Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 16-10-2005 @ 22:50 :
Op mijn school komt redelijk wat racisme voor, maar niet al te veel.

Toch wel genoeg om als Jood je aangesproken te voelen en agressief te worden.

Moslims tegen mij, is nooit voorgekomen, we kunnen het juist goed met elkaar vinden
'Jood' is geen ras.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2005, 22:02
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2005 @ 22:49 :
als ik hier te diep op inga denkt iedereen hier dat ik een soort jan maat ben. voordat ik iets zeg, ik kan je verzekeren dat ik dat niet ben. maar als je dan kennelijk zo ongelofelijk veel van je land houdt dat je de cultuur van je land hier moet her-creeeren, waarbij wel erg veel gebruik wordt gemaakt van de nederlandse gastvrijheid, dan vraag ik me toch echt af waarom je dan hierheen gevlucht bent.

geef toe, er zijn zat mensen die niet vluchten, maar in hun land blijven. zij bouwen uiteindelijk weer hun land op en geven het weer een toekomst, zij houden hun cultuur in stand. niet de mensen die van hun thuisland weggevlucht zijn.

daarnaast, veel vluchtelingen maken het zich hier gewoon redelijk gemakkelijk en zitten hier een jaar of tien, twintig, of langer. dan heb je meestal besloten hier te willen blijven - dat doe je niet als je echt van je land houdt, dan wil je weer terug.
Wat wil je duidelijk maken?

Er zijn uiteenlopende redenen te bedenken waarom men ervoor kiest toch hier te blijven.

Ik heb echt geen idee waar je op doelt?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 22:06
Nona
Nona is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2005 @ 22:24 :
mwa, ik vind een moskee bouwen een goed voorbeeld van je eigen cultuur niet opdringen aan anderen... en nogmaals, ik heb niks tegen allochtonen, maar als je dan zoveel van je cultuur houdt vind ik het een beetje vreemd dat je dan naar nederland verhuist.
Wat, jij hoeft die moskee toch niet in om te knielen richting het oosten? Dat is geen opdringen, dat is mogelijkheden creëren om je eigen geloof te kunnen uitoefenen. Als je de moskees weg wilt, wil je dan ook alle pizzatentjes even wegwensen? Net zo schadeloos.
Oud 16-10-2005, 22:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
maar als je dan zoveel van je cultuur houdt vind ik het een beetje vreemd dat je dan naar nederland verhuist.
Er zijn ook allochtonen die trots zijn op hun cultuur maar hier geboren zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 00:18
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-10-2005 @ 23:06 :
Wat, jij hoeft die moskee toch niet in om te knielen richting het oosten? Dat is geen opdringen, dat is mogelijkheden creëren om je eigen geloof te kunnen uitoefenen. Als je de moskees weg wilt, wil je dan ook alle pizzatentjes even wegwensen? Net zo schadeloos.
Dat ze op hun knietjes willen zitten alla, maar als je een moskee wilt maken met minaretten van 50 meter in hartje Rotterdam vind ik toch wel dat jij je cultuur opdringt aan anderen, en op dat moment krijg je dus dat anderen niets meer van jou en je moslims moeten hebben.

http://www2.rnw.nl/rnw/nl/themes/ned...?view=Standard

hoofddoeken vind ik net zo goed opdringen van geloof. Het is niet enkel om je haar te bedekken maar ook om anderen erop te wijzen dat je moslim bent en dat de islam 'aanwezig' is. Zeker wel.

Maar om er geen moslimtopic over te maken, een geloof heeft niets met ras te maken. En allochtoon of buitenlander staat dan wel synoniem voor anders, maar het kan ook een belg of duitser zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 07:47
Just_Mii_Wennii
Just_Mii_Wennii is offline
Bij mij op school is er gelukkig geen/niet zo veel racisme. Ik heb er zelf nooit last van gehad/gezien etc. Er zal vast wel een beetje racisme zijn, maar dan in beperkte maten!
Oud 17-10-2005, 08:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-10-2005 @ 23:06 :
ik weet niet wat voor pizzatentjes jij in je buurt hebt, maar die zijn toch wel wat minder duidelijk aanwezig dan een moskee in je voortuin.

natuurlijk is een enorm gebouw, dat je uitzicht nogal blokkeert en waar, als je pech hebt, dagelijks de oproep tot gebed uit gaat klinken, wel degelijk 'opdringen van je geloof'.
Oud 17-10-2005, 08:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-10-2005 @ 23:40 :
Er zijn ook allochtonen die trots zijn op hun cultuur maar hier geboren zijn hoor.
dan ben je dus trots op een cultuur die je nog nooit van dichtbij mee hebt mogen maken.
Oud 17-10-2005, 08:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-10-2005 @ 09:05 :
dan ben je dus trots op een cultuur die je nog nooit van dichtbij mee hebt mogen maken.
Wat een onzin! Je kent ze niet eens, anders zou je weten hoe vaak ze op vakantie gaan naar het land van hun ouders/grootouders.

Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het echt geen probleem. De moskee is niet overdreven groot of opvallend en de Turken die ik ken doen ongelovelijk hun best om hier hun toekomst op te bouwen (wat ze overigens flink lastig gemaakt wordt). Probeer ze eens niet als iemand van de grote massa te benaderen, maar als persoon. Er zitten ongetwijfeld rotte appels tussen, maar veroordeel de rest niet om hen.

Wat betreft hun eigen cultuur: ik snap niet wat jij er voor problemen mee hebt dat zij gedeeltes van hun cultuur ook hier tot uiting willen brengen. Het grootste gedeelte zie je zelf niet eens en een ander gedeelte kun je ook leuk of interessant vinden. In een wijk hier in de buurt lopen oudere mensen 's avonds rond door de straten (flaneren ofzoiets heet dat?). Dan denk ik niet: "wat moet die hier toch rondlopen, laat ze dat lekker in Turkije doen". Maar dan vind ik het juist leuk dat ze dat doen!
Oud 17-10-2005, 08:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-10-2005 @ 09:54 :
*knip*
So true.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 14:08
Nona
Nona is offline
Schijnbaar hebben veel mensen hier er een probleem mee dat ze kunnen zien dat een ander uit een andere cultuur afkomstig is. Erg hoor, iemand met een hoofddoekje tegen komen. Ze zal wel meteen van je verwachten dat je je bekeert...?
Oud 31-10-2005, 08:27
Elder lycan
Elder lycan is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-10-2005 @ 15:08 :
Schijnbaar hebben veel mensen hier er een probleem mee dat ze kunnen zien dat een ander uit een andere cultuur afkomstig is. Erg hoor, iemand met een hoofddoekje tegen komen. Ze zal wel meteen van je verwachten dat je je bekeert...?
tsja.. gelijk heb je wel een beetje maar aan de andere kant, ze kome hier wel heen. Duz vind ik dat ze zich ook moeten aanpassen aan sommige nederlandse gebruiken. Bijvoorbeeld met zn allen tegen onze kerk aanpissen vind ik wel heel erg. Net of wij hun godsdienst uitingen belachelijk maken. Zal hunner gebouwe is onderkakke

yours elder
Oud 31-10-2005, 11:30
JCG
JCG is offline
Wat hebben mensen toch tegen moskeeen? In de elfteling vindt iedereen helemaal geweldig .
Oud 01-11-2005, 18:50
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
racisme komt best wel vaak voor op school vooral als je op een school zit waar weinig alachtonen zitten. Ik bedoel op mn school hebben ze een " turken " hoekje om het zo maar ff te zeggen. En zelf ben ik Chinees van afkomst en iedereen vraagtdirect waar ik vandaan kom en alles wat met China te maken heeft blablabla.... en ook als je in de klas komt en er worden namen genoemd weten de leraren gelijk we je bent. Zonder je te kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten