziekte, vader zelfmoord) en woonde bij haar oom en tante. Ze is daar weg gehaald en in een psychiatrische inrichting gestopt (gedwongen, de overheid is een rechtzaak aangespannen om de voogdij van haar pleegouders over te nemen). De jongens daarentegen hebben taakstraffen en psychische begeleiding gekregen (oftewel GEEN gevangenisstraf), heropvoeding dus.. 1 van de jongens is echter in herhaling gevallen inmiddels alweer (tis nog geen half jaar geleden) bij een minderjarig jongetje, die heeft ie afgeperst en verkracht... Maar goed, 1 geval.. Maar toch, sommige kinderen zijn ookal zijn ze nog jong ook al niet meer te helpen! |
![]() |
||
Citaat:
Een uitspraak die mijn oordeel over het LPF toch weer een iets duistere kant geeft. En mensen die met mooie plaatjes komen als voorbeeld van de doodstraf verdenk ik ervan te genieten van de dood van iemand anders. Lijkt me, ondanks hun politiek correcte gedrag, toch ook niet helemaal gezond. Wat is ernstiger? Iemand verbaal de dood toewensen of openlijk genieten van de dood? Even iets totaal anders. Is dit verhaal ook echt gebeurd of is het gewoon een mooi voorbeeldje? 1,5 jaar voor het stelselmatig misbruiken van jongens en 4 maanden voor het gooien van een fiets na een voetbalwedstrijd. Zoek de zeven verschillen! Hoewel ik geen voorstander ben van de doodstraf (lees: tegenstander), vind ik toch dat er wel iets moet veranderen in de Nederlandse wetgeving. Echt consequent wordt er namelijk niet gestraft. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2. Een fiets gooien hoeft niet iemand te verwonden. 3. Een fiets gooien is niet stelselmatig. 4. De straf is anders. 5. Het misbruiken van jongetjes is bovenal ziek (pak dan meisjes ![]() 6. Voor het gooien van een fiets hoef je je lul niet uit je broek te halen. 7. Voor het misbruiken van jongetjes hoef je niet zo zwaar te tillen. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Perfect!
Al kloppen sommige beredenereningen niet geheel bij het betreffende persoon. 1. Bij het betreffende persoon heeft alles met sex te maken, dus ook fietssex. 2. Het doel van een fiets gooien is toch vaak wel iemand verwonden. 3. Dit doet hij dan ook zeer stelselmatig. 4. De straf is anders, maar meestal wordt deze uiteindelijk toch weer hoger door vervelend en vooral vies gedrag. 5. Betreffend persoon is ook niet bijster intelligent. 6. Bij alles wat betreffend persoon doet haalt hij zijn meest intieme lichaamsdelen uit z’n broek, met alle vulgaire gevolgen van dien. 7. Ooit wel eens een fiets weggegooid wat aan een lantaarnpaal geketend zat? Eigenlijk zijn die vier maanden inderdaad nog wel terecht ja! Bovendien begint het voetbalseizoen toch pas weer in augustus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zwaardere straffen, vooral voor zwaardere misdrijven. Doodstraf voor moord. Geen onderscheid in dit laatste geval voor minderjarigen en meerderjarigen. Strafvermindering (levenslang bijv. i.p.v. de doodstraf) wanneer de dader eerder slachtoffer was van zijn slachtoffer. Ook wanneer het hier familieleden of vrienden betreft. De doodstraf mag wat mij betreft herroepen worden wanneer familie van het slachtoffer dat wenst. |
![]() |
|
![]() |
Ok, er is hier dus een jongen van 14 die iemand van 5 vermoord heeft, en de meningen zijn verschillend over of dat ooit nog wel goed kan komen met hem (tbs tot gruwelijke vierendelingen aan toe).
Iemand van 14 kan wel degelijk veranderen, bij de een is het misschien wat moeilijker om hem 'op z'n gevoelige snaar te raken' dan bij de ander, maar het kan wel. Lijfstraffen, gevangenisstraf of doodstraf heeft natuurlijk geen zin om hem ooit nog een normale plaats in de maatschappij te kunnen geven... Tbs daarentegen kan heel goed werken, en als iemand niet wil meewerken (door alleen maar te zwijgen bijv.), moet je hem of haar blijven behandelen. Misschien dat die persoon nooit meer 'normaal' wordt, maar de kans bestaat dat het gebeurt. En daarom heeft gevangenisstraf geen zin, dat maakt te veel indruk en hij zal nooit meer 'normaal' zijn. Je moet zo'n persoon laten inzien dat ie iets fout heeft gedaan, en als je hem daar flink rot over laat voelen, kan ie misschien (let wel: misschien) weer de maatschappij in... Het is misschien ietwat idealistisch, maar het zou zo het beste zijn, als er iig aan zeer strenge eisen voldaan moet worden om weer de maatschappij in te mogen... |
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat je mensen dezelfde straf moet geven als die ze gepleegd hebben.
De dader moet dan in dit geval eerst ook verkracht worden. Dit moet natuurlijk niet door een lekkere vrouw gebeuren, maar door bijvoorbeeld een smerige (bv. een zwerver) homosexueel. Daarna moet de dader dan de doodstraf krijgen, op tenminste een even gruwelijke manier als waarop hij de moord gepleegd heeft. Het nadeel van de doodstraf of een zeer gruwelijke straf (waar je trauma's aan overhoudt), is dat een onschuldige hierdoor veel onrecht aangedaan wordt. Ik stel voor dat de dader dan eerst gevangenisstraf krijgt, totdat helemaal 100% zeker is dat hij de dader is. Dan volgt de bovenstaande straf. Er is nog een nadeel. Er bestaat een (hele) kleine kans dat de dader een totaal verkeerd beeld van de maatschappij had en daarom zijn gruwelijke daad pleegde, maar dan daarna binnen korte tijd een totaal ander beeld van de maatschappij ervaart voor de rest van zijn leven. Waardoor hij een brave burger wordt, die de rest van zijn leven de maatschappij niet of nauwelijks meer tot last is. In dit geval had de dader nog mogen blijven leven, en dus een andere straf moeten krijgen, vind ik. Maar helaas zijn er maar zeer weinig criminelen die niet opnieuw de fout in gaan. Iemand een beter idee?
||
Citaat:
|
Die gave bezit heel Nederland autodropje.
Iedereen is toch politiekcorrect c.q. schijnheilig? Ikzelf waarschijnlijk ook, maar ik probeer mezelf er zo min mogelijk op te betrappen. En twiety, ik begrijp dat jij dolgraag de bewuste jongen van 14 zou verkrachten om hem vervolgens zijn nek af te snijden? Op zich vind ik de gedachte dat mensen er rationeel over na kunnen denken om zoiets te doen al vrij vunzig en ziek. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Verder, individueel gezien, is het i.i.g. zo dat iemand die in de bak zit niet (buiten de bak) iemand om zeep kan helpen. Dus wordt het veiliger op straat als zulke misdadigers niet meer terug op straat komen (d.m.v. doodstraf / ECHT levenslang). Toch? Behalve als er meer nieuwe misdadigers bij komen dan er uit de maatschappij verwijderd worden. Maar het lijkt me sterk dat er meer nieuwe bijkomen DOORDAT de straffen zwaarder worden. Dit heeft andere oorzaken die aangepakt moeten worden (allochtonen, armoede, etc.), maar dat neemt niet weg dat zwaardere straffen wel helpen.... Als je het goed doet! En bij de minder zware straffen de straf zwaarder laat worden als het recidivisten betreft. Ook het verkeerde drugsbeleid in de VS is lijkt mij een oorzaak voor meer misdaden (buiten die drugs om dus) en zwaardere misdaden dan dat in een land als Nederland het geval is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het zou toch ongeloofelijk lullig zijn als iemand onterecht ter dood wordt veroordeeld! (dit gebeurt in alle landen die de doodstraf kennen omdat het rechtsysteem nou eenmaal niet waterdicht is). Ik zal nog een paar argumenten tegen de doodstraf geven: 1. Stel dat er per jaar ongeveer 10 mensen onterecht ter dood worden veroordeeld. In de loop der tijd gaan mensen niet meer in de juistheid van het rechtsysteem geloven. Dat is natuurlijk iets wat niet goed is... 2. Je zou kunnen zeggen dat het idealistisch is om geen doodstraf uit te voeren en mensen die een zeer zwaar misdrijf hebben begaan in plaats daarvan levenslang op te sluiten. Maar in Nederland werkt het zo! Dus waarom terug naar de doodstraf? Als mensen die anders de doodstraf zouden krijgen toch levenslang worden opgesloten komen ze toch ook niet meer terug in de maatschappij? Behalve misschien als ze ontsnappen (wat vrijwel onmogelijk is). En dat weegt niet op tegen het emotionele leed dat veroorzaakt wordt door executies die achteraf onterecht bleken te zijn. |
![]() |
|
![]() |
Voor minderjarigen ben ik niet voor zeer hoge straffen. Ik denk dat heropvoeding vaak effectiever kan zijn. Dat bedoel ik dan niet op de softe "kom maar gezellig een kopje koffie drinken bij meneer psycholoog" manier. Maar op een strenge, harde manier, die werkelijk doordringt bij de dader. Voor volwassenen vind ik wel dat zedendelicten veel zwaarder bestraft moeten worden.
|
![]() |
|
Dringt een lijfstraf bij jou goed door dan Hippielove?
Jezelf als boze mijnheer neerzetten heeft totaal geen invloed op kinderen, daar gaan ze dan alleen maar tegen verzetten. Als je stelselmatig gekleineerd wordt ga je niet ineens vlinders fotograferen en huppelend kinderpostzegels verkopen. Mensen die niet respecteert worden zijn op weg enorm recalcitrant te worden. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Nou, laat ik je een handje helpen. http://home.wanadoo.nl/lionsite/stellingdoodstraf.htm Hier staan er ook nog wat voor, onderaan, maar 't is geschreven door iemand die er tegen is (wel in gebrekkig nl, maar ik kwam 't toevallig tegen en vond 't wel redelijk compleet). Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
1. Iedere keer dat er iemand de doodstraf krijgt weet je zeker dat die persoon nooit meer in de fout kan gaan. Wel veroorzaakt de dood van die persoon (bijna altijd) emotioneel leed bij anderen. Het gevoel van rechtvaardigheid en de juiste straf blijft bestaan bij bijv. de familieleden van het slachtoffer, want zij willen dat de dader gestraft wordt. Maar dit is ook het geval bij levenslang, dus dat streept elkaar weg. We weten dus zeker: 1. Geen herhaling, en 2. (bijna altijd) emotioneel leed. 2. Iedere keer dat iemand levenslang krijgt (en let wel: echt levenslang, want dat is iets waar ik me in kan vinden) weet je bijna zeker (bijna zeker, omdat er altijd een kans bestaat dat de gevangene ontsnapt, alhoewel deze kans verwaarloosbaar is) dat die persoon nooit meer in de fout kan gaan. Het opsluiten van die persoon veroorzaakt wel emotioneel leed bij anderen, maar nooit zo erg als bij de doodstraf. We weten dus zeker: 1. Minder emotioneel leed dan bij de doodstraf, en bijna zeker 2. Geen herhaling. Omdat het tweede punt in feite ook zeker is (omdat de ontsnappingskans verwaarloosbaar is) zou je dus kunnen zeggen dat het 1-0 staat in het voordeel van de tegenstanders van de doodstraf. Van dat artikel zijn er een paar punten waar ik het toch niet mee eens ben (ja duh, logisch, ik ben tegen de doodstraf, maar ik bedoel punten die ik gewoon onzin vindt. Want van sommige punten voor de doodstraf kan ik nog wel begrijpen dat je om die reden er voor bent). Ik citeer: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan jouw opmerkingen: Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
TBS is voor onbeperkte duur. Iedere twee of drie jaar (weet ik niet uit hoofd) kan het verlengd worden door de behandelende artsen. Als een psych daar dus denkt dat hij nog niet genoeg "genezen" is, kan hij hem nog langer vasthouden. Dus hij krijgt niet 1 jaar maar sowieso 3 en waarschijnlijk nog wel langer.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Met gevolg dat ze met een afgetakelde geest terug komen in de maatschappij.
Op welke zender was deze ‘documentaire’ trouwens? “Hi I’m John Newman from CBN News” En vervolgens gaan we kijken naar een reportage over de goede aanpak van de gevangenisbewaarders al dan niet bijgestaan door het orkest wat ook de emotionele muziek bij Oprah verzorgt. Aftakeling mag natuurlijk nooit gebeuren in een gevangenis. Heropvoeding is iets anders dan aftakeling. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|