Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 09:32
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
WolterB schreef op 22-10-2005 @ 08:59 :
Het mag wel, al is t niet geïnstalleerd.
Zo lang je de pc gereserveerd hebt (wat dan wel weer moet, wil je voorrang krijgen) én tussendoor ook schoolwerk doet (geloof ik), is het toegestaan
Ook Saxion Enschede? Waar je mensen achter computers weg moet kicken omdat jij die computer hebt gereserveerd? En andersom..

Ontopic: Ik heb niet echt de behoefde om op school te msnen..
Oud 22-10-2005, 10:41
Verwijderd
Bij ons mag het ook niet, maar daar geef ik niets om. Msn kun je niet installeren, maar ik geloof dat je wil gewoon online kunt komen via websites als webmessenger.msn.com enzo.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 19:41
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Yerli schreef op 22-10-2005 @ 10:32 :
Ook Saxion Enschede? Waar je mensen achter computers weg moet kicken omdat jij die computer hebt gereserveerd? En andersom..

Ja

Reserveren doe ik alleen als ik de pc's écht nodig heb, anders ga ik op goed geluk bij 1 zitten en kijk of er nog iets te reserveren is voor het geval dat
Oud 23-10-2005, 18:18
Verwijderd
Msn is niet toegstaan.. e-messenger was de oplossing geweest,
als ze niet alles hadden geblokkeert wat met "messenger"
te maken had... wat zijn ze toch weer slim
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 20:55
Verwijderd
Mag niet, kan ook niet. Ongeveer elke site waar het mogelijk is, is geblokt. Daarbij valt er ook niets te downloaden.
Forum kan gelukkig nog wel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 16:18
Hanneke
Hanneke is offline
mag niet, msn kan je ook niet downloaden. websites kunnen wel. alles wat niet met school te maken heeft is eigenlijk verboden. in de mediatheek zit die hoofdmediathecaresse (oid) wel altijd te controleren. ben meerdere keren 'betrapt' maar goed, is ook geen ramp dan moet ik m'n tussenuur maar op een andere manier vullen.
maar meestal ga ik naar 't lab, daar mag het ook niet maar niemand die er op let, en als ze 't zien dan zeggen ze er niks van.
Oud 24-10-2005, 16:37
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Is geblokkeerd en voor mij hoeft het ook niet per se, msn op school..
Oud 25-10-2005, 08:55
Verwijderd
Bij ons mag dat gewoon. Maarja, ook hogeschool he.. Het staat eigenlijk op elke pc wel geïnstalleerd en het is ook makkelijk als je niet met zn allen wat pc's bij elkaar kan regelen.
Op de middelbare school mochten we inderdaad niet msnen. Vaak gebeurde dat toch wel en als het niet geïnstalleerd kon worden gingen we vaak via zo'n online-msn...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:23
Skilly
Skilly is offline
Bij ons kan je MSN. Je kan er wel via andere sites zoals e-messenger msn. Maar als je dat toch doet heb je kans dat de beheerder het ziet en via zijn pc jouw computer overheerst. En dan zie je zomaar de cursur bewegen en dan sluit de pc af EN dan moet je 5 min wachten om het weer aan te doen lol

Dus als je een werkstuk aan het typen was en je had het niet opgeslagen was je alles kwijt heheheheh
Oud 25-10-2005, 09:38
Lilium
Lilium is offline
Ik geloof dat je wel op MSN mag op mijn universiteit. Ik zag namelijk vorige week iemand met minstens 6 gespreksvensters open. Op mijn middelbare school was het absoluut verboden.
Oud 25-10-2005, 12:58
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 19-10-2005 @ 17:30 :
Op ons hogeschoolnetwerk is dat gewoon mogelijk. Echter, bepaalde sites worden wel geblokkeerd.

Persoonlijk vind ik het (net als alle andere blokkeringen) volstrekt belachelijk als zulke dingen verboden worden. Uit principe. Niet dat ik er echt wakker van lig, want ik gebruik de hogeschoolcomputers nauwelijks.
Belachelijk is het absoluut niet. Er zijn per definitie minder computers dan studenten (behalve zoals Meph zei als ze verplicht laptops hebben).
Het probleem is, dat er vaak uuren lang gespeeld wordt op spele.nl en MSN indien ik die niet blokkeer, waardoor ik dus meer klachten krijg dat er geen computers beschikbaar zijn.
Daarom moet ik steeds meer IP's en domeinen in de blocklist zetten.

Ik heb er zelf geen moeite mee hoor. Heb mijn eigen pc's op kantoor . Tis schoolbeleid
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Yerli schreef op 22-10-2005 @ 10:32 :

Juist. Dat reserveringssysteem wilde ik ook naar Saxion Deventer halen.

Weet je wat een leuke truuk is? Een pc reserveren voor nu direct. Je zult zien dat dat altijd kan, ook al zit het landschap vol. Je kan dan direct naar de balie en je pc's claimen of naar de luitjes achter die pc's. Dan moeten ze weg. Reserveren kan ook bij de opleidingsbalie op die losse pc's met intranet erop.

Ik doe nu niets meer voor Saxion eigenlijk. Alleen nog maar voor het Etty Hillesum Lyceum
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 11:37
Suder
Suder is offline
Ik had een website gevonden voor als je op school zit en je wilt msnen maar de webmessenger van msn is geblokt.

http://www.school-msn-login.tk/

deze site stuurt je door naar de webmessenger site van msn. Zo kan je dus gewoon msn'en zonder dat het geblokt word.

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 11:41.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 11:43
Muchacha
Muchacha is offline
Bij ons op de unief kan je op webmessenger en mag dat ook. In de bib kan het ook maar mag het niet, dat is 'voor opzoekwerk'.
Oud 16-03-2007, 14:09
Faerie
Faerie is offline
Op mijn middelbare school mocht je echt niet msnen, ze konden bij ons in de computers kijken zonder dat je het wist. Als je dan zat te msnen kwam er iemand naar je toe om te zeggen dat je msn af moest sluiten.

Op de Fontys mag je wel msnen, msn is gewoon geinstalleerd. Niemand die er op let en iedereen zit op msn eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 17:41
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Suder schreef op 16-03-2007 @ 12:37 :
Ik had een website gevonden voor als je op school zit en je wilt msnen maar de webmessenger van msn is geblokt.

http://www.school-msn-login.tk/

deze site stuurt je door naar de webmessenger site van msn. Zo kan je dus gewoon msn'en zonder dat het geblokt word.
Kutup.
Oud 16-03-2007, 18:07
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 16-03-2007 @ 18:41 :
Kutup.
Jup.
Oud 16-03-2007, 18:38
xyz
xyz is offline
msne op school...dan is toch bijna iedereen afwezig of zelf op school?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 18:39
xyz
xyz is offline
ook is het soms/meestal mogelijk om op een site te komen via Zoeken..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 18:42
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Op het MBO waar ik zat was msn al niet verboden. (Dit was op een ICT-Opleiding). Men vond dat leerlingen de mogelijkheid moesten hebben om te communiceren met msn, en kennis uit te wisselen etc. (In het open leer centrum was MSN dan weer wel verboden).

Nu zit ik op een HBO opleiding, en hier geeft men er helemaal niets om en kun je MSN op vrijwel elke pc wel terugvinden.
Oud 17-03-2007, 11:08
Verwijderd
slotje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten