Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Nephtys schreef op 03-11-2005 @ 19:01 :
Ik vind het 'bizar' dat dit voor de tweede keer gebeurt bij dat meisje.
Is het de tweede keer dat het gebeurt dan?
Of bedoel je 'dat het nog een keer zou gebeuren'?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2005, 18:11
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-11-2005 @ 19:04 :
Is het de tweede keer dat het gebeurt dan?
Of bedoel je 'dat het nog een keer zou gebeuren'?
Muchacha zegt dit: De situatie bij haar thuis is niet 'normaal' en haar ouders zullen het allemaal nog erger maken. Enkele jaren terug heeft ze iets soortgelijks meegemaakt en toen heeft ze dit wel thuis verteld. Ipv dat haar ouders haar lieten doen blaasden ze heel de situatie op.

Dus het is de tweede keer dat het meisje dit meemaakt. Dat vind ik echt raar hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:23
JCG
JCG is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-11-2005 @ 22:04 :
Een tijdje terug werd de procedure bij verkrachtingen aangepast. Nu is het niet meer zo dat jij als verkrachtte persoon moet bewijzen dat je verkracht bent, maar moet de verdachte zijn onschuld bewijzen. Omgekeerde bewijslast heet dat.
, mannen oppassen met boze exen.
Oud 03-11-2005, 19:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
JCG schreef op 03-11-2005 @ 20:23 :
, mannen oppassen met boze exen.
En werkgevers met boze werknemers (werkneemsters ), inderdaad. Dat was toen ook wel de kritiek die hierop kwam. Maar ik vraag me af of je echt bang moet zijn als man. Het lijkt me dat er toch ook wel rekening met zulke situaties wordt gehouden. *niet dat ik verstand heb van rechten oid *

Ontopic: Aangifte doen. Om eerder genoemde redenen.
Oud 03-11-2005, 19:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 03-11-2005 @ 19:01 :
Ik vind het 'bizar' dat dit voor de tweede keer gebeurt bij dat meisje.
Ik ook. En ik denk ook dat het meisje daar eens over na zou moeten denken. Maar het had nog steeds niet moeten gebeuren.
Oud 03-11-2005, 20:21
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
flyaway schreef op 03-11-2005 @ 21:21 :
hm, t gaat niet over mij dit topic hoor, maar k ben overtuigd. alleen wil de politie maar niet terugbellen, ja we bellen dinsdag blabla, t is al weer dinsdag geweest
Vervelend zeg. Sterkte.
Oud 03-11-2005, 20:24
Akilina
Akilina is offline
Ik wil hier eigenlijk ook verder niet meer op in gaan. En ik vind ook helemaal niet dat mensen niet het recht hebben om hierover een mening te hebben. Mensen moeten denken en vinden wat ze willen.

Ik vind het alleen toch een soort van shockerend dat juist de meisjes die het zelf hebben meegemaakt zichzelf (als ze niet aangifte hebben gedaan) of anderen (als ze zelf wel aangifte hebben gedaan) veroordelen als zijnde egoïstisch. In mijn ogen ga je dan een klein beetje voorbij aan het feit dat de meisjes die verkracht zijn het slachtoffer zijn, en niet de dader als zij door geen aangifte te doen zogenaamd ervoor verantwoordelijk zijn dat anderen misschien ook slachtoffer worden van de daadwerkelijke dader, namelijk de verkrachter.

En dat heb ik ook geprobeerd duidelijk te maken, dat veel vrouwen die verkracht zijn zichzelf vaak niet eens durven te zien als slachtoffer, omdat veel vrouwen ervan overtuigd zijn dat zij zelf verantwoordelijk waren voor het feit dat ze verkracht zijn (zoals ik had niet met een kort rokje over straat moeten gaan, ik had niet met iemand moeten flirten, ik had niet mee moeten gaan naar zijn huis, ik had me meer verzetten, ik had niet ’s nachts alleen over straat moeten gaan, et cetera). Misschien heeft het in die gevallen meer nut iemand bij te staan in zo’n moeilijke tijd als deze en dat je probeert die persoon te laten in zien dat het belangrijk is om aangifte te doen als zij dat wil en omdat zij daar het recht toe heeft omdat hij haar onrecht heeft aangedaan, in plaats van dat je iemand veroordeelt. Daarnaast zijn alle moeilijkheden die het iemand kost om aangifte te doen nadat je zo’n traumatische gebeurtenis hebt meegemaakt en waarbij je door aangifte te doen eigenlijk weer over je grenzen heen moet gaan, voor mij ook genoeg redenen om de keuze van een meisje te respecteren als ze niet aangifte wil doen. Kan een meisje dit wel, dan is dit beter. Natuurlijk is dat heel goed. Maar doet ze het niet dan respecteer ik dat.

Ik vind het jammer dat ik meteen reacties krijg van mensen die denken dat ik het niet begrijp of die denken dat ik hen niet hun eigen meningen en opvattingen gun (of ze nou zelf verkracht zijn ja of nee). Ik zou het alleen heel erg zonde vinden als een meisje die verkracht is en geen aangifte heeft gedaan zichzelf gaat beschouwen als een slecht en egoïstisch mens. Ik vind dat niet gegrond en dat is het wel het laatste dat iemand erbij kan hebben als diegene probeert zoiets te verwerken.
Oud 03-11-2005, 20:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Akilina schreef op 03-11-2005 @ 21:24 :

Ik vind het alleen toch een soort van shockerend dat juist de meisjes die het zelf hebben meegemaakt zichzelf (als ze niet aangifte hebben gedaan) of anderen (als ze zelf wel aangifte hebben gedaan) veroordelen als zijnde egoïstisch. In mijn ogen ga je dan een klein beetje voorbij aan het feit dat de meisjes die verkracht zijn het slachtoffer zijn, en niet de dader als zij door geen aangifte te doen zogenaamd ervoor verantwoordelijk zijn dat anderen misschien ook slachtoffer worden van de daadwerkelijke dader, namelijk de verkrachter.
Natuurlijk ben je er niet verantwoordelijk voor dat die jongen nog eens de fout in gaat als jij geen aangifte hebt gedaan. Je bent niet verantwoordelijk voor hem. Maar wat het probleem is, is dat heel veel meisjes zich wel schuldig voelen als ze weten dat hij het weer heeft gedaan. En daarvan zou ik zeggen: probeer het te voorkomen.. het is niet jouw schuld dat-ie dat doet, maar je kan er wel iets aan doen. En ja, dat is ontzettend lastig voor een heleboel meisjes/vrouwen. Maar niet lastiger dan het dodelijke schuldgevoel wat je krijgt als je ziet dat jouw dader het nog een keer heeft gedaan omdat-ie dat nog steeds kan.
Oud 03-11-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 03-11-2005 @ 18:57 :
Ik denk gewoon dat veelal de mensen (waaronder ik) vinden dat dat meisje andere prioriteiten behoort te hebben. Normale reactie lijkt me is dat als je gewond raakt je eerst ervoor zorgt dat hetgeen wat je pijn deed het niet meer kan doen hoe moeilijk het ook is, en dan pas voor je wond zorgt.

Als je het andersom doet heb je kans dat je nog een keer gepijnigd word en niet meer opstaat.

Muchacha, kan jij dat meisje verzekeren dat die jongen haar niet nog een keer verkracht (of erger) ?
Kan iemand haar garanderen dat ze genoeg bewijs heeft als ze eerst een uitgebreid lichamelijk onderzoek heeft moeten doen, het hele gebeuren opnieuw in details moet vertellen tegen wildvreemden, dat politie haar gelooft en dat ze daadwerkelijk de zaak wint?

Als dat allemaal zo is, zou ik aangifte doen. Als dat niet zo is, zou ik er nog eens goed over nadenken of ik mezelf in die molen zou gooien zonder resultaat...

