Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar dan nog maakte hij een stomme fout. Daar ging het me om. Ik denk ook wel dat beta mensen over het algemeen intelligenter zijn dan alfa mensen. Maar dan hoef je nog niet de studenten die een alfa studie doen te onderschatten. Misschien is zo'n iemand wel heel erg goed in zn vak, beter/intelligenter dan iemand die matige resultaten boekt voor zn studie natuurkunde. |
![]() |
||
Citaat:
Edit: Deze discussie kan trouwens beter in het 'de vermeende gelijkwaardigheid van WO opleidingen'....
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zijn beta's heel erg breed inzetbaar. Je zou eens moeten weten op wat voor posities ze terecht kunnen komen in het bedrijfsleven, dat zijn vaak hoge posities. Daar komen ze omdat ze totaal niet stom zijn en hebben laten zien dat ze om kunnen gaan met een hoge werklast. Ik ken genoeg medestudenten die nog een studie naast hun beta studie doen. Alleen is het zo verekte jammer dat ze daarmee niet meer gaan doen waar ze voor zijn opgeleid, maar dat is logisch als de waardering daar kleiner is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik studeer ook in Nijmegen en ik vind het een goed idee dat ze het aantal conacturen willen verhogen voor eerstejaars, dat had ik vorig jaar ook wel gewild. Weet alleen niet of ze daardoor gemotiveerder worden om 40 uur per week te gaan studeren... Ik heb nu, in het 2e jaar, per week 5 colleges, waarvan er nu 1 al is gestopt. Dat betekent dat ik maandag, woensdag en vrijdag vrij heb. Liever had ik meer contacturen, omdat ik niet zo geweldig ben met zelfstudie.. maar dat is natuurlijk mijn probleem ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De Wijkerslooth steekt al dat geld in het onderwijs aan eerstejaars alfa’s en gamma’s. Daar zijn de problemen het grootst, en dat komt volgens hem door het financieringssysteem: ‘De universiteit krijgt voor een bèta- of medicijnenstudent tweemaal tot driemaal zo veel als voor een alfa- of gammastudent.’ Geldgebrek heeft het onderwijs aan alfa’s en gamma’s ondermijnd. Misschien krijg je zo toch een beetje hoop dat de maatschappij waardering heeft voor beta-studenten? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben de mening toegedaan dat studenten zelf prima de feitelijke stof door kunnen nemen en dat ook moeten doen. De docenten en hoogleraren op de uni zijn er vervolgens voor om tijdens contacturen die stof niet te herhalen, maar uit te diepen, erover te filosoferen, et cetera. In de meer dan vijf jaar dat ik nu studeer heb ik hetzelfde patroon zo vaak gezien: 'heb het niet gemaakt', 'heb het niet voorbereid', waarna de docent uit arren moede niets anders kan dan de stof maar nógmaals doornemen op het niveau van het basisboek. De studenten moeten tenslotte wel het tentamen halen, maar ruimte voor méér is er daardoor niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Seriously though, het is gewoon vervelend dat alles is afgestemd op de middelmaat. In plaats van proberen ál het onderwijs zo in te richten dat de modale student het kan halen, kun je beter differentiëren: dan kan iedereen op zijn eigen niveau excelleren. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is voor de alfa- en gammastudies niet anders. Nu zijn daar natuurlijk minder concrete vaardigheden voor vereist dan voor bètastudies, maar in de regel kun je toch wel zeggen dat tweedefasestudenten het slechter doen dan oude stijl-leerlingen. Er schijnt slechter gespeld te worden, er is minder parate kennis, en studenten denken dat ze alles wel kunnen halen door er een flink eind omheen te lullen en naar 'bronnen op internet' te verwijzen. Sommige universiteiten werken dat ook heel erg in de hand, bijv. door alleen multiple choice-tentamens af te nemen en door studenten niet meer duidelijk op hun fouten te wijzen (UvA, UU, UL). |
![]() |
|
Eigenlijk wordt dit gruwelijk offtopic, maar waarom bestaat er geen politieke partij specifiek gericht op het behouden van een adequaat onderwijsniveau? Er zijn een hoop studenten in Nederland, en volgens mij ook vooral ex-studenten die ermee sympathiseren dat het niveau van onderwijs eigenlijk omhoog dient te gaan?
Volgens: http://www.dos.amsterdam.nl/pdf/2005...uisvesting.pdf (pp. 10 en 11) zijn er tegen een half millioen Nederlandse studenten (WO+HBO). Dat is toch een groot aantal dat haast uitsluitend uit zwevende kiezers bestaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik kan de professoren wel begrijpen. Ik erger me er groen en geel aan dat niet eens de helft van de studenten in de werkgroep de opgedragen stof heeft gelezen. Hoe vaak had iemand niet dmv de samenvatting de vragen probeerde te beantwoorden zonder het hst zelf gelezen te hebben... Zonde, want er ontstaat nauwelijks discussie. En als er al discussie ontstaan, hebben de meesten de instelling: 'laat anderen maar praten, dan luister ik wel.' Jammer alleen dat ik dit jaar juist minder werkgroepen op de RU heb in plaats van meer... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is een beetje kinderachtig, maar zo zorg je er wel voor dat mensen de stof bekijken en dat de minder geïnteresseerde mensen afvallen. Of je moet erg goed in bluffen zijn ![]() |
![]() |
|
|