Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 19:05
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ik denk het toch wel, een ruw of scherp puntje.stukje is genoeg. Maar ze komen gewoon niet op het idee. Zulke onderzoeken zijn trouwens ook gedaan. Een dier zelfmoord-faciliteiten geven en dan martelen. Geen zelfmoord
Oud 05-07-2002, 22:17
Go
Go is offline
Dolfijnen wel. Misschien nog wel meer dieren maar dat een dolfijn zelfmoord kan plegen weet ik wel. Een dolfijn doet dat ook nog eens op een afschuwelijke manier (volgens mij dan): niet meer naar boven gaan om lucht te happen, gewoon diep naar onder weg duiken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 11:54
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
gerwin schreef:
Dolfijnen wel. Misschien nog wel meer dieren maar dat een dolfijn zelfmoord kan plegen weet ik wel. Een dolfijn doet dat ook nog eens op een afschuwelijke manier (volgens mij dan): niet meer naar boven gaan om lucht te happen, gewoon diep naar onder weg duiken.
ik zag laatst op tv dat dolfijnen soms ook opzettelijk tegen de kust op zwemmen met vloed en zorgen dat ze niet terug kunnen glijden in het water.

lemmings plegen overigens geen zelfmoord; check deze link:
http://www.snopes2.com/disney/films/lemmings.htm
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 19:33
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
nou, volgens mij hebben we inmiddels al genoeg gebabbeld voor een conclusie:

niet-intelligente dieren: plegen geen zelfmoord
intelligente dieren: plegen zelfmoord

Nu de topicvraag beantwoorden:
Citaat:
Plegen dieren zelfmoord?
meerdere antwoorden mogelijk.
1) Sommigen wel, anderen niet. Maar het aantal dat het wel doet is relatief zoo klein dat je kunt zeggen dat dieren geen zelfmoord plegen (enkele zéér zeldzame uitzonderingen daargelaten)
2) Vraag is een ja/nee vraag. Sommigen(zéér weinig) wel, de meesten niet. Vraag niet te beantwoorden
3) Ja, er zijn dieren die zelfmoord plegen. MAAR dan moet je wel met 6 of meer decimalen werken anders is het aantal dieren dat zelfmoord pleegt gedeeld door het aantal dieren dat bestaat 0 en dan zijn er geen dieren die zelfmoord plegen (statistisch)
Oud 09-07-2002, 13:04
Yamyam
Yamyam is offline
Ik geloof dat sommige dieren wel zelfmoord zouden kunnen plegen maar niet omdat ze ongelukkig zijn. Omdat dat beter is voor hunzelf, of hun leefomgeving.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 04:39
ick
ick is offline
gelukkig, deze topic leeft nog......

ik ga geen mening geven, enkel 3 voorbeelden noemen......

1) ik rijd met me scooter over de stoep, angs 't water, op weg naar tankstation, afsnijroute (normaal pak ik zowat nooit de stoep voor de zeikerds hier, me benzibne was bijna op, anders kom ik 3 km gaan omrijden) komt der in 1x 'n kat naast me rennen, zat van ruimte rechts, maar hij moest perse zo dicht mogelijk voor mij langs.... ik vol in de remmen natuurlijk, gelukkig 't beestje net gemist, maar als ik dat niet gedaan had had ik 'm geraakt, hij rende echt recht op me voorwiel af........

2) ik rijd door onverlichte buurt, was net weer aan 't optrekken na 'n zijstraat, komt der in 1x 'n kat onder/achter' n auto vandaan gesprint, recht onder me voorwiel door (ik zag dat beesie pas toen 't al te laat was) ik gelijk vol remmen, bijna op me bek gegaan, kijk achter me, en zie dat beest weer wegrennen.....

3) de duidelijkste van allemaal..... tusse krommenie en wormerveer, afliggend fietspad, ik rijd daar, gangetje van 55 something... zit kat ong. 8 meter naast de weg, rijd bijna langs 'm begint dat beest in 'n schuine lijn op mij af te rennen, ik denk "nee niet nog 'n keer" vol in me niet al te beste remmen, en ik zie de lijn van 't beesie echt doelbewust afbuigen naar mijn voorwiel...... ofwel kon 'm weer totaal niet ontwijken, dat beest liet 't gewoon niet toe.... voorwiel over 't beesie heen (ik zat achterop me zadel, voorrem doet 't niet, toch meeste remkracht pakken, en voorwiel weegt zowat nix) en jah hoor, ik kijk achterom zie ik 'm terugrennen 't gras in, naar ongeveer dezelfde plek als waar die vandaan kwam.....

katten zijn volgensmij heelwat menselijker als we denken.....

i rest my case......
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 04:44
ick
ick is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ik denk het toch wel, een ruw of scherp puntje.stukje is genoeg. Maar ze komen gewoon niet op het idee. Zulke onderzoeken zijn trouwens ook gedaan. Een dier zelfmoord-faciliteiten geven en dan martelen. Geen zelfmoord
ik ben 'n zelfmoordfacaliteit voor katten.... 3x bijna zo'n beestje uit z'n lijden verlost...

ook 'n keer 'n vogeltje tegne me onderkap gehad, maar die was denk ik gewoon net niet snel genoeg weg... en aangezien ik met 100+ kwam aanrijden (op 80 km weg, snachts) kies ik liever voor beestje verwonden als mezelf grof kapuut + me scoot totall los (da's 't gevolg van 'n noodstop maken)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 04:47
ick
ick is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ik zie opofferen niet als zelfmoord en eerder als een ongewoon domme actie met een erg lage overlevingskans. - besides met zelfmoord bedoelen we niet opofferen.
reken maar dat als ik me doelbewust opoffer voor iets/iemand dat ik dan mezelf toch wel afmaak en 't niet laat doen he!

zelfmoord is nix meer of minder als bewust 'n actie ondernemen waarbij de overlevingskans lager als 10% is
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 04:49
ick
ick is offline
Citaat:
Ik~Het~Dingetjuh schreef:
zelfmoord is een keuze die je heb en je heb der een bepaald denkvermogen voor nodig die alleen de mens heeft dus dieren plegen geen zelfmoord met de gedachte van ik heb het slecht en ik zie het niet meer zitten.

het voorbeeld wat je gaf dat komt doordat die kat of haas gefocused raakt door het ligt van de auto en dan heel geconsentreerd der naar gaan kijken en de egels en kikkers die zijn gewoon te langzaam om over zon weg te gaan
die katten die ik had renden doelbewust (zeker die laatste) onder me voorwiel door, verklaar eens?

maar dat van kikkers/egels/konijnen klopt wel... die zijn gewoon niet snel genoeg weg..... net als dat vogeltje van mij (zie paar replies terug)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 04:50
ick
ick is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
nou, volgens mij hebben we inmiddels al genoeg gebabbeld voor een conclusie:

niet-intelligente dieren: plegen geen zelfmoord
intelligente dieren: plegen zelfmoord

dan vul ik aan: katten zijn zeker weten zeer intelligente dieren

maja, genoeg stof voor discussie gegeven, misschien doe ik later mee, beginnen jullie eerst maar
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 12:27
Verwijderd
ik heb niet het hele topic doorgelezen (geen zin in...)
maar mijn hamster, die loopt wel es in zo'n bal rond
(zo'n bal dat beesten gewoon over de vloer kunnen lopen zonder in allemaa kleine hoekjes te kruipen en snoeren doorknagen)
Maa als ze daar in loopt, loopt ze heel vaak van de ene muur keihard tegen de muur daartegenover aan.
Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor zo'n beestje, en daarom zet ik ook elke keer kussens tegen de muren van mijn kamer als ik haar weer in de bol laat lopen. Dan loopt ze iig tegen een kussen aan en niet tegen een harde muur.
Maar hebben jullie enig idee waarom ze zo tegen de muren aan loopt te rennen?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 02:55
Vice
Vice is offline
Volgens mij plegen ze geen zelfmoord, maar dieren kunnen wel depresief raken. Bijvoorbeeld als een van de 2 cavia's, die al heel lang bij elkaar waren, ineens dood gaat, kan de ander van verdried zichzelf verhongeren.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 22:44
musc
musc is offline
er zijn mensen die dingen doen voor de kick dus.......
waarom beesten niet ?
grapje eigenlijk vind ik dat beesten juist mensen zijn ze zijn ook levende wezens dus waarom niet
Oud 20-07-2002, 08:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Vice schreef:
Volgens mij plegen ze geen zelfmoord, maar dieren kunnen wel depresief raken. Bijvoorbeeld als een van de 2 cavia's, die al heel lang bij elkaar waren, ineens dood gaat, kan de ander van verdried zichzelf verhongeren.
Ja je eigen verhongeren dat heet toch zelfmoord.
Oud 25-07-2002, 04:20
ick
ick is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
ik heb niet het hele topic doorgelezen (geen zin in...)
maar mijn hamster, die loopt wel es in zo'n bal rond
(zo'n bal dat beesten gewoon over de vloer kunnen lopen zonder in allemaa kleine hoekjes te kruipen en snoeren doorknagen)
Maa als ze daar in loopt, loopt ze heel vaak van de ene muur keihard tegen de muur daartegenover aan.
Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor zo'n beestje, en daarom zet ik ook elke keer kussens tegen de muren van mijn kamer als ik haar weer in de bol laat lopen. Dan loopt ze iig tegen een kussen aan en niet tegen een harde muur.
Maar hebben jullie enig idee waarom ze zo tegen de muren aan loopt te rennen?
denk dat ze probeert de bol te breken, juist omdat die beestjes die kleine hoekjes prettig vinden
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 09:44
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:

denk dat ze probeert de bol te breken, juist omdat die beestjes die kleine hoekjes prettig vinden
tja, alleen ik vind het niet zo prettig als ze in die kleine hoekjes kruipt...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:36
Zeehondje
Zeehondje is offline
de kat blijft staan omdat ie "verstijfd" is van angst.
Oud 26-07-2002, 20:50
Verwijderd
ik denk dat dieren zelfmoord plegen soms, bewust of onbewust.
zelfmoord kan ook een instinct zijn... zoals dat konijn dat pijn heeft en niet meer eet.
en ik denk dat er sommige niet-menselijke-wezens wel zelfbewust zijn, niet alle hoor, maar bv de olifant wel.
ik weet niet meer precies wanneer het was, maar een tijdje geleden was er in een dierentuin ergens een jong gestorven en de andere olifanten probeerden het jong te re-animeren. ik vond het heel maf uitzien enzow, maar het was echt zow, was op het journaal toen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:31
Q
Q is offline
Wij hebben van die meeuwen die t nogal leuk vinden om voor je banden te gaan lopen als je aankomt rijden met de auto. En dat terwijl ze weten dat er 2 meter verderop 3 andere lotgenoten te liggen weg te roesten tegen de stoep. Volgens mij hebbe die meeuwen echt wel zelfmoordplannen. Ook valle ze je aan als je in de buurt komt, ook nie erg slim aangezien ze ut nie winnen van een auto.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten