![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Als je er een goede contactlens voor jou oog is aangemeten en jij deze op de juiste manier bijhoud is hij beter dan een harde contactlens in de zin van comform. Hij is 'slechter' in de zin dat juist het comform ook een bedreiging kan zijn omdat er aandoeningen zijn ( door bijv. slechte hygiene , verkeerde omgang , ect. ) die je simpelweg niet direct voelt maar wel degelijk aanwezig zijn. Een harde lens is minder comfortabel en daarom voel je gelijk wanneer er iets mis zit. In die zin is een harde lens beter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ongeschiktheid, oke, maar allergie is wel erg vergezocht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb al zo lang lenzen, al jaren. Ken genoeg mensen die iets van 15 jaar lenzen dragen, en nergens last van hebben. En volgens mij laten zachte lenzen voldoende zuurstof door. En je ogen worden droog als je naar een beeldscherm kijkt? Natuurlijk niet, je knippert toch met je ogen? Lijkt me. Dat is precies hetzelfde als met een bril. Zijn volgens mij allemaal fabeltjes. Dat leert de ervaring mij iig. Bovendien, met een bril gaan je ogen op een één of andere manier sneller achteruit. Mijn ogen zijn in de paar jaar dat ik een bril droeg echt enorm slechter geworden. Ik heb wel drie keer 'n andere sterkte moeten hebben. Ik begon met -1 en -1-5 oid, en op een gegeven moment had ik al -4 en -4.5. Sinds ik lenzen heb, is het al jaren hetzelfde gebleven. Ik ken meer mensen die dit verschijnsel hebben meegemaakt.
Laatst gewijzigd op 20-11-2005 om 02:51. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat dat aan de bril ligt, lijkt me stug. Maar sinds ik mn lenzen heb (4 jaar lang al, denk ik) heb ik geen (of amper) sterkteverschil gehad. Laatst gewijzigd op 20-11-2005 om 03:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |