![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Gothic:
10. Overige activiteiten Aan elke bloeddonor moet voor donatie gevraagd worden of hij recent een malariagebied heeft bezocht. a. Personen die een malariagebied hebben bezocht, mogen de eerstkomende zes maanden na vertrek uit het gebied geen bloed geven. b. Wanneer betrokkene malariaprofylaxe heeft toegepast, geldt een termijn van zes maanden na het staken van deze behandeling. c. Wanneer betrokkene na het vertrek uit het gebied, of na het staken van de malariaprofylaxe, onverklaarde koorts heeft gehad, geldt een periode van zes maanden na het einde van de koorts. d. Personen die zijn geboren en getogen in een malariagebied, die hier langer dan vijf jaar hebben gewoond of die malaria hebben doorgemaakt, mogen niet eerder bloed geven dan drie jaar na het vertrek uit het gebied, respectievelijk het herstel van de malaria. Bovenstaande beperkingen gelden niet voor donoren van wie uitsluitend plasma wordt ingezameld. Bron: Infectieziekten.info Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Bij ons hebben ze alleen 'oude' beschuitjes met kaas, té zoete ranja, thee en koekjes. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik vind het niet erg om te doen, de mensen zijn allemaal heel erg aardig en ze betuttelen altijd enorm. ![]() ![]()
||
Citaat:
Je geeft onvoorwaardelijk bloed aan wie het nodig geeft.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Enig idee of het bij organen en zo wel kan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij ons hangt idd zo'n vitrine waar precies staat wanneer je wat krijgt enzo. Maar ik zit nog maar op 2x bloedgeven, dusja. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bij veel voorkomende aandoeningen, zoals griep of een blaasontsteking, geldt de regel dat er tussen de laatste dag dat er nog klachten waren en de donatie tenminste 14 dagen moeten zijn verlopen. Als de infectie is behandeld met een antibioticum, dan moeten er bovendien tenminste 14 dagen zijn verlopen tussen de inname van de laatste tablet en de donatie. Bij minder 'alledaagse' infectieziekten gelden andere regels. U kunt dan het beste contact opnemen met de bloedbank. http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn...f?OpenDatabase
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoewel ik nooit echt last heb van bloeddonatie voelde ik me deze keer echt niet goed! Voelde niet echt lekker en het wilde niet stoppen met bloeden... Daarnaast was mijn bloeddsdruk erghoog (141/77) terwijl ik echt gezond leef ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je onderdruk is meer een maatstaaf voor je 'gezonde levensstijl' (en die is perfect bij jouw laatste meting). Die bovendruk gaat bij iedereen wel eens omhoog, als je gespannen bent of net van je fiets af stapt, of gewoon zomaar. Dat zegt dus niet zoveel ![]()
||
Citaat:
De laatste tijd meet ik bijna altijd onder de 70 en soms ook onder de 65. Is dat erg, moet ik daar wat aan doen? En wat kan ik er aan doen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() @ Miracle: opzich kan een lage bloeddruk niet echt veel kwaad. Dit komt vaak voor bij jonge vrouwen; zij hebben dan gewoon van nature een lage bloeddruk, zonder klachten. Ik weet niet of jij klachten hebt. Wel is het zo dat je bij een lage bloeddruk sneller last hebt van duizeligheid, vooral na het opstaan. Het enige wat je hier aan kan doen is rustig opstaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik voelde me dan ook helemala niet goed hierna |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
@ Miracle: (zoete of zoute) dropjes werken ook goed ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Is alleen niet goed voor me als ik dat veel eet. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloeddonor worden Annett | 11 | 15-03-2013 22:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Nog meer mensen hier die bloeddonor zijn ? Marielle_B | 19 | 21-05-2009 23:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloeddonor Luminous | 75 | 08-08-2007 09:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloeddonor worden Stefanie | 8 | 11-02-2004 15:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donorregister & bloeddonor Evil creature | 73 | 20-01-2004 22:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Poll: ben jij een bloeddonor? AlopiA | 37 | 06-06-2003 22:56 |