Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2005, 10:23
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Een paar weken geleden heeft de moeder van een vriendin zelfmoord gepleegd en dat heeft veel impact op me gemaakt. Ik denk dat mensen dat doen wanneer ze meer de slechte dan de goede kanten van het leven zien.
Oud 27-11-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
anterx schreef op 27-11-2005 @ 00:12 :
Deze uitspraak vind ik egoistisch
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 11:45
Verwijderd
Vaak lijkt zelfmoord me sowieso egoïstisch.
Denk eens aan de mensen die je met veel pijn achterlaat?
Ja, okee, 't valt misschien te begrijpen als er werkelijk niemand is die van je houdt, maar dat lijkt me sterk.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Faded-Away schreef op 27-11-2005 @ 12:45 :
Ja, okee, 't valt misschien te begrijpen als er werkelijk niemand is die van je houdt, maar dat lijkt me sterk.
Toen ik zelfmoordneigingen had kon het me jniet zo veel schelen of ik er mensen pijn mee deed, ookal waren er wel degelijk mensen die enorm veel om mij gaven. In zo'n situatie denk je alleen maar hoe slecht je het wel niet hebt. --> egoistisch. Maar ik vind het ook egoistisch van mensen dat ze willen dat je jezelf in leven houdt terwijl je dat helemaal niet wilt. Je leeft toch voor jezelf en niet omdat een ander dat zo nodig wil? Het feit dat er mensen waren die niet wilden dat ik mezelf wat aandeed maakte me enkel ongelukkiger omdat ik me daardoor nog schuldiger voelde om er een eind aan te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Rasmusje schreef op 27-11-2005 @ 12:52 :
Toen ik zelfmoordneigingen had kon het me jniet zo veel schelen of ik er mensen pijn mee deed, ookal waren er wel degelijk mensen die enorm veel om mij gaven. In zo'n situatie denk je alleen maar hoe slecht je het wel niet hebt. --> egoistisch. Maar ik vind het ook egoistisch van mensen dat ze willen dat je jezelf in leven houdt terwijl je dat helemaal niet wilt. Je leeft toch voor jezelf en niet omdat een ander dat zo nodig wil? Het feit dat er mensen waren die niet wilden dat ik mezelf wat aandeed maakte me enkel ongelukkiger omdat ik me daardoor nog schuldiger voelde om er een eind aan te maken.
Ik begrijp je wel.

"De maar":
Ze willen alleen maar dat je jezelf weer beter voelt, zodat je weer voor jezelf kunt leven.
Zoals jij ook al zei, ook uit eigenbelang ja.
Ze denken gewoon dat ze je kunnen helpen met je probleem.
Ze willen jou dan ook gewoon niet ongelukkig zien.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Faded-Away schreef op 27-11-2005 @ 13:09 :
Ik begrijp je wel.

"De maar":
Ze willen alleen maar dat je jezelf weer beter voelt, zodat je weer voor jezelf kunt leven.
Zoals jij ook al zei, ook uit eigenbelang ja.
Ze denken gewoon dat ze je kunnen helpen met je probleem.
Ze willen jou dan ook gewoon niet ongelukkig zien.
Precies . Dat wou ik toen alleen even niet zien.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:23
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Estar schreef op 27-11-2005 @ 00:55 :
Ik niet, als je nou zo nodig dood wil is dat je eigen keus en goed recht, maar ga dan andere mensen geen traumatische ervaringen bezorgen en belemmeren in een functioneren.
Wie weet dat ie dra dood zal zijn, geeft daar dikwijls niet om hoor
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 20:49
Maresha
Maresha is offline
als je zegt dat t egoistisch is weet je er blijkbaar niet veel vanaf..

die personen die zm willen plegen..of ook echt actie ondernemen kunnen ook het gevoel hebben dat niemand om hun geeft en denken voor wie leef ik dan nog?
of ze doen zichzelf veel pijn..en daardoor krijgen anderen verdriet en dat ze anderen verdriet bezorgen kunnen ze niet mee omgaan en denken ze ik kan ze beter 1x verdriet bezorgen en dat ze dat een plekje geven dan dat ik ze elke keer weer verdriet geef

denk je nou echt dat ze express andere mensen pijn willen doen als ze zm plegen
ik ken een jongen die heeft zm gepleegd en in een afscheidbrief stond duidelijk dat die absoluut geen andere mensen hiermee express pijn wou doen, dat dat zijn bedoeling niet was

ze denken heus wel aan andere mensen hoor
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 21:41
George
George is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 27-11-2005 @ 12:45 :
Natuurlijk lijkt het je sterk dat iemand daadwerkelijk compleet ongeliefd is, dat er écht niemand van diegene houdt. Bij de mensen die dit zo voelen is dan ook vaak het tegengestelde waar. Desalniettemin vóélen deze mensen het wel zo, ze zijn er vaak van overtuigd dat ze zelf zo verschrikkelijk slecht zijn dat er onmogelijk iemand van ze zou kunnen houden. Je kan nu wel zeggen dat ze best weten dat er wel mensen zijn die van ze houden, maar in hun gevoelswereld worden die woorden vaak naar andere dingen omgezet. 'Ze zeggen het alleen maar zodat ze later nog meer gebruik van me kunnen maken' 'Ze willen me nog meer zien lijden' 'Ze zeggen het wel, maar ik doe ze meer pijn dan goed, hoe kunnen ze het dan in godsnaam menen?' etc.
(dit geldt natuurlijk niet voor álle mensen die zelfmoord willen plegen, maar de mensen die ik ken(de) dachten echt zo)
Oud 02-12-2005, 14:02
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Meadow schreef op 21-11-2005 @ 21:50 :
Kijk er eens heel rationeel naar. Ik geloof dat als je doodgaat, je niet meer bestaat. Dat je gewoon verdwijnt. Als je er niet bent, heb je geen gevoelens, nog verlangens. Je hebt dus geen pijn meer, maar mist ook de goede dingen niet. Doodgaan is dus eigenlijk het makkelijkste wat er is.
Het nare is, dat de manier waarop vaak pijnlijk is, en je je geliefden pijn doet. Ook dat weet je niet asl je dood bent, maar dat is vaak wel een drempel. Net als onze natuurlijke instinct om onszelf in stand te houden. Als deze niet zouden bestaan was ik waarschijnlijk dood geweest. Natuurlijk zijn er zat leuke dingen, maar er niet meer zijn is makkelijker.
Zo denk ik er ook over
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 16:02
Maresha
Maresha is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 02-12-2005 @ 15:02 :
Zo denk ik er ook over

en ook ik sluit me erbij aan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 18:54
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Kijk er eens heel rationeel naar. Ik geloof dat als je doodgaat, je niet meer bestaat. Dat je gewoon verdwijnt. Als je er niet bent, heb je geen gevoelens, nog verlangens. Je hebt dus geen pijn meer, maar mist ook de goede dingen niet. Doodgaan is dus eigenlijk het makkelijkste wat er is.
Het nare is, dat de manier waarop vaak pijnlijk is, en je je geliefden pijn doet. Ook dat weet je niet asl je dood bent, maar dat is vaak wel een drempel. Net als onze natuurlijke instinct om onszelf in stand te houden. Als deze niet zouden bestaan was ik waarschijnlijk dood geweest. Natuurlijk zijn er zat leuke dingen, maar er niet meer zijn is makkelijker.

In onze familie komt het veel voor dat men geen interne drang tot leven heeft. Zo was ik erg blij toen mijn Opa overleed, alhoewel ik hem ook erg mis, omdat hij al jaren dood wilde, maar zo christelijk was, dat hij geen zelfmoord wilde plegen.
Ook mijn moeder wil liever dood. Ze wil dit echter niet doen zoalng ik haar nog nodig heb. Als ik op mezelf sta, beslist zij op een geven moment gewoon dat het klaar is. En dat vind ik aan de ene kant afschuwelijk, maar aan de andere kant wens ik het haar toe. Zij houdt niet van het leven, dus waarom zou ik zo egoistisch zijn om haar ervan te weerhouden zich te doden?

Voorlopig wil ik, alles bij elkaar geteld, niet dood, maar ik sluit het niet uit dat dat ooit anders is. En begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet depressief, mijn moeder ook niet. We kijken alleen anders tegen leven en dood aan dan de meeste mensen. Met veel minder emotie, en meer reden.
meisje, zoek hulp voor jou en je moeder, echt ik meen het, dat is niet bepaald een gezonde kijk op het leven
Oud 03-12-2005, 21:20
AyaanHirshiAli
AyaanHirshiAli is offline
tfoe
Oud 03-12-2005, 23:26
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 02-12-2005 @ 19:54 :
meisje, zoek hulp voor jou en je moeder, echt ik meen het, dat is niet bepaald een gezonde kijk op het leven
Zucht.

Accepteer een andere mening, het is prima zo.

Wie ben jij om te beslissen wat voor wie een gezonde kijk op het leven is?
Oud 03-12-2005, 23:46
dwight88
dwight88 is offline
er zijn inmiddels redenen genoeg genoemd.

Wat ik er zelf van vind:
In sommige gevallen (ook al kan ik niet specifiek een goed voorbeeld noemen) kan ik ergens wel begrijpen, dat iemand het doet. Ik hoor om mee heen wel 'ns mensen die het "zwak" of "laf" vinden wanneer iemand het doet. Natuurlijk is het een manier om te kunnen ontsnappen aan alle problemen. Aan de andere kant denk ik dan wel, dat diegene die het doet, er wel over nagedacht heeft, en schijnbaar geen enkele andere optie ziet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het uit een pure opwelling doet. Er zit altijd iets achter, iets waar men misschien niet snel over kan oordelen.

Ik keur het niet goed; al kan ik 'ergens' wel begrijpen dat iemand op een bepaald moment naar deze route grijpt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 22:10
Verwijderd
ik vind dat iedereen over zijn eigen leven mag beslissen en als je kiest voor de dood is dat dus niet egoïstisch.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 02-12-2005 @ 19:54 :
misschien moet jij eerder hulp zoeken. het is juist heel gezond om eens een andere kijk op leven en dood te hebben en ik zie niets 'zieks' aan wat zij schrijft, maar juist heel volwassen en doordacht.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:10
Verwijderd
ik denk dat mensen voor zelfmoord kiezen omdat ze het leven niet dragelijk vinden en geen hoop meer hebben dat het dat ooit wel wordt..

en ik vind het niet egoistisch.. waarom zou jij altijd in pijn moeten leven om andere mensen geen pijn te doen.. waarom zou je niet een keer heel erg voor jezelf mogen kiezen?
al vind ik voor de trein springen wel egoistisch.. dat jij dood wil betekent niet dat die machinist maar een trauma er aan over moet houden..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Het nare is, dat de manier waarop vaak pijnlijk is, en je je geliefden pijn doet. Ook dat weet je niet asl je dood bent, maar dat is vaak wel een drempel. Net als onze natuurlijke instinct om onszelf in stand te houden. Als deze niet zouden bestaan was ik waarschijnlijk dood geweest. Natuurlijk zijn er zat leuke dingen, maar er niet meer zijn is makkelijker..
En dan ga je dood, en dan merk je dat het niet ophoudt.. Daar al eens aan gedacht? (dat je het dus fout hebt en dat er wel meer is na de dood?)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 08:13
Meadow
Meadow is offline
Dan voel ik me genaaid. Ken je het liedje Rondspoken, van Def P rn de beatbusters? Daar gebeurd ookz oiets, iemadn heeft stemmen in zijn hoofd, pleegt zelfmoord, en zit dan in de hemel met die stemmen....

Dat zuigt.
Oud 06-12-2005, 12:55
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Xia schreef op 06-12-2005 @ 00:02 :
En dan ga je dood, en dan merk je dat het niet ophoudt.. Daar al eens aan gedacht? (dat je het dus fout hebt en dat er wel meer is na de dood?)
zolang we daar niet de minste aanwijzing voor hebben, mogen we aannemen dat het gedaan is na de dood.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 14:21
Anno2007
Anno2007 is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 06-12-2005 @ 13:55 :
zolang we daar niet de minste aanwijzing voor hebben, mogen we aannemen dat het gedaan is na de dood.

je kan het ook omdraaien, je hebt ook niet de minste aanwijzing voor dat het gedaan is na de dood, dus dat mag je dan ook niet aannemen...

wat kan je dan aannemen ik weet het niet, en ben op zich wel bang voor dat onbekende...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 14:59
Meadow
Meadow is offline
En omdat we geen bewijs heben, bestaat er dus geloof, voila! Het kringetje is weer gesloten.
Oud 06-12-2005, 15:34
Estar
Estar is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 28-11-2005 @ 14:23 :
Wie weet dat ie dra dood zal zijn, geeft daar dikwijls niet om hoor
Tuuuuurlijk mensen vinden het dan ook geweldig om tijdens het werk mensen om te rijden, zich dood te schrikken, en meer dan een uur te stoppen om ledenmaten te zoeken
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 13:57
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 06-12-2005 @ 15:21 :
je kan het ook omdraaien, je hebt ook niet de minste aanwijzing voor dat het gedaan is na de dood, dus dat mag je dan ook niet aannemen...
Dat mag ik wel aannemen.
Ik kan honderd miljard stellingen poneren waarin ik geloof :
- Er leven aliens in onze bloedsomloop
- smurfen bestaan
- mensen hebben een ziel
- ...

Ik kan niet bewijzen dat de stellingen waar zijn, en niemand kan het tegendeel bewijzen, maar is het daarom zinvol erin te geloven ? Neen he. Geloven dat mensen een ziel hebben is even zinvol als geloven dat smurfen bestaan.
Hou alles gewoon zo eenvoudig mogelijk, en geloof alleen in iets als er aanwijzingen/bewijzen voor bestaan.

Simpel toch ?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 14:43
Verwijderd
Geloven dat mensen géén ziel hebben is ook niet zinvol. Je mag dat best aannemen hoor, doe ik ook maar zo mag je ook best aannemen dat mensen wél een ziel hebben. Het is allebei even zeker.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:25
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Meadow schreef op 04-12-2005 @ 00:26 :
Zucht.

Accepteer een andere mening, het is prima zo.

Wie ben jij om te beslissen wat voor wie een gezonde kijk op het leven is?
nou eigenlijk, als je gezond bent leef je, als je dus niet wil leven ben je niet gezond, zo simpel is dat (dat heet natuur)
Oud 07-12-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 07-12-2005 @ 16:25 :
nou eigenlijk, als je gezond bent leef je, als je dus niet wil leven ben je niet gezond, zo simpel is dat (dat heet natuur)
Wat een loze redenering.
In het eerste deel van je argumentatie zeg je:

als je gezond bent, leef je

daarna begin je ineens over willen leven.

Er zijn genoeg mensen die wel willen leven en niet gezond zijn, of mensen die wel leven, maar niet gezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 17:01
Verwijderd
Ik denk dat je de weg naar zelfmoord als een soort weegschaaltje moet zien.

Aan de ene kant van de weegschaal ligt de menselijke overlevingsdrang. Aan de andere kant van de weegschaal liggen allerlei factoren die het leven moeilijker maken etc. Zolang de overlevingsdrang zwaarder weegt dan de andere factoren is er niet zoveel aan de hand. Als de andere factoren echter zwaarder kan wegen kan dit er toe leiden dat mensen zelfmoord plegen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2005 @ 15:43 :
Geloven dat mensen géén ziel hebben is ook niet zinvol. Je mag dat best aannemen hoor, doe ik ook maar zo mag je ook best aannemen dat mensen wél een ziel hebben. Het is allebei even zeker.
Maakt het het bestaan niet ongelooflijk zwaar om aan te nemen dat we geen ziel hebben?

Dat zou immers betekenen dat alles wat wij doen aan de wetten van de fysica onderhevig is en dat wij nauwelijks controle hebben over ons eigen bestaan en ons eigen leven. Dat lijkt me een zeer deprimerende gedachte.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 17:32
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Ave schreef op 07-12-2005 @ 16:40 :
Wat een loze redenering.
In het eerste deel van je argumentatie zeg je:

als je gezond bent, leef je

daarna begin je ineens over willen leven.

Er zijn genoeg mensen die wel willen leven en niet gezond zijn, of mensen die wel leven, maar niet gezond zijn.
dus jij vint het ok dat iemand zelfmoordneigingen heeft?
Oud 07-12-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 07-12-2005 @ 18:32 :
dus jij vint het ok dat iemand zelfmoordneigingen heeft?
Ik denk dat je geestelijk niet ongezond hoeft te zijn om niet meer te willen leven.

Stel: Je bent 80, vrijgezel, al je familie is dood, je vrienden en kennissen ook, je hebt weinig contact met mensen en je hebt niets meer om je op te focussen. Dan lijkt een wens om te sterven en evt. zelfmoord me wel iets treurigs, maar geen teken van een ongezonde psyche.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 22:25
Meadow
Meadow is offline
Jouw redenering volgende: het is niet gezond om te leven. Aan het einde van elk leven ligt de dood. Waarom ga je dood? Omdat je lichaam opgebuikt is, ten minste, dat is de oorzaak als je niet verongelukt. Zelfs dingen als kanker zijn natuurlijke sterfvormen. Dit heeft namelijk te maken met het genenpakket van mensen (zo ongeveer het enige natuurlijke wat ons nog rest) en verkeerde mutaties daarvan. Leven veroorzaakt dus de aftakeling van het lichaam en de dood. Gezondheid is dus een zeer relatief en kortzichtig begrip, wat ik het best kan duiden als: het in het heden in een staat zijn van lichamelijk, geestelijk en sociaal welbevinden. (Afgeleid van de definitie van de de wereld gezondheids organisatie btw)

Binnen deze definitie, waar men het uiteraard mee oneens zou kunnen zijn, is het helemaal niet ongezond om dood te willen. OF beter gezegd: geen drang te hebben tot leven. Zolang je in een staat van welbevinden verkeerd op alle drie de vlakken.

Hierbij wil ik nog voegen, alhoewel dat van een wat meer vage aard is, welk recht hebben wij om te leven? Waarom zou je zelfmoord niet kunnen zien als een goede daad naar de aarde en onze biosfeer? De mens is het meest destructieve dier ooit. Soms denk ik wel eens dat we beter collossaal zelfmoord kunnen plegen, in plaats van te wachten tot we de aarde zodanig hebben ontdaan van haar stoffen dat zij onleefbaar is.

Hier sta ik echter niet geheel achter, het is ondenkbaar. Maar het is wel iets om over te denken. Je moet je in mijn optiek bewust zijn van je effect op alles buiten jou, voor zover mogelijk. Dus ook het vervuilende effect dat je hebt, op de psyghe van anderen (Seneca, het verderfelijke effect van de massa, lessen in de filosofie), als op de wereld waarin/op je leeft.
Oud 08-12-2005, 10:33
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Mensen plegen zelfmoord als dood zijn leuker lijkt dan leven.

Oud 08-12-2005, 11:19
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Meadow schreef op 07-12-2005 @ 23:25 :
Jouw redenering volgende: het is niet gezond om te leven. Aan het einde van elk leven ligt de dood. Waarom ga je dood? Omdat je lichaam opgebuikt is, ten minste, dat is de oorzaak als je niet verongelukt. Zelfs dingen als kanker zijn natuurlijke sterfvormen. Dit heeft namelijk te maken met het genenpakket van mensen (zo ongeveer het enige natuurlijke wat ons nog rest) en verkeerde mutaties daarvan. Leven veroorzaakt dus de aftakeling van het lichaam en de dood. Gezondheid is dus een zeer relatief en kortzichtig begrip, wat ik het best kan duiden als: het in het heden in een staat zijn van lichamelijk, geestelijk en sociaal welbevinden. (Afgeleid van de definitie van de de wereld gezondheids organisatie btw)

Binnen deze definitie, waar men het uiteraard mee oneens zou kunnen zijn, is het helemaal niet ongezond om dood te willen. OF beter gezegd: geen drang te hebben tot leven. Zolang je in een staat van welbevinden verkeerd op alle drie de vlakken.

Hierbij wil ik nog voegen, alhoewel dat van een wat meer vage aard is, welk recht hebben wij om te leven? Waarom zou je zelfmoord niet kunnen zien als een goede daad naar de aarde en onze biosfeer? De mens is het meest destructieve dier ooit. Soms denk ik wel eens dat we beter collossaal zelfmoord kunnen plegen, in plaats van te wachten tot we de aarde zodanig hebben ontdaan van haar stoffen dat zij onleefbaar is.

Hier sta ik echter niet geheel achter, het is ondenkbaar. Maar het is wel iets om over te denken. Je moet je in mijn optiek bewust zijn van je effect op alles buiten jou, voor zover mogelijk. Dus ook het vervuilende effect dat je hebt, op de psyghe van anderen (Seneca, het verderfelijke effect van de massa, lessen in de filosofie), als op de wereld waarin/op je leeft.
deels mee eens, de mens de grootste parasiet die er is, en vernietigd al het leven en deze planeet, maar dat wil niet zeggen dat ik dood wil

wat ik wil zeggen komt eigenlijk hier op neer, zelfmoord is slecht voor je gezondheid
Oud 08-12-2005, 12:03
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
anterx schreef op 27-11-2005 @ 00:12 :
Deze uitspraak vind ik egoistisch
wat een bullshit, dat henk uit klazienaveen dood wil, hoeft geen probleem te zijn van een willekeurige machinist/conducteur, en de tientallen/honderden/duizenden reizigers. ik heb me laatst groen en geel geergerd in de trein, 3 fucking uren moeten wachten omdat die kerel niet de moeite nam om een humanere manier van zelfmoord te zoeken. erg triest allemaal, maar val mij er niet mee lastig.
Oud 08-12-2005, 12:24
Verwijderd
Ik zie inderdaad ook niet in waarom de uitspraak dat voor de trein springen egoïstisch is, egoïstisch is. Als je dood wilt, doe dat dan op een manier die anderen zo min mogelijk tot last is. Dat kan heel goed (insert tips here). Je hoeft er echt niet de openbaarheid mee op te zoeken. Ik sluit me er bij aan, het is wel degelijk egoïstisch. Ook al ben je van plan je leven te beëindigen, dat is geen vrijbrief om het maar op een ongelooflijk hinderlijke manier te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 12:51
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2005 @ 15:43 :
Dus jij vindt de kans dat smurfen bestaan even groot als de kans dat ze niet bestaan ?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 12:54
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-12-2005 @ 13:24 :
Ik zie inderdaad ook niet in waarom de uitspraak dat voor de trein springen egoïstisch is, egoïstisch is. Als je dood wilt, doe dat dan op een manier die anderen zo min mogelijk tot last is. Dat kan heel goed (insert tips here).
Als we hier tips geven, worden ze toch gewist door de fb's
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 13:01
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2005 @ 18:04 :
Maakt het het bestaan niet ongelooflijk zwaar om aan te nemen dat we geen ziel hebben?

Dat zou immers betekenen dat alles wat wij doen aan de wetten van de fysica onderhevig is en dat wij nauwelijks controle hebben over ons eigen bestaan en ons eigen leven. Dat lijkt me een zeer deprimerende gedachte.
Ik vind het persoonlijk een bijzonder angstwekkende gedachte dat het leven oneindig zou duren. Stel je voor dat je in een volgend leven slaaf wordt. Of je wordt geboren als bladluis waarin een sluipwesp eitjes heeft gelegd, waardoor je levend vanbinnenuit opgegeten wordt. Leuke vooruitzichten he

Nee, geef mij dan maar de eeuwige slaap
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 13:03
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 08-12-2005 @ 14:01 :
Ik vind het persoonlijk een bijzonder angstwekkende gedachte dat het leven oneindig zou duren. Stel je voor dat je in een volgend leven slaaf wordt. Of je wordt geboren als bladluis waarin een sluipwesp eitjes heeft gelegd, waardoor je levend vanbinnenuit opgegeten wordt. Leuke vooruitzichten he

Nee, geef mij dan maar de eeuwige slaap
of misschien kom je wel terug als de nieuwe zegelring van ron jeremy..... of als scalpel van schumacher, of hoe heet die freak-kreator? zou toch lachen zijn?
Oud 08-12-2005, 13:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 08-12-2005 @ 13:54 :
Als we hier tips geven, worden ze toch gewist door de fb's
Veel mensen hebben het Schots boekje al in huis.
Oud 08-12-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 08-12-2005 @ 13:51 :
Dus jij vindt de kans dat smurfen bestaan even groot als de kans dat ze niet bestaan ?
nou, het bestaan van smurfen is wat minder aannemelijk; mochten de stripboeken dan volledig gelijk hebben over hoe smurfen in elkaar steken, dan zou het onmogelijk zijn om de populatie in stand te houden, gezien het feit dat er maar 1 vrouw bij is.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 13:15
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 08-12-2005 @ 13:03 :
3 fucking uren moeten wachten omdat die kerel niet de moeite nam om een humanere manier van zelfmoord te zoeken.
Het probleem is dat de samenleving het je niet makkelijk maakt om dat te doen
Zoek maar eens een methode die net zo snel, pijnloos en zeker is als op de sporen gaan liggen.
Ik denk bvb aan barbituraten, een excellente methode, ware het niet dat het extreem moeilijk is aan die stoffen te geraken
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 13:18
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2005 @ 14:15 :
nou, het bestaan van smurfen is wat minder aannemelijk
En op basis waarvan concludeer jij dat het hebben van een ziel aannemelijker is dan het feit dat er smurfen bestaan
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 14:09
Meadow
Meadow is offline
Hehe, je weet nooit, waar haalt die tekenaar zijn inspratie vandaan? Miscchien heefthij een keer smurfachtigen gezien ofzo .
Oud 08-12-2005, 14:30
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 08-12-2005 @ 14:15 :
Zoek maar eens een methode die net zo snel, pijnloos en zeker is als op de sporen gaan liggen.
Ik denk bvb aan barbituraten, een excellente methode, ware het niet dat het extreem moeilijk is aan die stoffen te geraken
Die zijn er genoeg! Niet dat ik iemand wil aanraden het Schotse Boekje te lezen.. Maar daar staan allemaal efficiente, zo pijnloos mogelijke suicide methoden in.
Oud 08-12-2005, 14:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Moeilijk aan benzodiazepines/ barbituraten te komen? Er zijn genoeg sites waar je online recepten kunt aanvragen. (denk aan www.goedkope-medicijnen.nl en tal van andere sites). These days tal van mogelijkheden
Oud 08-12-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
blaatverhaal
ja de weg van de minste weerstand kiezen hè. Daar valt ook zo enorm veel eer mee te behalen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:29
anterx
anterx is offline
Citaat:
Dat bedoel ik. Doordat mensen geen zelfmoord mogen plegen of dat het ze in ieder geval nogal moeilijk wordt gemaakt lijkt me dat je naar steeds hardere methoden zoekt zoals een trein...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten