![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn uiteenlopende redenen te bedenken waarom men ervoor kiest toch hier te blijven. Ik heb echt geen idee waar je op doelt? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/themes/ned...?view=Standard hoofddoeken vind ik net zo goed opdringen van geloof. Het is niet enkel om je haar te bedekken maar ook om anderen erop te wijzen dat je moslim bent en dat de islam 'aanwezig' is. Zeker wel. Maar om er geen moslimtopic over te maken, een geloof heeft niets met ras te maken. En allochtoon of buitenlander staat dan wel synoniem voor anders, maar het kan ook een belg of duitser zijn. |
![]() |
||
Citaat:
natuurlijk is een enorm gebouw, dat je uitzicht nogal blokkeert en waar, als je pech hebt, dagelijks de oproep tot gebed uit gaat klinken, wel degelijk 'opdringen van je geloof'.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het echt geen probleem. De moskee is niet overdreven groot of opvallend en de Turken die ik ken doen ongelovelijk hun best om hier hun toekomst op te bouwen (wat ze overigens flink lastig gemaakt wordt). Probeer ze eens niet als iemand van de grote massa te benaderen, maar als persoon. Er zitten ongetwijfeld rotte appels tussen, maar veroordeel de rest niet om hen. Wat betreft hun eigen cultuur: ik snap niet wat jij er voor problemen mee hebt dat zij gedeeltes van hun cultuur ook hier tot uiting willen brengen. Het grootste gedeelte zie je zelf niet eens en een ander gedeelte kun je ook leuk of interessant vinden. In een wijk hier in de buurt lopen oudere mensen 's avonds rond door de straten (flaneren ofzoiets heet dat?). Dan denk ik niet: "wat moet die hier toch rondlopen, laat ze dat lekker in Turkije doen". Maar dan vind ik het juist leuk dat ze dat doen!
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() yours elder
|
![]() |
|
|