Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 19:22
***ailá***
***ailá*** is offline
ik spiek nooit. De mensen spiekten voornamelijk bij mij
Ik zorg gewoon dat ik het goed heb geleerd

Maar natuurlijk heb ik wel eens gespiekt... grafische rekenmachine volgezet... maar dat valt volgens mij niet echt onder spieken.

1 keer stond de toets op het bord (woordjes) en toen de leraar de klas uitliep om te kopieren scheurde ik naar het bord en pende snel alles over (samen met de rest van de klas) en toen klapte ik t bord gwn weer dicht en gingen we de toets *maken*

Maar mijn enige echte spiekactie was een keer bij een tentamen wat zo moeilijk was omdat ik superslecht in dat vak was. Toen heb ik een rokje aangetrokken en op mn bovenbenen geschreven. Alsof die vent durft te vragen of ik mn rok omhoog wil doen

Maar over het algemeen, ik spiek dus nooit
Advertentie
Oud 16-10-2005, 21:52
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Jive. schreef op 09-10-2005 @ 20:13 :
Lang leve de grafische rekenmachine!!!
Oud 17-10-2005, 11:29
Supreme Dutch
Lang leve de grafische rekenmachine!!!

Gheghe.. dat ding is me behoorlijk goed van pas gekomen met mijn examens.. Ik had voor economie de meest briljante programma's..

Verstopt in het "bierspel" dan moest je 4 keuzes maken van 4 mogelijkheden.. die zogenaamd bij het spel hoorden.. maar het was gewoon de code 1,1,2,4 om bij mijn economieprogramma te komen.. Bij elke andere code ging hij fijn naar het bierspel..

(Een vriend van me had het via de pc ook zo gedaan dat je niet meer bij de edit kon komen.. anders hadden ze nog steeds via edit gezien.. mjah.. als je echt de lul bent dan zoeken ze het ook wel op de bodum uit met een computer enzo.. maar het was wel redelijk leraar-proof)

Een menu.. met hetgeen wat ik nodig had op alfabetische volgorde.. S intikken.. gingdie naar alle begrippen met een S Bijv. Staatsschuldquote.. dus je kan formules + begrippen erin zetten die je niet kent.. Staatsschuldquote.. dus officele term.. hoe je het berekend.. + formule.. + rekenprogramma..

Dan vroeg die de benodigde dingen

Tekort =
Huidige schuld =
Bnp (of whatever je het mee berekend) =

en dan enter..

Antwoord = getal..
en dan kwam de formule op mijn schermpje.. (die schreef ik dan voor het antwoord op het blaadje..)

klaar is kees.. + alle punten..

Helaasch heb ik later in een gefrustreerde bui met een potlood in de poort van mijn rekenmachine zitten porren zodat die poort niet meer werkt..

Het kost je misschien een aantal lessen om het uit te vogelen hoe je moet programmeren.. maar je hebt er wel wat voor terug.. + tijdens het schrijven van die tekstjes leer je ook al veel van de examenstof..

Makkelijkste manier om dit te leren is door te kijken hoe andere programma's gemaakt zijn.. en dan snap je vanzelf wel hoe het zit met input en output en display en pauze enzo..

Mjah.. dat was mijn manier om te spieken.. het is maar net hoe je je lessen wilt besteden..

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 11:33.
Oud 17-10-2005, 17:04
.Pure
.Pure is offline
blaadjes omwisselen met je buuf die wel veel weet
Oud 17-10-2005, 17:35
pino123
pino123 is offline
binas, gr, biodata, atlas eventueel, woordenboeken, briefjes in je etui: what do you need more

maar ik spiek zelf niet zo vaak hoor
Oud 17-10-2005, 22:46
***ailá***
***ailá*** is offline
de toets jatten werkt soms ook. Maar dat kan alleen als de leraar uberstom is. Helaas/gelukkig had ik er zo'n paar en dan voor vakken als natuurkunde enzo
Oud 18-10-2005, 10:24
Go
Go is offline
Dat zeg ik natuurlijk alleen als ik mijn diploma al op zak heb
Oud 18-10-2005, 11:38
Verwijderd
gewoon leren en als je het echt niet weet gewoon op het blaadje van mijn buurman/buurvrouw kijken of gewoon vragen aan me buurman/buurvrouw aan het einde als iedereen het blaadje inlevert en er gepraat word..
Oud 18-10-2005, 12:08
Verwijderd
ja wat ik ook vaak doe is alle informatie die je nodig hebt om de toets te maken, stiekem opslaan in mijn geheugen daar vinden ze het nóóit!
Oud 18-10-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-10-2005 @ 13:08 :
ja wat ik ook vaak doe is alle informatie die je nodig hebt om de toets te maken, stiekem opslaan in mijn geheugen daar vinden ze het nóóit!
Daar verwachten ze het ook niet
Oud 18-10-2005, 20:32
LeejD_S
LeejD_S is offline
de binas voor natuur/scheikunde is altijd handig om iets in op te schrijve.. met potlood ntuurlijk je kunt er ook briefjes in doen..
de grafische rekenmachine is nog handiger! gwoon de hele stof die je moest leren in opslaan zelf vind ik dat wel handy.. of gwn bij je buren kijke kan ook
Oud 18-10-2005, 20:32
Verwijderd
Grafische Rekenmachine inderdaad, maar zo veel maakte ik daar geen gebruik van. Ik had niet zo'n moeite om dingen te leren en in Binas ed kon je sowieso heel veel opzoeken. Tot en met de 4e heb ik bij de talen wel wat gespiekt. Bij Frans een keer gewoon mijn schrift gepakt uit mijn tas en die op mijn tafel gelegd en bij een luistertoets zat iedereen naar elkaar te gebaren, erg grappig om te zien.
Oud 22-10-2005, 11:21
Ocula
Ocula is offline
Je kan bij een gewone test gewoon op een doorzichtig latje schrijven of op je bank. Dit latje bespuiten met lak. Wanneer het latje op de bank ligt is de tekst onleesbaar. Hef je het op kan je het lezen. Heb het nog niet uitgeprobeert maar lijkt me goed?
Oud 22-10-2005, 20:04
Hulk
Hulk is offline
Woordjes leren: Ik typ alles uit zet het op alfabetische volgorde en print het uit lettertype vier. Gewoon onder mn hand leggen. een keer zag de leraar dat ikmn hand de hele tijd stil hield, en toen liep hij langs en schoof mn hand weg, maar het briefje bleef aan mn hand kleven

Meerkeuzevragen kun je vaak wel gewoon afkijken. Voor frans examen heb ik het eerst gekeken in welke volgorde de teksten van de jongen naast me stonden (we hadden afgesproken dat hij het door zou bladeren van te voren). En toen wist ik dus dat als hij bij tekst 1 antwoorden invulde ik dat bij tekst 4 moest etc... Ik heb een 8,5 voor frans terwijl ik echt geen WOORD kan

Blaadjes omwisselen heb ik ook wel is gedaan, maar toen ging die idioot in zijn handschrift mijn open antwoorden invullen . moest ik alles weer doorkrassen later haha

En je kunt natuurliijk papiertjes overgooien met de gene naast je..

Of samenvattingen uit het boek op 35% kopieren

Voor biologie hadden ik en een vriend het docentenboek besteld en waarin de kant en klare proefwerken stonden, hadden we dus het hele jaar goeie cijfers.

En als ik het echt niet kende ging ik niet naar het proefwerk toe zodat ik het later in kon halen, of ik nam het blaadje mee naar huis zodat de leraar dacht dat hij het kwijt was geraakt.
Oud 22-10-2005, 21:20
mohammedA.
mohammedA. is offline
hmmm,

ik heb ook wel goede spiektip. deze werkt echter alleen maar met luistertoetsen. de antwoorden(multipechoicse) verschillen van lengte. door hiervan gebruik te maken omzeil je die verschillende versies. bij het korste antwoord een bepaalde beweging te maken

zo had een keer de hele klas op een enkeling na een 9.2..heheh
Oud 22-10-2005, 22:52
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
mohammedA. schreef op 22-10-2005 @ 22:20 :
hmmm,

ik heb ook wel goede spiektip. deze werkt echter alleen maar met luistertoetsen. de antwoorden(multipechoicse) verschillen van lengte. door hiervan gebruik te maken omzeil je die verschillende versies. bij het korste antwoord een bepaalde beweging te maken

zo had een keer de hele klas op een enkeling na een 9.2..heheh
Wij deon dat dus altijd met onze voeten bij een tafelpoot. Een vriendin van mij haald namelijk altijd 9ens en 10en voor luistertoetsen en ik dus ook

Verder gebruik ik nooit spiekbriefjes ofzo, kijk altijd af bij buurman of overleggen (sommige leraren zijn half doof )
Oud 24-10-2005, 18:46
MissCabaret
MissCabaret is offline
briefje tussen je benen.. is perfect! één keer zag de docent het en die kwam naar me toe en schreeuwde: BENEN WIJD!!! dan moet je geowon helemaal beledigd en verbaasd doen ... 'GADVERDAMME, WAAR SLAAT DAT OP??' is altijd een goede..
Oud 24-10-2005, 18:56
thunder110
thunder110 is offline
ik kopieerde meestal uitgetikte informatie naar een veel kleiner formaat
en onze duitse lerares was nogal incompetent, die liet ons altijd zelf de so's nakijken
Oud 24-10-2005, 19:02
MTpower
MTpower is offline
Bij wiskunde/natuurkunde deed ik wel eens briefjes aan de binnenkant van mijn rekenmachine
Oud 08-11-2005, 16:42
xiatrox
xiatrox is offline
spieken de ik al in de basis school als je dan een mp3 had die kon opnemen sprak je gewoon de antwoorden in, je zette de oordopjes gewoon in je mou en als je dan iets niet weet luister je stiekem en je had de antwoorden. (kan ook met een telefoon als je handsfree hebt)
Oud 08-11-2005, 18:14
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
xiatrox schreef op 08-11-2005 @ 17:42 :
spieken de ik al in de basis school als je dan een mp3 had die kon opnemen sprak je gewoon de antwoorden in, je zette de oordopjes gewoon in je mou en als je dan iets niet weet luister je stiekem en je had de antwoorden. (kan ook met een telefoon als je handsfree hebt)
Dan moet je dus eerst alle stof gaan inspreken en weer terug gaan zoeken tijdens pw, terwijl het niet mag opvallen

Allemaal veel te veel werk, als ik daar tijd voor zou hebben zou ik het wel gewoon leren

Bij mij is trouwens zo'n 60 % van de vragen inzichtvragen, die antwoorden vind ik alleen bij mijn buurvrouw/man
Oud 08-11-2005, 19:36
Verwijderd
In de tweede fase moet je een GR kopen, en je mag alle functies van dat ding gebruiken. Dus ook het geheugen, oftewel ik heb daar meestal de dingen in die ik niet kan onthouden.
Oud 08-11-2005, 19:43
naatje287
naatje287 is offline
Als je in een grote zaal of een groot lokaal zit, dan kun je heel makkelijk fluisteren als er een beetje rumoer is. Bijvoorbeeld als iemand opstaat om zijn werk in te leveren.
Oud 09-11-2005, 12:38
Femic
Femic is offline
Uh.. niet?

Wij wisselden wel altijd toetsen uit onderling (met klassen die 'm al hadden gehad), zo heb ik in de 3e nooit zelfstandig een proefwerk Duits hoeven maken . Alleen toen het bij een SE gebeurde, kwam het uit en daar waren ze iets minder blij mee (as in: examenfraude (A)).
Oud 09-11-2005, 14:40
Sophiee
Sophiee is offline
Heey.. Simpel.. Schrijf een klein stukje op je been.. en ga met je bene over elkaar zitte.. en dan de pijp van je broek een bietje omhoog doen..
Oud 10-11-2005, 14:58
11568
11568 is offline
Dat was te makkelijk op mn oude school, gewoon boek op de grond
Tijdens mijn examen heb ik ook gespiekt, ik wist gewoon dat ik een bepaalde wiskundeformule niet ging onthouden dus had ik alvast een briefje in mijn broekzak gestopt en ben ik naar de wc gegaan
Oud 12-11-2005, 11:59
Verwijderd
Zit nu op universiteit. En als het tentamen erg moeilijk is spiek ik altijd als die docenten even niet opletten
Oud 12-11-2005, 12:08
Faerie
Faerie is offline
Mochten jullie altijd zomaar naar de wc tijdens een proefwerk?
Als wij dat vragen op onze school zeggen ze: "het is net pauze geweest!" of "hou het nog maar even op"

ik heb trouwens wel eens gespiekt, niet vaak, en het is ook al een hele tijd geleden. Had ik gewoon een blaadje gejat van school (blanco proefwerkblaadje), daar vanalles opgeschreven, en tijdens het proefwerk legde ik dan heel stiekem dat spiekblaadje onder het andere blaadje. Was echt super handig en niemand die het in de gaten had!
Oud 12-11-2005, 12:38
Gothic
Gothic is offline
ik ben te oud en wijs om te spieken...
Oud 13-11-2005, 22:58
mc_hamza
mc_hamza is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 09-10-2005 @ 19:21 :
^Zie titel
Ik doe zelf inimini briefjes in een doosje waar ook mijn kneedgum inzit. Als je een shirt met omgelagen mouwen hebt kan je daar wat indoen. Of je doet iets in de buurt van je kruis, daar mag een leraar toch nooit kijken
Hoe doen jullie dit?
over dozen gesproken
er is altijd een doos in de klas voo rpapier
soms zit die doos aan de zijkant van de klas, bij de meest rechtere rij, daar wordt vaak papier ingegooid..
stel voor je zit naast zo'n doos.. een doos vol papieren..
krijg je daardoor geen slimme gedachten?
Oud 14-11-2005, 14:32
leipo
leipo is offline
Hele verhaal op lettertype 4,5 bij microsoft word.
Oud 14-11-2005, 18:20
JaJ
JaJ is offline
de gafische rekenmachine is al een tijdje niet meer gequote verder zou ik het gewoon op briefjes schrijven, of op potloden. niet te paranoide, niemand ziet je toch.
Oud 17-11-2005, 19:08
sandero
sandero is offline
ok, mensen ik heb een hele goede spiekmethode :
laat je haar lang groeien, niet tot aan je schouders, gewoon redelijk lang, zodat je het voor je ogen kunt leggen.
vraag vooraf aan je buur of hij iets groter wilt schrijven.
een leraar merkt het nooit als je dan opzij kijkt.

(zo doe ik het, of je kunt ook de goede oude latmethode gebruiken , heb ik vandaag nog gebruikt)
Oud 19-11-2005, 13:04
rare
rare is offline
niet
Oud 19-11-2005, 14:04
ook hallo
ook hallo is offline
en wat als je nou een leestekst krijgt, wat zet iedereen dan in z'n GR ???
Oud 24-11-2005, 23:22
Yellowcard
Yellowcard is offline
ik heb sinds de cito toets in groep 8 gespiekt, fraude gepleegd enz.
en ik zit nu in havo 4
hmm... geen wonder dat ik allemaal 2en en 3en op me rapport heb...
achjaah, moet toch ergens beginnen met leren
Oud 25-11-2005, 13:38
Mara
Mara is offline
Ik spiek niet, maar:

Een doorzichtige pen kopen die je open kunt maken en daar en wit briefje in doen die de hele pen opvult (zodat hij wit lijkt) en daar heel licht met potlood iets opschrijven.
Oud 25-11-2005, 14:44
MB
MB is offline
Citaat:
Yellowcard schreef op 25-11-2005 @ 00:22 :
ik heb sinds de cito toets in groep 8 gespiekt, fraude gepleegd enz.
en ik zit nu in havo 4
hmm... geen wonder dat ik allemaal 2en en 3en op me rapport heb...
achjaah, moet toch ergens beginnen met leren
Beetje doelloos om met de citotoets te spieken, aangezien deze alleen maar een indicatie geeft van je capaciteiten. Als je MAVO advies hebt volgens de Cito toets kan je nog steeds naar de HAVO of het VWO
Oud 25-11-2005, 22:08
Gwinnie
Gwinnie is offline
dingen op je zakdoekje schrijven, neus erin snuiten (maar eerst kijken natuurlijk) en dan zakdoekje opfrommelen. Gaat echt niemand in kijken hoor.

Of kneed/plakgum uitrollen en er iets opschrijven, in je etui doen en hem er uit halen tijdens de les. leraar komt? -> in elkaar duwen en het is onleesbaar..

Niet dat ik dit ooit gedaan heb
Oud 29-11-2005, 03:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Bij wiskunde en andere vakken waar GRM toegestaan is: papiertje met antwoorden e.d tussen deksel van GRM en GRM stoppen en zo in je hand laten vallen als je 'm opendoet. Eitje.
Oud 29-11-2005, 11:32
Rodion
Rodion is offline
Op je tafel schrijven met potloot, antwoordenblad er over heen.

Je boeken in het toillet verstoppen, en onder de toets naar het toillet gaan.

Er waren toch ook spiektips op s.com?
Oud 29-11-2005, 13:48
shushu
shushu is offline
ik spiek niet echt...

alleen voor economie zet ik sommige formules wel eens in mijn rekenmachine....

mensen spieken wel bij mij...
gaat meestal zo:
de vraag aangeven, zachtjes fluisteren of laten zien door het aantal vingers stiekem op te steken....

en dan gewoon het antwoord fluisteren

zou dan eigenlijk me mond moeten houden maja....ben ik te lief voor
Oud 29-11-2005, 14:43
Lotteee
Lotteee is offline
ik spiek eigenlijk nooit..

ik heb laatst een keer gespiekt voor een hele belangrijke toets en ik ben gesnapt en heb een 1. das echt shit.. (zit nog wel een klein beetje meer achter het verhaal magoed)
en ik doe het echt niet meer hoor.
Oud 01-12-2005, 21:05
skatjuh15
skatjuh15 is offline
als ik geen tijd heb om te leren...doe ik gewoon rokje aan met een briefjes aan de binnekant...want welke leraar heeft nou et lef om tege iemand te zeggen "hey jij til je rokje eens op" mensen zouden daar nog wat van gaan denken

X.x.X
Oud 04-12-2005, 13:41
Compton
Compton is offline
Bij wiskunde gebruik ik altijd een polshorloge rekenmachine
Oud 05-12-2005, 14:08
saartjeh
saartjeh is offline
rekenmachine. op examen vorig jaar hadden heel veel tijdens alle vakken GRM, ook voor gesch, aard, ned

groot blad eerst in m'n tas en dan tijdens de toets gewoon pakken
surveillanten weten toch niet hoeveel blaadjes je hebt en hebben het helemaal niet door als je antwoorden op proefwerkpapier staan

op je tafel schrijven deed ik vroeger wel, maar nu nooit meer die tafels kan ik niet vantevoren bekladden ofzow, is speciaal lokaal.
en vroeger deed ik ook nog wel eens klein lettertype

ik spiek eigenlijk niet, ik schrijf alleen laatste dingen op blaadje die pas weg moet als je je lege blaadje hebt, maar je krijg vaak eerst opdrachtenblaadje, kijk je ff snel, kun je al de helft vergeten. dat laatste hou ik in mijn hand tot blaadje, doe ik t weg, schrijf ik t meteen op. en dat mag, schijnbaar

maar al die opvallende kleine dingen vallen vaak wel op, helemaal als je een andere leraar hebt, gewoon nonchalant op normaal lettertype werkt altijd

edit: eigenlijk handig topic voor leraren
Oud 13-12-2005, 15:44
rare
rare is offline
niet (meer)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten