Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 20:09
Wintran
Wintran is offline
Ik heb er geen zin meer in.
Advertentie
Oud 06-11-2005, 20:15
Verwijderd
Zucht en zwijmel. Kon ik maar altijd bij m zijn
Oud 06-11-2005, 20:25
Waltz
Waltz is offline
Ik vind mezelf erg stom.

Er zijn zo ontzettend veel mooie liedjes. En er is ook geen reden om me zo te voelen. Ik wil geluk voelen en dan uitbeelden wat ik voel zonder schaamte, in beelden & woorden & muziek. Laat het me lukken alsjeblieft. Snel, nu. Anders weet ik het ook niet meer.
Oud 06-11-2005, 20:38
Touché
Touché is offline
Ik HAAT mijn computer, ik HAAT mijn kamer en de rotzooi die het is, ik HAAT de mensen die om me heen zijn maar ik HAAT ook de mensen die niet om me heen zijn, ik HAAT spiegels, vet eten en sigaretten omdat ik aan alledrie verslaafd ben, ik HAAT mijn lichaam maar boven alles HAAT HAAT HAAT ik mijn leven.
Oud 06-11-2005, 20:45
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Touché schreef op 06-11-2005 @ 21:38 :
Ik HAAT mijn computer, ik HAAT mijn kamer en de rotzooi die het is, ik HAAT de mensen die om me heen zijn maar ik HAAT ook de mensen die niet om me heen zijn, ik HAAT spiegels, vet eten en sigaretten omdat ik aan alledrie verslaafd ben, ik HAAT mijn lichaam maar boven alles HAAT HAAT HAAT ik mijn leven.
Meisje, k kan je alleen een knuffel geven.
Oud 06-11-2005, 20:47
JaJ
JaJ is offline
pfft, door al dat geklets mis de belangrijke personen
Oud 06-11-2005, 21:24
Dolores
Dolores is offline
Mijn avond was echt leuk. Ik vond het wel heel spannend, en toen we aan kwamen fietsen zag ik allemaal groepjes mensen voor de kerk staan en had ik even zoiets van 'waaah', maar 't was echt vet.

Lord, I give You my heart
I give You my soul
I live for You alone
Every breath that I take
Every moment I'm awake
Lord, have Your way in me

En ondertussen komt morgen steeds dichterbij. Eigenlijk hoef ik helemaal niet zenuwachtig te zijn, want het maakt niet uit waar ik over vertel, zolang ik maar praat.. Góed praat, en met een lage ademhaling. Probleem.. Maarja, misschien valt het allemaal wel mee.
Oud 06-11-2005, 21:27
lithuania
lithuania is offline
Hmmm... wat moet ik nu kiezen? Ben bang de verkeerde keuze te maken, maar ik moet wel snel kiezen anders heb ik sowieso niets...
Oud 06-11-2005, 21:31
Roosje
Roosje is offline
Mag ik hier niet weg?
Oud 06-11-2005, 21:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ben ik dan echt zo erg? Nou ja, vandaag was ik in ieder geval niet de enige. Als hij maar weet dat ik echt van hem hou.
Oud 06-11-2005, 23:53
Verwijderd
Heerlijk familieweekend gehad!!! Oma was jarig, dus we kwamen weer lekker met z'n allen bij elkaar. Heerlijk!! Mijn oom was ook nog eens over, echt super! Ik had hem denk ik tweeëneenhalf jaar niet meer gezien! Echt jammer dat hij nu alweer terug gaat .
Het enige nadeel van dit heerlijke weekend is dat ik geen reet heb uitgevoerd, terwijl ik nog zooo onzettend veel moet doen ! Vrijdag beginnen de schoolonderzoeken... .
Dus nu ben ik nog even bezig... Viel net in slaap maarja.
Nog 5 nachtjes slapen en dan is het zover *slik*
Oh maar heerlijk weekend...

wat een tegenstrijdigheid

Laatst gewijzigd op 06-11-2005 om 23:56.
Oud 07-11-2005, 08:14
Verwijderd
Ik ben bang dat ze zichzelf iets aandoet. Ze is zo zo zo bang voor alles. Ik wilde dat ik iets kon doen, maar aan de andere kant blijf ik liever ver van alles. Ik weet dat ik vaker zou moeten bellen mailen sms'en, maar ik durf niet zo goed.

En iedereen blijft maar vragen: "hoe gaat het met je zus?" - goed - Nee, het gaat helemaal niet goed. Maar wie snapt het nou?

En ik ben ergens bang dat ik teveel op haar lijk
Oud 07-11-2005, 08:51
Verwijderd
Was het maar al vanmiddag..Zucht.
Oud 07-11-2005, 09:34
rare kwast
rare kwast is offline
liever niet... doe maar donderdag
Oud 07-11-2005, 09:48
rare kwast
rare kwast is offline
I’m feeling that undertow, like maybe it’s time to go
Oud 07-11-2005, 10:22
gewoonik
gewoonik is offline
hm.. kan iemand me helpen weer positief te worden?

en vanochtend k stond ind e keuken, werd ik opeens heel duizelig en misselijk en warm en koud tegelijk en ging zweten.. en toen na 5 minuten was t over. vind t heeel raar
Oud 07-11-2005, 10:23
Touché
Touché is offline
Citaat:
Redhair schreef op 06-11-2005 @ 21:45 :
Meisje, k kan je alleen een knuffel geven.

Lief.
Oud 07-11-2005, 10:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Buh, ik wil nu al niet meer leren! En ben pas net begonnen! Het begin is ook zo taai. Als ik dat nou al gehad had, viel t nog wel mee... Pff.. Ik hou ook echt om de kwartier een pauze.
Oud 07-11-2005, 10:43
Lilium
Lilium is offline
Ik wil weer naar school, naar college, naar gewoon normaal.
Oud 07-11-2005, 10:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-11-2005 @ 11:39 :
Buh, ik wil nu al niet meer leren! En ben pas net begonnen! Het begin is ook zo taai. Als ik dat nou al gehad had, viel t nog wel mee... Pff.. Ik hou ook echt om de kwartier een pauze.
Maakt niet uit, zo kom je er ook wel. Ik heb soms ook van die buien dat het leren niet wil vlotten en dat ik veel te snel afgeleid ben. Dan sta ik mezelf gewoon toe om vaak pauze te houden, als ik dan tussendoor ook maar wat doe. Altijd nog beter dan de hele dag rondhangen en niets doen 'omdat het toch niet lukt'. Als het na een poosje beter gaat kan je je studieduur dan langzaam verlengen en je pauzes minderen.
Oud 07-11-2005, 10:51
Verwijderd
Waarom is 'lucht je hart' eigenlijk synoniem voor 'weeklaag over vanalles en nogwat'? Zijn er echt zo weinig gezonde gelukkige mensen hier?
Oud 07-11-2005, 10:52
moon
moon is offline
nog steeds ziek thuis, vannacht bijna niet geslapen. Niet dat ik zo ziek ben hoor, ik kon gewoon niet slapen. Ik had een onbestemd gevoel ofzo, maar ik weet totaal niet waarom en waar het op sloeg.
Oud 07-11-2005, 10:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2005 @ 11:51 :
Waarom is 'lucht je hart' eigenlijk synoniem voor 'weeklaag over vanalles en nogwat'? Zijn er echt zo weinig gezonde gelukkige mensen hier?
Je weet toch dat de gezonde, gelukkige mensen doorgaans niet op Psychologie komen.
Oud 07-11-2005, 11:10
rare kwast
rare kwast is offline
gelukkig regent t
Oud 07-11-2005, 11:19
Verwijderd
En ik had gelijk.

Afgelopen donderdag heeft ze zichzelf weer eens aan alle kanten beschadigd en vanochtend is ze in die kliniek in paniek geraakt en weg gerend. Ze neemt zo de trein hierheen.

Fuck, ik ben egoïstisch, ik zou net vanavond alleen thuis zijn met mn vriend. Even gewoon gezellig niks. Nu ga ik naar hem toe, maar toch.

En de rest van de week is ze ook hier, heerlijk joh: ik heb tentamenweek dus ik moet me zien te concentreren met zo'n gespannen sfeer in huis..
Oud 07-11-2005, 11:24
coopergirl
coopergirl is offline
Ik houd van trui-weer <3333333
Oud 07-11-2005, 11:25
Verwijderd
O ja nee fijn. Ruzie met hem kan ik er dan ook nog wel bij hebben.
Oud 07-11-2005, 11:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2005 @ 11:50 :
Maakt niet uit, zo kom je er ook wel. Ik heb soms ook van die buien dat het leren niet wil vlotten en dat ik veel te snel afgeleid ben. Dan sta ik mezelf gewoon toe om vaak pauze te houden, als ik dan tussendoor ook maar wat doe. Altijd nog beter dan de hele dag rondhangen en niets doen 'omdat het toch niet lukt'. Als het na een poosje beter gaat kan je je studieduur dan langzaam verlengen en je pauzes minderen.
Mja, argh. Ik kom echt 1000 begrippen tegen die ik allemaal nog in mn hoofd moet zien te krijgen En al die latijnse benamingen van de hersenen en wat deze doen zijn ook niet erg leuk Pfff... Ik vraag me af hoe ik dit allemaal in mn hoofd moet krijgen. Het is ook zo lang geleden dat ik echt heb zitten blokken (uh, misschien een keer in de tweede voor engels ofzo?). Hopelijk gaat het inderdaad vanzelf beter. Ben blij dat ik vandaag begonnen ben en dus nog 7 dagen heb om te leren. Tijd zat gelukkig.
Oud 07-11-2005, 11:51
Stefanie
Stefanie is offline
Nog één opdracht inleveren en alle portfolio's afmaken vandaag, pff wat een werk zeg

Nu eerst ns lekker eten!
Oud 07-11-2005, 12:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben echt zo bang voor theorie-examen. En ik snap al die voorrangregels niet terwijl het allemaal zo duidelijk in dat boekje staat. Maar ik maak alle vragen fout.

`Jij rijdt zoals je bent´ zei mijn instructeur.

Daar heeft hij gelijk in
Betekent dat dat ik het nooit zal leren?
Oud 07-11-2005, 12:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-11-2005 @ 12:38 :
Mja, argh. Ik kom echt 1000 begrippen tegen die ik allemaal nog in mn hoofd moet zien te krijgen En al die latijnse benamingen van de hersenen en wat deze doen zijn ook niet erg leuk Pfff... Ik vraag me af hoe ik dit allemaal in mn hoofd moet krijgen. Het is ook zo lang geleden dat ik echt heb zitten blokken (uh, misschien een keer in de tweede voor engels ofzo?). Hopelijk gaat het inderdaad vanzelf beter. Ben blij dat ik vandaag begonnen ben en dus nog 7 dagen heb om te leren. Tijd zat gelukkig.
Ik herken echt veel in wat je hier zegt. Ik heb vorig jaar ook al die afschuwelijke namen moeten kennen van elk uitstulpsel of groefje in de hersenen. De enige tip die ik je daarvan kan geven is: neem er de tijd voor. Je moet het niet in een middag willen kennen dat soort dingen want dan ben je het toch zo weer kwijt.

Ik moest vorig jaar ook ineens weer kunnen blokken en dat had ik ook al sinds 3vwo niet meer gedaan. Tis heel lastig om zo'n manier van leren jezelf weer eigen te maken. Ik kan het nu nog steeds niet goed maar gelukkig ligt bij mij de nadruk nu weer meer op begrijpen.

Succes ermee
Oud 07-11-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 07-11-2005 @ 13:16 :

`Jij rijdt zoals je bent´ zei mijn instructeur.

Daar heeft hij gelijk in
Betekent dat dat ik het nooit zal leren?
Je wilt niet weten hoe ik reed...pas nadat ik een paar jaar mijn rijbewijs had en een jaar veel auto heb gereden (steeds hetzelfde stukje - ik moest toch in het zwembad komen voor de training ), kon ik het redelijk. Oefening baart kunst en dat is zeker het geval bij iets als autorijden.
Oud 07-11-2005, 12:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2005 @ 13:52 :
Je wilt niet weten hoe ik reed...pas nadat ik een paar jaar mijn rijbewijs had en een jaar veel auto heb gereden (steeds hetzelfde stukje - ik moest toch in het zwembad komen voor de training ), kon ik het redelijk. Oefening baart kunst en dat is zeker het geval bij iets als autorijden.
Ja, dat is waarschijnlijk ook wel zo.. Ik word er alleen soms zo moedeloos van.

Maar maar het is wel Sinterklaastijd
Oud 07-11-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 07-11-2005 @ 11:53 :
Je weet toch dat de gezonde, gelukkige mensen doorgaans niet op Psychologie komen.
Waarom heet dit forum dan eigenlijk nog Psychologie? Psychologie is een wetenschap. De naam kan dan beter gewijzigd worden in G&G (Geweeklaag en Gejammer).
Oud 07-11-2005, 13:14
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2005 @ 14:12 :
Waarom heet dit forum dan eigenlijk nog Psychologie? Psychologie is een wetenschap. De naam kan dan beter gewijzigd worden in G&G (Geweeklaag en Gejammer).
heeey, ik post hier ook wel eens dat ik vrolijk ben hoor
Oud 07-11-2005, 13:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dit is toch ook maar één topic in dit deelforum
Bovendien worden er ook best vaak wat positieve dingen ingepost, hoor. Veel genoeg, vind ik
Oud 07-11-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Niemand die je tegenhoudt om te posten wat er volgens jou gepost zou moeten worden. Ik zie ook van jouw kant nu alleen geklaag.
Oud 07-11-2005, 13:57
Verwijderd
Dat was wel een enorm prettige droom moet ik zeggen. Raar hoe dat eigenlijk in elkaar zit toch. Maargoed, nog steeds ziek, maatschappijleer ging, maar ik weet het ook niet precies. Net in ieder geval al 1 hoofdstuk van geschiedenis goed geleerd. Nog twee te gaan.
Bah, en mijn hoofd knalt nog steeds. Volgens mij kan ik het morgen helemaal niet aan om morgen 5 uur lang tentamens te maken. Ik ging nu al bijna vlak van dat uurtje maatschappijleer.
Oud 07-11-2005, 14:00
JaJ
JaJ is offline
ach, zit in een "gaat nooit gebeuren" fase. niet erg, ik weet nu toch wel zeker dat ik de kans en mogelijkheid in elk geval (gehad) heb. en de fase gaat ook wel weer over, wedden? ^^
Oud 07-11-2005, 14:12
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
zuster schreef op 07-11-2005 @ 11:53 :
50% van mijn berichten zijn positief hier, geloof ik

Vanochtend veel gedaan, nu voel ik me moe, hopelijk krijg ik zo nog wat energie om even flink geconcentreerd aan de slag te kunnen, anders komt er wel erg veel druk op te liggen
Oud 07-11-2005, 14:16
Redhair
Redhair is offline
@Ave: Knuffel en sterkte!

Vandaag ga ik het niet doen. Ik heb er wel zin in, maar vandaag niet.
Oud 07-11-2005, 14:17
rare kwast
rare kwast is offline
damn..
van bowlen wordt t nu poolen omdat de banen verhuurd zijn aan een of andere club
en ik kan niet poolen!!
Oud 07-11-2005, 14:42
Roosje
Roosje is offline
Nog welgeteld één uur en drieënveertig minuten voor ik moet gaan koken. Aardrijksundeverslag, proefwerk Grieks, SO Engels.

Ik verdoe mijn tijd hier.
Oud 07-11-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 07-11-2005 @ 15:16 :
@Ave: Knuffel en sterkte!

Vandaag ga ik het niet doen. Ik heb er wel zin in, maar vandaag niet.
Lief, dankje En: doe het dan ook echt niet, wees sterk.

Ot: ik vind de wond op haar buik eng, heb niet gekeken.
Oud 07-11-2005, 15:05
Redhair
Redhair is offline
Ik voel me nog steeds rustig. Heb die troep niet nodig. Morgen weer. Morgen tentamen bio, van 8 tot 10 uur. Dan heb ik amper 2 uur geslapen en biologie is mijn slechtste vak. Dan neem ik weer.

Slecht. Maar goed voor mij.
Oud 07-11-2005, 15:36
Ruudje
Ruudje is offline
morgen beginnen mijn tentamens...
Oud 07-11-2005, 15:46
kroot
kroot is offline
we hebben gisteren helaas niet gewonnen met het concour. Maar mijn xylofoon partij ging voor de verandering wel goed. Voor de rest heel druk in huis veel gasten, veel werkmensen....poepoe
Oud 07-11-2005, 15:59
coopergirl
coopergirl is offline
w0000000t ik heb mijn kamer opgeruimd + gestofzuigd + gedweild omfg Ik word er helemaal euforisch van Een opgeruimde kamer is een opgeruimd hoofd gaat voor mij zeker op

Iedereen die tentamens heeft succes!
Oud 07-11-2005, 15:59
synclinorium
synclinorium is offline
Super leuk weekend gehad! Met leuke mensen
Oud 07-11-2005, 16:14
morango
morango is offline
Ik ben gelukkig!

Regels voor berichten