Het is uiteindelijk aan dat meisje om te beslissen of ze aangifte doet en waarom ze dat wil doen. Om hem te pakken, of om het idee te hebben dat ze gedaan heeft wat ze kon?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:42
Gothic
Gothic is offline
laat ze zich wel lichamelijk onderzoeken? bewijs of geen bewijs, die jongen kan haar ziek of zwanger (pil?) gemaakt hebben...
Oud 03-11-2005, 22:26
Vice
Vice is offline
Ik weet niet of je het al gezegd hebt, maar kent zij de dader goed? Is het een bekende van haar? Wanneer het een kennis is, kan ik me best voorstellen dat ze geen aangifte wilt doen. Helemaal al niet als ook haar ouders die dader kennen. Ik denk dat vooral het verstandigst is haar te steunen en haar keuze accepteren. Als ze geestelijk wat sterker is kan ze altijd nog aangifte doen (Wat ik ook aanraad, want door geen aangifte te doen geeft ze aan de dader aan dat ze vrij "zwak" is. De kans is dan veel groter dat hij haar nog een keer verkracht. Hij gaat er tenslotte vanuit dat ze toch geen aangifte gaat doen.)
Oud 03-11-2005, 23:29
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 03-11-2005 @ 22:33 :
Kan iemand haar garanderen dat ze genoeg bewijs heeft als ..
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-11-2005 @ 22:04 :
Een tijdje terug werd de procedure bij verkrachtingen aangepast. Nu is het niet meer zo dat jij als verkrachtte persoon moet bewijzen dat je verkracht bent, maar moet de verdachte zijn onschuld bewijzen. Omgekeerde bewijslast heet dat.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 00:10
Fantôme
Fantôme is offline
wat iemand anders al zegt... ik denk dat dit meisje zich eerst moet laten onderzoeken. Misschien erg kwetsend maar ik denk niet dat ze er blijer van wordt als ze straks ook nog zwanger van hem is en/of een SOA van hem heeft opgelopen.

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om aangifte te doen. Het is een zeer kwetsende, pijnlijke, respectloze en vernederende ervaring geweest (weet niet hoe zij het zou verwoorden ...) wat je niet graag weer omhoog haalt... Toch, als je het ook maar enigzins aankan, zou ik willen zeggen: probeer het. Hij mág niet op vrije voeten blijven. Niet dat zij verantwoordelijk is voor zijn daden maar als hij nóóit gepakt wordt, nóóit gestraft wordt en er dus nooit consequensies zijn, is er voor hem misschien geen reden hiermee te stoppen...
Hij kan zowel bij haar als bij een ander in de herhaling vallen.

Bovendien hoeft ze niet nú aangifte te doen. Misschien wanneer ze het meer verwerkt heeft en ze weer wat op krachten is gekomen....

liefs, fantome
Oud 04-11-2005, 00:30
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Marcade schreef op 04-11-2005 @ 00:29 :
wat dus niet waar is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 07:08
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-11-2005 @ 17:55 :
Je hebt er iig meer aan dan aan niets doen, denk ik.
Dat zei ik toch ook?
Oud 04-11-2005, 08:30
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Marcade schreef op 03-11-2005 @ 18:57 :
Muchacha, kan jij dat meisje verzekeren dat die jongen haar niet nog een keer verkracht (of erger) ?
Ja, dat kan ik. Hij weet niet waar ze woont en ze zal er vanzelfsprekend niet meer zelf naartoe gaan.

Citaat:
grl schreef op 03-11-2005 @ 20:54 :
Ik ook. En ik denk ook dat het meisje daar eens over na zou moeten denken. Maar het had nog steeds niet moeten gebeuren.
Het is inderdaad de tweede keer. De eerste keer was enkele jaren terug door een vriend van een vriendje van haar, ze is toen niet verkracht maar wel aangerand. Deze keer is door een jongen die ze heeft leren kennen met het chatten en is ze bij hem thuis verkracht. Ja, het is naief, ja, het zat er eens aan te komen dat ze iets ging meemaken, maar inderdaad, ze heeft er niet om gevraagd.

Citaat:
lady-kebiss schreef op 03-11-2005 @ 22:33 :
Kan iemand haar garanderen dat ze genoeg bewijs heeft als ze eerst een uitgebreid lichamelijk onderzoek heeft moeten doen, het hele gebeuren opnieuw in details moet vertellen tegen wildvreemden, dat politie haar gelooft en dat ze daadwerkelijk de zaak wint?

Als dat allemaal zo is, zou ik aangifte doen. Als dat niet zo is, zou ik er nog eens goed over nadenken of ik mezelf in die molen zou gooien zonder resultaat...

Het is uiteindelijk aan dat meisje om te beslissen of ze aangifte doet en waarom ze dat wil doen. Om hem te pakken, of om het idee te hebben dat ze gedaan heeft wat ze kon?
Nee, dat kan niemand haar garanderen, en dat is ook één van de redenen dat ze het niet wil. Door heel die periode gaan, jezelf helemaal moeten geven en al die energie er moeten insteken terwijl je er gewoon niet over wilt praten en niet eens zeker weet of er wel een zaak van komt. Bewijs is er volgens mij niet meer, het is 2 weken geleden, de jongen is niet klaargekomen... De omstandigheden waarin het gebeurd is zijn ook niet "ideaal", ze kan een preek krijgen enzo...

Citaat:
Gothic schreef op 03-11-2005 @ 22:42 :
laat ze zich wel lichamelijk onderzoeken? bewijs of geen bewijs, die jongen kan haar ziek of zwanger (pil?) gemaakt hebben...
Ja, ze gaat naar de dokter gaan van die vriendin om zich te laten onderzoeken op een soa. Ze is aan de pil, dus zwanger zal ze er gelukkig niet van worden.

Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-11-2005 @ 01:10 :
Bovendien hoeft ze niet nú aangifte te doen. Misschien wanneer ze het meer verwerkt heeft en ze weer wat op krachten is gekomen....
Dat raad ik haar ook aan.

Voor de rest ben ik het ook enorm eens met Akilina...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:19
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
Marcade schreef op 04-11-2005 @ 00:29 :
**Bewijslast gebeuren**
Als jullie allemaal een beetje lezen staat er op pagina 1 al dat het uiteindelijk NIET ingevoerd is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 04-11-2005 @ 09:30 :
Nee, dat kan niemand haar garanderen, en dat is ook één van de redenen dat ze het niet wil. Door heel die periode gaan, jezelf helemaal moeten geven en al die energie er moeten insteken terwijl je er gewoon niet over wilt praten en niet eens zeker weet of er wel een zaak van komt. Bewijs is er volgens mij niet meer, het is 2 weken geleden, de jongen is niet klaargekomen... De omstandigheden waarin het gebeurd is zijn ook niet "ideaal", ze kan een preek krijgen enzo...
Dan kan ik haar keuze daarvoor helemaal begrijpen. Dat hele proces doorgaan kan weer een extra trauma zijn als blijkt dat er niets uit komt.
Wat ze hier allemaal mee doet moet ze zelf uiteindelijk beslissen, maar een melding zou ik wel verstandig vinden.
Een eventueel toekomstig slachtoffer staat dan sterker in haar zaak...
Toch fijn dat ze een vriendin heeft waar ze terecht kan...

Over dat bewijslast gebeuren: het zou toch ook een raar landje worden als zo'n wet er door zou komen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:24
Spiteful
Spiteful is offline
Idd, iedereen is onschuldig tot zijn schuld bewezen is... lijkt mij essentieel voor een eerlijke justitie.
Ook is hier al geïnsinueerd dat je geen recht hebt op een mening over dit soort zaken Idd soms niet wijs om je mening zomaar te ventileren, maar dat is iets heel anders
Allemaal geheel off-topic en tis niet de bedoeling om over dit soort dingen hier te discussieren, kwil gewoon zeggen dat dit serieus foute ideeën zijn. Laatst kwam mijn moeder aanzetten met een soort rassentheorie over Chinezen. Bleek uiteindelijk nogal ondoordacht te zijn, maar over zo'n dingen kan ik dus behoorlijk pissed worden.

Er is gezegd dat die jongen 'niet besefte dat hij haar kwaad deed', is dit een dwaze uitvlucht of is het echt zo'n weirdo waarbij er kans is dat hij het nog meent ook?
In beide gevallen zou hij moeten gestraft worden, maar ik vind dat een klootzak het nog meer verdiend dan een idioot.
Ik kan heel goed begrijpen dat ze geen aangifte wilt doen, als jullie echt vinden dat dat het beste is voor haar. Maar als ze wat sterker in haar schoenen staat, lijkt het me toch het beste om aangifte te doen, of tenminste een melding. Bewijs of niet, het zal voor hem iig gevolgen hebben.
Hoe groot schatten jullie de kans in dat hij zoiets opnieuw zou doen? Als het echt zo iem is die met meisjes chat om ze te verkrachten, kan die aangifte imo niet snel genoeg komen.
Mijn mening is die van een buitenstaander die onmogelijk kan beseffen hoe het is voor zowel het slachtoffer als de verkrachter en ik kan er dus best inkomen dat je er niet veel waarde aan hecht.
Oud 06-11-2005, 01:52
akumabito
akumabito is offline
~~ geeft eerst toe niet het hele thread doorgelezen te hebben ~~

Wel aangifte doen natuurlijk! Ik wil niet al te veel de asshole uithangen,maar ik zou het ronduit onbeschoft vinden als ze geen aangifte zou doen.

Bedenk je dit: wat weerhoudt die gozer ervan om het nog eens bij een ander te proberen? Als hij nog meer meisjes verkracht zie ik je vriendin gewoon bijna als medeplichtig omdat ze er helemaal niets aan gedaan heeft om het te stoppen.

Dan nog iets: stel nou als hij door krijgt dat ze toch geen aangifte doet? Dan kan ie net zo goed nog een keer zijn gang gaan met 'r. Zou ze na een tweede keer wel aangifte doen, of wacht ze rustig op een derde, vierde, vijfde keer, etc.?
Oud 06-11-2005, 21:27
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 06-11-2005 @ 02:52 :
~~ geeft eerst toe niet het hele thread doorgelezen te hebben ~~
Ga dan toch maar even lezen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 21:31
akumabito
akumabito is offline
Nope, ik gaf m'n mening aan de hand van de eerste post... vond ik wel genoeg eigenlijk...

Als er daarna nog feiten boven zijn gekomen die mijn mening irrelevant maken, dan kun je hem negeren natuurlijk, maar in principe blijf ik bij mijn mening...
Oud 13-11-2005, 19:42
DP17
DP17 is offline
Ik zou altijd aangifte doen! wat maken kosten uit, het feit dat die jongen z'n verhaal voor de rechtbank moet dan dat slaat echt nergens op!!!

Natuurlijk heeft een aanranding gevolgen voor iemand, vooral emotioneel maar zo'n gast mag niet ongestraft rond kunnen lopen ! Ze zal er nu ook wel emotioneel onder leiden, maar denk je niet dat de kans groot is dat ze daar met hulp eventueel zelfs proffesionele hulp overheen komt?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:08
Verwijderd
een alternatieve methode is natuurlijk om betreffend figuur in elkaar te laten beuken door iemand, beetje illigaal, maar wel effectief.
met in elkaar beuken heb ik het dan wel over iets meer dan blauwe plekken
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:48
juno
juno is offline
Citaat:
Havock schreef op 14-11-2005 @ 16:08 :
een alternatieve methode is natuurlijk om betreffend figuur in elkaar te laten beuken door iemand, beetje illigaal, maar wel effectief.
met in elkaar beuken heb ik het dan wel over iets meer dan blauwe plekken
Dan ontloopt hij in ieder geval zijn straf niet. Want de kans dat het tot een veroordeling komt is helaas niet zo groot.

Aangifte moet je eigenlijk linea recta doen met het sperma nog in je en vol met blauwe plekken en bloedende schrammen. Anders geloven ze je niet, want er wordt zo vaak valse aangifte van verkrachting gedaan om iemand een hak te zetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten